2011-01-26, 19:59
Medlem
Jag minns vagt att jag var osams med min pappa, efter det minns jag att det var någon form av solnedgång, jag såg solen, men det var som att månen täckte solen, men bara en fjärdedel av den, nere i vänstra hörnet. Sen helt plötsligt ser jag ett stort öga, endast ett, det var som ritat, inte ett verkligt öga alltså.
Citera
2011-01-26, 21:23
Medlem
Slapsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassestefanz
Inatt så fick jag uppleva en "Dröm i drömmen" eller för dem som har sett filmen "Inception" så var det precis det som hände fast jag var inte vid medvetande som i filmen.

Alltså någon annan som upplevt detta? Att vakna upp från en dröm och hamna i ett stadie där du tror att du är vaken?
Ungefär det hände mig i helgen. Jag drömde att jag drömde i drömmen, och var medveten om att jag drömde i drömmen. Vaknade sedan i drömmen och nästan direkt efteråt på riktigt. Kändes aningen skumt.

Det har hänt ofta på sistone att jag drömmer om att jag ligger och försöker somna, så jag antar att det här bara var en naturlig fortsättning på det temat eller nåt.
Citera
2011-01-27, 04:35
Bannlyst
Hade den äckligaste drömmen någonsin. Jag drömde att jag blev biten av svarta änkan mitt ute i ingenstans och var med min kompis. Han 'trösta' mig och hjälpte mig att inte bli skräckslagen av döden. Men jag var inte rädd för döden, i drömmen's värld så betydde ett bet av den spindeln att man skulle ruttna och huden skulle bli helt svart. Skit äckligt. Men det mest skrämmande var att jag fick reda på att min kompis av någon anledning hade motgift på sig, vet inte hur jag fick reda på det. Men jag visste det. Försökte slå honom medvetslös men mina slag var så tunga och nästan omöjliga att skada med. Försökte som fan och det var det som var så skrämmande, en polare var den största fittan.

Även om jag inte tror ett dugg på att drömmar betyder något så var denna så pass äcklig och gav mig en bra bild av hur han skulle sett ut/betett sig när han vill fitta sig som fan. Så den killen ska jag alltid vara försiktig med.
Citera
2011-02-04, 21:10
Medlem
aiights avatar
Drömde att jag var med i nå big brother liknande, så stod jag och rökte och så plötsligt säger en tjej något till mig och jag kontrar med "slyna".
Dom reagerar direkt och flyger på mig, cirka 5 tjejer ungefär och jag vevar för kung och fosterland.

Nästa "klipp" jag kommer ihåg är att jag står och dricker grogg och röker så kommer det fram en stor kille, och börjar käfta men kommer ej ihåg vad han sa, men jag backade undan iaf. Dricker upp groggen och ser chansen, när han sitter på en bänk och röker. Börjar gå frammåt mot han och laddar fetaste sparken i ansiktet på anabola monstret och skickar på han en smäll sen går jag.

MVH..
Citera
2011-02-13, 17:12
Medlem
Elektricitets avatar
Min dröm var väldigt hoppig inatt. Mina drömmar är alltid hoppiga; Mitt i allt är jag på ett ställe och i den andra sekunden kan jag vara på ett annat ställe. Därför kanske ni inte kommer att förstå allt riktigt bra. Men jag ska berätta allt jag kan om den.

WoT:

Sammanfattning:
Jag var på en stor båt med massa pooler, jag var skitnödig och försökte hitta en toalett. Jag hittade istället två snygga tjejer som verkade gilla mig. Jag träffade hela min släkt och hamnade i säng med en skitsnygg tjej vars kropp jag rent utsagt älskade. Dock vaknade jag före jag hann älska med tjejen.
Citera
2011-02-14, 17:36
Medlem
Elektricitets avatar
Har börjat intressera mig av Lucid Dreaming. Igår kväll när jag skulle sova så tänkte jag "Nu ska jag sova, sedan ska jag drömma och när jag vaknar ska jag komma ihåg min dröm." om och om igen.

