Bakgrunden är att jag inte kan låta bli att plåga mig med att googla på vissa typer jag känt och hatat i mitt liv. Igår googlade jag på en skräckchef jag hade för över 20 år sedan. (Tokigt, jag vet!) I alla fall så hittade jag ett youtubeklipp med chefen, som är kvar på samma arbetsplats. Det var ett skrytklipp om hur bra verksamheten är, uppenbarligen beställt av henne själv. De "vårdade" personerna vågar ju inte säga annat än att de har det bra, när hon är närvarande...
I alla fall så hade käringen blivit SKITtjock. Alltså groteskt tjock, när jag kände henne vägde hon kanske 100 kg till c:a 170 cm, nu måste hon väga närmare 200! Inga individuella anletsdrag syntes mer, det var ansiktet på någon konstig docka, och hon var helt orörlig tillbakalutad mot en bänk under hela klippet, det såg jätteäckligt ut. (Missförstå mig inte, jag hatar inte feta människor i allmänhet, men detta är alltså en människa som jag en gång hatade i verkligheten och tydligen fortfarande gör.) Hon hade en gul top och en svart kjol och jag tänkte, att hon ser ut som en bidrottning som bara ligger stilla och äter drottninggel och låter andra passa upp.
I min dröm i natt, så kom jag in på den arbetsplatsen, och där var käringen, tillbakalutad mot bänken. Men hon var alldeles stilla. Jag undrade om hon kunde vara död. När jag kom närmare såg jag att det inte var chefen, utan en enorm bidrottning, och runt henne fanns det högar av ägg och larver som krälade, äggen var stora som strutsägg och larverna som ormar... Fy fan!