Jag drömde en variant på en mardröm jag brukade ha som ung, men som senare bara kommit sällan. I drömmen befinner jag mig alltid vara gift med någon hemsk man utan att veta hur det har gått till, och i den drömvärlden är det alltid så att skilsmässa inte finns utan detta är för livet, samt att kvinnan inte har rätt att säga nej till sex. Det är alltid ett hemskt, chockartat mardrömsmoment då jag inser att jag är gift med den här mannen, och alla följderna av det... ibland vaknar jag med ett ryck där, ibland drömmer jag vidare. I natt gjorde jag det senare.
Jag drömde att jag var gift med en man som jag känner IRL, och sprang på på sta'n för några dagar sedan. En kortväxt, spenslig man med stor mage - han är alltså mager annars men magen är som på en kvinna i 7-8:de månaden, mycket märkligt, och han måste gå bakåtlutad och balansera den där magen. Dessutom har han runda kinder och en jättestor, bred, fyllig, röd mun, och när han ler ser han ut som cheshire-katten. Nu när jag träffade honom måste han dessutom ha fått någon medelålderskris, för han hade blekt håret platinablont med en liten lugg, och satt in en piercing i läppen! Han såg feminin ut nu förutom allt annat, och så har jag inte sett honom förr! Jag blev rent äcklad!
I drömmen såg han ut enligt ovan, alltså med det feminina. Vi vandrade på en led i Alperna (detta kom nog både av att jag har en vän som blev vittne till olyckan i Bad Gastein för ett par veckor sedan, där en svensk man ramlade och dog, och att det inte var så länge sedan jag var i österrikiska Alperna jag också). Jag gick efter honom och tänkte med fasa "i natt måste jag kanske ligga med honom". Så tänkte jag att vi skulle bo på vandrarhem, så med lite tur så skulle det vara våningssängar där och för trångt för att... ja. (Detta kom nog av en gnällberättelse jag läste under pride: det var två lesbiska kvinnor som hade varit på "bröllopsresa" och gnällde över att de fått en våningssäng på vandrarhemmet. Ägaren borde tydligen ha förstått att de var ett smekmånadspar, och därför specialinrett ett rum till bröllopssvit med dubbelsäng, fast det inte fanns innan. Eller något sådant.)
Sedan tänkte jag, att jag måste försöka vänja mig vid hans utseende nu, innan jag måste ligga med honom. Jag kanske KAN vänja mig? Och så försökte jag titta på honom och fundera över om det inte fanns något försonande i hans utseende i alla fall. (Detta kom nog av en tråd på Familjeliv, där en kvinna berättade att hon hade insett att det var män med sämre utseende som var hennes "liga", och därför brukade hon göra så att hon tittade på deras bilder på sociala media innan hon gick på första dejten, för att "försöka vänja sig vid deras utseende och hitta något positivt". När jag läste det, tyckte jag att det var så sorgligt!

)
Hur eller hur, så började även tanken smyga sig in, att jag skulle kunna knuffa karl'n nerför en brant sluttning. Det hände som sagt i Bad Gastein för ett par veckor sedan, och polisen bedömde det som en olycka. Då skulle det kunna hända igen..? "dumma svenska turister", liksom.
Jag vaknade innan jag hann genomföra mordplanen!
P.S.: Så hemskt förresten, om den här mannen skulle veta att kvinnor drömmer mardrömmar om att de är gifta med honom och måste ligga med honom!

Tur att han inte kan veta det!