2019-03-16, 18:24
Medlem
Merwinnas avatar
Otäck dröm som kom sig av följande verklighetsunderlag: på Facebook har länge nu en och samma man, kommit högt upp bland "folk som du kanske känner". Han är en vän till en vän, men den vännen har runt 200 Facebookvänner, och jag förstår inte varför jag just får upp denne som vänförslag hela tiden. För jag har bara varit inne på hans sida en gång, av nyfikenhet när det här började, så det beror inte på det, och den sidan är väldigt sluten så man får nästan inte reda på någonting - väldigt hemlig! Jag har funderat på om det kan bero på att han är mycket inne på min sida och läser? Googlade dock på namnet, och fick upp att han är en säkerhetsexpert!!!

I min dröm i natt så var den här mannen FBI-agent, och han stalkade mig på alla möjliga sätt p.g.a. att jag ansågs vara en säkerhetsrisk då jag är med i Sd (!). (Vilket jag är i verkligheten också. Med i Sd alltså - inte en säkerhetsrisk! ) Han smög efter mig i bil när jag gick på trottoaren, när jag kom in i min lägenhet kände jag att någon var där, något var annorlunda och det var en främmande lukt - men han smet snabbt ut bakvägen. Han hade även satt upp en dold kamera i mitt sovrum! Det blev värre och värre, och jag kände mig mer och mer förföljd och inklämd - inget privatliv alls, denne mannen visste allt om mig! Vaknade alldeles kallsvettig!

Tror att allt tal om ISS-terrorister som är säkerhetsrisker, och nu ska få komma tillbaka till Sverige, inverkade på att jag drömde det här också. Men det var en tid, i början när jag gick med i Sd långt innan det började bli rumsrent, då man nästan kände sig som att man var ute i ogjort ärende när man gick på mötena - och jag tror att det har satt sina spår i själen faktiskt... Det är inte alls omöjligt att det finns en akt om mig på SÄPO.

Måste nästan (i verkligheten) kontakta den här karl'n, och ta reda på vem han är...
Senast redigerad av Merwinna 2019-03-16 kl. 18:29.
Citera
2019-03-21, 18:59
Medlem
HighwayDelights avatar
Samma återkommande tema, min gata och ett hus i mitten som i själva verket inte finns där, dessutom är allt alltid mörkt. Diverse folk som jag hatar tenderar att alltid dyka upp.
Citera
2019-03-29, 01:52
Avslutad
Hade precis den äckligaste konstigaste drömmen jag haft på länge ( om någonsin) som gjorde att jag precis vaknade upp. Drömde om att jag skulle till min mormor och var tydligen tvungen att göra ett uppträdande . Började må dåligt innan så gick till toa började typ få kväljningar. Samtidigt som jag typ blev dålig i magen.

Men det sjukaste var att en efter en började mina tänder åka ur. Och fan inte på ett normalt sätt . De satt i små långa kanske 30-40cm järnstänger som drogs ut ur käften Har haft tandställning och man får ju en järnsträng fastsatt över eller under bakom tänderna efter. Började med att den lossnade och åkte ur. Sen efter det så blev mina tänder lösa och jag drog då ut dem en efter en. Samtidigt som diverse släktingar störde mig på toa.

Först drömde jag att min riktiga pappa kom
Och var arg att jag aldrig blev klar men trots tydliga bevis på mitt tillstånd så brydde han inte. En annan konstig grej var som han bytte skepnad var någon konstig gubbe kom in men han fortfarande var min farsa.

