Jag har varit ute och rest, och följaktligen har jag drömt de vanliga mardrömmarna om att missa anslutningar o.s.v.. Man drömmer att man vaknar och ser att väckarklockan inte har ringt, och att det nu är för sent för att hinna till tåget/färjan/flygplatsen... och så vaknar man med ett ryck, kallsvettig, och ser att det är mitt i natten och gott om tid. Eller så händer det något annat i drömmen: man fastnar i en trafikkö och det går otroligt långsamt, och man biter på naglarna och tittar på klockan, och inser till slut att... NU är det definitivt för sent, nu kan jag inte hinna längre. Ångestfullt, och förstör lite av resglädjen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Messerschmittzz
Drömde inget vad jag vet men det gjorde däremot den ena Bulldoggen jag har som sparkade med tassarna och skällde i sömnen. Fick till slut väcka han och han verkade ha varit med om något otäckt när han höll sig nära. Synd att han inte kunde förklara vad som hände i denna dröm.
Ja, hundar drömmer också mardrömmar. Jag har en rescue från gatorna i Bukarest. De första veckorna/månaderna hos oss, var nästan alla hans drömmar mardrömmar... Jag önskade SÅ mycket att han hade kunnat berätta, så att jag hade kunnat försäkra honom om att han aldrig, aldrig skulle behöva gå igenom något sådant (eventuellt gå igenom något sådant IGEN)...