2014-11-18, 15:59
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag drömde att jag hade sex. Hatar såna drömmar.
Får man fråga varför?
Citera
2014-11-18, 16:05
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Får man fråga varför?

Varför jag drömde eller varför jag hatar det? Jag har ingen aning om varför jag drömde det, men jag hatar det för att jag blir så frustrerad. Det är som att ha sex men aldrig komma eller nåt.
Citera
2014-11-19, 21:48
Medlem
donaukinds avatar
Drömde att jag födde barn och att någon stal min katt.
Citera
2014-11-19, 21:56
Medlem
teflonpannan69s avatar
Att jag var på mitt jobb och jobbade som vanligt. Drömmer fan om det varje natt nu. Är inga direkt roliga drömmar eller för den delen mardrömmar, utan det är bara som att jobba i sömnen
Citera
2014-11-29, 17:24
Medlem
AshbergSerDigs avatar
Mitt ego var uppdelat i 4 viljor, som alla satt på en bar och söp (i skepnad av människor).

Det var en pundig, humoristisk, lite "ja skiter i allt" typ.
Det var en ansvarsfull snubbe som gillade rutin.
Det var den nervösa rädda jäveln som hade alla diagnoser och problem.
Och den sista var en tjej.

De bråkade om allt möjligt, men det jag minns handlade om att den pundige och den ansvarfulle bråkade om ifall vi borde återgå totalt till deras levnadssätt, den snsvarfulle menade att vi följt den pundiga typens sätt lite för mycket nu, de andre bröt in med nonsens men tillslut skrek den ansvarfulle "nej nu jävlar ska det blir bra igen".
Då vaknade jag och hade försovot mig till kl 16,40.
Citera
2014-12-04, 10:28
Moderator
HelgeBuks avatar
Hade en ovanligt lång och tydlig dröm inatt, och tyvärr rätt obehaglig.

Det började med att jag kom gående längs en gata och såg en kvinna på cykel som krockade lite lätt med en bil så att hon ramlade precis vid en stadsbuss (som körde väldigt sakta, mot en korsning) och då hamnade under bussens bakhjul. Busschauffören körde fram lite för att inte stå ovanpå kvinnan utan hon låg då bakom bakhjulen istället.

Jag blev rätt panikslagen och tog fram telefonen samtidigt som jag klev in i bussen och ringde 112 och berättade om vad som hänt. Fick besked om att ambulans osv var på väg. Sen var vi där inne i bussen alla passagerare och jag, ingen vågade gå ut och ta hand om kvinnan eller ens kolla hur det egentligen gick med henne. Vi bara stod/satt kvar och väntade på ambulansen. Minns inte om vi pratade om nåt där inne eller så, men det kändes som om det gick ganska lång tid, och en gång tittade jag ut genom sidorutan och såg den överkörda kvinnan hasa sig fram bort från bussen med mosad rygg, fruktansvärt att se. Ingen annan runt omkring hjälpte henne heller.

Till slut kom räddningstjänsten och nån brandman eller ambulansperson kom in i bussen och sa nåt i stil med "hon var ju tvärdöd den där". Nån slags ganska grovhugget uttryck iaf, som konstaterade att den överkörda kvinnan hade dött.

Sen körde bussen iväg och jag åkte med, och så hände lite annat som egentligen inte hade med överkörningen att göra men jag mindes hela tiden att jag hade varit med om det tidigare under dagen. Det var alltså många timmar av sammanhängande händelser, så länge är det väldigt sällan jag upplever drömmar.

Jag förväntar mig inga reaktioner, ville bara skriva för att komma ihåg den, då jag tycker den var intressant.
Citera
2014-12-09, 00:25
Medlem
Konstig dröm som jag kom ihåg tack vare en hund som började skälla i trappuppgången..

Gled omkring på nåt som jag och mina vänner byggt. Var som ett berg av grus/sten eller nåt.

Hamnade på ett ställe som hette Kemalem. Frågade var det låg, fick Kenya som svar. Kom ihåg att vi gick i land och var utanför ett hus. Vi hade med oss min farmors hund Lucky. Den fick inte komma in i huset/skjulet vi skulle sova i. En man som bodde där kom fram och sa "vi kan avsluta hundens liv direkt" eller nåt liknande. De avskydde hundar, var i alla fall uppfattningen.

Mörkret kom samtidigt som vi var utanför skjulet med hunden. Lucky reste på sig från marken och började skälla och blängde bortåt. På en mörk stig så vi en eller flera varelser börja komma emot oss. Såg inte vad dessa figurer var, men kändes som de ville oss illa. Fort som fan stack vi in i skjulet, låste dörren och tog med oss hunden, som blev nån sorts hjälte för att den varnat alla.

Lustigt att bli väckt av en hund också.. Haha.

Skrev detta i mobilen när jag vaknade så att jag skulle komma ihåg drömmen. "Kemalem, utanför Kenya. Lucky räddade oss när mörkret kom."

Ja herregud..
Citera
2014-12-11, 08:54
Medlem
var intressant
Senast redigerad av todance 2014-12-11 kl. 09:42.
Citera
2014-12-11, 09:39
Medlem
Punklivs avatar
Jag skulle hem till en kompis, men han var inte hemma. Istället möts jag av en jättesöt och trevlig tjej som tydligen är kompis med honom. Vi pratar lite och jag går därifrån. När jag kommit ner till porten står hon där och bakar, för hon har tydligen öppnat bageri precis utanför. Jag flörtar lite med henne och plötsligt knullar vi på bordet där hon knådar degen. Min vän kommer då och blir jätteglad för att vi gör det. Sen var jag plötsligt i en annan väns säng och blev hetsad till att ta en snus.
Citera
2014-12-14, 04:01
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Kom på förra nattens dröm nu när jag lade mig igen.

Jag gick in på ett fik. Hade jäkligt många vänner med mig, de var väldigt blurriga dock så jag vet inte vilka dey var, men mina vänner var dem i alla fall.

Alla får beställa sitt fika och det kommer till min tur. Det blev så inåt helvete krångligt. Jag ville ha kaffe och en krämbulle. Krämbullarna tog dock precis slut när jag kom fram så jag får världens beslutsångest. Föredrar att äta mackor på café men det var alldeles inpå middagen så jag ville inte ha (vilket för övrigt är en väldigt orealistisk tanke för att vara mig). I alla fall så står jag bara och funderar resten av drömmen. Jag kunde verkligen inte bestämma mig för vad jag skulle ta! Var så jävla sugen på en krämbulle.

Rätt säker på att det var en jordbävning där någonstans också.
Citera
2014-12-14, 13:12
Medlem
Bret-Harts avatar
Var nåt om en hund som jagade någon och jag försökte skrämma hunden,det var hemma hos farsan i hans gamla hus och jag stod i dörren
Citera
2014-12-14, 22:41
Medlem
OleYellers avatar
Jag var ute i nåt klippigt område och brände runt på en cross och polisen var lite överallt och försökte fånga in denna rebelliska daredevil. Jag kände att det var jobbigt att vara bunden till den där förbannade crossen och minns att jag undrade hur fan jag hamnade i den här situationen.
Ville bara bort från polisen för att kunna bli av med crossen men jag hade ingen aning om var jag var.

Inget tydligt slut. Bara en meningslös stress som säkert rånade mig på lite fin REM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in