2010-04-01, 13:22
Medlem
Drömde att jag fortfarande bodde i Örebro, och att jag skulle åka för att tjacka mjölk och på vägen hem så såg jag en båt i en sjö som inte finns irl och jag gick dit och hängde med dem. haha.
Citera
2010-04-08, 05:17
Medlem
Parkers avatar
Jag drömmer alltid tvärsjuka drömmar. Det hänger med stor sannolikhet samman med att jag äter antidepressiv medicin och sömntabletter (då min sömn utan dem är ganska rubbad).

En dröm jag hade för inte så längesedan handlade i stort om att Adolf Hitler ännu levde och att han mobiliserade styrkor för att bekämpa vänstergrupperingar. Jag tillhörde vänsterkanten, något jag också gör IRL i vaket tillstånd. Det lustiga med Hitlers kamp var att han tog hjälp av unga och arga förortskids med utländsk härkomst. Rastanken var i sammanhanget uppenbarligen sekundär. Alla som motsatte sig vänstern, något invandrarungdomarna tydligen gjorde, stred på Hitlers sida. En bit in i drömmen, vilken för övrigt kändes som en storfilm av episka proportioner, introducerade den gamle diktatorn kloner i sin armé. Alltså kloner som de vi ser i Star Wars-filmerna. Stormtroopers, helt enkelt.

Hur det hela slutar vet jag inte, eftersom jag vaknade upp strax efter att rymdsoldaterna gjort entré. Kanske dyker uppföljaren upp under någon natt framöver.

För bara några timmar sedan drömde jag att jag var en kvinnlig skidåkare. Freestyle, med en massa trick och sånt. Jag tävlade i Italien och efter mitt åk (som var perfekt!) ropade jag "ti amo!" till publiken.
Av en outgrundlig anledning dyker en katolsk präst med följe upp. Denne anklagar mig för att vara lierad med Satan och kräver att jag ska sona för denna stora synd. Vid det här laget är jag inte längre en kvinna, utan en äldre herre. Fråga inte varför. Prästen, som givetvis är italienare, instruerar en irländsk präst att utföra någon typ av exorcism. Irländaren håller ned mig genom att trycka sina knutna nävar mot min bröstkorg. Därefter kräks han i mitt ansikte. Seriöst. Just då vaknar jag. Fortfarande dåsig i halvt sömnläge ser jag på garderobsdörren en bild av Jesus framträda. Den försvinner när jag kvicknat till ytterligare.

Skumt.
Citera
2010-04-08, 17:34
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde att jag jagade små rävungar. De såg ut som små marsvin, små tjocka saker som pep som fan. När de sprang så dallrade fläsket runt magen och detta var evinnerligt roligt.
De skrek "IIIIIIIIIIIIIII!!!!" när vi kom till en återvändsgränd och jag skrattade. Sen började de växa. De växte så de blev som fullvuxna rävar, vilket inte var så skrämmande. Men sen växte de ännu mer så de var som små schäfrar, deras käftar blev större och mer bloddrypande, sen till slut så var de stora som vargar. Då sprang jag och skrek "IIIIIIIIIIIIII!!!" och var jätterädd.
Citera
2010-04-11, 09:47
Medlem
Jag drömde att jag låg på sjukhuset, en läkare kom in, han förklarade att smärta inte var farligt, så jag sparkade sönder hans ena axel och sa: Det är ju inte farligt.... Bruce Lee....
Citera
2010-04-12, 15:35
Medlem
Dingbatss avatar
Jag drömde att jag på begäran pillade på min systers könsdelar... Jag hoppas jag lyckas förtränga den drömmen snabbt.
Citera
2010-04-14, 11:55
Medlem
Prosaiskt.Vedernamns avatar
Fick uppleva en ganska trevlig dröm inatt, den hade en väldigt annorlunda känsla över sig.

Jag är med min familj utanför en liten stuga, jag vet att vi varit vid stugan minst en gång förut då omgivningen är mycket bekant (i drömmen så har jag den känslan, stugan finns då egentligen inte).
Runtom stugan sträcker sig ett fullständigt kalt landskap av bara sten, med fjäll och dalar, det var mycket vackert trots att allt bestod av samma gråa sten.

Till vänster om stugan fanns en sjö. Jag lade märke till hur vattennivån hade höjts väldigt mycket från förra gången, och tittade mot en liten utbuktning i marken där jag hade suttit vid tidigare besök.
Den låg nu under vattenytan, och just som noterade detta så sköljde en våg upp från sjön, vågen når så långt fram mot stugan att jag var tvungen att backa undan för att inte få mina skor nerblötta.
Det var smått obehagligt, det fanns ingenstans att fly ifall vattnet hade börjat nå ännu högre.