Tydligen fick jag även en bror ( som jag ej har i verkliga livet ) som var riktig pain in the ass och höll på att jävlas och störas. Det sjukaste av allt var att jag kunde i drömmen se mitt äckliga blodiga tandlösa smile när jag drog runt med tungan samtidigt som min ”bror ”

Hånade mig och samtidigt under det så typ spydde jag också och var dålig i magen . Så jävla sjuk dröm.
Senast redigerad av americandadfan 2019-03-29 kl. 01:57.
Citera
2019-03-29, 02:43
Medlem
Stort knäckt ägg på golvet. Stor som om man säger att gulan var stor som en fotboll ungefär å spisen stog på tre kvart.
Kanske inte riktgt någon dröm eftersom det inte var nån direkt handling å typ fem sekunders dröm. Men sjukt iaf
Citera
2019-04-02, 11:52
Medlem
Merwinnas avatar
Jag drömde att jag skulle utmana Fru Merkel om att bli Kejsarinna av Tyskland! Jag var lite rädd för hennes livvakter, och jag oroade mig för att de skulle föra bort mig och stänga in mig i en fängelsehåla... Det jag minns mest är vad jag hade på mig: en solgul, hellång 1700-talsklänning med djup urringning, stora trumpetarmar och massa vit spets i dekolletaget, manschetterna och fållen.

Som vanligt kan jag härleda ingredienserna i drömmen:

- en tysk Facebookvän ställde igår en fråga på sin sida: man skulle skriva vilka två saker man först skulle göra, om man blev kejsare eller kejsarinna av Tyskland. (Jag svarade inte, för jag tänkte att frågan nog mest var ställd till hans tyska vänner.)

- Jag läste om Fru Merkels möte med Stefan Löfven igår. Fru Merkel är ganska ofta i mina - svarta - tankar, p.g.a. att jag hatar henne för hennes oansvariga migrationspolitik som även drabbat oss

- Den tyske "säkerhetsexperten", som jag har berättat om förut, fortsätter att komma upp som vänförslag på Facebook, på andra eller tredje plats, dag efter dag efter dag... och jag tycker att det är creepy. För jag misstänker att det beror på att han är inne och snokar på min sida varje dag, fast vi inte är Facebookvänner och överhuvudtaget inte känner varandra...

- Jag tittade på gamla foton igår, från en 1700-talsaktivitet som min dotter och jag var på för ett par år sedan. Men då var det min dotter som bar den solgula klänningen som jag hade på mig i drömmen

- Jag pratade dessutom med en väninna igår, och den väninnan sårade mig en gång när hon sa att hon aldrig skulle göra som jag gör, d.v.s. virka och sy fast vit spets på plagg som inte hade det från början... Jag tänkte på det igår
Citera
2019-04-04, 10:51
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde att jag delade säng med en grip! En hona, för att det inte ska bli några missförstånd här!

Jag skulle gå och lägga mig, var jättetrött. Då låg det en griphona på ägg i min stora dubbelsäng. Hon tittade på mig med en elak glimt brinnande i ögonen. Jag tänkte irriterat "jag måste sluta ha altandörren öppen efter mörkrets inbrott, det kommer in allt möjligt - men detta tar priset!" (I verkligheten får jag in katter, igelkottar och spindlar - och en gång en enorm trollslända, och en annan gång en groda!)

Först tänkte jag bädda åt mig någon annanstans, men jag var så trött, och jag tänkte att det var ju faktiskt MIN säng! Så jag kröp ner bredvid henne, och drog täcket över oss båda två, och hon la en vinge över mig också. Jag kände lite försiktigt på fjäderpennorna i den... och jag la en hand på ett av äggen, och då kände jag att det rörde sig där inne, en försiktig, buffande rörelse... Sedan somnade jag, och när jag vaknade var det ingen grip där! Bara min dotters mjuka djur i form av en gripbebis, som blivit stående på fönsterbrädan i mitt sovrum, och på väggen en teckning som min dotter tecknat, som föreställer en drakhona som ligger på ägg!
Citera
2019-04-06, 11:12
Medlem
Jag drömde att jag gled snabbt nedför hala vinterbackar precis som om jag åkte snowboard, enda skillnaden var att jag inte hade någon snowboardutrustning.

