2012-05-28, 13:15
Medlem
Scherbatskys avatar
Först var jag i Malexander och var barnvakt. Sedan var jag helt plötsligt en hemlig agent. Minns inte varför, men jag skulle gå in i ett hus, hoppa mellan högar av böcker som låg på bord och när jag kom fram till en särskild hög skulle jag vråla en viss mening.

Precis innan jag vaknade var jag i nationslokalen, men den låg inte på samma ställe som den brukar och allt var bara väldigt konstigt.
Citera
2012-05-29, 02:17
Medlem
Inatt drömde jag att jag och farsan var ute och åkte bil på någon skogsväg. Redan här börjar det bli skumt eftersom ingen av oss har körkort. Farsan satt vid ratten och körde som en galning. Jag sa gång på gång åt honom att lugna ned sig, men han svarade bara i stil med "nej för fan, det blir bra det här", vilket var väldigt frustrerande.

En bit framför oss såg jag en ganska stor stubbe som visade sig vara en del av farsans diaboliska plan. Med gasen i botten körde han på stubben som av någon anledning fungerade som en ramp. Vi flög rakt upp i luften (säkert 100 meter) och där uppe kunde han styra bilen som han ville. Han gled in ovanför det högsta trädet han kunde hitta och sa: "nu ska jag visa hur man gör."

Han hoppade sedan ut ur bilen samtidigt som han vecklade ut sin fallskärm. På något sätt lyckades han stå still i luften rakt ovanför trädet i några sekunder, innan han "lossade" på fallskärmen och föll rakt ned i trädet. Efter en stund hörde jag honom skrika "kom ned nu! Du kan inte sitta där hela dagen!"

Jag klev ut ur bilen och hängde nu själv stilla i luften, precis som han tidigare gjorde. Han fortsatte hetsa mig, skrek en massa nonsens och till slut sa han: "Du måste göra det här om du ska bli en riktig man!"

Då insåg jag att jag inte hade något val. Klart som fan jag ska bli en riktig man. Tvekade i några sekunder innan jag lossade på fallskärmen och nu föll jag ned genom trädet. Försökte desperat greppa tag i grenar på vägen ned men det var förgäves. Trodde självklart att jag skulle dö, men så blev det inte. Kändes knappt när jag tog i marken, som att jag hade fallit en meter ungefär. Dock kunde jag inte röra mig och låg där helt utmattad. Farsan sprang fram till mig, hukade sig och sa: "Du gjorde det, min son! Du gjorde det!"

Mycket skum dröm, vet inte hur jag ska tolka den. Ganska kul att jag inte vaknade innan jag tog i marken, vilket man alltid brukar göra med "falldrömmar". :-)
Citera
2012-05-29, 21:55
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag stod bakom ett litet gäng tonåringar som spelade på en sådan där spelautomat med fruktmotiv. Spelautomaten hade fyra stycken rullor med fruktmotiv, till skillnad från det mer vanliga antalet tre stycken. De små gliringarna som spelade hade en väldans massa tur, och kammade hem storvinster jämnt och ständigt. Plötsligt fick de fyra stycken vindruveklasor i rad, vilket gav dem en vinst på ca. 3000 kr. (Drömde i kronor av någon anledning). Direkt efter detta stannade tre stycken vindruveklasor på vinstraden. De sparade dessa tre, och lät den sista rullen snurra, vilken överraskningsvis nog stannade på en vindruveklase. Vinsten var nu 5000 kronor, och steg tydligen exponentiellt. Nu stod det 10.000 kr. i vinstfältet. Jag började muttra för mig själv och menade att ingen jävel kan ha en sådan tur.

Senare in i drömmen hade jag någon form av flickvän. Det hade uppstått något bråk mellan oss, och av någon anledning hade jag dragit fram ett hagelgevär som jag började skjuta omkring med. Efter en stund var jag efterlyst av polisen, men jag beslöt mig trots det för att skjuta ihjäl mina svärföräldrar. Min svärfar kom för att hämta min flickvän med en jeep-liknande bil. Jag hade räknat ut vilka vägar han skulle köra, så jag gömde mig bakom en buske och väntade på dem. Bilen stannade framför mig, och min flickväns lillebror steg ut ur bilen för att hämta någonting. Jag avfyrade snabbt tre skott mot honom, men lyckades inte fälla honom. Det kändes ändå riktigt skönt att bara "pumpa hagel" mot den lilla pojkspolingen. Mina svärföräldrar ropade någonting om att jag är helt från vettet, medan de gasade iväg med sin jeep-liknande bil.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-05-29 kl. 21:58.
Citera
2012-05-31, 14:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Hade en asjobbig dröm...

