Jag såg en Youtube-dokumentär om Spitfire igår, och det var uppenbarligen det som kom upp i det jag drömde i natt. Jag drömde att jag hade byggt ett enmotorigt flygplan, som såg ut precis som Spitfire fast det var hopsvetsat av en mängd lätta metallrör i olika metallic-färger: metallic röd, metallic blå, metallic gul o.s.v.. Det var bara det att det var stora mellanrum mellan rören, även på vingarna, så planet hade aldrig kunnat flyga.
I drömmen skulle det komma någon inspektör och godkänna planet, innan jag fick flyga med det. När jag stod och väntade på inspektören, så insåg jag plötsligt min idioti!!! Jag ville bara därifrån - men just då kom inspektören in! Och det var naturligtvis en man som jag känner på riktigt, som är civilingenjör och arbetar med flygplan, och som jag absolut inte vill göra bort mig inför!
Jag kan fortfarande se det där "planet" framför mig för mitt inre öga dock, och när jag tänker efter så tänker jag att man skulle kunna tillverka det på riktigt, fast i så fall såklart som ett konstverk. Det var rätt fint...