Jag höll på så i säkert 15 minuter i streck men till slut orkade jag inte längre så jag försökte somna på vanligt sätt förutom att jag emellanåt tänkte att jag skulle sova, drömma och komma ihåg drömmen när jag vaknade.

När jag vaknade så försökte jag komma ihåg vad jag drömde inatt, men jag kom absolut inte ihåg någonting alls. Jag vart lite besviken (jag vet att det tar ett tag att lära sig lucid dreaming) och steg upp, tog ett glas vatten och mitt i allt kom jag på massa delar av drömmen.

Jag satte mig vid datorn och började skriva ner så mycket jag kunde minnas. Jag tänker dela med mig av det jag mindes av min dröm nedan:

OBS: Jag kom bara ihåg delar av drömmen så det hoppar hit och dit och ni förstår kanske inte så mycket av den.

Alla namn är påhittade, men i min dröm så tillhör namnen folk jag känner IRL.

Edit: Jag borde lära mig något program så jag kunde visa mina tankar grafiskt. Flash kanske skulle fungera men allting skulle bli så enormt fult och jag tror att det skulle se oseriöst ut.

Finns det något sätt att visa sina drömmar grafiskt istället för text? Kanske något program som man kan göra verkliga animationer i? Fast det tar nog väldigt länge att återskapa en dröm i ett sådant program.
Senast redigerad av Elektricitet 2011-02-14 kl. 17:39.
Citera
2011-02-19, 22:12
Medlem
lendrygghs avatar
Inatt drömde jag att jag förde ett heligt krig på en atoll mot en animerad jultomte och hans allierade. Jag flankerade, skar av honom och sprängde hans bunker. Sedan skakade vi hand och jag klättrade upp i ett kyrktorn.

Jag vet verkligen inte vad jag får alla dom här underligheterna ifrån...
Citera
2011-02-20, 11:41
Medlem
C0ws avatar
I natt drömde jag en sådär vanlig mardröm - jag, en vän och min hund är ute och går i skogen. Skogen ifråga finns på riktigt, den är stor och jag bor en sisådär 600-750m från den.
Det är mörkt och rätt dimmigt.
Så, ja, vad händer?
Vi går runt utan att göra nåt vettigt och jag har en känsla av att någon följer efter oss.
Efter att ha vandrat runt en stund ser jag en man och skriker rätt ut. Hunden får ryck och springer iväg och jag springer efter samtidigt som jag lämnar min vän helt ensam.
Efter att ha sprungit efter och tappat bort hunden beslöt jag mig för att gå tillbaka dit vart jag sprang ifrån min kompis.
Kommer tillbaka dit och kompisen är naturligtvis inte där...
Jag ser den okände mannen gående, han är på väg mot mig så jag gömmer mig under ett träd där granarna sitter lågt, så jag är bra gömd.
Mannen håller en yxa, som är blodig. Så jag antar väl att kompisen blev tagen och ihjälhuggad.
Jag ligger kvar under trädet och samtidigt som den okände mannen kommer en bit bort så kommer hunden tillbaka och avslöjar mig! Så ja, jag börjar springa utav bara fan med mannen jagande bakom mig.
Springer, springer och springer tills jag kommer fram till en liten skidbacke (flottsbro, som den heter), klättrar längst upp och låser in mig och hunden i en liten stuga som finns där.
Kollar ut genom fönster och från ingenstans kommer hans huvud fram på rutan och då vaknar jag.

Rätt obehaglig dröm, men jag tycker ändå om att drömma den här typen av drömmar
Citera
2011-02-20, 17:00
Medlem
selusts avatar
Haha fyfan vad jag älskar att drömma alltså! Om drömmar är vårat undermedvetna och sådär, då måste jag vara riktigt sjuk innerst inne. Här kommer det:

Ett gäng grabbar sitter och softar hemma hos någon runt ett bord, och mosar bananer med deras penisar(???). De liksom lägger bananen på bordet och mosar med deras hårda kukar. En kille klarade det inte och brast ut "Det går ju fan inte! Hur gör ni??".

I köket stod en annan kille med ryggen mot oss andra, man såg inte vad han höll på med. Till slut kom han fram och sjöng en sång som gick "Pappa jag klipper min kuk, så att bananen ska bli mjuk". Så fick man se massa gånger när han försökte klippa sin kuk i olika sammanhang, han var riktigt glad och detta var inte obehagligt.

