2009-01-24, 15:37
Medlem
Hade en dröm som kändes verkligare än någonsin inatt. Handlade om en otroligt söt tjej som helt plötsligt dök upp och tog min hand. Sen vandrade vi runt och hamnade bland annat i en idrottshall som på sätt och vis var lik den som vi använde på idrottslektionerna i grundskolan. Där träffade vi några av mina gamla klasskamrater från grundskolan, nu i efterhand när jag tänker efter så var det bara de personerna jag genuint tyckte om. Pratade lite med dem och flickan presenterade sig och så.

Tjejen uppfattade jag som verkligt lycklig. En liten detalj också - innan tjejen dök upp så hade jag brutit lillfingret, okänt hur det gick till. Men hon var i alla fall ruskigt omhändertagande när hon märkte det. På ett sött sett.

Var fortfarande kär när jag vaknade.
Senast redigerad av jorre 2009-01-24 kl. 15:40.
Citera
2009-01-24, 15:55
Medlem
Krullpulvers avatar
Själv drömde man att under tv-tittandet fick se ens eget hus under andra världskriget, som en tysk propagandafilm.

Diffusa detaljer, kommer inte ihåg exakt allt men Hitler Jugend lekte på tomten i alla fall.

Har INGEN som helst aning om varför jag drömde detta, kommer dock ihåg att jag undrade vad tyska nazister gjorde i Sverige, och inte minst på vår tomt.
Citera
2009-01-25, 00:08
Medlem
Jag och min släkt satt i ett hus. Solen slocknade och jag hörde ett slags "skrik"/tjut och det kändes som mina öron förstördes. Det blev kallt och mörkt och jag sa "Hej då". Sen vaknade jag. Kändes otroligt verkligt.
Senast redigerad av HeroiskAnanas 2009-01-25 kl. 00:24.
Citera
2009-01-25, 13:35
Medlem
Jag drömde att jag var på mitt arbete och jag såg två män stjäla en bil från mitt företag. Jag lyfte på telefonluren och ringde polisen, men jag kom bara fram till en telefonist som kopplade mig vidare. Det var telefonister som svarade hela vägen, på olika stationer. Men jag kopplades bara vidare och vidare. Likaså drömde jag att jag blev stressad över hur jag skulle beskriva det som hände för varje telefonist, det blev rörigare och rörigare desto tydligare jag skulle berätta för polisen vad som hände.
Citera
2009-01-25, 14:19
Medlem
Drömmer alltid helt sjuka drömmar.. inatt drömde jag att jag skar halsen av en kärring som höll mig fånge, och hade sex med en porrstjärna och lite sånt..

Har en blogg där jag skriver alla drömmar http://wildnights.bloggagratis.se/

lugnt den mest roande bloggen där ute
Citera
2009-01-25, 18:11
Medlem
Drömmer alltid störda drömmar. Det här är vad jag minns från inatt. Enjoy! :P

Mina föräldrar hade plötsligt blivit rika och skaffat ett enormt hus, stort som ett hotell ute på landet. Det var massor av folk där på någon slags fest, ala hade väskor med sig, som om det faktiskt var ett hotell.

Jag visste i drömen att mina föräldrar hade råkat ut för bombhot tidigare (?) och tänkte att jag skulle ta en sväng i huset för att se så det inte fanns några bomber där, nu när det skulle vara fest.
I köket, vid balkongdörren hittade jag något som såg ut som en gul dammsugare, men med ett tickande räkneverk på. Jag förstod genast att det var en bomb, och i samma ögonblick visades ett videomeddelande på en tv i köket. Det var Justin Timberlake (??) som berättade att han låg bakom bomben, av någon diffus anledning. Vi hade en timme på oss att lämna huset, sen skulle de smälla. Inget mer.

