2020-04-08, 08:54
Medlem
Drömde att jag blev antastad av en massa fästingar. Det kliade. Detta orsakade min väckning.
Citera
2020-04-13, 16:55
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Vad fan, jag drömde att jag hade mördat nån ? och kommit undan med det men va rädd att jag skulle åka fast ?!? riktigt obehaglig känsla i drömmen och den hänger kvar ännu.

vad kan detta betyda ?!?
Citera
2020-04-16, 17:52
Medlem
nijes avatar
Drömde att jag bodde med min bästa vän i en liten trädkoja. Vi hade byggt den själva. Den var helt skev och golvet lutade, men vi trivdes. Inredde med en massa färgglada tyger och lyssnade på reggae hela dagarna. Min vän hade en hund med människoansikte. Den kunde prata. Jag tyckte den var så creepy och ville helst inte ha med den att göra.
Senast redigerad av nije 2020-04-16 kl. 17:54.
Citera
2020-04-17, 11:23
Medlem
AstridErikssons avatar
Jag hade en dröm för flera veckor sen som har varit så traumatiserande att jag ännu inte har släppt den. Jag drömde att min storebror dejtade en tjej som streamade på Twitch. Av någon anledning så hade hon glömt stoppa streamen när hon plötsligt börjar runka och suga av min storebror.

Jag gick längst med en gata någonstans och gick förbi en kinesisk krog. Jag gick av någon anledning in där och såg att han sände twitch streams på massa Tv-apparater. Och på en av dessa var den här tjejens stream. Jag berättade det för min bror som i sin tur berättade allt detta för sin tjej, men varken min bror eller tjejen verkade speciellt brydda om att folk hade sett deras intima möte.
Citera
2020-04-29, 19:12
Medlem
Basebands avatar
Nattens drömmar

Dröm 1

Jag hälsade på en gammal kompis från gymnasiet. Hans lägenhet var fin, och det kändes som att han fortfarande bodde hos sina föräldrar. I drömmen och i verkligheten studerar han nu på universitet, och han fick i drömmen besök av några vänner från högskolan men även några kompisar från gymnasiet som jag var lite bekant med. Jag gick ut på terrassen (som kändes som en balkong tillhörandes en etagelägenhet) och träffade på ännu en person från gymnasietiden, men det var ingen varken jag eller den tidigare nämnda klasskompisen umgicks särskilt mycket med. Han var även en flygande insekt av guld, lika stor som en hund. Det var enligt honom en av hans många former från World of Warcraft, och han bytte skepnader några gånger för att demonstrera.

Dröm 2

Jag hade en anka (eller rättare sagt en and) som var min bästa vän. Jag ville ta med honom ut så med anden i koppel tog vi oss till dammen i parken. Jag ville att han skulle träffa de andra ankorna och få lite nya kompisar, men inga andra ankor gillade honom och några pickade aggressivt mot hans huvud. Han hade även en iPad (alltså ankan) där han var inloggad på någon slags sociala medier, och på ankans profil såg man att han inte hade en enda vän. Detta är fan det sorgligaste jag upplevt på länge
Det känns nästan som att jag övergivit ankan genom att återgå till mitt vakna liv... Jag hoppas att han mår bra.

Dröm 3

Jag var i en föreläsningssal på en högskola. På "scenen" fanns en temporär struktur av kartong och/eller plywood. Jeff Winger från Community var där, och någon slags enstöring/villain som var elev på skolan. Han var lång och hade en kappa (såg lite ut som Zorro), med en pestläkarmask som man hade i Italien på medeltiden, och han ryckte ut Jeffs öga. Jag och Jeff hade samma kinesiska läkare och jag fick till uppgift att leta reda på ett reservöga, som läkaren hade för alla sina patienter. Nu var det istället mitt öga som saknades helt plötsligt, men jag hittade inget öga med mitt namn på. Jag dubbelkollade alla ögon, som fanns i några slags burkar flytandes i en vätska i en tunna. Sedan hittade jag flaskor med starka kemikalier, för att sedan hitta påsar med glitter som man använder när man pysslar. Efter detta kunde jag inte somna om och gick upp.

Hade även en random mardröm jag vaknade av vid 00:20 men den minns jag inte.
Citera
2020-05-01, 09:23
Medlem
ekerilars avatar
Jag hade en annorlunda dröm imorse, precis innan jag vaknade.

