2007-04-26, 14:53
Medlem
Bitmasters avatar
Drömde den här drömmen för ett tag sedan. Tolka på...

Jag och en polare var utomhyus, vi hoppade från träd till träd för att kolla på skåpbilar som fastnat i trädkronorna. I en skåpbil hittade vi en TV så vi rev ner bilen till marken och kollade på tecknat ett tag, tills det blev för obscent och vi tröttnade. Sen skildes vi åt, och jag blev fångad av en infödingsstam (har något vagt minne av att det var humanoida tvättbjörnar men jag är inte säker) som ville att jag skulle blåsa upp en massa partyballonger med lera i munnen. Då försökte jag pipea unixkommandon genom en ballong (fråga fanemej inte hur...) men då sprack den. Sen har jag nåt luddigt minne av en löpsedel från någon kvällstidning, något med Jean M Auel som var sur över något.

Sen vaknade jag
Citera
2007-04-26, 15:56
Medlem
mongrels avatar
Minns ej längre vad jag drömde inatt, men har en nerskriven dröm som har några veckor på nacken vid det här laget:

"inatt drömde jag att jag var på ett tåg, ett sjukt brett och långt tåg. i drömmen hade jag en skål med nachos som jag var väldigt noga med. jag höll på att spela en fotbollsmatch i gympasalen som fans inne i det gigantiska tåget, när jag plötsligt blev pissnödig. [kan tilläggas att jag spelade skiten ur motståndarlaget] jag tog med min lilla skål med nachos in på toaletten, och ställde mig för att uträtta mitt behov. nu var det så olyckligt att tåget svängde medan jag stod där, vilket resulterade i att jag svajade till och pissade på mina nachos, till min stora förtvivlan.

när tåget stannade visade det sig att jag var i kina, men det såg mest ut som nån spaghettiwestern, med kineser som satt och tittade misstänksamt på mig från fönster och verandor. jag skulle köpa cigg, men lyckades inte göra mig förstådd, och alla kineser var arga. jag var också arg, för [kompis] var med och skulle hela tiden förklara hur man sa ”cigarett” på kinesiska, medan jag tyckte det var bättre att försöka gestikulera för att visa vad jag ville ha. jag fick ge upp, och sen vaknade jag."

Drömmer f.ö. väldigt ofta att jag befinner mig i stora lägenhetshus, och att det hela tiden finns en outtalad fara i bakgrunden. Jag springer mellan lägenheter och hittar dolda dörrar som leder till tunnlar och katakomber. Det är sällan mardrömmar. Om man jämför en mardröm med en skräckrulle så kan man likställa dessa drömmar med en thriller eller äventyrsfilm. Den dolda faran visar sig sällan.

Jag drömmer också väldigt ofta om nöjesparker, framförallt spökhus. Skidbackar är också ett återkommande tema. Ofta åker jag lift, och slungas iväg av liften som om den vore en katapult. Dessa drömmar är inte heller mardrömmar, utan jag upplever fallet som spännande snarare än obehagligt. Tycker dock att det är lustigt att så många drömmar utspelas i klassiska nöjesmiljöer, utan uppenbar anledning...

edit: förtydligande
Citera
2007-05-05, 22:23
Medlem
karma chamelions avatar
Inatt dromde jag att jag och nagra andra flashbackare (har ingen aning om vilka) satt i ett vardagsrum pa andra vaningen. En av dem ryckte loss har fran mitt huvud, och jag forklarade att han var tvungen att betala 2000 kr for det. Ok sa han och gav mig massa gigantiska guldiga plastpengar.

Lite senare satt jag hos frisoren och klippte mig, och helt plotsligt fick jag en bebis. "Det har borde jag nog ga och beratta for min pojkvan" tankte jag och gick och ringde pa hos honom.
Citera
2007-05-05, 22:55
Medlem
GraveDohls avatar
Annars ar det ju lite roligt nar nagon hor nar man snackar i somnen, jag undrar om det man sager har nagot med det man drommer att gora? Eller om det ar 2 separata drommar/handelser.

