Nattens drömmar
Dröm 1
Jag hälsade på en gammal kompis från gymnasiet. Hans lägenhet var fin, och det kändes som att han fortfarande bodde hos sina föräldrar. I drömmen och i verkligheten studerar han nu på universitet, och han fick i drömmen besök av några vänner från högskolan men även några kompisar från gymnasiet som jag var lite bekant med. Jag gick ut på terrassen (som kändes som en balkong tillhörandes en etagelägenhet) och träffade på ännu en person från gymnasietiden, men det var ingen varken jag eller den tidigare nämnda klasskompisen umgicks särskilt mycket med. Han var även en flygande insekt av guld, lika stor som en hund. Det var enligt honom en av hans många former från World of Warcraft, och han bytte skepnader några gånger för att demonstrera.
Dröm 2
Jag hade en anka (eller rättare sagt en and) som var min bästa vän. Jag ville ta med honom ut så med anden i koppel tog vi oss till dammen i parken. Jag ville att han skulle träffa de andra ankorna och få lite nya kompisar, men inga andra ankor gillade honom och några pickade aggressivt mot hans huvud. Han hade även en iPad (alltså ankan) där han var inloggad på någon slags sociala medier, och på ankans profil såg man att han inte hade en enda vän. Detta är fan det sorgligaste jag upplevt på länge

Det känns nästan som att jag övergivit ankan genom att återgå till mitt vakna liv... Jag hoppas att han mår bra.
Dröm 3
Jag var i en föreläsningssal på en högskola. På "scenen" fanns en temporär struktur av kartong och/eller plywood. Jeff Winger från Community var där, och någon slags enstöring/villain som var elev på skolan. Han var lång och hade en kappa (såg lite ut som Zorro), med en pestläkarmask som man hade i Italien på medeltiden, och han ryckte ut Jeffs öga. Jag och Jeff hade samma kinesiska läkare och jag fick till uppgift att leta reda på ett reservöga, som läkaren hade för alla sina patienter. Nu var det istället mitt öga som saknades helt plötsligt, men jag hittade inget öga med mitt namn på. Jag dubbelkollade alla ögon, som fanns i några slags burkar flytandes i en vätska i en tunna. Sedan hittade jag flaskor med starka kemikalier, för att sedan hitta påsar med glitter som man använder när man pysslar. Efter detta kunde jag inte somna om och gick upp.
Hade även en random mardröm jag vaknade av vid 00:20 men den minns jag inte.