Jag sprang ut för att varna alla om att det fanns en bomb i huset, men ingen tog det på allvar. Någonstans i huset hittade jag mamma och pappa och förklarade gråtande för dem att Justin Timberlake skulle spränga deras fina hus. De verkade dockinte tycka att det gjorde så mycket, utan började packa ner lite saker i väskor, för att sedan lämna huset. Jag fick känslan av att de hade varit med om det här många gånger.

((Drömmen var lite luddig här och där, men jag sprang runt och skickade ut folk, samlade på mig viktiga saker, och letade efter mina katter, ända tills det var 7 minuter kvar tills bomben skulle sprängas))

Jag låste in katterna i en dusch, som stod ensam mitt på golvet i ett tomt rum, och sprang för att hitta en bur att stoppa dem i. Jag tog fram min mobil och konstaterade att det var konstigt att ingen hade tänkt på att ringa polisen, för att desarmera bomben. Jag försökte ringa 112 men kom hela tide till en pizzeria. Tillslut gav jag upp och sprang för att hämta katterna. Hittade en sportbag med två stora fack, och konstaterade att det skulle vara bra att ha katterna i var sitt fack så de inte skulle bråka. Med en del möda fick jag ner katterna, ut ur duschen, ner i väskan.

1 minut innan det skulle smälla promenerade jag ut på en stor altan utanför huset med katterna i väskan. Där satt det finklädda människor i fåtöljer och drack vin och såg sorgsna men på något vis, nöjda ut på samma gång. Jag förstod att det måste vara som i Titanic, de här människorna hade accepterat sitt öde, och skulle stanna och dö med huset. Tyckte det var lite underligt, eftersom det hade varit enkelt att bara resa sig och gå i säkerhet ner på vägen.
Det var i alla fall vad jag gjorde, och sedan exploderade en liten bomb i köket. Lite eld kom ut från fönstren. Sedan var det över.
Huset stod kvar, med ett sprängt kök.

Sedan vaknade jag.
Senast redigerad av Sharks 2009-01-25 kl. 18:13.
Citera
2009-01-26, 01:20
Medlem
Imirons avatar
Minns inte vad jag drömde inatt, däremot minns jag en jävligt störd dröm jag hade för flera år sedan. Det måste varit någonstans i slutet av nian eller kanske början av ettan, där någonstans.

I vilket fall så drömde jag att jag, min bror, en polare och två bekanta var ute och gick mitt i natten. Vi var i stan, minns inte riktigt varför. Helt plötsligt kommer en okänd tjej fram, släpandes på en flicka jag hade varit kär i för länge sen (alltså för länge sen även vid tillfället då jag drömde drömmen). Flickan jag en gång var kär i var aspackad och hade förlorat medvetandet. På något märkligt sätt visste tjejen som släpade på henne att jag kände henne. Så hon bara dumpade över henne på mig och stack därifrån.

Så vi typ "Jaha, vad gör vi nu, vi kan inte lämna henne här". Nehepp, så vi bestämmer oss för att bära hem henne. Men då säger den första bekanta "om hon inte behöver gå vill inte jag heller gå" och vägrar därefter att gå. Den andra bekanta säger "jag pallar inte det här" och drar.

Det hela leder till att jag får bära flickan och den bekanta. Samtidigt. Min bror och kompisen hjälper inte till. Jag klarar att bära dem båda, men det är väldigt tungt (missförstå mig inte, jag är inte onormalt stark i drömmen eller så, det här är ngt alla i min ålder som var lika stora som jag hade klarat, i drömmen alltså. Iaf en kortare tid), men jag biter ihop och använder ren viljestyrka.

Jag bär, och jag bär, och jag bär. Tillslut vaknar hon. Hon är jättearg och börjar slå mig. Jag vet inte varför. Sedan kommer hon på att hon måste hem. Men nu är vi i något skumt fantasiland (förut var vi inne i city), detta är inte ett dugg konstigt utan en självklarhet. Jag märkte inte ens när vi hamnade där, det är liksom en del av vägen.