Det har snöat en hel del och fortsätter snöa. Min granne kommer med sin traktor och skottar av gårdsplanen. Det fortsätter att snöa och snart är det översnöat igen.
En lätt förståndshandikappad arbetskamrat (Som är en jävel på att köra traktor och andra arbetsfordon) kommer med en ny traktor och har sin gode man med sig i hytten.

Jag går ut och pratar med dem och min arbetskamrat frågar om han får låna toaletten. Gode mannen surar till och skriker åt min kamrat att han får minnsann skita i skogen. Jag blir upprörd, inte ska han väl behöva skita utomhus i detta snöoväder. Vi går in till mig. Gode mannen stannar ute och surar.

Vi går in källervägen i mitt hus, men under den korta promenaden till min toalett råkar vi ut för en mängd hinder, missöden äventyr, innan han så småningom går in på toan och låser efter sig.

I nästa ögonblick är min vän död. Hans mor och jag kör en bil med hans kista i. Vi efinner oss av någon anledning i Kiel i norra Tyskland (där jag växte upp).

Jag blir misstänksam på om han verkligen ligger i kistan och bestämmer mig för att se efter. Det ligger ingen arbetskamrat i kistan, utan där ligger istället min utegrill, förstörd.
Jag känner mig lurad och försöker lösa mysteriet. Jag kommer hem och finner min vän i hallen utanför toaletten. Han säger att vi skall åka till Kiel och begrava två av mina barndomsvänner som dött. (I verkligheten lever bägge i högsta välmåga). Jag ropar den enes namn och får svar utifrån. jag är på väg ut... men då vaknar jag av ett SMS.
Citera
2020-05-06, 21:27
Avslutad
Drömde en konstig dröm som brukar återkomma. Jag jobbar på en slags ”skrot” och har som uppgift att slå sönder gamla frysboxar med slägga. Allt utspelar sig förr i tiden och jag är klädd som en buspojke med lappade byxor och rutig keps. I natt följdes drömmen av en dröm som handlade om hur jag avslutade alla mina konton på sociala media och slängde mobilen och flyttade in i ett jättefint litet tiny house högt upp i ett träd. Några kilometer längre bort fanns andra tiny houses. Alla grannar var jättetrevliga och ibland fikade vi med varandra. Vi hade högt i tak i våra trädkojor och diskuterade och konverserade och ingen muckade med en. Jag var lycklig där.
Citera
2020-05-09, 13:27
Medlem
Jag drömde att jag var och fiskade med Martin Timell och Robban Andersson.
Citera
2020-05-11, 21:11
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Morsan återupstod från de döda inatt. Vi var i hennes lägenhet jag och mina två bröder.
Det var god stämning och morsan hade gjort en stor smörgåstårta, som vi skulle fira hennes uppståndelse med. Men det var också ett jävla liv på utsidan ifrån alkoholiserade och knarkande ungdomar.
Mor blev förbannad, ställde sig vid fönstret som var öppet och skrek: "Håll käften på er förbannade skitungar."
Jag tyckte det lät onödigt hårt och bad henne lugna sig, innan jag hörde något från ungdomarna, som fick mig att tända till: "Stäng igen fönstret istället din äckliga kärring!"
Jag blev ursinnig och ropade: "Kommer det ett enda jävla ljud tilll, ifrån era horaktiga läppar, så kommer jag flå er levandes!"
Det blev en aning tystare nere på gården, med ett lågmält irriterat mummel ifrån kidsen emellanåt, under tiden vi avnjöt smörgåstårtan. Helt plötsligt, så var det fullt av bullrande ljud, ifrån mopeder och bilar på utsidan fönstret. Jag kollade ut och där var Ahmed, Mohammed, Abdullah och fan o hans moster. De var beväpnade med allt ifrån spikpistol till machetes. Jag tittade ut och där stod en skäggig, Jihadapa som demonstrativt riktade en spikpistol upp mot mig.
Jag blev givetvis rädd, men jag samlade mig och bad mina bröder att blanda mängder av molotovcoctails. Det tyckte både morsan och bröderna var en utmärkt idé. Sagt och gjort så hade vi även tillverkat primitiva vapen och kände oss beväpnade till tänderna. Men det var oroväckande tyst, på utsidan och jag anade oråd och gick för att se vad som stod på. Många var försvunna, men istället var det en kompis till min storebror, med ett följe av gangstrarna bakom sig. Jag nämnde detta lite i panik till min bror. Och han sa att det var illa för hans kompis hade också nycklar till lägenheten.
Innan vi hann reagera så stod hans kompis där och jag röt till han: "Vad är du för en jävla förrädare som bjuder in fienden till vårt hem?" Med vapen i hand klev vi tre bröder raskt fram mot fem skäggiga, svartmuskiga fula typer. Och svingade våra vapen vilt omkring oss och nedkämpade fyra stycken, snabbare än ögat. Den femte som var den fulaste och fetaste, hoppade ut genom fönstret från fjärde våningen, i ren skräck av vår vrede.
Vi sprang snabbt ner för att göra slut på det lilla liv som möjligen fanns kvar i honom.
Morsan var beredd att ge oss eldunderstöd, med molotovcoctails ifrån fönstret ifall några fler Jihadapor, skulle få för sig något dumt där nere.
Men till min upptäckt, så låg där istället en liten flicka på marken, som kämpade för sitt liv. Jag sprang fram och gav henne HLR, men förgäves. Den lilla flickan visade inga tecken på liv.
Det gick förbi två stycken white trash-brudar som hånade den lilla flickans död. De var säkert i kompani med Jihadisterna. Och jag förtvivlad över flickans död men förbannad över deras ondskefulla arrogans ropade: "Vänta ni bara, skrattar bäst, som skrattar sig själv till döds."
De svarade med något ytterligare hånfullt tillbaka.

