2010-05-02, 23:19
Medlem
oppositas avatar
Tror inte det har med barn att göra i mitt fall, snarare själva känslan av det, som jag skrev i drömtolkningstråden, en "pånyttfödelse" eller liknande.

Iofös har jag varit orolig för att vara gravid med tanke på att jag och pojkvännen haft vilt oskyddat sex flera gånger under en dag, men akut-p piller är tagna och jag vet att det är lugnt...
Fast jag var ju inte orolig, tror snarare det är min biologiska klocka som börjat ticka också, haha!

Men gravid med katter Låter väldigt... Skumt. Jag har faktiskt ingen aning vad det skulle betyda, men jag tror inte det har med att vilja ha ungar iallafall!
Citera
2010-05-03, 08:30
Medlem
Dingbatss avatar
VILKEN JÄVLA PÄRS!

Jag vaknade till klockan 06:18 av att det var så ljust i rummet, men jag hade ställt klockan på åtta. Därefter somnade jag om, och "vaknade" tre gånger till!

Första gången när jag vaknade kl 06:18 så låg jag och vände mig lite i sängen bara och sen somnade om. Jag drömde nånting men jag minns inte riktigt vad.

Sen vaknade jag en gång till, tittade på klockan för jag var säker på att jag hade försovit mig, men hon var bara sju nånting. Jag "gick upp" och stängde av datorn av nån anledning (den stod på standby). Jag är rätt säker på att det var här som jag la mig på golvet i mitt rum och nöp mig i armen för att se om jag var vaken, vilket jag konstaterade att jag var (!). Så bra funkar det knepet alltså. Sen tror jag att jag gick ut i hallen och pratade med mina föräldrar.

Sen somnade jag igen, och den här gången drömde jag att jag klev på bussen mot min systers skola, och på bussen satt en av hennes lärare som hette Lök i efternamn, och han höll på och raggade på en som hette Persilja. Jag nynnade på en låt från Animal Collectives nya EP (som inte finns) och några grabbar i min syrras klass pratade om dem i sätena framför mig.

Sen vaknade jag, tittade på klockan och hon var bara sju nånting fortfarande. Jag gick upp och ut i köket, där hade mina föräldrar precis möblerat om. Väggarna och allting var lite annorlunda också, men det reflekterade jag inte över. Det hade snöat jättemycket under natten. Jag ropade ut till föräldrarna i hallen att jag inte skulle trivas med så steril inredning. Jag kom på att låten jag nynnat på i drömmen inte alls var Animal Collective, utan "Lay Lay Off, Faselam" av Avey Tare & Kría Brekkan, som jag i verkligheten lyssnat på kvällen innan. Min syster och hennes pojkvän (som sov här i natt i verkligheten såväl som i drömmens verklighet) frågade hur det var i landet jag hade varit i, vilket det nu var. Nånstans kring Balkan. Här är det lite diffust, men jag tror att jag hade åkt dit i drömsekvensen innan, det var en skolresa fast det enda skolan gjorde var att subventionera biljetten. Sen är jag lite osäker, men jag tror det var här som jag gick ut utomhus. Hur som helst somnade jag igen. Här minns jag inte vad jag drömde.

Jag vaknade igen efter ett tag, tittade på klockan och nu var hon 07:48 eller nåt sånt. Jag tittade igenom min dagbok, och där fanns det tre påbörjade anteckningar för dagens datum, vilket var den 18 nånting, dvs. en för varje gång jag "vaknat". Den här gången var jag vid lite bättre medvetande än de tidigare. Jag var fortfarande (med fog) osäker på om jag var vaken eller inte, så jag körde en grej som jag fick för mig att jag hade läst på Flashback, att rabbla "ett två tre" om och om igen snabbt. Det funkade inte, utan blev "tre två ett", vilket fick mig att inse att jag höll på att somna igen, och jag vaknade till på riktigt. Den här gången var det fullständigt klart att jag var tillbaks i verkligheten.

FY FAN.

Det kan vara att det var en vakning till där nånstans, men jag vågar inte säga det säkert. Det var hur som helst bara tre dagboksanteckningar för dagens datum, så det jag har skrivit lär stämma.

Men för varje gång jag "vaknat" så var jag alltså helt klar med att drömsekvensen innan bara var en dröm.
Senast redigerad av Dingbats 2010-05-03 kl. 08:33.
Citera
2010-05-03, 08:31
Bannlyst
I didn´t sleep at all
Citera
2010-05-03, 08:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag och en gammal polare jag inte hör av längre var ute på nån klassresa. Vet inte var vi skulle men vi körde runt i en mindre stad i en "Mad Max"-liknande kärra. Vi kommer till något kommunliknande hus och går in där och försöker hitta vår destination. Ingen lycka. Hittar fikarummet där våra lärare sitter och de förklarar för oss att vi ska till Luxemburg (?!)