Jag tramsade runt i en tråd här på FB som handlade om EU och FN. Jag kan inget i dessa ämnen så mina inlägg var bara trams. Senare kom det upp en ruta att jag blivit avstängd. Bannad, helt enkelt. I 420 år. Orsaken var: "Kan inget i ämnet".

Jag hörde av mig till en mod via mail, på nåt sätt, och försökte förhandla ner avstängningstiden. Vet inte hur det gick. Vaknade.

Svettig.
Citera
2012-05-31, 18:33
Medlem
Acid-Brains avatar
Jag drömde att jag halshögg en "olydig" uniformerad sjöman som satte fastbunden på en bräcklig trästol i ett lastutrymme med räfflat gjutjärnsgolv.
Citera
2012-06-01, 12:26
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag skuttade fram på en äng. Ängen är ganska vildvuxen, förutom på en cirka 10 meter bred rand som var fint klippt. Jag skuttar (viktigt att jag skuttar) fram mot den, men hör en stor maskin bakom mig. Jag vänder mig om och ser en stor och gul grävmaskin. Jag skuttar bort från ängen, till en annan, som låg en bit därifrån, frånskild den andra ängen av ett dike. Jag hoppar över diket, och kommer fram till den nya ängen. Där står en katt och en tupp och stirrar på varandra. Katten kastar sig över tuppen, men tuppen lyckas slita sig undan. Katten gör ett nytt anfall, men tuppen tar sig undan denna gång också. Men när katten hoppar på tuppen en tredje gång, och biter den i halsen, dör den till slut.

Sedan vaknade jag.
Citera
2012-06-01, 15:29
Medlem
LGDs avatar
Jag drömde att jag var en pensionerad sumobrottare, jag stötte på min gamla sumobrottningstränare. Han ville att jag skulle anta en utmaning, som gick ut på jag skulle käka upp en kebabpizza, som var enormt stor. Jag antog utmaningen, och vi gick in i en lokal där den gigantiska kebabpizzan låg, jag satte igång att tugga i mig den.
Jag hade slukat i mig halva pizzan, men helt plötsligt stod Stefan Holm och körde höjdhoppsövningar på utkanten av pizzan. Jag slutade upp med frosseriet, då jag såg att Stefan Holm och sumotränaren käkade på varsin kebabbit.

Där vaknade jag upp.
Citera
2012-06-02, 15:11
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Först drömde jag att jag var högst upp i denna byggnad. Fin utsikt över havet. Jag ser ett stort betongblock komma flygandes mot mig, det träffar bara några meter till vänster om mig, och byggnaden kollapsar.

Drömmen ändras och jag befinner mig i en jättestor trädgård. Den är trevlig, så jag vandrar omkring och tittar på växterna och fontänerna. Då hör jag från någon att jag just fått en son. Jag blir glad och vill se den lille odågan, men jag hinner inte, för drömmen ändras igen. Nu befinner jag mig i ett stort och mörkt slott. Jag ska bryta mig in i en skattkammare och brottas med fyra anakondor. Anakondorna vinner tyvärr, och jag vaknar.
Citera
2012-06-02, 18:48
Medlem
ArmeCykels avatar
Drömde att jag var i huset jag bodde i förr och öste vatten i pannrummet.
Citera
2012-06-04, 12:11
Medlem
Drömde att jag kunde få in "sv_gravity 100" på mig och folk i min omgivning. Vet inte om jag någonsin kommer kunna ha så kul igen..
Citera
2012-06-04, 12:29
Medlem
Drömde att min nuvarande tjej bestämt sig för att inte göra slut med mig (som hon kommer göra inom en snar framtid) och att jag träffade en tjej som jag tyckte om för länge sedan. Vad betyder detta?
Citera
2012-06-04, 13:16
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Drömde att jag och någon polare stal en bil, blev jagade av en annan polare och sedan körde jag ner i en sjö

Inget direkt spännande eller udda, brukar ha sjuka jävla drömmar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in