2023-05-28, 11:28
Medlem
PeterJihadis avatar
Jag drömde att jag hade ihjäl någon stackare. Jag försökte göra mig av med liket och snodde en grävspade ifrån ett ödeliggande torp. Jag gav mig ut på en åker och satte igång med att gräva. Efter en stund så upptäckte jag att jag grävde i mänsklig avföring.

Riktigt vidrig dröm.
Citera
2023-06-04, 06:22
Medlem
Merwinnas avatar
Jag drömde en fruktansvärd mardröm i natt, vaknade upp kallsvettig och skakande. Den kom sig av att jag såg ett avsnitt i en tysk advokatserie i går, där en kvinna föll ihop på gatan då hon blödde från underlivet, togs till sjukhus, och läkaren konstaterade att hon hade fött barn nyss, fast hon påstod att det inte var så, och sedan kom polisen och började fråga ut henne.

I drömmen fick jag plötsligt krystvärkar utan att ha vetat om att jag var gravid, och jag födde fram något som såg ut som ett hjärta på badrumsgolvet. Alltså inte organet hjärta, utan som en skär hjärtformad kudde med sammetslen yta, c:a 20 cm på bredden. Hjärtat slog eller pulserade! Det var väldigt otäckt, men jag tänkte "det måste ju vara något där som lever, så jag måste ringa på ambulans!" vilket jag gjorde.

Sedan kom efterbörden och jag blundade, när jag tittade upp igen var hjärtat borta och där låg ett fullgånget barn. Huvudet var dock hjärtformat, liksom tillplattat framifrån, och ögonen satt vitt isär. Dessutom var barnet harmynt. Jag tänkte, "det här kan jag inte ta emot, jag måste döda det och gräva ner det i skogen". Men sedan kom jag på att jag redan hade ringt ambulans, och de var på väg och visste att jag hade fött något... fasa och panik!
Citera
2023-06-09, 23:57
Medlem
Drömde för ett tag sen en dystopisk dröm.
Den började med jag mötta en som blev hockeyproffs från högstadiet. Jag sa att det kanske är svårt att minnas mig. Han sa att han hade en aning om vem jag var med en lurig blick. Sen tog han hissen upp någonstans med sin tjej och jag gick genom en dörr som ledde till en rätt öppen yta. Där pratade jag lite med min syster. Några fler förvecklingar skedde i denna ytan med olika människor. Sen utvecklades det till att alla blev besatta av AI. De förändrades och det blev obehagligt. Fortsatte med att fler och fler människor blev slavar till AI. Jag såg Gandalf falla för AIn till slut och en rätt stor Gollum sitta på en häst, gollum var en ledare bland slavarna (helt utan liv) slå till Gandalf med hans stav. Aragorn kämpade emot men föll till slut också. Slutade med att alla vandrade ut från scenen som slavar och jag obekvämt observerade detta.

Drömmen hade ett stort antal deltagare av olika karaktärer. Mina drömmar brukar inte stanna kvar men denna gjorde verkligen det. Kommer ihåg att jag drömde den en gång förut för över ett år sen också. Ovanligt för mig att drömmar kommer igen. Kändes som en ominös dröm för att säga det minsta.
Senast redigerad av godschild 2023-06-10 kl. 00:01.
Citera
2023-06-13, 15:05
Medlem
Drömde om att en historia blev målad med en typ av min pappas konst. Han målar ofta i starka färger. Fick mycket förklarat för mig och de olika färgerna förklarade olika teman i mitt liv, men minns inte detaljerna. En del av historian var att jag såg mycket målad eld och han sa att det här är delen jag tycker värst om. Var inte rädd men förstod inte vad det betydde, bildlig eld i framtiden eller symbolisk eld från det förflutna och/eller framtiden. Det var en passage som ledde till något annat.
Senast redigerad av godschild 2023-06-13 kl. 15:09.
Citera
2023-06-13, 15:22
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Drömde inget vad jag vet men det gjorde däremot den ena Bulldoggen jag har som sparkade med tassarna och skällde i sömnen. Fick till slut väcka han och han verkade ha varit med om något otäckt när han höll sig nära. Synd att han inte kunde förklara vad som hände i denna dröm.
Citera
2023-06-17, 19:22
Medlem
Jag drömde att jag klev på en tuff motorbåt och där satt en ljushårig kille som såg rätt städad ut med solglajjor och ljus skjorta. Efter att ha bytt några ord föll polletten ner och jag ropar MEN DET ÄR JU DU! VA! Han skrattar och säger jaa, det är jag, Edvin, varpå han sträcker fram näven för att äntligen presentera sig. Jag har drömt om honom många gånger, under flera år, men aldrig fått känna igen honom för fan vet jag. Visste DU att jag var jag?! frågar jag helt superglatt överraskad och jo det hade han vetat hela tiden. Jag blev lite.. jahopp. Amnesia på mig som vanligt. Sen virrade det till sig lite för när vi åkte iväg var vi fler personer ombord och jag satt mest och funderade vilken typ av relation jag hade med vem. Det satt en ledsen kille där, gänglig och mörkhårig, som jag är helt säker jag varit sårbar inför på ett bibliotek i en tidigare dröm. Kanske för att muntra upp och visa empati. Föreslå en förening. Jonas. Jag har drömt att vi varit på en privat broder daniel-spelning med. Han hade gjort uppoffringar han, jisses vilken krigare. Men vi åkte iväg iallafall och jag befann mig med helt rätt grupp folk, mitt hjärtas bästa vänner.

