Jag drömde en mardröm för första gången inatt på väldigt länge. Vaknade till kraftigt kl halv fem.
Jag och familjen var i någon stor kyrka, eller katedral med ett spöklikt utseende. Vi letade efter något. Det var något som inte stämde, något som inte var bra.
Plötsligt gick det en våg av dålig känsla genom luften som vi bokstavligen såg! (tänk enorm störning i kraften).
Då stod jag helt plötsligt på helspänn med min nödvärnskniv som ligger i skrivbordslådan i högsta hugg (som för övrigt var runt 10 centimeter större i drömmen) i en riktig ninjapose!
Min mamma sa: "var beredd åt båda hållen nu, *namn* (någonting min mamma ALDRIG någonsin skulle säga till mig om jag hade en kniv i handen).
Från ingenstans spelades det höga toner av dramatisk och skräckinjagande klassisk musik (tror den nya pendelklockan slog i vardagsrummet kl halv 5). Och en fruktansvärt läskig häxliknande kvinna satt helt plötsligt på en av kyrkobänkarna med något som antingen var en mask för ansiktet, eller ett JÄVLIGT läskigt och creepy smile.
Jag flög fram, men i samma sekund som jag satte kniven i ansiktet på henne så försvann hon, och det sa *poff* då jag vaknade med ett "GAHH!" och satte mig upp.
Det känns till och med extremt olustigt att försöka minnas allt så här detaljerat i efterhand. Kan jag få en kram?