2009-01-11, 19:15
Medlem
NewDeers avatar
Igår drömde jag att jag satt i en fåtölj i mitt gamla flickrum. I famnen höll jag mitt avhuggna huvud och pratade med det. Det sa att jag skulle skruva ihop en fjärrkontroll eller vad det nu var. Det fanns en massa små sladdar som skulle in på rätt ställe. Till slut var jag klar, och ganska nöjd med mitt jobb.

Nu då? sa jag. Nu händer inget mer, sa huvudet. Och känslan var att hela mitt liv var slut och att det inte fanns nåt mer att uppleva. Otroligt obehaglig känsla
Citera
2009-01-12, 20:00
Medlem
Jag drömde att jag var i min skola. Fast "miljön" var helt annorlunda och det såg itne alls ut som min skola haha. Sen gick jag in i nån sorts konstig konsertsal (som inte heller finns på skolan) där man satt med ryggen vänd mot den som spelade musik.

Musiken var fantastiskt vacker och orginell, men när jag vände mig om såg jag att den som spelade var en mongoloid som bankade på en trumma, då blev musiken plötsligt jättedålig.

Sen gick jag ut och då såg jag ett stort nätverk av vattenrushkanor som var minst 50 meter högt, sen tror jag att jag åkte i nätverket och såg konstiga mönster då .

Kände mig flummigare än Tomas di leva när jag drömde denna haha .
Citera
2009-01-13, 14:34
Medlem
Drömde att jag var tvungen att skjuta mig själv i min vänstra axel och jag var tvungen att planera noga. Jag tänkte främst på att det var olagligt, alltså planerade jag att hitta en plats som var avlägsen (detta var i en stad jag inte kände till) och jag var tvungen att gömma pistolen efter att jag använt den. För att inte förblöda var jag tvungen att lära mig en karta utantill för att kunna ta mig till närmsta sjukhus. Det var en otroligt svår dröm eftersom att jag verkligen planerade på riktigt i drömmen. Skitjobbig känsla att vara tvungen att skjuta mig själv.
Citera
2009-01-13, 17:39
Medlem
HoldenCaufields avatar
Kom hem till nån främlings hus. Hade inte en aning om vad fan jag gjorde där eller hur jag kom dit. Helt plötsligt upptäcker jag att det bor en kille och en tjej där som är tillsammans. Pratar först lite och så.

Helt plötsligt ligger jag i en "L-ställning" med killens brud i soffan deras, har inte en aning om hur ställningen var i verkligheten men kommer ihåg att jag upplevde det som ett L i alla fall. Det var skönt också. Vet, jag är en skum person.

Hur som helst gick jag och den här tjejen in i ett annat rum när det var läggdags. Trodde jag skulle få fetta nu men det blev inge av. Hon sa att killen hennes kanske skulle upptäcka vad vi höll på med, sedan gick hon ut i vardagsrummet till killen igen. Jag följde givetvis med och började bli orolig att killen skulle slå ner mig.

Rätt som det var så gick tjejen ut ur huset och bak till trädgården deras, jag följde givetvis med av ren nyfikenhet. Tjejen försvinner helt, och framför mig står flera stora jävla träd som har ögon. De såg väldigt fientliga ut, men jag såg roat på de och skrattade till och med lite lätt för mig själv.

När jag sedan vänder mig bort från träden så befinner jag mig i ett litet toalettrum, där det är massa jävla insekter överallt. De gjorde dock inget mot mig utan jag tittade bara på de med en främmande blick.

Sedan vaknade jag. Fyfan vilka drömmar jag har alltså.
Citera
2009-01-13, 17:45
Medlem
Dreamstates avatar
Inatt hade jag en väldigt konstig dröm som fick mig att vakna upp illamående.
Jag drömde att jag frågade min mor om jag kunde låna hennes kreditkort för något och då sa min far att jag var skyldig dem pengar.
Då sa jag att jag kunde gå till banken dagen efter och hämta pengar, jag kommer ihåg att jag hade pengar, men jag hade inget kreditkort bara, och när jag sa det blev min far arg och började slå mig.
Jag kröp i stora drag ihop i en liten boll och han stod och sparkade på mig.

Min far har aldrig slagit mig så det gjorde denna drömmen riktigt bisarr, och otroligt hemsk.
Jag tror det har att göra med alla mina rädslor om att aldrig hitta det jag vill göra resten av livet, och att jag kommer vara beroende av andra.
Citera
2009-01-13, 18:11
Medlem
Jag drömde att jag var USAs president och att "Pad Man" (General Jonathan Krantz från Prison Break) läxade upp mig och berättade hur jag skulle styra landet. Han visade mig sedan en mätare som skulle visa om jag gjorde ett bra jobb eller inte, om mätarens pinne hamnade på rött betydde det att han var missnöjd med mina prestationer och då skulle han minsann höra av sig
Citera
2009-01-14, 16:13
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde om ufon, har gjort det flera dar i rad nu. Att de liksom flyger runt där i drömvärlden och det är helt normalt. Ungefär lika upphetsande som att se bilar.
Alla är alltså vana vid det och man kan t.om få sig en liten åktur!
Citera
2009-01-14, 19:54
Medlem
Idiotpods avatar
Att jag står framför en tegelvägg som är nedsparkad, en vän kommer fram bakom mig och utbrister (i glad ton): Hahaha, jag vann!

Sen spottar hon mig i örat, den jävlen.
Citera
2009-01-14, 22:21
Medlem
Handberras avatar
Drömde att jag var i vad jag tror var en offentlig toalett och skulle raka mig. Det konstiga var att jag hade värsta skogshuggarskägget och det var en massa andra män som också rakade sig. Efter att jag rakat mig vaknade jag.

Jag som har väldigt lite skäggväxt...undrar varför jag drömde det.
Citera
2009-01-19, 05:50
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handberra
Drömde att jag var i vad jag tror var en offentlig toalett och skulle raka mig. Det konstiga var att jag hade värsta skogshuggarskägget och det var en massa andra män som också rakade sig. Efter att jag rakat mig vaknade jag.

Jag som har väldigt lite skäggväxt...undrar varför jag drömde det.
TS tror att det måste varit en trevlig dröm! Alltid gött med ett ståtligt helskägg. Mitt växer ganska bra men har bara på hakan och enna rediga polisonger, TS önskar sig som jag tror att du också gör ett ståtligt helskägg
Citera
2009-01-22, 16:54
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde att NASA hade "tittglas" som de kunde titta runt i olika tider på Jorden. Och de hade kommit fram till att civilisationerna alltid, och utan undantag, dog ut vid samma tidspunkt efter början. Det är som ett stort klockverk, och när timman slår tolv.... boom.
Citera
2009-01-24, 14:08
Medlem
Espionages avatar
Jag drömde bland annat att jag gick och bar omkring på en TV, kommer inte riktigt ihåg varför. Och så drömde jag att jag av nån anledning hade målat naglack på tänderna och det var jättesvårt att ta bort det, speciellt längst bak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in