2018-10-23, 09:17
  #2905
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Jag drömde om Flashback och vissa användare i natt!

Ziaya gick runt och var sur på mig och sa att han hatade mig, medan Tarmstuvning serverade mig en djup tallrik med inälvor som hon trugade mig att äta. 😂

Crazy!

Citera
2018-10-23, 09:40
  #2906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning



OnT:

I natt drömde jag att jag träffade någon och att jag var SÅ förälskad och att personen var lika förälskad i mig. Det var en lycklig dröm, iaf först. Men sedan så försvann han i en folksamling, och jag hittade aldrig honom igen. Lite sorgesamt.

Vaknade med en stark längtan efter kärlek..
Citera
2018-10-24, 00:25
  #2907
Medlem
Ociviliserads avatar
Var med om något häftigt imorse. Jag väntar på att få några trevliga piller till min brevlåda och imorse så drömde jag att jag vaknade, gick och kollade i brevlådan där dessa piller fanns, svalde några stycken och gick och la mig igen. I verkligheten sov jag ju bara och dessa tabletter har fortfarande inte dykt upp.

Iallafall så börjar jag drömma flummiga drömmar om att jag kan flyga och annat coolt. Var någonstans medveten om att jag drömde så flippat för att jag hade käkat dessa piller i mitt falska uppvaknande.

Sedan ligger jag och halvsover, vaknar, somnar om, hela dagen och mår SKITBRA, precis som om jag knarkat.

Det dröjer tills senare på dagen när jag vaknat ordentligt och går upp från sängen som jag förstår att jag aldrig hade varit vaken tidigt på morgonen och aldrig hade svalt några tabletter. Jag hade alltså legat falskt nerknarkad i flera timmar helt tack vare dessa konstiga drömmar/falska uppvaknanden, och varit påverkad när jag varit vaken kortare stunder i sängen och typ hållt på lite med telefonen.

Sjukt märkligt och häftigt. Upplever gärna det här oftare... Haha!
Citera
2018-10-24, 08:40
  #2908
Medlem
Merwinnas avatar
Jag drömde i natt om Prinsessan Diana. Det var när hon var 19 eller 20 och förlovad med Prins Charles. Hon arbetade fortfarande. I drömmen så gick hon varje dag vägen från arbetet uppför en lång och brant sluttning, det var en stentrappa man kunde gå på alltså. Intresset av att se henne när hon gick där samma tid varje dag var så stort att polisen hade satt upp provisoriska trätrappor - en på var sida - och så stod polisen där och dirigerade folket. Man fick inte stanna, utan var tvungen att gå hela tiden: ner, runt, upp, runt, ner... och den riktiga trappan fick man inte använda.

Så gick vi... och så kom Diana, hon hade en skär byxdress på sig, och hon var fantastiskt vacker. Hon gick uppför trappan, kikande under luggen sådär gulligt som hon gjorde vid den tiden. Alla bara frös i sina positioner, och vände sig mot henne.

Vet exakt vilka komponenter min hjärna använt sig av för att sätta ihop det här, det är det som är så kul med att minnas drömmar:

- Jag läste en artikel igår som jämförde Diana som ung med hennes båda svärdöttrar nu
- Jag diskuterade igår i en annan tråd, om journalister som står och väntar utanför en byggnad på en person som de vet är där vid den tidpunkten
- Jag tänkte igår på en klasskamrat som jag hade, som alltid gick sin egen väg. På studenten - dök hon upp i skär byxdress, och hon var mycket vacker i den
- Jag såg en film om Napoleon igår. I filmen visade han upp sin lille son för hovet. Han stod i en trappa, och alla runt omkring på alla håll och nedanför, vände sig mot honom och log

Citat:
Ursprungligen postat av Ociviliserad
Var med om något häftigt imorse. Jag väntar på att få några trevliga piller till min brevlåda och imorse så drömde jag att jag vaknade, gick och kollade i brevlådan där dessa piller fanns, svalde några stycken och gick och la mig igen. I verkligheten sov jag ju bara och dessa tabletter har fortfarande inte dykt upp.

Iallafall så börjar jag drömma flummiga drömmar om att jag kan flyga och annat coolt. Var någonstans medveten om att jag drömde så flippat för att jag hade käkat dessa piller i mitt falska uppvaknande.

Sedan ligger jag och halvsover, vaknar, somnar om, hela dagen och mår SKITBRA, precis som om jag knarkat.

Det dröjer tills senare på dagen när jag vaknat ordentligt och går upp från sängen som jag förstår att jag aldrig hade varit vaken tidigt på morgonen och aldrig hade svalt några tabletter. Jag hade alltså legat falskt nerknarkad i flera timmar helt tack vare dessa konstiga drömmar/falska uppvaknanden, och varit påverkad när jag varit vaken kortare stunder i sängen och typ hållt på lite med telefonen.

Sjukt märkligt och häftigt. Upplever gärna det här oftare... Haha!

