2017-07-12, 21:34
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag drömde att jag träffade en av klasskompisarna i gymnasiet. Hon är visserligen död idag men i drömmen levde hon men hon såg annorlunda ut emot vad hon gjorde i verkligheten, i drömmen hade hon kortklippt brunt hår å var väldigt smal å propert klädd. I verkligheten var hon blond å blekte sig ännu blondare hon var kurvig men inte tjock men brydde sig inte om vad hon hade på sig riktigt.

Hur som helst så hade hon flyttat hit till Karlstad å hennes katt hade sprungit bort å vi letade i skogspartiet där hon bodde, vi hittade den inte å hon blev fullt förståeligt ledsen, jag undrade om det var något jag kunde göra för henne å hon ville att jag skulle göra henne med barn, vi gick ut ur skogen efter en stund å hon var glad, sen ringde väckarklockan.

Jag skrev ner den då jag vaknade för den var så märklig, hittade vi katten eller gjorde jag henne med barn? det framgick aldrig, vad vill detta säga?

Jag råkade dock göra henne gravid i gymnasiet i verkligheten men vi var så unga att det fick bli abort, ihop var vi inte heller bara kåta.
Senast redigerad av Onan-eraren 2017-07-12 kl. 21:38.
Citera
2017-07-13, 05:42
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde att det var några i min lägenhet som bökade. Jag tänkte "det är bara hantverkarna, jag somnar om". ...men sedan började tanken smyga sig in, att det var natt och att personerna inte hade tänt ljuset. VAR det verkligen hantverkare som var i min lägenhet eller var det... inbrottstjuvar? Jag vaknade med ett ryck!

Det är lätt att se varför jag drömde detta. Jag har haft en omfattande renovering i min lägenhet, och det har hänt att hantverkare har kommit in utan att ringa på först. Nu är de på semester och jag ville ha tillbaka nyckeln under tiden men jag fick inte det, och jag har tänkt att man får hoppas att de är ärliga och inte kommer hit någon natt i onda avsikter...
Citera
2017-07-15, 08:47
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde en väldigt intensiv dröm i natt. Jag hade flyttat till London för att plugga till läkare! Satt med några ungdomar i universitetets cafeteria, kände mig dum för att jag var så mycket äldre än dom. Jag hade ingenstans att bo, hade ångest över det, en ung tjej (engelska, vi talade engelska hela tiden) sa att hon kunde visa mig ett rum där jag kunde bo provisoriskt. Vi gick och gick och jag tyckte att det var svårt att hålla en konversation igång, för hon var ju så mycket yngre än jag. Så kom vi till något sunkit studenthus, där hon visade mig ett pyttelitet rum, kanske nio kvadrat, med en massa skräp och bråte och musskit på golvet, och dörren gick inte att låsa. Det hände mycket mer, men det skulle ta för lång tid att berätta allt.

Jag kan härleda drömmen:

- Jag har gått ett år på läkarlinjen, och senast igår satt jag och funderade över om jag inte borde ha kämpat på och gått klart. Och grämde mig lite över att det är för sent nu...

- Jag har pluggat i London på riktigt, dock en annan utbildning, och då bodde jag just i ett sådant pyttelitet rum på nio kvadrat, totalt utkylt, jättehemskt. Och i köket var det möss som lämnade skit efter sig. Hur stod jag ut..?

- Efter renoveringen är det fortfarande rörigt hemma hos mig, och igår hittade jag faktiskt igelkottsbajs under soffan. (De kommer in genom altandörren på kvällarna.)
Citera
2017-07-16, 14:07
Medlem
jenny1990s avatar
Jag skulle flytta till ett nytt hus eller kolla på det med min mamma(roboten). Vi gick runt där, det va väldigt stort. Uppe på andra våningen fanns det en kiosk som man skulle stoppa in mynt i. Men det va någon annan som hade det rummet. Trädgården och allt var väldigt vackert o mina gamla kompisar sprang runt utanför och hoppade runt och var lyckliga. Det var väldigt vackra blommor rosor och andra. Jag tyckte inte huset var så jättefint men var helt okej. Vi gick upp på vinden och då var det en överraskning där, det var en loppmarknad. Roboten skulle sälja alla sina saker och ge bort. Alla de riktiga personerna i min familj o vänner var där och de var poliser. Det var en överraskningsfest till mig o jag skulle inte alls köpa ett hus. Roboten fick välja en sak att ha kvar och då valde han en tom ballong. Han hade många ballonger med olika saker i.
Citera
2017-07-18, 17:10
Avslutad
Inatt drömde jag en väldigt bra dröm
Senast redigerad av Bowling-900 2017-07-18 kl. 17:58.
Citera
2017-07-22, 21:26
Medlem
flexschemas avatar
Kan inte nämna för mycket med risk att outa mig själv men:

