2009-05-23, 16:45
Medlem
MaxDLs avatar
Drömde en rätt cool dröm om timetravel..
Åkte genom tiderna och såg hur annorlunda platser såg ut allteftersom tusentals år flög förbi.. Kommer ihåg att det kändes riktigt coolt att åka genom tiden sådär.. När jag vaknade så hade jag blött lite näseblod
Det är ju det som händer när man åker genom tiden tydligen.. Hjärnan pallar inte trycket så man blöder näseblod
Citera
2009-05-26, 18:24
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Drömde en rätt cool dröm om timetravel..
Åkte genom tiderna och såg hur annorlunda platser såg ut allteftersom tusentals år flög förbi.. Kommer ihåg att det kändes riktigt coolt att åka genom tiden sådär.. När jag vaknade så hade jag blött lite näseblod
Det är ju det som händer när man åker genom tiden tydligen.. Hjärnan pallar inte trycket så man blöder näseblod

Tur för dig att Lost har säsongsuppehåll (iaf i USA) annars vet man inte vad som kan hända härnäst :P
Citera
2009-05-27, 22:00
Medlem
DeusSanctis avatar
Jag drömde hela natten om killen jag träffar. Drömde att han hade skrivit en bok om "jämställdhet mellan människor av olika kön och raser" och att han uppfunnit ett avlusningsmedel som han donerat till ett hem för uteliggare, så varje gång det kom en uteliggare och bad mig om pengar svarade jag att jag inte behövde ge dem pengar för att det var min kille som uppfunnit deras avlusningsmedel. Sedan drömde jag att vi gick i en labyrint och dödade zombies som hoppade fram och att han hade en lekplats utanför sitt fönster som han byggt en liten miniatyr av så att han aldrig skulle glömma hur den ser ut.
Citera
2009-05-28, 22:04
Bannlyst
jag drömde inget speciellt just inatt men jag vill berätta kortfattat om en dröm som jag hade i höstas.

drömmen utspelade sig nära stora byggnader men det var ändå öppet runtomkring mig, jag höll i en ballong i ena handen och lyftes upp från marken. plötsligt small ballongen och jag föll ner från en ganska hög höjd och slog i marken och vaknade. nu till det lite mer skrämmande...jag hade under hösten haft en bra utveckling i mina aktieinvesteringar och många fina drömmar, den här drömmen med ballongen fick mig att associera den dåliga drömmen som en aktieförlust. jag illustrerade det som att den smällande ballongen orsakade min aktieförlust.

ni förstår nog vad jag försöker komma fram till.
Citera
2009-05-31, 02:21
Medlem
Krafses avatar
Inatt drömde jag att jag var vaken. Det var ingen regelrätt klardröm men jag trodde att jag var vaken fast jag drömde.

Stod på nån jäkla gräskulle och fick för mig att något iakttog mig, så jag spände blicken i allt möjligt, zoomade in på träd och i skrymslen och vrår, och när jag vände mig om lite så stod det en "reptilman" där och tittade på mig!
Jag har sett en sån varelse förut i en dröm (klardröm) och denna var snarlik, fast en hanne och kortare än honan jag såg innan. Den hade fjäll och var sådär grön och gul som ödlor kan vara. Lite blandning av grönt, gult och svagt brunt typ.
Den hade även några konstiga "flärpar" vid sidorna av ansiktet, antagligen fyller de samma funktion som männens skäggväxt, det är attraherande?

Den såg inte ond ut eller nåt, snarare nyfiken och snäll precis som honan, men visst blev man lite rädd ändå.

Sedan drömde jag att utomjordingar (Typ "greys".) hade hemliga ställen i skogen som de grävt underjordiska utrymmen i. Där fanns deras flygande tefat (som en liten parkering typ, fast här utan tak) och lustigt nog hade de stulit en massa prylar ur folks hem som låg längre in i hålorna.
Jag såg cyklar, verktyg och verkstadsmaskiner och en massa barnleksaker och småpill överallt. Som värsta zigenarkvarteret.
Riktigt stökigt var det, jag undrade varför i helvete de samlade på sig allt skräp för när de var så avancerade.