Det var bara att hoppa in i "Mad Max"-kärran och åka vidare.
Citera
2010-05-09, 18:49
Medlem
Krafses avatar
Inatt drömde jag något av det mest bisarra jag någonsin har drömt haha..

Drömmen började med att jag var på fest utomhus, en ganska vanlig dröm, jag spydde som ett tvär för jag var alkoholförgiftad. Jag tror jag hade fått lite spy på mig så jag uppsökte en offentlig toalett och gick in där. Märkte ganska snabbt att jag var helt naken men orkade inte bry mig, jag mådde fan piss.
Men iaf, en dörr öppnades på andra sidan toaletten och jag sögs in där, det hela var mycket diffust och jag vill minnas att jag hade beväpnade vakter bakom mig som föste mig framåt. Sedan hörde jag hur gallrena låstes. Jag var nu inte längre på toaletten utan i ett fängelse. Inte vilket fängelse som helst heller, det var på en annan planet!

Det var utomhus, tror jag var på "gården" eller vad man kallar det, marken var ej av asfalt utan kakel. Ljusblått kakel, nästan vitt. Detta var mycket märkligt tyckte jag.
Vid detta tillfället hade jag inte förstått att det var ett fängelse, det förstod jag först när jag gick fram till byggnaden. Fönsterna var täckta av något vitt, som skyddsplåtar. Det fanns strålkastare (ungefär som på en fotbollsplan) som var riktade ner mot det ljusblåa kaklet där jag smög runt. Det fanns inte en endaste själ i närheten och det var knäpptyst, endast nattens små vindar fanns där.
Efter att ha inspekterat de förtäckta fönsterna så noterade jag att det även var höga stängsel runt omkring, och längst upp var det taggtråd.

Jag vände då om, hade tänkt gå tillbaks till stället där jag kom in eftersom jag absolit inte gillade stället, men där var det ju låst. Då hörde jag en grind bakom mig och kände mig hotad. Jag såg hur varelser kom utspringande på gården, de kom från ett mörkt ställe och lystes upp ju längre in mot gården de sprang. De såg ut exakt som i Aliens.

Jag började springa, IRL springer jag mycket så detta har hjälpt mig att kunna hantera springande i drömmar bättre, jag skrattade lite åt att dessa bloddrypande, köttätande bestar var så långsamma. "Att en människa kan vara snabbare än dessa rovdjur ha! Rovdjur my ass, de är ju helt jävla värdelösa!" - Tänkte jag medan jag sprang. Jag lyckades få upp en anständig hastighet och av någon anledning började jag till slut flyga. Jag mindes då lite minnen från förr. "7 stories all we need." - som värsta jävla spam loggan mitt framför ansiktet. "Look at all this blinking shit!" tänkte jag, men jag visste vad det betydde. Stängslet var sju våningar högt och det var så högt man behövde komma för att nå friheten. Förr i tiden bodde vi i fängelset och "7 stories all we need." var det enda hoppet vi hade.

Nu lyckades jag flyga över stängslet och landade utanför, där var det gräs. Det såg rätt välstädat ut. Där fanns även en slags borg där "männen i kontroll" höll till. Ungefär som konduktören som styr karusellen, han sitter ju utanför i sitt lilla kontrollskjul och styr och ställer, inte mitt i karusellen.

Dessa människor kände jag igen, små saker, cigghållaren av tyg (!) från kärringjäveln som jag avskydde. Gubbjäveln där, den lömske jäveln. Jag pratade med honom och såg hur hans ögon förvandlades till reptilögon. hans armar var jättestora och nacken var så muskulös att det inte ens gick att urskilja någon hals. Höll fan på att skita i brallan men bestämde mig för att spela cool och ovetande. Han visade mig runt i byggnaden men tyckte efter ett tag att vi kunde göra något roligare istället, men jag insisterade på att jag tyckte det var galet intressant med en rundtur, trots att jag höll på att börja gråta av uttråkning. Jag ville vinna hans förtroende genom socialt spel.