Den senare delen av drömmen minns jag inte riktigt, men min brorsa har försvunnit, som om han gått, vi är inte oroliga eller så. Den bekanta jag bar är också borta. Så det är jag, flickan och kompisen. Det är berg, snårskogar och undervattenstunnlar som vi tar oss förbi innan vi slutligen, klockan tolv på dagen, når fram till hennes hem (som ligger i en vanlig förort i Stockholm...). Hon går fram för att gå in, men dörren är låst. Hon sätter sig på trappan för att vänta, och vi går.

Jag är inte riktigt säker på alla detaljer i drömmen. Jag har återberättat den för mig själv väldigt många gånger, och risken är att en del saker med tiden ändrats. Jag vet inte varför, men av någon anledning gjorde drömmen ett starkt intryck på mig. Har förresten för mig att någon/några karaktärer byts ut (t.ex. att min brorsa kanske blir en gammal kompis till mig, men att det inte ens märks när det sker eller att det skett), men jag minns inte vem eller vilka, så jag hoppar det.

Det roliga är att den här typen av drömmar inte är ovanliga för mig. Vet inte varför jag minns just den här. Den gjorde något skumt intryck på mig.
Citera
2009-01-26, 19:29
Bannlyst
Nattens dröm, hehe

Inatt drömde jag att jag och Jennifer Aniston softade hemma hos mig (i framtiden kanske) för så ser det inte ut hemma hos mig, iaf jag ligger med henne och myser sådär, klockan är sent och jag ligger ovanpå henne, men det blir inget sex denna kväll, varför frågar ni då ? Jo för jag hade en sån känsla att ja inte skulle pusha henne för mkt med sex (vilket innebär att jag måste ha fått mkt av henne tidigare ) .. så vi mysade oss bara till sömns, grymt nice ..
Citera
2009-01-27, 00:26
Medlem
csts avatar
csts dröm natten mellan den 25/26 Januari 2009

Sen jag för två veckor sedan började ta Cipralex så har jag haft några sanslösa drömmar. Den hitintills värsta ägde rum inatt och den var så sjuk att jag känner att jag måste dela med mig av den.

Det hela började inte så märkligt, när jag var mindre så hade min pappa en sambo med en dotter som var jämnårig med mig, vi fyra bodde tillsammans i en ganska stor lägenhet mitt i Stockholm. Drömmen börjar med att jag ska visa min nuvarande flickvän denna lägenhet (som jag inte varit i på tio år), så vi går omkring och tittar, lägenheten såg ut som den gjorde precis innan vi flyttade, alltså inga möbler utan bara lite kartonger osv.
Helt plötsligt dyker min farsa upp med sin dåvarande sambo och hennes dotter, de förklarar att de bara ska hämta lite saker och jag tycker att det låter fullt normalt. Sen säger min farsa att han och sambon ska gå så de lämnar dottern med mig och min flickvän. Vi går runt och tittar lite och sen kommer jag på att jag ska hämta något på vinden.

Det är här som det sjuka börjar, efter att vi tre hjälps åt att leta fram en stege som vi tillslut hittar i ett förråd. Jag tar stegen och går in i en garderob och genom en lucka i garderobens tak kommer jag upp på vinden (på riktigt kom man till vinden genom att åka hissen till våningsplanet högst upp och sedan gå ytterligare en trappa, alltså uteslutet att nå vinden genom en lucka i garderoben). Väl på vinden börjar jag leta efter det jag skulle hämta och min "plastsyrra" och min flickvän gör mig sällskap. Det är nu det blir skumt, bakom min rygg hör jag hur något rasar och när jag vänder mig om ser jag hur golvet har gett vika och min "plastsyrra" och flickvän har ramlat ner, jag springer fram för att titta i hålet.