Jag drömde att jag var på besök hos en kollega (som jag aldrig har besökt förut och inte alls känner så bra, men jag känner till bostadsområdet kollegans familj bor i) och att jag steg på men ganska tidigt blev förfrågad att ta besöket en annan gång då dessa hade besök, så jag sade hej då och gick iväg.

Många av mina drömmar nuförtiden är liknad denna dröm i sin realism. Drömmarna tar plats i verkligheten och är aningen banala. Det är inte mardrömmar eller drömmar som får mig att må dåligt eller vakna illa berörd, men de sätter ändå igång ett och annat tankespår hos mig.
Citera
2017-07-22, 21:33
Medlem
Merwinnas avatar
Jag har drömt upprepade gånger om att det är inbrott i lägenheten, de senaste två veckorna, men det är ganska lätt att förklara. Jag har haft storrenovering i min lägenhet, nu är det bara lite kvar och det ska golvfirman ta efter semestern. Jag bad att få tillbaka nyckeln under tiden, för det känns inte bra att den är på vift en hel månad i onödan, men jag fick inte det. Det är oron över vem som har tillgång till nycklarna på den semesterstängda firman som spökar.
Citera
2017-07-27, 05:54
Medlem
jenny1990s avatar
Jag hade börjat på ett nytt jobb, skulle skjutsa några fina människor till ett ställe. Det var en sandstrand och några palmer. När jag kom dit var det fullt med äckliga krabbor och räkor på marken som bet mig, och jag krälade på marken. Jag glömde bort mitt jobb och tog bilen hem med några kompisar. När jag kom tbx var det en tjej som hade en lista med saker hon skulle skälla ut mig för, blev jag utskälld för jag hade glömt dem där, och att jag hade tourettes och social fobi. Då sa jag att jag inte hade tourettes, men hon sa att jag brukar göra konstiga rörelser med munnen och ibland försöker börja säga meningar. Då sa jag att det var min medicin som gjorde att jag glömde saker och gjorde de rörelserna.
Sen skulle jag nog få sluta på jobbet. Kände mig så dålig haha.
Citera
2017-07-27, 06:33
Medlem
Ravenboxs avatar
Jag vaknade för 2 timmar sen alldeles kallsvettig, har haft oerhört svårt att sova på senaste tiden, skall på begravning imorgon så drömde naturligtvis om döden och familjen.
Citera
2017-07-29, 20:01
Medlem
Onan-erarens avatar
Det är så sjukt. Jag drömde om flygande spindlar. Jag var ute å gick å så kom det en flygande spindelsvärm. Spindlar är min stora fobi å jag vaknade upp svettig med hjärtklappning. Usch å fy vilken mardröm.
Citera
2017-07-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Det är så sjukt. Jag drömde om flygande spindlar. Jag var ute å gick å så kom det en flygande spindelsvärm. Spindlar är min stora fobi å jag vaknade upp svettig med hjärtklappning. Usch å fy vilken mardröm.
Jag har också spindelfobi och drömmer ibland om spindlar. Kan det betyda att man ska ta itu med sina rädslor i livet kanske? Sen har jag läst att det oftast är personer som utsatts för nån form av barnmisshandel/övergrepp som har spindelfobi (?).
Citera
2017-08-10, 11:40
Medlem
Merwinnas avatar
Drömde att jag var på ett dop, och att jag hade glömt att ta med mig en present! Det var hos ett par som jag var på dop hos på riktigt för nu länge sedan, pojken är väl 10 nu. Och då HADE jag med mig present! Jag tänkte på det paret igår, att jag borde ta upp kontakten med dem igen, och så satt jag och läste i Magdalena Ribbings spalt om presenter. Så satte min hjärna ihop detta! Det intressanta var att i drömmen var det fruktansvärt ångestfyllt för mig att inte ha någon present, jag visste inte vad jag skulle göra. I verkligheten hade jag bara kunnat säga "oj jag glömde visst presenten", och så köpt någon liten sak och räckt över vid tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in