Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-07, 20:20
  #1
Medlem
Jag har beställt en dator från komplett som dom monterar ihop. Jag undrar hur lång tid det tar att få datorn. Någon som har erfarenhet?
__________________
Senast redigerad av Tecknaren 2009-10-07 kl. 20:55.
Citera
2009-10-07, 20:22
  #2
Medlem
-Ellington-s avatar
Nu var det längesedan jag beställde något från Komplett men....
De brukar ha skitsnabba leveranser!
Citera
2009-10-07, 20:23
  #3
Medlem
Twitters avatar
För en polare till mig dröjde det cirka 7-10 dagar efter att han hade besällt. Dock så varierar det. Jag beställde moderkort och processorer på morgonen i tordags och fick prylarna på fredagen. Grymt snabba lev.
Citera
2009-10-07, 20:48
  #4
Medlem
Studsbolls avatar
Tog en vecka, men den var felaktig och sedan tog det tre veckor för dem att fixa det. Komplett är som ett lotteri.
Citera
2009-10-07, 20:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tog en vecka, men den var felaktig och sedan tog det tre veckor för dem att fixa det. Komplett är som ett lotteri.
Ok, men då kanske du beställde en del som inte fanns i lager.
Citera
2009-10-07, 20:59
  #6
Medlem
abdituss avatar
Komplett är grymma..

Beställde en 24" skärm på måndagen vid 16, fick den nästa dag vid 15.. insane!
Citera
2009-10-07, 20:59
  #7
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tog en vecka, men den var felaktig och sedan tog det tre veckor för dem att fixa det. Komplett är som ett lotteri.
För att du har beställt en enda grej?
Skrattretande att du överhuvudtaget yttrar dig om en sådan sak.

Komplett är riktigt snabba, i princip alla mina beställningar från komplett har varit i min ägo högst 2 dagar efter att beställningen gjordes.

Beställde även en komplett dator därifrån för någon år sedan, har för mig att det tog lite drygt en vecka att få hem den, och då ingick även montering.
Citera
2009-10-07, 21:07
  #8
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
För att du har beställt en enda grej?
Skrattretande att du överhuvudtaget yttrar dig om en sådan sak.

Komplett är riktigt snabba, i princip alla mina beställningar från komplett har varit i min ägo högst 2 dagar efter att beställningen gjordes.

Beställde även en komplett dator därifrån för någon år sedan, har för mig att det tog lite drygt en vecka att få hem den, och då ingick även montering.

Om den enda grejen kostade 18000 så är det allt annat än skrattretande att först få en defekt produkt och sedan få vänta tre veckor till. Jag säger att MIN erfarenhet är att de inte är att lita på. OM DIN erfarenhet är en annan så stödjer det bara min utsaga att det är som ett lotteri att beställa från komplett.
Citera
2009-10-07, 21:19
  #9
Medlem
Twitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om den enda grejen kostade 18000 så är det allt annat än skrattretande att först få en defekt produkt och sedan få vänta tre veckor till. Jag säger att MIN erfarenhet är att de inte är att lita på. OM DIN erfarenhet är en annan så stödjer det bara min utsaga att det är som ett lotteri att beställa från komplett.
Men alla gör ju misstag förfan. Dessutom så är det inte kompletts fel att någon produkt i burken är defekt. Detta kan ske vem som helst. Jag har beställt från komplett tre gånger, alltid max två dagars leveranstid. När du har beställt tre gånger från komplett och bara har dåliga erfarenheter därifrån, då kan du yttra dig om att dom är dåliga.
Citera
2009-10-07, 23:39
  #10
Medlem
serbers avatar
Finns det i lager så får man det troligtvis dagen efter om man beställer innan 16.00 men datorer och datorer i delar är en annan femma och brukar ta iaf 3-5 dagar.
Citera
2009-10-08, 08:38
  #11
Medlem
crillecrilles avatar
Komplett e snabba och pålitliga. Men det tar några dagar när dom ska bygga och testa en dator. Ungefär en vecka.
Citera
2009-10-08, 14:56
  #12
Medlem
mailade komplett och frågade när dom trodde jag skulle få dator m tillbehör. dom sa att jag kanske får den imorrn, fredag. Jag beställde tisdag kväll alltså 3 dagar för montering och transport är ganska bra tycker jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback