2019-12-18, 21:26
Medlem
Polispotatiss avatar
Drömde inatt att jag satt i baksätet av en bil och föraren körde som en galning. Han kör rakt mot ett gigantiskt platå hopp och vi flyger säkert 100 meter upp i luften. På vägen ner ser jag att alla har bälten förutom jag och får panik. Otroligt nog landar vi mjukt och alla blir helt igång, "det där var grymt!" liksom.

Sedan vaknade man väl upp av att man var uppe i varv eller något.
Citera
2019-12-20, 10:43
Medlem
Polispotatiss avatar
Nattens drömmar var underbara!

Allt började med att jag skulle till soc på något program för att köra en fet sportbil. På vägen hem därifrån så såg jag någon lila portal mellan två träd och stöd och tvekade på om jag skulle gå in i den eller ej. Men jag gick fram med försiktiga steg och beslutade mig för att gå in i den. När jag gick igenom den så var det som en kraft som, pressade en på något märkligt vis men det hände inget mer än det.

Drömmen fortsätter och det är dags att gå till "soc" igen. Den här dagen innehåller bad och träning står det, när jag väl kommer dit är det fetaste festen istället. Polarna är utömda och lokalen ser typ ut som en gammal Hide and Seek bana i Counter Strike. Allt är ljusblått och fräscht och folk står och dansar överallt.

Börja tjåla med lite människor där och alla är fett sköna! Helt plötsligt hör jag att Kendrick Lamar börjar köra låten Swimming Pools på scenen, och jag försöker ta mig fram dit men då sugs jag in i GTA världen där jag sitter i en bil och hans låt spelas i radion på spelet. Allt går från spelgrafik till att allt känns verkligt.

Helt plötsligt så får jag en pistol, och det visar sig att jag ska ta ut någon rysk maffia men jag misslyckas totalt och dör dom två första gångerna. Tredje gången hade jag fått till knepet, man lär vara listig som fan. Stod bakom hörn och vänta tills dom kom fram för att göra en manöver. Tog ut en i taget i smyg. Vart även en sån här häftig scen när jag tog tag i en av dom bakifrån och använde han som sköld medans dom andra sköt på mig, när dom laddade om så panga jag ner dom som någon jävla Jason Statham!

När jag tagit ut alla så kommer Alexander Bard fram till mig, och sa
"bra jobbat! Du är en duktig skådis", då insåg jag att allt var en film som jag spelade in och var någon action hjälte.

Gick och lade mig, tjuvlyssnade på Alexander Bard när han skröt om mig. "Vaknar upp" vid poolen igen, (lär varit tunga droger).
Den här gången är det nämligen träning på schemat som innehåller både löpning, hinderbana och fotboll.
Hade även något fel på knäna när jag vaknade så jag kunde inte sträcka ut benen ordentligt, så vart typ 10cm kortare.

Jag blev utvald till coach på fotbollen då jag var äldst och alla spelarna var livrädda för mig av någon anledning. Dom lyssnade på allt jag så och gjorde varenda kommando, det var som jag styrde dom.

Så skulle vi börja träna då, och jag bestämmer mig för att springa ett varv runt poolen då, som inte var särskilt liten direkt. Men halvvägs runt så är det ett lag av tjejer där också, så jag börja försöka imponera genom att göra dom sjukaste grejerna i hinderbanan. Körde typ "inte nudda backen" hoppade mellan hindrerna och svävade säkert 10 meter framåt per hopp!
Slängde mig i stolpar och chins svingar mig fram och tillbaks, svingade till och med med fötterna, alltså upp och ner haha.

Efter en stunds lekande så kommer två latinobrudar fram till mig och dom kände igen mig från den där filmen från tidigare. Om ni har sett dom dära två latin brudarna i Orange is the New Black som är som fjortisar. Dom var det.

Går med dom och vi börjar prata lite sexuellt, men TAMEFAN ATT MAN VAKNAR DÅ!

Sorry för lång text, men har så jävla klara drömmar så det känns som verligheten. Nästan verkligare. Kommer ihåg mer än såhär liksom sedan innan hela Soc grejen men det skulle bli föör långt.
Senast redigerad av Polispotatis 2019-12-20 kl. 10:50.
Citera
2019-12-26, 11:59
Medlem
Drömde en snuskig dröm om en tjejkompis. Hon ville att jag skulle tvätta hennes kläder som hon hade på sig och klädde av sig naken inför mig. Sedan senare blev hon sur och undrade vad jag gjorde med hennes kläder i tvättstugan. Kändes som typisk kvinnologik
Citera
2019-12-27, 07:28
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Inatt drömde jag att jag var i Slovenien i någon slags sommarland. Alla pratade svenska och priserna var svenska. På cafet åt jag en slags micromat. Var gratinerad potatis. I ett fack i locket fanns extra sås. 38kr.

Sommarlandet var sjukt sunkigt brunt vatten. Köpladorna var tråkiga. Typ som sverige fast inte...
Citera
2019-12-27, 08:20
Avstängd
Lacerdas avatar
Drömde att jag satt vid en säng i vilken två gamla ex flickvänner låg och hånglade. Den ena är sju år äldre än den andra, den äldre satte på sig en strap on och började gänga den yngre så hon stönade. Hon är en riktig stönare i verkligheten också. Jag ville ge mig in i leken men någon röst befallde mig strikt att jag inte fick delta.
Citera
2020-01-03, 21:39
Medlem
spyder123s avatar
Från drömdagboken: Skulle med X till ett afterwork. Frågade X om han tyckte det skulle bli roligt. X svarade att han såg fram emot att dricka alkohol.