Och jag älskar den jävla stringensen i mina nattliga äventyr.
Citera
2023-06-17, 19:42
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har varit ute och rest, och följaktligen har jag drömt de vanliga mardrömmarna om att missa anslutningar o.s.v.. Man drömmer att man vaknar och ser att väckarklockan inte har ringt, och att det nu är för sent för att hinna till tåget/färjan/flygplatsen... och så vaknar man med ett ryck, kallsvettig, och ser att det är mitt i natten och gott om tid. Eller så händer det något annat i drömmen: man fastnar i en trafikkö och det går otroligt långsamt, och man biter på naglarna och tittar på klockan, och inser till slut att... NU är det definitivt för sent, nu kan jag inte hinna längre. Ångestfullt, och förstör lite av resglädjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmittzz
Drömde inget vad jag vet men det gjorde däremot den ena Bulldoggen jag har som sparkade med tassarna och skällde i sömnen. Fick till slut väcka han och han verkade ha varit med om något otäckt när han höll sig nära. Synd att han inte kunde förklara vad som hände i denna dröm.

Ja, hundar drömmer också mardrömmar. Jag har en rescue från gatorna i Bukarest. De första veckorna/månaderna hos oss, var nästan alla hans drömmar mardrömmar... Jag önskade SÅ mycket att han hade kunnat berätta, så att jag hade kunnat försäkra honom om att han aldrig, aldrig skulle behöva gå igenom något sådant (eventuellt gå igenom något sådant IGEN)...
Citera
2023-06-18, 08:03
Medlem
Jag var på familjefest men kunde inte låta bli att undra vem som bodde i huset bredvid. En enplansvilla med avskalad trädgård. Isabel Babin läste jag på postlådan. Hon kom ut i trekvartsärmad svart silkeskimono, asiatiskt utseende och sleeves på armarna. Smal. Stark. Och bekymrad. Jag följde med henne in. Hennes ex gjorde ofta hembesök för att behandla henne illa och när vi hade fest i trädgården kunde hon inte urskilja ljuden. Han tillhörde nått jävla gäng. Som vi står i hennes kök ser jag att han kommer, han och några gängkompisar. Inga sköna typer, jag tänker att dom slår tjejer. Någon hade ett järnrör. Du får gå undan Isabel. Jag går till ytterdörren för att låsa men det blir något tjall med låset. Jag lär öppna dörren och knuffa bort hennes ex så han inte ska ta sig in. Det är inga bekymmer, han vacklar lite och blir mest förvånad. Jag vrider om låset. Hon brukar visst ha dörren öppen hon. Du lär flytta in till stan säger jag till henne, det är bättre att du har folk omkring dig. Folk som hör när de kommer, du är bättre skyddad då. Så gjorde hon det, bosatte sig i ett höghus. Skönt.
Citera
2023-06-19, 17:02
Medlem
Det var släktträff och jag kände usch, så jag gick dit och lämnade återbud. Jag vill inte, jag orkar inte. Ni tycker det är trevligt men för mig tar det 6v att återhämta mig. Jag blir för trött och det har jag talat om för er de senaste 3 gångerna. Adjö.
Citera
2023-06-19, 17:21
Medlem
zombie-nations avatar
Drömde att jag bodde eller var i någons villa på en gata. Tidigare hade en slags jodbävning börjat mullra och dödat folk på andra sidan gatan. Vi hade stannat i vårt hus. Men av någon anledning hade min syrra sprungit ut och jag följde henne, hon sprang från mullret. Jag sa att vi kommer aldrig hinna, vi borde stannat vid huset och vara i källaren. Av någon anledning vände hon och jag sprang med, det mullrade mera, men vi hann till huset, sprang in i källaren och överlevde. Jag hade en katt i drömmen, den hade sprungit ut så den dog.
Citera
2023-06-21, 16:21
Medlem
Jag drömde att min 62åriga kollega hade sex med satan någonstans långt borta och hon vrålade nått fruktansvärt. Usch. Nu var satan och hon lika gamla så det kändes typ, okej på något sätt, men äckligt ändå. Jag hittade en kullerstensinnergård som väckte starka minnen av igenkänning, men fan, hörde hennes sinningslöshet eka mot väggarna. Behöver nog diska hjärnan med yes.
Citera
2023-06-28, 07:57
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Jag drömde att min lurviga lilla kisse var en sphinx och blev lurad av vår papegoja (har ingen på riktigt) att hoppa ut genom fönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in