Jag står där på kanten och blickar ner genom hålet i golvet och vad tror ni att jag ser? Jag står och blickar ner i ett övergivet shoppingcentrum. Jag hoppar efter ner och förvissar mig om att de mår bra vilket de gör. Här någonstans inser jag att det kan bli farligt, så jag utrustar mig med en stor jävla jaktkniv som jag har hängande i bältet (var jag fick tag i kniven har jag ingen aning om). Vi börjar gå runt i detta ödsliga shoppingcentrum och helt plötsligt förvandlas skyltdockorna till levande människor. Snälla var de inte heller, de började angripa oss, jag fick lite känslan av att de betedde sig som zombies i zombiefilmer. De rörde sig långsamt och verkade inte så mentalt "med" eller hur jag ska förklara det. Jag lyckades få tag i ett järnrör som jag började svinga för att bli av med dessa "skyltdockor", tydligen funkar det, så jag befriar oss från våra angripare som nu börjar bli väldigt många.

Vi tar till flykten och har nu en mindre armé bakom oss, vi springer och springer, tillslut kommer vi fram till en rulltrappa som går neråt, vi skyndar oss ner och jag ser räddningen! Ett bankkontor! Jag leder oss in på bankkontoret och frågar snällt personalen om vi får gömma oss bakom disken (personalen är helt normal, det enda som slår mig är att jag pratar tyska med dem. Flytande dessutom). Jag förklarar att vi flyr från ett "gäng" som vill döda oss och att vi måste få gömma oss. Om de vill kan vi visa både legitimation och pengar, de är intresserade av att se våra id-handlingar så jag halar upp körkort. Nu börjar jag inse att något är väldigt fel, bankpersonalen samtalar på tyska (som jag nu inte förstår) och de sitter och knappar på en dator som ser ut att komma från mitten av 90-talet. Tillslut kommer de fram till att vi inte är farliga men i precis detta ögonblick får några av de som jagar oss syn på oss genom bankens fönster, så vi blir tvungna att ta till en snabb flykt.

Vi springer åt varsitt håll och förvirringen är total, här tappar jag bort både min "plastsyster" och flickvän vilket gör att jag fylls av ångest. Jag tar fram min jaktkniv som jag fortfarande har hängande i bältet och hugger mig genom en enorm folksamling ut ur shoppingcentret (jag har inge minne av blod i drömmen). När jag väl kommer ut börjar jag springa, snabbt, väldigt snabbt! Jag känner att jag måste komma bort, jag skymtar en klädbutik där jag springer in. Jag har under tiden jag sprungit kommit fram till att jag inte längre är kvar i Sverige år 2009 utan någon annanstans, så jag måste få tag i nya kläder för att kunna smälta in.

Nu kommer den mest skruvade delen i hela drömmen. Jag kliver in i klädbutiken som är behagligt sval, i kassan står två bögar och samtalar. Jag kliver fram och berättar på perfekt tyska hur läget är och att jag behöver hjälp med kläder för att komma undan personerna som jagar mig. En av bögarna som jobbar i klädaffären frågar snällt hur mycket pengar jag hade tänkt att göra av med och jag svarar att jag har ca €2.000 på fickan att göra av med. Han tittar frågande på mig och jag frågar vad som är problemet. Han undrar vad euro är för valuta. Detta gör mig konfunderad så jag frågar var jag är, svaret får mig att häpna. Jag är i Östtyskland! Jag säger att jag även har massa d-mark på mig så han blir nöjd och vill hjälpa mig. Jag frågar vilket år det är och nu blir det ologiskt. Året är tydligen 1996! Som ni säkert vet fanns inte ens Östtyskland då!

Hur som helst, expediten plockar fram nya kläder till mig, ett par gympadojjor av 90-tals modell, ett par extremt fula jeans och en luvtröja, typsik för tiden. Jag dösnackar lite med expediten och hans bögkompis och försöker övertyga dem om att jag är från framtiden och måste få någon form av hjälp. Jag minns att det var svårt att få dem att tro på att jag kom från framtiden, men jag minns att jag säkrade mig genom att säga att om 5 år kommer två flygplan att flyga in i World Trade Center i New York och sedan fortsatte jag med stora händelser som har hänt sedan 1996. Jag visade även min mobiltelefon som de blev mäkta imponerade av. Tyvärr hade jag ingen 3g mottagning.