Bara att något i mitt huvud skulle kunna skapa den mästerliga ramsan "Pappa jag klipper min kuk, så att bananen ska bli mjuk" i en dröm där ett grabbgäng mosar bananer med kuken... snacka om att jag vaknade upp med ett stort leende på läpparna!
Citera
2011-02-20, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Haha fyfan vad jag älskar att drömma alltså! Om drömmar är vårat undermedvetna och sådär, då måste jag vara riktigt sjuk innerst inne. Här kommer det:

Ett gäng grabbar sitter och softar hemma hos någon runt ett bord, och mosar bananer med deras penisar(???). De liksom lägger bananen på bordet och mosar med deras hårda kukar. En kille klarade det inte och brast ut "Det går ju fan inte! Hur gör ni??".

I köket stod en annan kille med ryggen mot oss andra, man såg inte vad han höll på med. Till slut kom han fram och sjöng en sång som gick "Pappa jag klipper min kuk, så att bananen ska bli mjuk". Så fick man se massa gånger när han försökte klippa sin kuk i olika sammanhang, han var riktigt glad och detta var inte obehagligt.

Bara att något i mitt huvud skulle kunna skapa den mästerliga ramsan "Pappa jag klipper min kuk, så att bananen ska bli mjuk" i en dröm där ett grabbgäng mosar bananer med kuken... snacka om att jag vaknade upp med ett stort leende på läpparna!
Hahaha! Det där var nog bland det roligaste jag läst här på flashback
Citera
2011-02-20, 22:05
Medlem
Hör hur elden dånar. Någon skriker i smärta, en man skrattar samtidigt. Ett riktigt ondskefullt skratt. Låter som om någon blir piskad, hör samma skratt igenom skriken. Märker att jag sitter fastkedjad i väggen. Känns som om det pågår en evighet, skriken. Efter vad som känns som en vecka~ så dör skriken ut. Hör hur något skrapar mot väggarna och golven, något som kommer emot mig. Ser hur väggarna lyses upp utav det som kommer, försöker slita mig loss men kedjorna sitter fast för hårt. Hör hur något sätter ner något precis jämte mig, det ser ut som en halbard, brinnande.

Varelsen höjer halbarden och hugger av kedjorna med den. Den vräker omkull mig och tar tag runt mitt ben och släpar med mig. Jag hör hur elden närmar sig, dånet blir högre och högre. Försöker komma loss men greppet runt benet är som om det hade fastnat mellan sten. Blir släpad till ingången till ett stort rum, väggarna brinner, ser hur det står någon i mitten av rummet, en upphängd mellan två stolpar av järn, kroppen har stora sår på ryggen, ser ut som om den har blivit piskad.

Blir insläpad till stolparna, figuren som stod i mitten spänner fast mina händer i varsin stolpe, denne har en kappa och luva(kanske Mask?) på sig som är bruna. Man kan endast se ögonen på denne. Denne går sedan bort och hämtar en piska, ser att det är vassa "spikar" på dess ände. Det är flera ändar på den, den lisom delar sig mot slutet av den så att det är flera ändar. Hör det där skrattet igen, ser piskan svingas och just när den ska träffa mig vaknar jag.

Fy fan för mardrömmar, dom kan dra åt helvete! Detta var bara en snabb genomgång, kändes som jag var fast där i en evighet! Det kändes så verkigt!
Citera
2011-02-20, 22:19
Medlem
Hade en rätt skum dröm där jag bland annat där jag skulle göra något projektarbete tillsammans med en tjej, så hon var hemma hos mig, gjorde i ordning groggar på blod + DrPepper och vodka (?), fråga mig inte var blodet kom från - Tänkte själv samma sak i drömmen, hur ska jag få blod för att göra mer? I alla fall smakade det riktigt bra och jag frågade tjejen, visst smakar det bra? "Mm". Sedan visade hon nakenbilder på sig själv på datorn. Riktigt skum dröm men sådär småmysig också, miljöerna var riktigt trippiga i drömmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in