Ufo-parkeringen var dock välstädad och strukturerad. Det såg ut som om farkosterna laddade upp sig genom att ta energi från marken och de lös svagt blått innan de kopplade ur sig och flög iväg. Väldigt fina farkoster tycker jag.
Citera
2009-05-31, 16:12
Bannlyst
Jag drömde att jag var i Skärholmen och letade efter min killes familj på en Thailändsk sandstrand. Jävligt ologiskt MAO.

Det lustiga var att på morgonen ringde en kompis och sa att hon åkt till Skärholmen (nej hon brukar aldrig vara där och bor inte i närheten) för att plocka upp en kompis inatt, och att hon nästan körde av vägen när hon skulle dit. Kändes smått skumt.
Citera
2009-06-03, 14:53
Bannlyst
Jag drömde flera saker, kommer inte ihåg det mesta men en sak reagerade jag på, "Det hjälper inte att vara inställsam mot andra människor, det ger dig ingenting betydelsefullt tillbaka ändå.".
Citera
2009-06-03, 17:00
Medlem
Jaaa-ni..
Jag drömde om att jag vann 110 miljoner på elitloppen. Men tyvärr, den var inte tagen från någon del av mitt liv eller så
Citera
2009-06-04, 21:29
Medlem
Espionages avatar
Jag drömde inatt att jag och alla jag känner skulle samlas för att ha gruppterapi
Men så visade det sig att dom hade lurat mig, för dom tvingade mig att gå omkring i bara trosorna och sen fick jag stryk av allihop. När jag försökte slå tillbaks så blev det bara i slowmotion

Lagom obehagligt sådär, så till slut var jag tvungen att vakna och hitta på ett bättre slut där jag lyckades smita iväg...
Citera
2009-07-01, 22:03
Bannlyst
Har inte kommit ihåg en dröm på fem år.
Citera
2009-07-08, 04:35
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Encounter
Har inte kommit ihåg en dröm på fem år.
Sluta försumma drömmandet så kommer det börja igen.

Jag drömde igår att jag gick ner för en trappa på ett hus där jag inte bor, bor inte ens i ett hus med två våningar..

Hittar ett grått kuvert som det står massa nummer på på ett bord som står vid trappan. Tänker genast "Åh nej..!" och rusar in på toaletten. Ser där att min mor ligger i badkaret död, all hennes hud är helt avflådd och hon är liksom brun och lite halvrutten och vattnet är helt brunt och blodfärgat . Blir helt hysterisk och springer ut och öppnar kuvertet, står något i stil med "Blabla älskar dig" kommer inte ihåg detaljerna. Min syrra kommer hem och frågar vad som händer, jag tänker då "Fan jag kan inte berätta för henne, hon kommer ju bara bli glad!" (??). Springer runt i huset och har panik, tar en käpp och springer in i badrummet igen. Nu har det formats ett is-skikt över badkaret.

Får panik igen och springer ut, ringer 112 och säger något i stil med "Ni måste fan komma.. Min morsa har tagit självmord, fan.. Ni behöver bara skicka någon som städar upp allt jävla blod och skit, ingen idé att försöka rädda henne."

Tar käppen och slår hål på isen, en liklukt sprider sig i badrummet. Springer ut för jag får kväljningar. Går ut på tomten och väntar på 'städ-crewen', står och gråter som fan.

Städarna kommer aldrig, springer in och ringer upp 112 igen och frågar när fan dom kommer "Oj, vi gick på fika och glömde bort dig" får jag som svar. "Ja men vafan kom HIT DÅ!" skriker jag och slänger på luren.

Vimsar runt i huset ett tag och fortsätter vara helt hysterisk.

Vaknar nu på riktigt och känner mig fortfarande uppvarvad efter det här, och tror att min morsa har begått självmord tills jag fattar att allt var en dröm.

Det var ju inte kul precis, men det var inte blött i kudden, som det brukar vara när jag gråter i drömmar
Citera
2009-07-08, 16:35
Medlem
dröm att jag gifter mig....

Jag drömde en jätteskum dröm... Jag gifte mig med "min första kärlek", som jag iofs aldrig var tillsammans med. Innan var han så tagen att han grät, och sen gick vi fram i kyrkan och höll varandra i handen.... romantiskt... konstigt att drömmar kan vara så verkliga... mysigt att hålla honom i handen med... jag blev s*g*en av bara det....tänk om han visste det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in