2015-07-28, 19:42
Bannlyst
jag drömde att jag dog , hade skurit mej rejält i benet med ett stämjärn och det pulserade ymnigt av varmt kladdigt blod , försökte stoppa det med ett rep först men det funkade inte så bra , blev otroligt trött och la mej ner för att bara slappna av och bara låta livet rinna ur mej . väldigt behaglig känsla att veta att nu är det dags att gå vidare och slippa alla plågor , döden som kommer och befriar en från allt !!!
Citera
2015-07-28, 19:43
Medlem
Jag drömde om ormar, kommer inte ihåg exakt vad det var men det involverade minst två ormar och jag tror att jag högg av den ena och ev tillagade den och åt.
Citera
2015-07-30, 06:38
Medlem
RonnyRasks avatar
Att jag bar på något gigantisk metallföremål. Kommer ihåg att det gjorde så satans ont i nacken. Så ont att jag la mig ner på marken och skrek.

Vaknar och inser att jag är i någon slags halvsittandes position och att huvudet nästan vilar på bröstet. Och jag har fortfarande förbannat ont i nacken.
Citera
2015-08-19, 14:21
Medlem
JaredLetos avatar
Inte kanske just inatt, men jag har haft två drömmar tätt inpå varandra som handlat om självmord. Jag kommer bara ihåg en liten del av första drömmen. Det utspelade sig i ett område som jag växte upp i under mina första år. Jag och min mamma var ute på promenad och skulle korsa en väg som hade en slags gräsfördelare mellan de olika färdriktningarna. Över vägen hängde det en lös hängbro och vi började närma oss den när vi plötsligt får syn på en tjej som står högt upp i ett träd. Hon håller inte sig i någonting utan hon står bara där som om hon hittat en stadig plattform att stå på.

Jag tänkte först att hon kanske var med ett gäng vänner och att de lekte någon slags I dare you-lek. Men plötsligt säger hon, med en aning påverkad ton i rösten, någonting som både jag och min mamma regerar på och lutar sig sedan ut från trädtoppen och faller handlöst mot marken. Flickan är cirka 17 år gammal, hon har mellanlångt blont hår och jag uppfattade henne just då som en väldigt söt tjej, med en aning sorglös karaktär.

Jag kollade länge på hennes lik men visste inte riktigt vad jag skulle göra eller säga. Jag fick senare reda på att hon hette Erika Corinder eller Corander och att jag febrilt sökte efter hennes anhöriga på ett eller annat sätt för att berätta vad som har hänt deras dotter. När jag vaknade upp så mådde jag en aning dåligt för jag trodde på riktigt för en stund att jag just hade bevittnat ett självmord. Men sedan när jag vaknade till lite så kom jag till insikt att det hade förmodligen inte varit så kul trots allt att få bevittna ett, något jag tidigare har uttryckt att jag velat göra bara för att. Låter kanske helt skevt. Men tidigare har jag alltid velat se någon IRL hoppa framför ett tåg eller från en hög byggnad. Men den här drömmen förändrade allt och det är väl tur det.

Tack Erika, antar jag.
Senast redigerad av JaredLeto 2015-08-19 kl. 14:25.
Citera
2015-10-02, 20:21
Medlem
insectqueens avatar
Jag drömde att jag var på min lokala lanthandel inatt men dom höll på att bygga om och det såg ut som fan där. På en hylla fanns det några få varor, ett par paket mjölk, ett paket musli och ett paket cornflakes. Jag plockade på mig ett paket mjölk men var bekymrad över att den skulle vara dålig då den inte var kyld. Tog även cornflaksen, tittade i paketet och såg att bara hälften av innehållet var kvar i påsen och det var bara smul alltihop.
Vid kassan hittade jag en magnumglass som jag tog samt en kanelbulle. När jag ska betala förklarade kassörskan för mig att jag var tvungen att baka bullen i ugnen när jag kom hem, såg då att den var helt degig och började gråta.

Sjukt spännande dröm det där
Citera
2015-10-03, 09:10
Medlem
nhiblars avatar
Jag drömmer väldigt ofta om nazister som jag ska döda eller smyga på. Inatt var jag indiana Jones och framför mig hade jag två nazister som vile åt mig. Det fanns dock ett sätt att få lite tid för att slippa att bli dödad, nämligen genom att kasta ut små lappar med lite text som dom var tvungna att läsa. Jag kastade ut massa lappar en efter en. När jag bara hade en eller två lappar kvar bestämde jag för att ta mig därifrån genom att springa in i ett dassahus i närheten. Nazisterna väntade snällt utanför eftersom jag gjorde prutt ljud med munnen. Det var med andra ord upptaget. När jag var klar gick jag ut från dasset och dog.
Citera
2015-10-06, 23:53
Medlem
Jag drömde att jag gick ut från mitt rum till den platsen min pappa brukar sitta vid med sin dator. Det som jag såg var två händer som höll på med tangentbordet men ingen kropp. Jag la mig på golvet efteråt och försökte somna.