Till slut började han prata om mitt förflutna, han tyckte det var en bra ide att bryta isen och säga som det var. "Krafse, bla bla, du har ju bott där i fängelset tidigare, bla bla bla du känner ju Berit och kan cafét utan och innan. Jodå vi minns allt dig. Du tog dig ju ut där ifrån fängelset bla bla..." Och det var ju sant, jag mindes ju stället, låtsades dock som om jag inte brydde mig så mycket.
Han pratade om en förbannelse som vilade över mig, varje årtionde råkade jag ut för något av samma karaktär, 1990, 2000, 2010, det stod så i profetian och mycket riktigt så hade jag en skada som var himla irriterande och oförklarig.

Nu var det dags att gå ut ur borgen igen. Jag gick först och gubbjäveln med reptilögonen gick efter, hade lust att sparka in honom i borgen och låsa porten så han dog och ruttnade där inne efter allt han gjort, men den sliskiga fan slank ut innan jag hann stänga igen porten. Det blev en stunds tystnad, han såg att jag funderade på att stänga in honom, en miljon tankar for genom mitt huvud och gubbfan tittade lite snett på mig. "Kom han på mig nu?" Sluta! Skärp dig för fan, han kan märka! Han kanske kan läsa tankar!"
Det var dags att ta farväl, det blev nog det stelaste avskedet jag har upplevt. Bara skådespeleri rakt igenom från båda två.
Han sträckte fram sin hand och mumlade något om en nyckel. Men jag hade ju redan rätt nyckel? Är gubbfan senil också? Sen insåg jag att han försökte lura mig, eftersom runt hans handled, där hängde den riktiga nyckeln. Jag tog min nyckel och låste upp hans armband, tog hans riktiga nyckel och låste sedan fast min låtsasnyckel i hans armband. Eller något i den stilen i alla fall. Det bara skramlade till lite så hade nycklarna bytts ut.

Han upptäckte denna manöver och blev genast rasande och desperat att få tillbaks sin nyckel, men jag sprang ifrån honom. Det var något magiskt med nycklarna för jag blev plötsligt av med min förbannelse, men fick istället hans. Det var fan inte kul, men jag blev genast oövervinneligt stark och kunde mosa den jäveln i ett endaste litet mothugg. Han dog som en liten fis i rymden och jag hade nyckeln. THE nyckel, alltså.

Och där tog drömmen slut!

Edit: On 2nd thought, kaklet var nog ljuslila snarare än ljusblått.
Citera
2010-05-09, 19:05
Medlem
Astraeas avatar
Jag hade en dröm inatt som inte var särskilt läskig, men ganska bisarr.
Jag drömde att jag fortfarande bodde hos min mamma, men drömmen utspelade sig i nutiden. I alla fall så var jag jättenojig över ett matteprov jag skulle ha på tisdag (jag HAR ett matteprov på tisdag som jag oroar mig för, så drömmen beror nog på stress) och jag räknade ut att om jag inte kunde ta mig till provet, så kunde jag inte göra det.
Sagt och gjort, jag hämtade en såg och gick in i badrummet och sågade av först min högerarm och sen min högerfot (några timmar senare), vilket var konstigt iom att det vore smartare att ta armen sist eftersom detta (om det hade varit på riktigt) kraftigt försvårat mitt sågade. Det kom bara lite blod och jag kände ingen smärta.
Efter en stund kom jag på att det kanske inte var så smart ändå, så jag konstruerade någon sorts avancerad protes både till arm och fot och drog på mig som om de vore diskhandskar eller någonting. På något vänster lyckades jag även koppla in nerverna så att jag kunde röra på mina nya "fingrar" och "tår". Min gamla arm slängde jag bort, men foten glömde jag på badrumsgolvet.
Jag gick för att lägga mig (ty det började skymma) och tog av mig proteserna vid sänggåendet och märkte att "snittytan" där jag sågat hade blivit överdraget med en gulaktig, ganska genomskinlig hinna. Jag kände på den och det kändes nästan som att ta på insidan av en halv gul lök, lite räfflat eller nåt.
I alla fall så kom min mamma in i rummet och frågade om jag kände mig sjuk. "Nej, varför då?" undrade jag. "Jo, du saknar ju en fot. Varför har du sågat av den?". "Jag har ju båda mina fötter kvar, vad snackar du om?" sa jag och visade upp båda mina fötter (protesen hade på något magiskt sätt kommit på igen). "Det var konstigt, för jag hittade en avsågad fot på badrumsgolvet. Men det är ju tydligen inte din, så nu kan jag gå och lägga mig."
Och där slutade drömmen, som däremot gled in i en annan, konstig dröm men den tar jag inte upp här eller nu.
Citera
2010-05-10, 00:09
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astraea
Jag hade en dröm inatt som inte var särskilt läskig, men ganska bisarr.
Jag drömde att jag fortfarande bodde hos min mamma, men drömmen utspelade sig i nutiden. I alla fall så var jag jättenojig över ett matteprov jag skulle ha på tisdag (jag HAR ett matteprov på tisdag som jag oroar mig för, så drömmen beror nog på stress) och jag räknade ut att om jag inte kunde ta mig till provet, så kunde jag inte göra det.
Sagt och gjort, jag hämtade en såg och gick in i badrummet och sågade av först min högerarm och sen min högerfot (några timmar senare), vilket var konstigt iom att det vore smartare att ta armen sist eftersom detta (om det hade varit på riktigt) kraftigt försvårat mitt sågade. Det kom bara lite blod och jag kände ingen smärta.
Efter en stund kom jag på att det kanske inte var så smart ändå, så jag konstruerade någon sorts avancerad protes både till arm och fot och drog på mig som om de vore diskhandskar eller någonting. På något vänster lyckades jag även koppla in nerverna så att jag kunde röra på mina nya "fingrar" och "tår". Min gamla arm slängde jag bort, men foten glömde jag på badrumsgolvet.
Jag gick för att lägga mig (ty det började skymma) och tog av mig proteserna vid sänggåendet och märkte att "snittytan" där jag sågat hade blivit överdraget med en gulaktig, ganska genomskinlig hinna. Jag kände på den och det kändes nästan som att ta på insidan av en halv gul lök, lite räfflat eller nåt.
I alla fall så kom min mamma in i rummet och frågade om jag kände mig sjuk. "Nej, varför då?" undrade jag. "Jo, du saknar ju en fot. Varför har du sågat av den?". "Jag har ju båda mina fötter kvar, vad snackar du om?" sa jag och visade upp båda mina fötter (protesen hade på något magiskt sätt kommit på igen). "Det var konstigt, för jag hittade en avsågad fot på badrumsgolvet. Men det är ju tydligen inte din, så nu kan jag gå och lägga mig."
Och där slutade drömmen, som däremot gled in i en annan, konstig dröm men den tar jag inte upp här eller nu.

