2013-10-08, 20:04
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Vad är det vikttigaste man bör kunna av boken inför teorin, har läst och nött till sidan 270 nu men det känns som att hälften är utfyllnad av det viktiga i princip bara för att knytra ihop det, vad kommer igentligen på proven och vad är det störst vikt att lägga ner tid att lära sig ?

Fåglar har en ganska liten del, trots den enorma delen av boken. Vi hade 3 olika prov vid uppskrivningen som var ganska snarlika, och ingen hade mer än 4 frågor om fåglar.

Störst vikt tycker jag verka ligga på etik och säkerhet - och gott så. Vad hjälper det att du kan skilja på en enkel- respektive dubbelbekasin, om du skjuter din jaktkamrat det första du gör när ni ska ut och jaga eller kanske för alltid förändrar faunan av misstag?
Senast redigerad av blown 2013-10-08 kl. 20:10.
Citera
2013-10-08, 20:46
Medlem
Vilken lärebok har ni ?

Har ni jägarskoleboxen så rekommenderar jag att nöta in frågorna i slutet av "frågehäftet". Kan du alla de frågorna kan du provet
Citera
2013-10-08, 21:29
Medlem
blowns avatar
Hörde att de skulle byta ut böckerna "Kunskap för jakt" och den med jaktlagarna i till en sammanslagen version av något slag.

Jag läste Kunskap för jakt, försökte lära mig frågorna hyffsat i slutet av varje kapitel och det räckte med råge för att klara provet.
Citera
2013-10-09, 17:25
Medlem
Jag har boken "Din väg till jägarexamen" och det e fan 70 sidor om fåglar typ dock väldigt intressanta bitar bitvis ..
Citera
2013-10-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltlringet
Vilken lärebok har ni ?

Har ni jägarskoleboxen så rekommenderar jag att nöta in frågorna i slutet av "frågehäftet". Kan du alla de frågorna kan du provet

Har du möjligtvis "frågehäftet" på pdf format eller något annat digitalt?

Sitter med boken "Din väg till jägarexamen" och känner att det inte räcker.
Citera
2013-10-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim107

tyvärr inte , har inte tillgång till scanner heller.
Citera
2013-10-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim107

Vad är det som inte räcker? hade själv tänkt köpa den om någon vecka
Citera
2013-10-10, 01:40
Medlem
P04s avatar
Fåglarna och hundraserna upplevde jag som lite mäktigt att ta in när jag pluggade till mitt prov. Skulle tro att Joakim107 efterlyser något slags studiehjälpmedel.

Inte helt lätt om man inte redan tidigare har ett välutvecklat intresse för just fåglar.
Citera
2013-10-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Vad är det som inte räcker? hade själv tänkt köpa den om någon vecka

Den räcker säkert men jag känner att jag vill lära mig mer än det som står i boken.
Citera
2013-10-10, 18:09
Medlem
Någon somm har en bra sida där man kan testa sig själv???
Citera
2013-10-11, 11:33
Medlem
Den här kursen man kan göra på internet, e-jakt någon som vet om den bara hjälper en att plugga så man klarar teorin, eller är det så att när man är klar med kursen e-jakt har man klarat teorin då eller anses man mogen att boka teori?
Citera
2013-10-11, 20:26
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Fåglarna och hundraserna upplevde jag som lite mäktigt att ta in när jag pluggade till mitt prov. Skulle tro att Joakim107 efterlyser något slags studiehjälpmedel.

Inte helt lätt om man inte redan tidigare har ett välutvecklat intresse för just fåglar.

Jag håller med dig. Hade det enormt jobbigt med just fåglar och med hundraser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in