Jäklar vad kul det var, jag minns att jag skrattade rakt ut när jag flög upp i luften över hoppramper och liknande.
Citera
2019-04-13, 07:29
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Jag drömde att jag var ute och åkte bil med en äldre man i afghanistan. Han försörjde sig på att röka kött bak i sin gamla kombi. Som han reste runt med och sålde köttet.

Han hade en gamal Nokia som larmade. Han berättade att nu skulle dom stänga av maskinerna för hans gamla mor. Det skulle ta ungefär en vecka för henne att somna in hade han räknat ut. Larmet var ställt så att han skulle hinna dit och säga farväl.

I afghnansk valuta omräknat t kr skulle det kosta ca 5 sek i bensin. Jag tänkte att nu hade jag chansen att vara generös

Jag träffade även Magda Gad! Hon hade en sån där militärkeps med ficka på. Där hittade hon div växel valuta från sina resor. Bla en speciell Irakisk valuta dom bara tryckte upp frö Sadam Huseins begrvning (därmed numera bara kurisoavärde)

(Sedan blev jag väckt)
Senast redigerad av Trevligt.konto 2019-04-13 kl. 07:35.
Citera
2019-04-15, 12:56
Medlem
LGDs avatar
Min dröm inatt, handlade om en reklamhype för nästa bok av "A Game of Thrones". Den skulle släppas om en vecka.
Citera
2019-04-21, 16:23
Medlem
Florian-Geyers avatar
Drömmer sällan men hade en intressant inatt. Var på jobbet på väg till en utryckning när bilens styrning och bromsar försvann och kolliderade i ett vägarbete. Vaknade upp och kände direkt att jag försovit mig, såg inte min hund i sovrummet som alltid väcker mig innan klockan ringer, vart orolig så jag går ut och kollar om han gått ut till hundgården. Kliver ut men hittade inte han då ser jag att skogen på min högra sida är helt demolerat, ett gäng stora tallar låg på hög med en vit Skoda Felicia liggandes över dom. Står förundrad och undrar vad fan det är som har hänt och då vaknar jag av att hunden hoppade upp i sängen. Det var en dröm i en dröm, kommer ihåg drömmen väldigt tydligt också.
Citera
2019-04-21, 23:35
Medlem
Lucky-Mans avatar
Hade tre sexdrömmar i rad där jag runkade till internetporr med en sån där ögondator. Vaknade emellan varje runk och bytte kallingar och somnade om. Måste fan vara rekord.
Citera
2019-04-22, 17:18
Medlem
LGDs avatar
Drömmens tema, vilket är vanligt förekommande i mina drömmar - hade en dystopisk touch.
Jag var någon form av agent och hade en kollega med mig. Atmosfären var grådaskig och stadens infrastruktur var sargad, men samtidigt avancerat uppbyggd, på ett surrealistiskt vis.

Det var knarkare, horor och gangsters överallt. Dekandensen var av sådan densitet, att den kröp som spindlar över kroppen. Men jag och min partner var inte på jakt efter småbovar.
Vi letade efter ett slugt, paranormalt, ondskefullt väsen. Som bara vi visste om, låg bakom allt elände. Vi fick ta oss igenom en labyrint, av märkliga hissar, som ledde oss över stadens gator. De var konstruerade som plattformar som drevs av en kugghjulsmekanism. Där vi fick hoppa över plattformarna när de passerade varandra.
Slutligen nådde vi upp på högsta höjden av staden. Där vi kunde se ett slott, bortom horisonten, som låg i ruiner. Det var den onda uslingens verk och jag noterade att min kollega hade fått upp ett spår.
Plötsligt stod vi öga mot öga, med en bisarr karaktär som såg ut som en mer vämjelig variant av Onkel Fester. (Ni vet figuren ifrån Familjen Addams.)

Men han var betydligt mer skräckinjagande till utseendet. Men han var otroligt feg när vi konfronterade honom. Jag minns inte mer av drömmen, mer än att vi gjorde bort oss och tappade bort honom.
Senast redigerad av LGD 2019-04-22 kl. 17:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in