2017-09-10, 07:12
  #2821
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde att jag var instängd med ett fosforescerande spöke i en ubåt på havets botten. Det var vålnaden efter en man som en gång dött i ubåten, i samma situation som jag var i nu. Visste att jag måste ta mig ut genom en fri uppstigning, men var rädd för att drunkna. Visste inte hur något funkade, hur jag skulle ta mig ut, måste improvisera - och hela tiden var jag rädd för det där spöket, medan luften blev tyngre och tyngre att andas. Det var alldeles mörkt också. En ångest utan like. Måste sluta läsa i tråden om "ubåtsfallet", tror jag!
Citera
2017-09-11, 03:23
  #2822
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Jag är bra på att tyda drömmar, har ni något specifikt fall får ni skicka på PM.
Citera
2017-09-12, 07:59
  #2823
Medlem
Merwinnas avatar
Bakgrunden till min dröm är, att det finns ett äppelträd med stora, fina äpplen utanför vår prästgård. Jag bad min dotter att klättra upp och fylla en kasse, jag sa "jag kan inte klättra omkring i trän utanför prästgården i min ålder!" Då sa hon "kan jag det då, jag har ju gått på konfaundervisning där!" Så det blir nog inga äpplen i år.

Men i min dröm hade jag i alla fall gått dit en tidig morgon på småtimmarna när det borde vara lugnt, och jag svängde mig som en APA i trädgrenarna! Slängde en blick mot prästgården - och såg att det stod en präst i varje fönster och stirrade på mig! Stannade mitt i rörelsen och skämdes förfärligt. Men sedan tittade jag en gång till, och såg att en av prästerna var vår gamla kyrkoherde som är död! Kollade på de andra, och såg att de hade gammeldags prästskrudar, och jag förstod att alla dessa var spöken efter tidigare präster som bott i prästgården! Drog mig i samma ögonblick till minnes Selma Lagerlöfs berättelse om "de dödas julotta", och i drömmen var det det datumet (fast det stämmer inte riktigt med att det satt äpplen i träden fortfarande!) och jag förbannade mig själv för att jag inte tänkt på att de döda antagligen skulle vara i farten kring prästgården och kyrkan då!

Får gåshud när jag skriver det här!
Citera
2017-09-14, 09:12
  #2824
Avslutad
Jag drömde att jag kom ut på gatan och marken var fylld med smala åar som jag var tvungen att hoppa över för att komma till busshållplatsen. Jag tänkte i drömmen att min hyresvärd måste fixa detta, för så kan man ju inte leva.

Det tog forever att komma fram, och jag hade ångest över att jag hade glömt mina gummistövlar (jag äger inte ett par i verkliga livet). När jag äntligen kom fram var hållplatsen låst och nyckeln som öppnade var av samma typ som skåpen man hade i skolan. Jag fattade ingenting.
Citera
2017-09-15, 19:39
  #2825
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bakgrunden till min dröm är, att det finns ett äppelträd med stora, fina äpplen utanför vår prästgård. Jag bad min dotter att klättra upp och fylla en kasse, jag sa "jag kan inte klättra omkring i trän utanför prästgården i min ålder!" Då sa hon "kan jag det då, jag har ju gått på konfaundervisning där!" Så det blir nog inga äpplen i år.

Men i min dröm hade jag i alla fall gått dit en tidig morgon på småtimmarna när det borde vara lugnt, och jag svängde mig som en APA i trädgrenarna! Slängde en blick mot prästgården - och såg att det stod en präst i varje fönster och stirrade på mig! Stannade mitt i rörelsen och skämdes förfärligt. Men sedan tittade jag en gång till, och såg att en av prästerna var vår gamla kyrkoherde som är död! Kollade på de andra, och såg att de hade gammeldags prästskrudar, och jag förstod att alla dessa var spöken efter tidigare präster som bott i prästgården! Drog mig i samma ögonblick till minnes Selma Lagerlöfs berättelse om "de dödas julotta", och i drömmen var det det datumet (fast det stämmer inte riktigt med att det satt äpplen i träden fortfarande!) och jag förbannade mig själv för att jag inte tänkt på att de döda antagligen skulle vara i farten kring prästgården och kyrkan då!

Får gåshud när jag skriver det här!
"Det står inte i Mose lag att gamla kärringar inte får klättra i träd" - Astrid Lindgren(som visserligen var typ 80 när hon sa så och så gammal är ju inte du )
Citera
2017-09-20, 02:39
  #2826
Avslutad
Jag drömde att Jimmie Åkesson skulle i väg på en viktig debatt, men hans kostym passade inte och han fick då för sig att börja träna mitt i rummet. Jag var där men jag vet inte varför, mer än att jag försökte få honom att förstå att han inte skulle hinna gå ner i vikt på så kort tid. En taxi stod utanför och tutade hela tiden och gjorde mig skitstressad.
Citera
2017-09-20, 02:56
  #2827
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
"Det står inte i Mose lag att gamla kärringar inte får klättra i träd" - Astrid Lindgren(som visserligen var typ 80 när hon sa så och så gammal är ju inte du )

Det har jag missat i Astrid Lindgren. Det var ju passande! Kul! :-)

Detta med äpplena handlar även lite om att jag inte vill att folk ska tro att vi är fattiga. Ett år när dottern och jag hade raidat bostadsbolagets träd, började ett grannpar komma med mat åt oss! "Vi hade ändå den här pajen över, så ni kan få den, he he!"
Citera
2017-09-20, 18:04
  #2828
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har jag missat i Astrid Lindgren. Det var ju passande! Kul! :-)

Detta med äpplena handlar även lite om att jag inte vill att folk ska tro att vi är fattiga. Ett år när dottern och jag hade raidat bostadsbolagets träd, började ett grannpar komma med mat åt oss! "Vi hade ändå den här pajen över, så ni kan få den, he he!"
Hon drog med sig en jämnårig dam upp i ett träd inför ett gäng impade journalister.
Citera
2017-09-22, 07:13
  #2829
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Hon drog med sig en jämnårig dam upp i ett träd inför ett gäng impade journalister.

