2013-10-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kika på den här filmen, speciellt vid 7:30. http://www.youtube.com/watch?v=GdL8oDbfIMU

Felet de flesta gör på älgbanan är att de pga. skotträddsla rycker av skotten. Så ta till dig av Jockes tips, kör på låg förstoring och kraaaaaama av skotten så kommer det lösa sig.

Tackar den ska ses direkt !
Citera
2013-10-01, 20:30
Medlem
tricket för älgbanan är enkel:

ställ dig bekvämt och börja sikta där älgen kommer att försvinna (längst till vänster) sen vrider du höften/överkroppen tillbaks till där älgen börjar och skjuter det stillståenade. då får du en jämn och fin sving med älgen.
Citera
2013-10-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
tricket för älgbanan är enkel:

ställ dig bekvämt och börja sikta där älgen kommer att försvinna (längst till vänster) sen vrider du höften/överkroppen tillbaks till där älgen börjar och skjuter det stillståenade. då får du en jämn och fin sving med älgen.

Tack för tipset!
Citera
2013-10-07, 14:39
Moderator
Carlboms avatar
Jag har förstått att man måste vara ostraffad för att få vapenlicens. Tror ni det går att fråga polisen innan man bränner pengar på jägarexamen om man är ok? Är dömd till 2 veckors fotboja 1999 när jag var 18 år. Eller kan man bara lägga ner tanken på att få vapenlicens?
Citera
2013-10-07, 15:23
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag har förstått att man måste vara ostraffad för att få vapenlicens. Tror ni det går att fråga polisen innan man bränner pengar på jägarexamen om man är ok? Är dömd till 2 veckors fotboja 1999 när jag var 18 år. Eller kan man bara lägga ner tanken på att få vapenlicens?
Det var så länge sedan så det borde vara lugnt, men det är en hel del godtycke inblandat. Vad blev du dömd för?
Citera
2013-10-07, 15:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det var så länge sedan så det borde vara lugnt, men det är en hel del godtycke inblandat. Vad blev du dömd för?

Hets mot folkgrupp.

Inget man är stolt över. Fick även extremt hårt straff trots 18 år och ostraffad (på pappret står det fängelse) för lagen var relativt ny och det skulle statueras exempel.

Varit skötsam sen dess.
Senast redigerad av Carlbom 2013-10-07 kl. 15:37.
Citera
2013-10-07, 15:38
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hets mot folkgrupp.

Inget man är stolt över. Fick även extremt hårt straff trots 18 år och ostraffad för lagen var relativt ny och det skulle statueras exempel.

Varit skötsam sen dess.
Fanns den lagen ens 1999?

Det kan bli problem om handläggaren får för sig att du är dödsnazist.
Citera
2013-10-07, 16:03
Medlem
blowns avatar
Citat:
Hets mot folkgrupp.

Inget man är stolt över. Fick även extremt hårt straff trots 18 år och ostraffad (på pappret står det fängelse) för lagen var relativt ny och det skulle statueras exempel.

Varit skötsam sen dess.

Det är inget våldsbrott, så det bör väl inte vara några större problem efter så lång tid.

Det är handläggare som gör en bedömning efter eget huvud, med vissa rekommendationer vad gäller tidsspannen, så har du otur får du en PK polis som inte kommer vara objektiv.
Citera
2013-10-07, 16:05
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Ja, den var som sagt väldigt ny då och jag var väl bland de första att åka dit på den. Onödigt idiotiskt tonårsbeteende. Förhoppningsvis kan jag ändå en dag få jaga.
Citera
2013-10-07, 16:14
Medlem
buffalos avatar
Citat:

Isåfall är det väl bara att överklaga till förvaltningsrätten, så får de tillse att praxis följs.
Citera
2013-10-07, 17:09
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Citat:

Nej, det ska inte vara något problem. Vet inte ens om handläggaren kan se din dom eftersom den inte ska vara kvar i belastningsregistret. Har för mig det står på polisens hemsida att 3-5 år efter dom är lååång tid, så mer än tio är är således en hel evighet. Håller själv inte med, men tydligen är det så dom resonerar.

Finns exempel på folk som mer eller mindre knallat rakt ut från fängelset och omedelbums fått vapenlicens.
Citera
2013-10-08, 18:41
Medlem
Vad är det vikttigaste man bör kunna av boken inför teorin, har läst och nött till sidan 270 nu men det känns som att hälften är utfyllnad av det viktiga i princip bara för att knytra ihop det, vad kommer igentligen på proven och vad är det störst vikt att lägga ner tid att lära sig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in