Tillslut accepterade de min historia och insåg att jag var tvungen att få hjälp. Eftersom att jag inte hade några d-mark på mig utan enbart Euro (av någon outgrundlig anledning) så minns jag hur jag började planera hur jag skulle kunna fly från butiken utan att betala. När jag var på väg att sätta min plan i verket så såg jag att bögen hade en ring, en sån ville jag också ha! Jag tänkte att det kunde vara en bra ekonomisk säkerhet att ha ett värdefullt smycke att tillgå om jag skulle behöva betala något. Eftersom att han verkade gilla mig så plockade han fram en liknande ring (en döskalle i guld med diamanter på) från en glasmonter. Han sa att den kostade 35.000 d-mark och jag sa att det inte var något problem. Jag satte på mig ringen och sedan sprang jag. Ut från butiken, jag fortsatte min flykt från alla som jagade mig.

Efter att ha sprungit en bit kom jag fram till en flod med en bro över, på bron såg jag min räddning. Det kom en taxi, jag tänkte att den kunde köra mig någonstans där jag kunde skulle vara i säkerhet. Taxin var pytteliten och turkos(!) i baksätet satt ett äldre par men jag ignorerade dem. Jag sa till taxichauffören att köra mig i säkerhet och han trampade gasen i botten. Sen ringde min mobiltelefon, inte bara i drömmen utan även på riktigt så jag vaknade.

Nu har jag gått och funderat hela dagen på hur detta hade slutat om jag inte vaknat. Jag har säkert missat några detaljer, men hur kan det här händelseförloppet hänga ihop? Vad hände med min "plastsyster" och flickvän? Jag fick en känsla av att min pappa visste vad som skulle hända och att det var därför han gick. Frågorna är många. Men hur gick det till när jag förflyttades från en vind mitt i Stockholm till ett öde shoppingcentra i östtyskland? Varför just året 1996?

Jag hoppas att någon tyckte detta var intressant läsning. Jag trodde inte min hjärna var kapabel till det här.
Citera
2009-01-27, 00:32
Medlem
Boudreauxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Sen jag för två veckor sedan började ta Cipralex så har jag haft några sanslösa drömmar. Den hitintills värsta ägde rum inatt och den var så sjuk att jag känner att jag måste dela med mig av den.

Det hela började inte så märkligt, när jag var mindre så hade min pappa en sambo med en dotter som var jämnårig med mig, vi fyra bodde tillsammans i en ganska stor lägenhet mitt i Stockholm. Drömmen börjar med att jag ska visa min nuvarande flickvän denna lägenhet (som jag inte varit i på tio år), så vi går omkring och tittar, lägenheten såg ut som den gjorde precis innan vi flyttade, alltså inga möbler utan bara lite kartonger osv.
Helt plötsligt dyker min farsa upp med sin dåvarande sambo och hennes dotter, de förklarar att de bara ska hämta lite saker och jag tycker att det låter fullt normalt. Sen säger min farsa att han och sambon ska gå så de lämnar dottern med mig och min flickvän. Vi går runt och tittar lite och sen kommer jag på att jag ska hämta något på vinden.

Det är här som det sjuka börjar, efter att vi tre hjälps åt att leta fram en stege som vi tillslut hittar i ett förråd. Jag tar stegen och går in i en garderob och genom en lucka i garderobens tak kommer jag upp på vinden (på riktigt kom man till vinden genom att åka hissen till våningsplanet högst upp och sedan gå ytterligare en trappa, alltså uteslutet att nå vinden genom en lucka i garderoben). Väl på vinden börjar jag leta efter det jag skulle hämta och min "plastsyrra" och min flickvän gör mig sällskap. Det är nu det blir skumt, bakom min rygg hör jag hur något rasar och när jag vänder mig om ser jag hur golvet har gett vika och min "plastsyrra" och flickvän har ramlat ner, jag springer fram för att titta i hålet.

