Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Varför vill JV helst diskutera sin religion i PM?
Är det för att ingen kan kolla om det de säger är sant?

Likadant när de angriper sina tilltänkta "offer" när de knackar dörr. Försök argumentera med dem på ett informerat sätt utifrån riktiga fakta (google kan du ju alltid ha tillgängligt). Då drar de som en avlöning
Citera
2011-06-11, 00:04
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Konstigt att så väldans många JV runt hela världen gör precis samma fel.

Julistajas inlägg blir inte mer sant bara för att du upprepar den.

Aa väldigt konstigt.

Inget kan bli mer sant. Antingen är det sant eller så är det falskt. Vad du tror på skiter jag fullständigt i.
Citera
2011-06-11, 00:09
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Antagligen vill Julistaja indoktrinera Queb ordentligt via PM utan att bli emotsagd av oss andra förhatliga Jv motståndare.

Queb försvarar ju redan Jv ganska ordentligt utan att vara Jv som h*n påstår, så det är helt klart ett preparerat ämne som bara behöver lite putsning så kommer också Queb att ställa sig i organisationens led som en villig undersåte.

Du kan inte stava mitt namn.
Citera
2011-06-11, 00:25
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qeub
Du kan inte stava mitt namn.
Det känns rätt ointressant i sammanhanget, då jag insett att du är ett troll
Citera
2011-06-11, 00:50
Medlem
Qeubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Det känns rätt ointressant i sammanhanget, då jag insett att du är ett troll

Varför skulle jag bry mig om någon IQ-pefriad prälle tror att jag är ett troll?

Nej, jag är inget troll.
Citera
2011-06-11, 01:06
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Varför skulle jag bry mig om någon IQ-pefriad prälle tror att jag är ett troll?

Nej, jag är inget troll.
och jag är ingen präst, så om du inte är ett troll så lutar det åt att den som är iq-befriad är du själv.

befriad stavas med b, inte p, så nu vet du det.
Citera
2011-06-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Skulle man komma på ett möte iförd jeans skulle de flesta titta konstigt på en. På möten och sammankomster spelar klädseln större roll än att vara där.

Påståendet var att JV ser ner på värdsliga som går i Jeans :
Om du som värdslig och nyintresserad kommer på ett möte klädd i Jeans är det ingen som ser ner på dig, om du däremot visar fortsatt intresse förväntas det att du håller dig till "klädkoden" svar Ja

Och när jag säger att vi JV gärna går klädda i Jeans så menar jag naturligtsvis inte på möte/sammankomster.
Citera
2011-06-11, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
JV brukar ofta hävda att det inte finns ngn annan religiös grupp som är så förföljd som deras. Och det tar de som ngt bra. Ju fler som ogillar dem, desto bättre. De letar efter tecken på ogillande...

"Alla tecken på sanna kristna"? Och vilka tecken är det?

Ett tecken på att du är sann kristen är att du liksom Jesus går ut och predikar budskapet. Finns ingen kristen grupp eller religion som gör detta i samma omfattning som JV
Citera
2011-06-11, 10:25
Medlem
hittade detta inlägg som är ett bevis på väl deras taktik fungerar.
"Jag känner en handfull av Jehovas vittnen och måste säga att jag tycker det är helt vanliga människor som vem som helst. Jag har varit på ett par möten förut och tycker inte deras församling är konstigare än vilken annan tro som helst. De slår mig som lugna, tillbakadragna människor- förutom dörrknackningen då som jag förstår att somliga kan finna aningen irriterande. Fast de har ju vänliga avsikter. "
Det är just så man vill att folk ska uppfatta dem, vad man inte vet o inte berättar är väl sektbetendet, att inte vara någon del av värden, betyder att inte umgås med andra än de i religionen, att lägga hela sin fritid på religionen med predikande, helst som pionjär vilket betyder ett visst antal timmar varje månad i tjänsten, o på deras så kallade sammankomster hålls de tal om detta som verkligen skuldbelägger de ungdomar som inte är pionjärer, vad har du för skäl att inte ge hela din tid för jehova, nu när vi är så nära slutet är en vanlig fras, slutet har varit nära sedan 1880 talet för övrigt, vilket de flesta jv förträngt.
Lydnaden för de älste o deras stryrande krets, är också något man inte skyltar med direkt, man jämställer olydnad mot de älste med olydnad mot gud, verkligen sektvarning så det förslår.
Citera
2011-06-11, 17:02
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Ett tecken på att du är sann kristen är att du liksom Jesus går ut och predikar budskapet. Finns ingen kristen grupp eller religion som gör detta i samma omfattning som JV
"Av frukten känner man trädet".

Är det inte lite för mycket fördömande gentemot andra människor i denna tro för att den ska kännas helt genuin?
Citera
2011-06-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke

Är det viktigast att producera ett stort antal timmar eller är det att göra lärjungar?
Jesus gav väl uppdraget att göra lärjungar och det har många andra samfund gjort betydligt mer effektivt än JV.
Citera
2011-06-11, 18:18
Medlem
Citat:
Aa väldigt konstigt.

Inget kan bli mer sant. Antingen är det sant eller så är det falskt. Vad du tror på skiter jag fullständigt i.

Det har ingen betydelse vad varken jag eller du tror.
Det enda av betydelse är bevis som kan kontrolleras och verifieras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in