Med ett dån så passerar en gigantisk maskin vid andra sidan av stugan, som i farten borrar ner två breda stångar i bergsgrunden, och fortsätter med det tills den försvinner ur syne.
Min mor berättar att hon inte vet vad maskinen gör, men att det visst är synd att den passerar så nära stugan.

Plötsligt sitter jag i en bil med min mor, fortfarande med stenlandskap runt oss, men vi åker på en jordväg.
Jag förstår att det är det den gigantiska maskinen gör, den river upp vägar för bilar.

Och någon gång här så ringer min mobiltelefon och jag vaknar upp ur min trevliga vistelse i det där underliga stället.

Edit: Det som egentligen var speciellt med drömmen var atmosfären, den var så lugn och otroligt harmonisk, men man kunde ändå ana att det fanns något som var absolut livsfarligt med att vistas där.
Senast redigerad av Prosaiskt.Vedernamn 2010-04-14 kl. 11:57.
Citera
2010-04-14, 21:31
Medlem
grithors avatar
Drömde inatt att jag var en biffig amerikansk soldat som hade varit på mars med en vän som också var en biffig amerikansk soldat, fast skallig. Jag hade hår.

Iaf så hittade vi massa olika slags materialer på mars som inte fanns på jorden.
Vi fann också att några av materialen fungerade som en slags pansar, fast kanske 1000 gånger starkare.

När vi kom tillbaks på jorden fick min biffiga skinskalle vän fnatt och blev maktgalen och skapade en stor jävla pansartruck med mars materialet och equippade en massa kanoner och rifles uppepå taket på pansartrucken.

Sen åkte han runt med denna på en väldigt kort motorväg som gick som en cirkel: O
Runtom motrovägen var det gräs och stenar och buskar och träd och skit.

Han åkte iaf runt och runt och bombade och sköt allt han såg medans han garvade rått.
Polisen och militären kunde ej göra något då deras vapen inte kunde förstöra den otroligt starka pansarn.

Men jag som själv hade lite av materialet från Mars i min ficka skapade en egen rocket launcher och gjorde raketer med hjälp av materialet.

Sen såg jag mig själv i första-persons perspektiv när jag sprang runt på ängen och gömde mig bakom buskar och skit för att försöka komma närmare min maktgalna forne vän.
När jag hittade en bra plats på en sten så sköt jag sönder hans pansarbil som åkte ner i en pöl precis bredvid vägen.
Sen stod jag och fortsatte bomba sönder honom.
Allt medans galen musik spelades i bakgrunden, galen elektronisk musik.

Sen blev jag amerikansk hjälte.
Jag var stolt.
Citera
2010-04-15, 12:45
Medlem
Tobbsans avatar
Inatt drömde jag en annorlunda dröm.

Det började med att en ung tjej hade blivit kidnappad. Jag och några andra hade blivit utvalda att rädda tjejen och vi skulle leta ledtrådar i ett stort gammalt hus. Kommer inte ihåg allt som hände men vet att jag kröp mellan gångar där det låg lappar som det stog någonting på. Jag tog dock inte upp dessa.
Sen vet jag att det hände massa saker som inte va releterat till sökandet av denna tjej som tex att jag satt och vänta på bussen och när det är min tur att gå på så åker den bara iväg ! Blir föbannad men ser sen att det är något fyllo som kör, och bussen hamnar i diket varpå jag blir skitglad !

Men tillbaks till den spännande delen. Polisen kommer till huset och vi ska samla alla ledtrådar så vi kan lösa detta. Jag hade som sagt inte tagit upp lapparna jag hittat, så jag kryper tillbaka till gångarna jag varit i men lapparna är borta !
Jag kryper ut tillbaka och då ringer det i allas telefoner. Svarar och får höra en rädd och ledsen tjej som förklarar att hon är tacksam för att vi försökte men att det nu va kört, sen hörde man ett pistolskott! Sen kom en röst som sa att huset sprängs om 1 minut. Alla börjar springa ut , men jag springer ut och in hela tiden då jag glömt massa saker i huset som tex mina jeans som tydligen är så
viktiga.

