Tja!
Detta var en dröm/ paralys jag fick uppleva inatt:
Jag stod på en gång av stenplattor till ett hus ca: 5 meter från dörren, jag hörde röster från huset. Vet inte om jag var på väg från eller till huset men det får jag snart veta.
Det var ca: 2 meter gräsmatta åt grannens håll och en bred buske avskiljde denna tomt med den andra. Busken började 30cm från marken så man ser då in på grannens tomt.
När jag står där i kvällsmörkret så känner jag på mig att någon/ något tittar på mig bakom busken.
Jag hukar mig ner för att ta en titt under busken. Två små lysande ögon spärrade på mig och min kropp, det ser ut som att den analyserar kroppen? Men vafan är det för något? Den var mindre än en katt... men större än en mus... en ekorre??
Medan tankegångarna går så hinner jag knappt blinka innan den krypit/flygit på mig.
- VAFAN? VAD GÖR DEN? VARFÖR BITER DEN MIG!?..
Medan paniken stiger i kroppen så blir jag också helt orörlig.. Den jäveln biter mig samtidigt mellan bröstet/axeln. Nu kan jag verkligen se vad den är för något... En jävla fladdermus...
Jag har alltid haft ett obehag när det kommer till fladdermöss, ända sedan barnsben har fantiserat om hur fladdermusen jagar mig och sedan biter mig( ska också säga att jag såg på vampyrfilmer en hel del som liten

)
Som en reflex så börjar jag skrika på hjälp... vilken klassiker... såklart så kommer en liten viskning ut som bäst... - Jag vet ju att det finns människor där inne, måste ropa på hjälp!
Nu har jag tagit mig fram till trappan vid dörren men energin jag lagt på att försöka skrika och ta mig till trappan visar sig tydligt. Jag är helt orkeslös... och det känns nästan som att fladdermusen injecerar gift som orsakar förlamningen...
Jag slogs av hur jag inte kände någon smärta, utan det var mer som en spänning som lagrats upp i bröstet/ axeln, där den biter mig...
Nu i efterhand fattar jag spänningen...
Under försöken till att skaffa hjälp så blir jag medveten... jag vaknar med stängda ögon och en bekannt känsla slår mig... SöMnPaRaLyS... Då det inte är första gången det händer mig så tänker jag
-here we go again...
Att få panik förvärrar alltid paralysen men den hade följt med från drömmen pga. Fladdermusen.
Så jag håller fortfarande ögonen stängde för att undvika ytterligare panik, man brukar ju inte få nice visuals direkt

Jag tänker på andningen och paniken lägger sig...
Spänningen!! Den i axeln, hade följt med och nu fattar jag varför den kändes så... I sömnparalyser blockeras signalen ut till alla kroppsdelar... lite långsökt men när fladdermusen bet mig i axeln så hade jag försökt greppa eller slå den men då signalen ut till armen blockerades så bildades denna tunga spänning.
Tänk dig att försöka curla 60kg, du tar i så du skiter på dig men händer ingenting, men spänningen i muskeln är ju där
Jag vågar nu kisa med ögonen och kollar läget i rummet, kusten är klar. Jag öppnar ögonen helt, vickar på tårna och vaknar helt och hållet.
Lyckades hamna i 2 till paralyser efter denna men somnade lugnt in istället...