Jag står där på kanten och blickar ner genom hålet i golvet och vad tror ni att jag ser? Jag står och blickar ner i ett övergivet shoppingcentrum. Jag hoppar efter ner och förvissar mig om att de mår bra vilket de gör. Här någonstans inser jag att det kan bli farligt, så jag utrustar mig med en stor jävla jaktkniv som jag har hängande i bältet (var jag fick tag i kniven har jag ingen aning om). Vi börjar gå runt i detta ödsliga shoppingcentrum och helt plötsligt förvandlas skyltdockorna till levande människor. Snälla var de inte heller, de började angripa oss, jag fick lite känslan av att de betedde sig som zombies i zombiefilmer. De rörde sig långsamt och verkade inte så mentalt "med" eller hur jag ska förklara det. Jag lyckades få tag i ett järnrör som jag började svinga för att bli av med dessa "skyltdockor", tydligen funkar det, så jag befriar oss från våra angripare som nu börjar bli väldigt många.

Vi tar till flykten och har nu en mindre armé bakom oss, vi springer och springer, tillslut kommer vi fram till en rulltrappa som går neråt, vi skyndar oss ner och jag ser räddningen! Ett bankkontor! Jag leder oss in på bankkontoret och frågar snällt personalen om vi får gömma oss bakom disken (personalen är helt normal, det enda som slår mig är att jag pratar tyska med dem. Flytande dessutom). Jag förklarar att vi flyr från ett "gäng" som vill döda oss och att vi måste få gömma oss. Om de vill kan vi visa både legitimation och pengar, de är intresserade av att se våra id-handlingar så jag halar upp körkort. Nu börjar jag inse att något är väldigt fel, bankpersonalen samtalar på tyska (som jag nu inte förstår) och de sitter och knappar på en dator som ser ut att komma från mitten av 90-talet. Tillslut kommer de fram till att vi inte är farliga men i precis detta ögonblick får några av de som jagar oss syn på oss genom bankens fönster, så vi blir tvungna att ta till en snabb flykt.

Vi springer åt varsitt håll och förvirringen är total, här tappar jag bort både min "plastsyster" och flickvän vilket gör att jag fylls av ångest. Jag tar fram min jaktkniv som jag fortfarande har hängande i bältet och hugger mig genom en enorm folksamling ut ur shoppingcentret (jag har inge minne av blod i drömmen). När jag väl kommer ut börjar jag springa, snabbt, väldigt snabbt! Jag känner att jag måste komma bort, jag skymtar en klädbutik där jag springer in. Jag har under tiden jag sprungit kommit fram till att jag inte längre är kvar i Sverige år 2009 utan någon annanstans, så jag måste få tag i nya kläder för att kunna smälta in.

Nu kommer den mest skruvade delen i hela drömmen. Jag kliver in i klädbutiken som är behagligt sval, i kassan står två bögar och samtalar. Jag kliver fram och berättar på perfekt tyska hur läget är och att jag behöver hjälp med kläder för att komma undan personerna som jagar mig. En av bögarna som jobbar i klädaffären frågar snällt hur mycket pengar jag hade tänkt att göra av med och jag svarar att jag har ca €2.000 på fickan att göra av med. Han tittar frågande på mig och jag frågar vad som är problemet. Han undrar vad euro är för valuta. Detta gör mig konfunderad så jag frågar var jag är, svaret får mig att häpna. Jag är i Östtyskland! Jag säger att jag även har massa d-mark på mig så han blir nöjd och vill hjälpa mig. Jag frågar vilket år det är och nu blir det ologiskt. Året är tydligen 1996! Som ni säkert vet fanns inte ens Östtyskland då!

Hur som helst, expediten plockar fram nya kläder till mig, ett par gympadojjor av 90-tals modell, ett par extremt fula jeans och en luvtröja, typsik för tiden. Jag dösnackar lite med expediten och hans bögkompis och försöker övertyga dem om att jag är från framtiden och måste få någon form av hjälp. Jag minns att det var svårt att få dem att tro på att jag kom från framtiden, men jag minns att jag säkrade mig genom att säga att om 5 år kommer två flygplan att flyga in i World Trade Center i New York och sedan fortsatte jag med stora händelser som har hänt sedan 1996. Jag visade även min mobiltelefon som de blev mäkta imponerade av. Tyvärr hade jag ingen 3g mottagning.

