Citat:
Ursprungligen postat av KalleGustav
Du är sååå förutsägbar i ditt svar- ett klassiskt jv svar.
Precis vad jag tänkte när du skrev ditt förra inlägg.
Citat:
Att inte bekänna sig till en organiserad religion
Näe, det är väl skönt att kunna skjuta på andra människors tro från mörkret utan att tillhöra någon religion själv, eller hur? Ditt typiska avfällingsvar får mig osökt att tänka på en liknelse som kretsis berättade för ett tag sedan:
Två konditorier befinner sig på samma gata. Det ena har välfyllda hyllor med nybakt bröd och gräddiga tårtor och bakelser i skyltfönstret, nybryggt kaffe och en skylt på dörren där det står "ÖPPET! Välkommen in!"
På det andra konditoriet lite längre ner på gatan finns det inget bröd i hyllorna förutom några smulor, och några tårtor och bakelser finns det inte en enda av. Det är dammigt och det verkar inte ha varit någon där på länge. På dörren hänger det en stor skylt "Vi har STÄNGT men gå inte ner till grannkonditoriet!"
Citat:
Jag är fullt kapabel att hitta min egen väg och följa de regler som överensstämmer med mitt eget samvete och förnuft
Precis vad Adam och Eva tyckte efter att Satan hade lurat dom. Står ju klart och tydligt i Bibeln.
Citat:
ja du visar verkligen vilken fin tro ni står för..
Japp. Jag älskar Jehova Gud. Vem älskar du?
Citat:
Hur var det med att döma andra? Hör ofta från jv - vi dömer ingen!
Nej, vi dömer ingen. Vi följer bara Guds principer. Du däremot är väldigt duktig på att döma och spy galla märker jag.
Citat:
Nej, jag är ledsen att göra dig besviken, men det är ingen illusion utan en sann verklighet!
Jag förstår att det kan vara svårt för dig att ta till dig detta med friheten att läsa vad man vill och kritiskt tänkande om man är uppvuxen inom sekten.
Snälla lilla putte nu bet du allt i gräset. Jag var vuxen när jag började studera bibeln, och jag frågade mig blå om precis allt och kritiserade och ifrågasatte precis allting men fick alltid logiska och väl grundade svar från bibeln + att jag på efterhand har gjort noggranna undersökningar, forskat och egna bibelstudium etc etc så försök inte med ditt typiska avfälling-skitsnack.
Citat:
Det är ju därför man ständigt och åter ständigt varnar för internet och styr vad medlemmarna får och inte får läsa.......precis som man gör i Nord Korea och precis som man gjorde i de forna kommunist länderna. Regler, kontroll och lydnad, precis som du skriver är viktigt för jv....får aldrig heller ifrågasättas - religionens svar på Nord Korea.
Aww.. ja du verkar ju verkligen veta vilka motiv som grundar sig på varför man ska vara försiktig på internet. Men vet du vad? Jag fortsätter och lever mitt liv som jag vill och du kör ditt race så får vi väl se sedan vem som hade rätt eller fel, mmmkay? Jag har inget mer att säga till dig. Tack för mig.