2016-06-16, 17:37
Avslutad
Jag drömde att jag som barn dog i ett tidigare liv. Detta var en mycket speciell dröm!
Citera
2016-06-16, 19:28
Medlem
Jag drömde om sex i natt, vilket jag gör rätt ofta. Kåtheten jag känner när jag drömmer har jag aldrig upplevt i vaket tillstånd. Den är helt jävla otrolig. Det är som att vara hög, men inte av droger utan av ren och skär ohämmad lust. Helt underbart. Jag hatar att vakna då...
Citera
2016-06-17, 08:22
Medlem
lampross avatar
Jag var i en krypta eller något slags hus. Försökte tända ett ljus. Detalj: jag stoppade den avbrända tändstickan i munnen, mellan läpparna, av säkerhetsskäl. Jag ville inte bara slänga tändstickorna, kanske kunde eventuell glöd skulle antända golvet.

Jag försökte fyra gånger tända ljuset. Det gick ej. Sedan kom en mörk figur mot mig. Scary. Sedan försvann den och scenen blev mer vardaglig. Nu utspann sig något samtal om fläskkött. Jaha...
Citera
2016-06-17, 10:06
Medlem
elopis avatar
Jag drömde att Alexander Rybak var en hiphopare som friade till mig och så skrattade vi åt att om vi gifte oss skulle jag heta Vörrybak.
Citera
2016-06-19, 03:54
Medlem
Nurjenfs avatar
Min rumskamrat vill knullas allt sjukare, jag gillar vetligen ingen press men hen vill få mig att komma.

Börjar tänka att någon kanske vill oss illa, så jag börjar gunga lite på det redan öppna fönstret. Jag ser Hen får samma känsla och tar vara på det försprång jag har för att springa iväg. Springa... "U are so fuking huge how could you know" ekas det långt bak

Men jägaren är tätt efter, och våra stenar kastas som rena projektiler medans vi döljer skotten bakom träden.

Tiden är kommen, eller gången. Ödet. Jag försöker dölja mig bakom tyg och skin: "vad heter du?" ... Jag spelar med, med en påhittad fasad och namn, men jägaren drar mig vidare, vidare till en grupp om 3. ., Himmelriket måste förått mig. " är det han?". Den gamle mannen vänder sig om, han har sålt ut mig. Ödet? Jägaren? ?

Det stora geväret ska justeras, ödet, inget hopp, det är slutet., för då brukar man blunda och ge upp. Blundar, och springer, igen.

senaste tiden börjat lätta från marken. Alltså känna mina ben lyftas från marken. Springer... Jag krafflar armarna samtidigt som jag gungar bena mot den transparenta vinden, jag flyger upp till trädtopparna. ännu längre backar naturen, ännu högre

Och ord som MY WORLD. THIS IS MY WORLD. Ekas över den lilla träorten.
Citera
2016-06-19, 15:47
Medlem
RonnyRasks avatar
Att jag köpte en ny bil för 400 kronor på en bensinmack. Reagerade inte ens över priset, tyckte 400 kronor var helt rimligt för en fungerande bil. Bör nämnas att det var en liten volvo med fyrhjulsdrift.

Problemet börjar när jag även köper en vit hund, en mycket trevligt sådan men som ändå bara ställer till med oreda. Glömmer bort vart jag gjort av honom och tvingas springa runt och leta efter fanskapet hela tiden. I samma veva ringer morsan och säger att hon parkerat om min bil någonstans, vart nämner hon dock inte.

Så jag yrar omkring och letar efter hund och bil tills jag tillslut hittar bilen vid min gamla skola och hunden sitter givetvis inuti. Nycklarna har jag dock inte så blir tvungen att krossa rutan, bara för att inse att varken hunden eller bilen tillhör mig.

Blir förbannad och åker hem till morsan som har problem med att katter har börjat hoppa in via balkongen. Står där och försöker få ut alla satans katter som springer omkring där inne och allt blir bara sopa.

Sedan minns jag inget mer.
Citera
2016-06-20, 14:54
Medlem
Drömde att jag var ung och satt längs Göta kanal och drack öl med mina kompisar. Bängen dyker upp och börjar prata med oss. Vi kände poliserna väl och rätt som det var började jag skojbrottas med en av poliserna. När vi står där och gruffas viskar jag att vi ska låtsas som att jag slår till polisen så han hamnar i backen, detta för jag ska få lite "streetcred" haha. Polisen går med på det och jag svingar min näve mot polisen som låtsas ramla i backen och sedan minns jag inget mer.
Citera
2016-06-21, 11:58
Medlem
Nattens dröm\drömmar är väldigt luddiga, svårt att beskriva vad som hände. Det enda jag minns helt klart är att jag kollade på min mobil och hade ett missat samtal, sökte upp vem numret tillhörde och det var en av mina gamla högstadielärare.
Citera
2016-06-21, 13:36
Medlem
Ferhs avatar
Drömde att jag på nått sätt råkade avfyra ett dussin kärnvapenmissiler, och att det på nått sätt var mitt fel att mänskligheten utrotades. Minns inte varför men kanske skulle ha använt dem till att skjuta ner nån asteroid som hotade jorden men att det blev fel på grund av mej. Eller nått annat. Så satt iaf och väntade där i den i övrigt öde byggnaden jag utforskat innan, inne i det hemliga/dolda avfyrningsrummet jag hittat, på att döden i form av en missil skulle komma från ovan inom en minut, en av de jag själv avfyrat, och hur taket skulle rasa in och allt vara över på nån sekund av ljus och brännande smärta, och hur det inte fanns något sätt att fly eller komma undan, och reflektera över hur mänskligheten inte längre skulle finnas inom en minut och att livet var slut nu.
Citera
2016-07-02, 00:35
Avslutad
Drömde förra natten att jag skulle genomgå en potentiellt livshotande hjärnoperation men var rädd för läkaren så jag gick en kurs i hur man bygger gitarrer istället. Sedan ångrade jag mig för jag behövde operationen, men då vägrade dom utföra den för jag inte kom till sjukhuset när operationen skulle utföras första gången.
Citera
2016-07-11, 12:44
Medlem
RonnyRasks avatar
Drömmen hur massvis med råttor löper amok i sängen och biter mig helt vansinnigt mycket. Panikslagen flyger jag upp och stänger dörren till rummet.
Med lite logiskt tänkande kommer jag på att katter är råttornas naturliga fiende och går över till grannen och frågar om jag får låna katten hennes en snabbis. Det går fint så i en svepande rörelse öppnar jag min dörr och kastar in katten för att göra slut på odågorna.

Massakern är snabbt över och jag får spendera en lång tid efteråt med att rensa upp kadaver från golv och säng.

Alltså, på senare tid så medverkar djur (i synnerhet katter) i nästan varenda dröm jag har. Vad fan beror det på?
Citera
2016-07-21, 21:50
Avslutad
Drömde att jag träffade min stora kärlek sedan 2013 och hon såg inte ut som jag mindes det. Hon hade blivit gammal och grå. Jag kände en lättnad över hennes ytliga nedgång.

Drömt om henne några gånger och hon är alltid fulare i drömmarna. Vete fan varför. Hon är väldigt vacker i verkligheten. En omöjlig kärlek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in