Sjukt hur delar av den här drömmen besannades en tid senare.
Citera
2020-05-13, 09:49
Medlem
Drömde först att folk i min närhet hittade min inloggning på flashback och läste alla mina inlägg och sen att jag blev diagnostiserad med hjärntumör.

Två mardrömmar i en smäll.
Citera
2020-05-15, 16:36
Medlem
nijes avatar
Hade en jättelång dröm som blev till en klardröm.

Jag fick huvudrollen i en pjäs då den ordinarie skådespelaren hade blivit sjuk. Jag var livrädd. Stod i mörkret bakom ridån och darrade. Första scenen var ett sångnummer. Jag kan inte sjunga. När ridån gick upp harklade jag mig och lät rösten ljuda över salongen. Den lät hög och klar, rentav vacker. En underbar känsla. Inte visste jag att jag kunde sjunga så bra?

När numret var över tog en av skådespelarna tag i min arm och drog med mig bakom scenen. Hon berömde mig medan vi gick genom en labyrint av byggställningar och backstage-bråte. Efter ett tag kom vi fram till en liten öppen yta mitt i bråten. Det var mörkt och man kunde höra ljudet från pjäsen som pågick i salongen någonstans ovanför våra huvuden.

"Här kan vi sitta i tio minuter", sa hon och pekade på golvet där de andra skådespelarna satt och stretchade och gjorde röstövningar. De applåderade när jag gjorde dem sällskap, berömde mig för mitt sångnummer och fick mig att känna mig som en del av deras gemenskap. Jag tänkte att det här var precis min typ av människor. Bohemiska, kreativa, uttrycksfulla. Jag hade äntligen hittat hem och det kändes så bra.

"Jag är fortfarande nervös inför de andra scenerna", sa jag till tjejen som hade lett mig dit.
"Det kommer gå jättebra", sa hon. "Ingen kommer döma dig för alla vet att du inte är skådespelare på riktigt."
"Ja, det är sant. Så länge jag säger mina repliker så har jag gjort det jag kan."

Ja visst ja, mina repliker! tänkte jag förskräckt. Jag har ju inte ens läst manuset. Jag såg mig omkring och fick syn på ett manus som låg slängt ovanpå en klädkista. Jag plockade upp det och försökte läsa, men bokstäverna bara gled omkring på papperet och det gick inte att utläsa något meningsfullt alls ur röran.

Plötsligt var det dags för nästa scen och alla rörde sig mot salongen. Den här gången var det ett dansnummer. Jag kan inte dansa. Jag stod där i strålkastarljuset och kände mig jättedum medan alla andra utförde en väl inövad, synkroniserad dans. Jag hörde hur några i publiken började fnissa och paniken steg. Då kom räddningen i form av en av de manliga skådespelarna. Han bröt sig loss ur dansen, kom fram till mig, lade en stark arm kring min midja och snurrade runt, runt. Han var så säker och stadig. Allt jag behövde göra var att snurra med och låtsas att det hela var planerat.

Applåderna rasade när numret var över och alla rörde sig mot det lilla utrymmet under scenen igen. Några tjejer kom fram till mig, fnissade, sa att "Han är ju jättesnygg" och jag rodnade. Jag hade blivit blixtförälskad under dansen och sneglade hela tiden åt hans håll.