Hade iaf pratat i somnen for ett par dagar sen, och tydligen hade jag plotsligt sagt: Ah du e snall o trollar fram 2 av dem da va?. Bor tilllaggas att jag sa detta med en dialekt som inte ar min naturliga. Wtf?
Citera
2007-05-07, 23:15
Medlem
drymarchonics avatar
Stod på en balkong högt upp och utanför fanns några enormt höga björkar, det satt barn i dem och det frågades om vad jag tyckte om att leka där och jag fick ett illamående vid tanken på att klamra mig fast där i barken utan grenar. Senare stod jag och pratade med en kvinnlig och manlig läkare. Kvinnan säger att heroin och jazz hör ihop och jag blir nyfiken på denna utsaga... Sen vänder sig mannen om och ger mig en skruvmejsel. Hans bakhuvud är en skyltdockas, ett område med en perforerad ring och gles plastbehåring. Han har en stor skruv i nacken och vill att jag lossar den. Jag tänker fråga om jag ska skruva motsols, som vanligt, eller medsols, men låter bli. Mejseln är ingen standardvariant utan en ovanligt bred sort som jag antar är skräddarsydd för ändamålet. Vrider försiktigt men det verkar göra ont och hans huvud följer med i vridningen, tar tag i hans haka för att hålla emot. Försöker igen men vaknar.
Citera
2007-05-07, 23:18
Medlem
rooys avatar
Jag var hemma hos mina föräldrar. Stod ensam i hallen och när jag tittade ut genom fönstret stod det en liten elefant på andra sidan och tittade tillbaka. Mycket märkligt.
Citera
2007-05-08, 14:49
Medlem
Whip Its avatar
jag drömde att jag satt med en kompis på en krog och vi beställde öl, men ölen var avslagen så jag bad min kompis att säga till men han vågade inte så jag sa till och sen vaknade jag
Citera
2007-05-08, 15:01
Medlem
Sir_Niclass avatar
Jag knarkade en påse kokain.

Detta är mycket anmärkningsvärt, då jag aldrig ens varit i närheten av narkotika IRL. Någon stjärna på detta var jag ju inte precis, då jag kollade i en spegel så hade jag nyllet fullt av vitt pulver. Ngn effekt blev det inte heller.

Tyder detta på att jag har undertryckta knarkiga tendenser?
Finns det kanske djupt där inne en pundarskalle som vill ut?
Citera
2007-05-21, 12:28
Medlem
euphorias avatar
I natt befann jag mig i New York, plötsligt börjar en skyskapa tippa över och vi hinner precis springa undan. Staden är förövrigt folktom, konstigt. Fler torn, hus och skysrapor faller. Kan det vara ett terrorangrepp? Kan det vara en konspiration? Vaknar av att klockan ringer, nej det var visst bara en dröm

Försover mig så jag inte kommer till skolan. Ska med ett tåg som jag åker vilse med över halva Sverige för att komma till ett sammanslaget Göteborg/Malmö. Går runt på stan för att leta upp ett internetcafé, ska träffa min kusin samt två vänner och kan bara kontakta dem via internet.

Plötsligt så stänger de alla caféer och jag hittar inte i staden. Det blir mörkt, jag får för mig att dra till Hissingen. Men vart är jag? Är detta Köpenhamn? Malmö? Göteborg? Kommer till ett hus som jag kollar igenom, ja hustdet min polare har ju flyttat till hissingen. Traskar vidare till en park i kylan mitt i natten. Stöter på ett barn som pekar åt något håll och säger akta dig för de farliga knarkarna. Går runt lite, men det var visst bara en dröm det med
Citera
2007-05-21, 12:46
Medlem
Schwenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
I natt befann jag mig i New York... text

Hahaha, på det där sättet försov jag mig otaliga gånger när jag gick i plugget.

(Jag vaknar, klär på mig, borstar tänderna osv. Sen så går jag till skolan, går på matten, gör några tal i boken, driver lite med läraren, och så, *VIPS* så är man hemma igen, är en timme försenad, morgonrisig, trött, och allmänt INTE sugen på att gå till plugget.)
Citera
2007-05-21, 16:02
Medlem
euphorias avatar
ja skolan asså...

Någon som kan tyda min dröm? Konstigaste och därmed bästa dröm på länge, men den var lite ruskig
Citera
2007-05-21, 16:06
Medlem
Fittfittas avatar
Jag drömde att jag hade tagit sjukt mycket LSD och allting snurrade och var flummigt samtidigt som jag såg en sjukt flummig knarkfilm i stil med Fear and loating in las vegas. Fy fan, jag var ju helt väck även ett tag efter att jag hade vaknat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in