Märklig dröm..
Citera
2015-10-13, 12:19
Medlem
JaredLetos avatar
Jag hade hamnat på Island av någon anledning. Där hade jag två vänner, Micke och Fredrik som skulle komma att se väldigt asociala ut till skillnad mot resten av invånarna. De skulle ta med mig till en plats, en fest eller nåt, och vi gick därför ner i tunnelbanan. Tåget kom och var blått med vita ränder. Mindre rutor än vad vi har i Stockholm, och med ett mellanrum mellan tåg och perrong, så vi fick gå ner på spåret och sen kliva upp i tåget. Av någon anledning så satt det en uggla på min axel. Den var tam som fan och jag var så fascinerad av att den bara kunde sitta där och känna sig trygg, trots att människor på tåget bara satt och stirrade på den och viskade "vad gör den där här", sinsemellan.

Micke och Fredrik hade missat tåget - med flit såg det ut som - och jag kände en ännu större obehagskänsla än tidigare. Så jag hoppar av vid nästa hållplats och börjar sedan gå in mot stan. En väg går mot samma håll som jag kom ifrån vilket skulle betyda att jag skulle stöta på Micke och Fredrik, och det ville jag inte. Så jag frågade ugglan vilket håll vi skulle ta och den drog huvudet mot vänster - och vi började gå.

Jag minns att vi hamnade i ett radhusområde och fritt kunde ströva in från hus till hus utan att de som både där brydde sig någonting. Jag minns att jag messade Micke och frågade vart han var någonstans. Jag fick ett svar tillbaka på isländska, men jag läste meddelandet som om det vore på svenska. Det var tydligen skrivet av en tjej som ville att jag skulle gå mot "the boat club" så skulle hon möta upp mig. Så jag började gå, med ugglan på min axel. Lika fascinerad. Då och då sträckte jag fram fingret och den satte sig lugnt och fint på den och jag satte sedan ner ugglan på min andra axel.

Jag träffade den här tjejen, som var lång, ljus och blond. Klädd i en lång, tunn ljus klänning. Hon pratade med en lugn och långsam röst och påminde mig lite om Galadriel från Sagan om Ringen. Hon var i sällskap med lite annat folk som såg ut som typiska brats. Vi började gå mot ett hus där köket var gigantiskt och låg på undervåningen och på ovanvåningen var alla de andra rummen. Hon berättade att de hade vattenkanoner och paintball och att jag skulle känna mig som hemma.

Plötsligt kommer en berättarröst in och berättar att en av killarna är god för 330MKR och "skulle kunna ta ut 30 miljoner dollar som om det inte vore någonting". Det var som om jag stod och kollade på en övervakningsfilm och någon presenterade personerna på videon. Jag frågade den lugna kvinnan om Micke var här och hon sa att han var där inne. Jag satte mig i en soffa utanför huset och ugglan flög iväg, upp i en stor ek som var precis bredvid. Där satt det en till uggla på en gren och jag stod och iakttog de en stund.

Sedan vaknade jag.

___

Kollade upp vad ugglor i drömmar betydde och läste det här:

Citat:
Ugglan sägs kunna navigera dig rätt efter du irrat bort dig. Med sitt mörkerseende är den inte vilse i mörkret, den leder dig rätt. I detta mörker finner den också sitt byte i vilken vegetation som helst och detta byte leder till att nära din själ.

Citat:
Ugglan förknippas också med död och pånyttfödelse.

Något jag tycker är lite läskigt då jag har gått runt och oroat mig för att min pappa ska dö när som helst. Känns som att det finns så mycket i drömmen som talar om någonting för mig, men det finns så många svar att jag vet inte vilket jag ska välja.
Citera
2015-10-20, 16:36
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Kom på nu nå när jag såg ett klipp med musik att jag spelade ett flöjtliknande instrument som var helt i guld inatt, och att jag älskade hur enkelt jag hade att spela detta okända instrument.
Citera
2015-10-23, 17:06
Medlem
TokyoBarns avatar
Att jag såg ett klipp på nätet där en tjej satt på en stol och blev insmörjd med feta levande svarta insekter, som krossades totalt och smörjdes in noga med en sån paddel/spackelgrej, tjejen bara satt och kopplade av medans personen som tvättade henne drog ner alla rester från insekterna i en spann.

Äckligaste skiten jag sett på länge, för man fick se allt i detalj och så
Citera
2015-10-24, 23:02
Medlem
Elementarts avatar
Jag drömde att jag körde bil på en landsväg och plötsligt så ser jag ett ljussken och jag tappar kontrollen och får problem att fokusera och jag känner verkligen hur jag försöker röra på kroppen, men att det inte går. Sen plötsligt vaknar jag och får mig att jag ser en person gå förbi mitt rum.
Citera
2015-10-26, 13:36
Medlem
tarjaas avatar
Drömmer mardrömmar varje natt, har gjort det i flera år.

En smakprov av vad jag drömde inatt är att jag stod med några tjejer på en skyskrapa i New York och hoppade wingsuit ner mot trafiken utan wingsuit.. Kom på att jag glömt dräkten när vi hoppat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in