Nu blir minnena av drömmen lite otydliga. På något sätt genomförde jag resten av pjäsen. Men något var fel. Den där gemenskapen jag känt tillsammans med skådespelarna började långsamt krackelera, jag kände mig alltmer otrygg och när pjäsen var slut blev jag ignorerad av alla. De som tidigare hade peppat och berömt mig så mycket gav mig nu bara kyliga blickar och hånfulla leenden. Killen jag dansat med kom fram till mig och förklarade att hela grejen hade varit en charad som de brukade göra för oerfarna skådespelare så att de skulle bli trygga i rollen. Och apropå rollen så var det inte ens huvudrollen jag hade haft, det var en pytteliten roll, men det hade varit underhållande att se mig gå runt och tro att jag var viktig.

Jag var förkrossad. Visste inte vad jag skulle göra. Ilska, skam, sorg och ångest rusade runt i kroppen om vartannat. Jag fick något slags utbrott, skrek och viftade med armarna. Minns inte vad jag sade men vad det nu var så möttes jag bara av en mur av hån och likgiltighet.

"Jag drömmer", tänkte jag för mig själv och rörde mig bort från gruppen, genom labyrinten. "Snälla säg att jag drömmer. Vänta nu. Det kanske jag gör?"

Jag lyckades lugna ner mig tillräckligt för att kunna undersöka saken. Tittade ner på mina fötter. Märkte att de inte gick som vanligt, utan svävade fram några centimeter ovanför golvet. Jag blev lite paff, men det lade sig snabbt, för detta hade jag varit med om många gånger.

"Jag drömmer. Det här är min dröm. Nu vill jag vakna. Hur ska jag göra det?"

Jag började vifta på tårna och fingrarna, ruskade kroppen och grimaserade med ansiktet. Märkte att det fungerade, hur jag svagt kunde urskilja konturerna i mitt sovrum och känna den fysiska kroppens tyngd mot madrassen.

"Vänta", tänkte jag då, "är det något jag vill göra här innan jag vaknar? Ja. Jag vill ligga med den där skådespelaren."

Jag såg mig omkring, men kunde inte hitta honom någonstans, så jag vaknade.
Citera
2020-05-26, 15:26
Medlem
LGDs avatar
Drömmen jag hade i natt - så var jag på ett behandlingshem, ihop med tre andra personer som jag stött på i missbrukarmiljöer.
Vi fyra klienter hade alla knarkat och druckit och levt rövare. Klientassistenten på boendet (som för övrigt är riktigt jävla snygg och flirtig) tyckte inte detta var ok och tog oss alla fyra med, till hennes privata bostad istället.
Där låg hon och kåta upp oss och gjorde sexuella inviter, samtidigt som hon sa: "Ah, Ah, Ah, inte röra."
Och så nämnde hon någonting om "metoo" och aktuell våldtäktsanmälan, om vi skulle få för oss att penetrera något av hennes hål.
"Vilken jävla sadist, de är ta mig fan födda onda." Tänkte jag och sa till de andra tre att vi skiter i detta och drar vidare istället.

Sagt och gjort, vi gick på en skogsväg längs upp med en backe. Vi hörde musik och en kraftfull stämma ljuda ner från krönet på backen. Där uppe stod det en stor jävla ladugård, med en himlans massa motorcyklar parkerade utanför kåken. "Allright gubbar, de här får vi allt ta oss en närmre titt på." sa jag och vi klev in i ladugården.
Och där satt det en hel bataljon med mcklubbmedlemmar och sjöng på en riktigt häftig och catchy låt. Vi sjöng med i kören och drack från stora ölstop. Men där i bakgrunden - kunde jag inte ge mig fan på att klientassistenten låg där på en soffa och visade fittan.
Vi tröttnade på korvfesten och stack efter henne. Ner till hennes villa igen. Där stod hon nu och såg jävligt arg ut.
"Du LGD, nu får det räcka jag ringer kriminalvården."
Sa hon och gick in i köket, men nu blev jag riktigt förbannad och konfrontera henne fysiskt så hon ramla ner på golvet - med en stor kökskniv i handen helt plötsligt. Jag bände loss kniven ur handen på henne och satte den mot hennes hals. "Gör det då, gör det då, skär halsen av mig!" Uppmanade hon. Jag skar ett djupt snitt tvärs över halsen och vaknade sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in