I natt befann jag mig i New York, plötsligt börjar en skyskapa tippa över och vi hinner precis springa undan. Staden är förövrigt folktom, konstigt. Fler torn, hus och skysrapor faller. Kan det vara ett terrorangrepp? Kan det vara en konspiration? Vaknar av att klockan ringer, nej det var visst bara en dröm
Försover mig så jag inte kommer till skolan. Ska med ett tåg som jag åker vilse med över halva Sverige för att komma till ett sammanslaget Göteborg/Malmö. Går runt på stan för att leta upp ett internetcafé, ska träffa min kusin samt två vänner och kan bara kontakta dem via internet.
Plötsligt så stänger de alla caféer och jag hittar inte i staden. Det blir mörkt, jag får för mig att dra till Hissingen. Men vart är jag? Är detta Köpenhamn? Malmö? Göteborg? Kommer till ett hus som jag kollar igenom, ja hustdet min polare har ju flyttat till hissingen. Traskar vidare till en park i kylan mitt i natten. Stöter på ett barn som pekar åt något håll och säger akta dig för de farliga knarkarna. Går runt lite, men det var visst bara en dröm det med