Sen var det dags att åka hem, som tur var bodde min farmor och farfar i närheten. Där står en moppe som är min brors (som aldrig haft moppe egentligen) vilket jag gladligen åker med hem med. Men sen helt plötsligt åker jag i en bil istället som efter ett tag blir en moppe igen. Men vilken känsla det var att åka, fick åka rätt länge i drömmen och det var skitskoj ! Dock så åkte moppen skitsnabbt och det gick inte att bromsa, men det gick bra.
När jag nästan är hemma stöter jag på farsan och jag går av moppen. Då kommer 3 par småturkar och börjar snacka massa bilsnack medans dom bygger om moppen till en lila lådbil. Sen åker dom iväg med den.. och då var det dags att vakna !
Citera
2010-04-16, 04:25
Medlem
euphorias avatar
Jag drömde nyss att min stad hade en hinduisk ko som gick på gatan. Kon var missbildad eftersom att hon hade åtta ben på ena sidan och fyra på den andra, alltså totalt 12 ben! Den var väldigt söt så vi klappade den när den lunkade förbi. Sedan kommer jag upp mott stan där min polare sitter som är jättefull och lätt blir för mycket när han är på fyllan så han flyger upp från sin barstol han sitter på vid en uteservering och börjar hångla med kossan. Blev lite rädd för kossans skull. Vaknade av att jag var pissnödig och var tvungen att gå och tömma. Jävla besvär, kuken är nyopererad också(förlängning av ferenelum)
Citera
2010-04-16, 04:32
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akvarium8
Hade en rätt så underlig dröm inatt som vanligt.
Jag satt ner på en kickbike och åkte runt i stadens hamn. Jag åkte in till Gotlandsterminalen och träffade en familj som tyckte att jag var puckad som åkte runt på en kickbike sittandes. De åkte själva runt 5pers på en löjligt liten grön moped som var otroligt sliten. Jag bad dem snällt att dra åt helvete och de åkte iväg mot färjan, medan jag satte fart emot ett gigantiskt berg. I ögonvrån kunde jag se familjen på den gröna moppen åka ner över kanten och plumsa ner i vattnet.

Jag hittade mitt hus högst upp på berget och gick in för att ta mig ett mellanmål. Jag tog fram en skivad apelsin och upptäckte att den hade tre olika smaker! Två delar av den skalade apelsinen var röda och gröna och de smakade lime och jordgubbe. Jag fick till min fasa se en monstertruck med brinnande hjul köra förbi fönstret så jag sprang ut och upptäckte att all snö hade smält ute på vägen!
Åh så härligt knasig! Särskilt familjen på mopeden och att du satt på kickbiken

Måste dock säga att den roligaste dröm jag läst om hittills i tråden är han som drömde att han och hans pappa knullade pappans nya fru dubbelmacka
Citera
2010-04-16, 11:57
Medlem
Amagadwats avatar
Kommer inte ihåg allt så bra som igår men jag drömde något liknande med:

Jag och min hund skulle gå upp i ett rymdskepp men hon ville inte riktigt gå upp. Fick klättra ner och motivera henne, då sprang hon upp snabbt. Sedan så lyfte vi och jag var inte själv i rymdfarkosten, var med kanske 3-4 andra.
Såg en ljus planet utanför fönstret som vi passerade. Helt plötsligt skulle vi hoppa ut och landa på en platå på en planet. När vi var i luften och gled mot den så kunde jag inte se min hund någonstans. Frågade de andra: "Skulle vi inte ta tag i den här?"
Det var själva kanten på platån och alla de andra missade och åkte ner i rymden (och dog?). Hängde i den med raklånga armar för jag visste att det var två stycken män med shotgun på platån en bit iväg. Fick upp ena benet på kanten och BOOM, fick ett shotgun skott rakt i bröstet då jag föll ner från platån . Det blev svart.

Sedan så drömde jag lite smått men ingenting som är "värt" att berätta.
Citera
2010-04-16, 18:20
Medlem
-Moon-s avatar
Drömde att jag hade nån konstig sorts kamera eller liknande (den hade iaf en skärm som kunde visa bilder...), som kunde "spionera" på folk genom att man tryckte på några knappar och skrev in ett namn. När man gjort detta kunde man bläddra bland en massa bilder som antingen var tagna nyligen av den personen eller som bara "togs" av sig själva i denna persons omgivning, så att man på detta sätt kunde hålla koll på vad han/hon gjorde. Ganska creepy känsla var det att ha denna makt. Jag råkade sedan trycka på något som gjorde att de människor jag såg valdes ut random. Jag såg då en man i 30-40-årsåldern med sin dotter, som var ute på en äng vid en skog med hav i bakgrunden. Det var tydligen många bilder från denna stund, så jag "snabbspolade", dvs jag fick se varje bild mycket snabbt. Något jag tyckte var konstigt var dock att det tagits minst 100 bilder på bara någon minut, så det blev som att se på en ryckig film... Sen verkade dock mannen upptäcka att jag kollade på bilderna, eftersom han vände sig mot mig på bilderna och såg misstänksam ut. Creepy...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in