Ja, det blir ju billigare i alla fall...
Citera
2018-10-25, 05:31
  #2909
Medlem
Man-At-Armss avatar
Var i USA (någon av storstäderna) och där var det fullt av stora militärfärgade drönare med kameror på, som filmade oss turister som satt i någon båt- och linbane hybrid.
Vackert med drönarna och höghusen i bakgrunden så jag filmade med mitt usb-minne

Plötsligt var vi på mark. Min vän vägrade först att prata engelska men en amerikan som ville ha hans hjälp. Han betede sig som en förvirrad småländsk emigrant. Sedan blev allt bra, han började prata flytande engelska och amerikanen fick hans byxor och kalsonger. Min vän satt avslappnad likt Kalle-anka och snoppen nuddade marken då parkbänken han satt på var nära marken.
Citera
2018-10-25, 05:38
  #2910
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Var på en riktigt dålig restaurang i ett övergivet industriområde. Dom serverade riktigt kasst kött som mest var ben. Hamnade nästan i slagsmål med en gravt överviktig truckförare över var man fick parkera lastcyklarna. Jag tyckte att inne i restaurangens entre var en bra ide. Jag stod på mig och fick rätt. Sedan delade vi tydligen bord, kom fram till att när jag hade ångan uppe var den som skulle klaga på den bedrövliga maten.
Citera
2018-10-25, 08:01
  #2911
Medlem
JaredLetos avatar
Vaknade upp ur en dröm där jag fick båda mina ben kapade av någon nazistgubbe. Började även bråka med någon wannabe-gangster som försökte sno min mat på en restaurang. Jag hade beställt en biff-rätt, och han en purjolökssoppa. När han blev konfronterad över att det var min mat så slängde han den i en soppkorg och tog sin soppa.

Väldigt skum dröm.

För jag var på Sibylla och käkade för två dagar sedan och då var det en som tänkte ta min mat eftersom han hade beställt samma meny, men lämnade vänligt ifrån sig den.

Även det här med purjolökssoppan var märkligt då min mamma frågade om jag tyckte om det, för någon vecka sedan när jag skulle hem till henne.

Rätt sjukt hur så irrelevanta saker kan lägga sig i ens undermedvetna och sedan dyka upp i ens drömmar. Det här med nazister och avkapade ben har jag inte märkt av i mitt medvetna, vardagliga liv ännu. Jag kanske borde ta det som en varning eller nåt.
Citera
2018-10-25, 08:05
  #2912
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Vaknade upp ur en dröm där jag fick båda mina ben kapade av någon nazistgubbe. Började även bråka med någon wannabe-gangster som försökte sno min mat på en restaurang. Jag hade beställt en biff-rätt, och han en purjolökssoppa. När han blev konfronterad över att det var min mat så slängde han den i en soppkorg och tog sin soppa.

Väldigt skum dröm.

För jag var på Sibylla och käkade för två dagar sedan och då var det en som tänkte ta min mat eftersom han hade beställt samma meny, men lämnade vänligt ifrån sig den.

Även det här med purjolökssoppan var märkligt då min mamma frågade om jag tyckte om det, för någon vecka sedan när jag skulle hem till henne.

Rätt sjukt hur så irrelevanta saker kan lägga sig i ens undermedvetna och sedan dyka upp i ens drömmar. Det här med nazister och avkapade ben har jag inte märkt av i mitt medvetna, vardagliga liv ännu. Jag kanske borde ta det som en varning eller nåt.

Det har jag också märkt, och det är skumt - att så många små, irrelevanta saker måste med i drömmarna..? Saker som man inte fäst någon vikt vid när de inträffade. Det kanske är hjärnans sätt att städa ut onödiga saker ur minnet, eller något.
Citera
2018-10-25, 08:13
  #2913
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har jag också märkt, och det är skumt - att så många små, irrelevanta saker måste med i drömmarna..? Saker som man inte fäst någon vikt vid när de inträffade. Det kanske är hjärnans sätt att städa ut onödiga saker ur minnet, eller något.
Ja, det är mycket möjligt. Läste ditt tidigare inlägg om Diana nu, och det lät som en mer avancerad uppbyggnad än vad jag var med om. Väldigt fascinerande måste jag säga.

När jag läste inlägget så fick jag känslan av en pastellfärgad värld. Vet inte riktigt varför men min hjärna rullar igång en film varje gång jag läser historier eller inlägg.
Citera
2018-10-25, 08:43
  #2914
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ja, det är mycket möjligt. Läste ditt tidigare inlägg om Diana nu, och det lät som en mer avancerad uppbyggnad än vad jag var med om. Väldigt fascinerande måste jag säga.

När jag läste inlägget så fick jag känslan av en pastellfärgad värld. Vet inte riktigt varför men min hjärna rullar igång en film varje gång jag läser historier eller inlägg.

Nej, pastellfärgad var endast Dianas byxdress. Den stod ut som en lysande kontrast till allt annat som var ganska grått, för det var i skymningen. Jag ser det framför mig fortfarande, skulle kunna måla det!
Citera
2018-11-01, 16:13
  #2915
Medlem
Sjukt nog drömde jag att jag var liten igen, och att jag hade en hemlig sexuell relation med min pappa(?) där jag kände en viss "spänning" och glädje över att få vara hans favorit och få höra hur fin jag var och att få en godispåse efter att ha gått med på hans närmanden. Jag ersatte hans dåvarande tjej i sängen helt enkelt..

Var är kräk-smileyn?!
Citera
2018-11-03, 14:25
  #2916
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Sjukt nog drömde jag att jag var liten igen, och att jag hade en hemlig sexuell relation med min pappa(?) där jag kände en viss "spänning" och glädje över att få vara hans favorit och få höra hur fin jag var och att få en godispåse efter att ha gått med på hans närmanden. Jag ersatte hans dåvarande tjej i sängen helt enkelt..

Var är kräk-smileyn?!
Såg han likadan ut i drömmen som IRL?

Jag hade nämligen en liknande dröm för 11 år sedan om min mamma, när hon och jag var på semester i Turkiet. Men hon såg inte ut som hon egentligen gör, så lite tur hade jag med den drömmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in