Förmodligen hade hon varken problem med EDS eller kvarstående foglossning!

On Topic: Drömde att jag satt vid datorn på natten, reste mig och gick ut till vardagsrummet. Det var halvmörkt, och i fåtöljen låg en enorm, svart äggformad klump av antimateria! Jag bara visste att det var antimateria, och att den hade kommit in i mitt hus, och nu skulle hela världen förintas med början ifrån mitt hus! Sedan minns jag inget mer.

Kan härleda denna dröm också, häromnatten nämligen gick jag nämligen ut i vardagsrummet - och hoppade baklänges, för det låg en enorm, svart äggformad klump i fåtöljen som definitivt inte skulle vara där. Det tog en sekund eller två att fatta att det var grannens katt som kommit in genom altandörren och rullat ihop sig i fåtöljen! Och detta med antimateria och världsförintande kommer ifrån allt prat om Kim Jong-Un och Trump och min oro för att ett tredje världkrig är på gång...
Citera
2017-09-23, 17:21
  #2830
Medlem
HotFreaks avatar
Jag drömde att jag sprang i nån skog med några vänner och vi blev jagade av något/någon. Sen blev vi fångade och spetsades, en påle genom kroppen som gick in i benet och kom ut genom nacken. Sen så lyckades jag bli fri och sprang till staden och blev gravid. När barnet föddes så drömde jag att det var nån annan so födde det och jag stod bredvid, och när barnet väl var fött så var det jag som fött det tydligen. Sen så tog jag tåget och när jag gick av blev jag mött av en zigenar familj(romer) varpå en av dem var en kille i 20-årsåldern, han var tydligen pappan. Jag var en muslim plötsligt för jag hade slöja. var med dom när vi gick runt sen sa pappan tillslut ''Nu ska jag ha henne i 3dagar'' som om vi skulle ha henne växelvis o jag bara okej. Sen tog jag henne ändå när ingen såg för jag saknade henne massor och klev på tåget. När jag på tåget så höll jag inte i bebisen längre. Hade ingen biljett så gömde mig i ett sovrum på tåget. Sen gick jag av, och precis nedanför där jag gick av var det en backa som det låg avlånga pizzor i som folk gick och hämtade av. Jag hämtade en kant och gick vidare hem, kommer ej ihåg att jag åt den eller nåt, men den var borta sen. Sen vaknade jag. Var ledsamt, för trodde verkligen att jag var en mamma. I vanliga fall så vill jag inte ha barn haha.

(Kan bero på mirtazapin)
Citera
2017-09-28, 05:20
  #2831
Medlem
Merwinnas avatar
Bakgrunden är att jag inte kan låta bli att plåga mig med att googla på vissa typer jag känt och hatat i mitt liv. Igår googlade jag på en skräckchef jag hade för över 20 år sedan. (Tokigt, jag vet!) I alla fall så hittade jag ett youtubeklipp med chefen, som är kvar på samma arbetsplats. Det var ett skrytklipp om hur bra verksamheten är, uppenbarligen beställt av henne själv. De "vårdade" personerna vågar ju inte säga annat än att de har det bra, när hon är närvarande...

I alla fall så hade käringen blivit SKITtjock. Alltså groteskt tjock, när jag kände henne vägde hon kanske 100 kg till c:a 170 cm, nu måste hon väga närmare 200! Inga individuella anletsdrag syntes mer, det var ansiktet på någon konstig docka, och hon var helt orörlig tillbakalutad mot en bänk under hela klippet, det såg jätteäckligt ut. (Missförstå mig inte, jag hatar inte feta människor i allmänhet, men detta är alltså en människa som jag en gång hatade i verkligheten och tydligen fortfarande gör.) Hon hade en gul top och en svart kjol och jag tänkte, att hon ser ut som en bidrottning som bara ligger stilla och äter drottninggel och låter andra passa upp.

I min dröm i natt, så kom jag in på den arbetsplatsen, och där var käringen, tillbakalutad mot bänken. Men hon var alldeles stilla. Jag undrade om hon kunde vara död. När jag kom närmare såg jag att det inte var chefen, utan en enorm bidrottning, och runt henne fanns det högar av ägg och larver som krälade, äggen var stora som strutsägg och larverna som ormar... Fy fan!
Citera
2017-09-28, 15:01
  #2832
Medlem
schiklgrubers avatar
Drömde att jag var på jobbet och att jag och en annan tjej mördade en downie och åt upp dess inälvor. Sedan gömde vi den i en frysbox i ett frysrum och gick och fortsatte jobba. Hade sån jävla ångest och tänkte att nu, nu är det fan kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in