Åkte senare taxi. Väl framme städade jag lite snabbt i baksätet för att det hade blivit skitit. Blev då uppmuntrad att tvätta hela bilen, inkl. utsida och framsäte. Taxichauffören gav tvättips. Han var rätt sjysst. Började förstå att detta bara var nån snubbe som körde svarttaxi.

Han blev nöjd med arbetet. Fick rabatt och behövde bara swisha 70 kronor. Han skulle höra av sig när han behövde få bilen tvättad igen.
Citera
2020-01-09, 12:22
Medlem
Gustavoss avatar
Jag var med om något mycket märkligt. Jag drömde en dröm för några dagar sedan, som jag gått runt och funderat en del på, om jag ska berätta om den för någon och isåfall för vem, osv...men jag har inte berättat den för någon. Inatt drömde jag att jag berättade om den för någon, och under mina första vakna timmar kändes det verkligt att jag hade berättat om den för någon. Nu insåg jag att det var en dröm.

Den aktuella drömmen handlade om att jag döpte om mig, till Johan Johansson.
Citera
2020-01-10, 21:22
Medlem
nijes avatar
Drömde att jag gick i skolan och hade Jim Carrey som lärare. Han var yngre än vad han är nu. Han hade bowlingskjorta och jeans på sig, väldigt 90-tal. Och så pratade han svenska. Men han var väldigt rolig. Han gav oss i uppgift att rita en cykel. Jag ville vara fyndig så jag ritade menstruationscykeln. Sedan hände en massa saker som jag inte orkar skriva.
Citera
2020-01-12, 16:50
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Jag och ett gäng skulle på en guidad tur i område där det bland annat fanns en gammal byggnad där farliga brottslingar fick sitta häktade för länge sen. Den verksamheten var nerlagd sedan många årtionden och nu var det bara en turistattraktion. Vi hade blivit lovade att få gå in och kika runt lite men guiden hade glömt att ta med sig nycklarna så vi kunde inte komma in. Intill byggnaden fanns det en liten lekpark och en kiosk så vi köpte kaffe, läsk, glass och sånt där och slappade lite. På hemvägen skulle jag handla ett par grejer men alla affärer hade stängt för dagen. När jag kom hem så gick jag ut i köket och plockade fram en kastrull och ett durkslag. Jag började inte laga mat. Durkslaget hamnade på diskbänken och kastrullen fyllde jag med vatten som jag sen drack lite av.
Citera
2020-01-17, 16:09
Medlem
nijes avatar
Jag åkte buss runtomkring i USA. Bussen stannade vid en bensinmack ute i öknen och chauffören sa att vi skulle bli stående i en timme. Alla passagerare gick ut ur bussen så jag gjorde också det.

En bit därifrån stod en tjej och en kille som såg riktigt magra och risiga ut. Trasiga kläder, gluggar mellan tänderna och flottigt hår. De kommenterade och skrattade åt varje person som kom ur bussen.

När de kom till mig så stirrade jag på dem och vägrade titta undan. De blev provocerade och började hojta åt mig. Jag hojtade tillbaka och sa något om att de inte var schyssta.

Då kom killen fram till mig och drog upp en kniv. Han tog tag i min vänsterhand och satte kniven mot den. Det kom lite blod och gjorde jätteont. Jag blev rädd och grät, sa förlåt och bad honom sluta.

Då kom det tre gangstrar (baggy jeans, bandanas och hoodies) gående en bit därifrån. De ropade och frågade vad som pågick, sedan tog en av dem upp en pistol och riktade den mot den risiga tjejens huvud.

Killen slutade genast hota mig och gick fram mot gangstrarna. De pratade en stund och sedan gick det risiga paret iväg med armarna om varandra. Gangstrarna gick fram till mig och såg till att jag var okej.

Jag kände mig så otroligt lättad och lycklig och trygg i deras sällskap. Jag följde med dem som en liten hund och höll dem i handen. Det hände mer saker också men det blev lite för flummigt så jag stoppar här.
Citera
2020-01-17, 22:32
Medlem
ekerilars avatar
Jag hade två stressrelaterade drömmar inatt:

1: Jag är ett litet barn. Jag spelar fotboll ensam på mina föräldrars hyresvärds tomt. I drömmen fantiserar jag om att jag är "Andreas Brehme" och jag skall skjuta den avgörande straffen mot Argentina i fotbolls vm 1990. Jag skjuter iväg bollen, vilken hamnar på granntomten. När jag kommer dit är den borta. Jag blir livrädd för att jag vet att jag kommer att få stryk av mina föräldrar för att jag tappat bort bollen, och jag kommer att få stryk av grannkärringen för att jag skjutit in bollen där. Jag kommer dessutom att få stryk av mammas väninna som jag fått bollen av i födelsedagspresent.
Jag är jätteledsen, dels över att min älskade fotboll är borta, dels för att jag kommer att få så mycket stryk att jag inte kommer att kunna sitta på flera dagar, trots att det inte var mad flit, och att jag faktiskt inte haft sönder något.

2. Jag skall starta i vasaloppet och är på väg till starten, men jag blir hela tiden sinkad och får mer och mer panik, för att inte hinna till starten i tid. Efter en rad missöden är jag framme vid starten med tre minuter kvar till start, men hinner inte fram till mitt startled, utan får starta längst bak. Mycket frustrerande!
Citera
2020-01-22, 19:57
Medlem
nijes avatar
Jag drömde om gangsters igen. Om att bli upptagen i ett gäng. Accepterad, inkluderad. Det var en underbar känsla. Vi bar röda kläder, det var så vi kände igen varandra. Fienden bar andra färger. Det var mörkt och farligt överallt men jag kände mig helt trygg med mina "homies".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in