Tillslut accepterade de min historia och insåg att jag var tvungen att få hjälp. Eftersom att jag inte hade några d-mark på mig utan enbart Euro (av någon outgrundlig anledning) så minns jag hur jag började planera hur jag skulle kunna fly från butiken utan att betala. När jag var på väg att sätta min plan i verket så såg jag att bögen hade en ring, en sån ville jag också ha! Jag tänkte att det kunde vara en bra ekonomisk säkerhet att ha ett värdefullt smycke att tillgå om jag skulle behöva betala något. Eftersom att han verkade gilla mig så plockade han fram en liknande ring (en döskalle i guld med diamanter på) från en glasmonter. Han sa att den kostade 35.000 d-mark och jag sa att det inte var något problem. Jag satte på mig ringen och sedan sprang jag. Ut från butiken, jag fortsatte min flykt från alla som jagade mig.

Efter att ha sprungit en bit kom jag fram till en flod med en bro över, på bron såg jag min räddning. Det kom en taxi, jag tänkte att den kunde köra mig någonstans där jag kunde skulle vara i säkerhet. Taxin var pytteliten och turkos(!) i baksätet satt ett äldre par men jag ignorerade dem. Jag sa till taxichauffören att köra mig i säkerhet och han trampade gasen i botten. Sen ringde min mobiltelefon, inte bara i drömmen utan även på riktigt så jag vaknade.

Nu har jag gått och funderat hela dagen på hur detta hade slutat om jag inte vaknat. Jag har säkert missat några detaljer, men hur kan det här händelseförloppet hänga ihop? Vad hände med min "plastsyster" och flickvän? Jag fick en känsla av att min pappa visste vad som skulle hända och att det var därför han gick. Frågorna är många. Men hur gick det till när jag förflyttades från en vind mitt i Stockholm till ett öde shoppingcentra i östtyskland? Varför just året 1996?

Jag hoppas att någon tyckte detta var intressant läsning. Jag trodde inte min hjärna var kapabel till det här.
Haha dessa drömmar vi människor har ibland
Väldigt intressant läsning, väldigt bra skrivet.
Citera
2009-01-27, 00:36
Medlem
green.grasss avatar
Har haft det körigt och mycket att göra ett tag. Sovit för lite och för oregelbundet. Det har gjort sig bemärkbart i hur jag drömt. Oftast osammanhängande med en känsla av jakt och stress, snabba bilder, snabba ljud, vaknar oftast utan att jag har drömt färdigt, o.s.v., dålig sömnhygien med andra ord.
Igår smet jag. Ljög om att jag skulle jobba x-tramycket och tog mig till landet kommunalt o med taxi för att låta bilen vara parkerad hemma.
Tog med mig jyckarna, en bok och x-tra kaffe, det var allt.
Somnade redan klockan 19 i en tvåsitsig soffa och sov till klockan 10 i förmiddags, utan att vakna under natten. (Stackars jyckar!)

Drömde att ja mötte mig själv. Jag var äldre, hade konstiga kläder på mig, typ rustning, fast ändock inte militärt, och sa till mig (mig, som drömmande) :
"det som skrämmer mig mest är när jag ångrar min framtid".

Det där fastnade i mig hela dan. Så jädra tossigt. Kan man ångra nåt som inte hänt ens en gång?
Citera
2009-01-27, 20:49
Medlem
HyperHoes avatar
Vi har ett hus på landet där vi är ibland på sommrarna. Jag drömde att jag blev jagad av en älg runt, runt i huset, tills jag kom på att det bara var att öppna dörren och gå ut.

Ja, jag gillar enkla utvägar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in