Jag drömde i natt om Prinsessan Diana. Det var när hon var 19 eller 20 och förlovad med Prins Charles. Hon arbetade fortfarande. I drömmen så gick hon varje dag vägen från arbetet uppför en lång och brant sluttning, det var en stentrappa man kunde gå på alltså. Intresset av att se henne när hon gick där samma tid varje dag var så stort att polisen hade satt upp provisoriska trätrappor - en på var sida - och så stod polisen där och dirigerade folket. Man fick inte stanna, utan var tvungen att gå hela tiden: ner, runt, upp, runt, ner... och den riktiga trappan fick man inte använda.
Så gick vi... och så kom Diana, hon hade en skär byxdress på sig, och hon var fantastiskt vacker. Hon gick uppför trappan, kikande under luggen sådär gulligt som hon gjorde vid den tiden. Alla bara frös i sina positioner, och vände sig mot henne.
Vet exakt vilka komponenter min hjärna använt sig av för att sätta ihop det här, det är det som är så kul med att minnas drömmar:
- Jag läste en artikel igår som jämförde Diana som ung med hennes båda svärdöttrar nu
- Jag diskuterade igår i en annan tråd, om journalister som står och väntar utanför en byggnad på en person som de vet är där vid den tidpunkten
- Jag tänkte igår på en klasskamrat som jag hade, som alltid gick sin egen väg. På studenten - dök hon upp i skär byxdress, och hon var mycket vacker i den
- Jag såg en film om Napoleon igår. I filmen visade han upp sin lille son för hovet. Han stod i en trappa, och alla runt omkring på alla håll och nedanför, vände sig mot honom och log
Citat:
Ursprungligen postat av
Ociviliserad
Var med om något häftigt imorse. Jag väntar på att få några trevliga piller till min brevlåda och imorse så drömde jag att jag vaknade, gick och kollade i brevlådan där dessa piller fanns, svalde några stycken och gick och la mig igen. I verkligheten sov jag ju bara och dessa tabletter har fortfarande inte dykt upp.
Iallafall så börjar jag drömma flummiga drömmar om att jag kan flyga och annat coolt. Var någonstans medveten om att jag drömde så flippat för att jag hade käkat dessa piller i mitt falska uppvaknande.
Sedan ligger jag och halvsover, vaknar, somnar om, hela dagen och mår SKITBRA, precis som om jag knarkat.
Det dröjer tills senare på dagen när jag vaknat ordentligt och går upp från sängen som jag förstår att jag aldrig hade varit vaken tidigt på morgonen och aldrig hade svalt några tabletter. Jag hade alltså legat falskt nerknarkad i flera timmar helt tack vare dessa konstiga drömmar/falska uppvaknanden, och varit påverkad när jag varit vaken kortare stunder i sängen och typ hållt på lite med telefonen.
Sjukt märkligt och häftigt. Upplever gärna det här oftare... Haha!
Ja, det blir ju billigare i alla fall...