Hahah, ja den var allt lite bisarr.
Citera
2010-05-10, 08:50
Bannlyst
Drömde att jag var i Nordkorea (?). Allting var manga animerat och det sprang runt en massa robotar överallt . Minns att det var en robot, vars utseende jag ej minns, jagade mig. Men jag vågade inte skrika eller springa, för jag trodde att man blev automatiskt avrättad om man gjorde det. . Jag gömde mig i en buske. Men efter ett tag kom en enorm sax-robot och försökte klippa av mitt huvud. På slutet kom jag fram till en bro. Nedanför stod Kim Jong Il i sin klassiska khaki overall. Han pekade på bron/mig och sa att jag var ett hot mot kommunismen . Jag sprang iväg till en kvinna som likade Josefin Crafoord. Det visade sig att hon gjorde ett repotage för Hitlers homosexuella tidning: Bagenkaken . Jag slängde henne till folkmassan som jagade mig, och hon blev lynchad. Minns att jag grät när hon skrek . Vaknade när hennes huvud landade vid mina fötter. Jag var tvungen att kolla på The voice om hon fortfarande levde !!!
Citera
2010-05-10, 10:10
Bannlyst
Jag kollade ut från ett köksfönster från en gammal lägenhet jag bott i för ett par år sedan.
Utanför fönstret vandrade det omkring MASSOR av kattungar och så några kattmammor.

Det satt en tjej i köket och höll en jättesöt kattunge, och jag frågade när jag kunde få klappa den eller något sånt, och så sa hon när den blivit ett år. Eh?

Sen tror jag att jag vaknade..
Citera
2010-05-11, 10:24
Medlem
first-pilot-Salladins avatar
Haha man måste ju älska drömmars totala avsaknad av logik och sunt förnuft

Själv hade jag en otrevlig dröm inatt, satt inne på ett mycket klaustrofbiskt badrum, lite som på en blandning av ett utedass och en flygplanstoa. Jag skulle evakuera en del kroppsligt avfall men gjorde detta ståendes av okänd anledning, vilket gjorde att hela jag och rummet täcktes i skit, då menar jag alltså allt från håret till tårna.

Då kunde jag inte öppna dörren och gå ut pga - folk kan inte se mig så här! Så jag satt kvar där och fick panik och började skrika tills jag till slut vaknade i min säng och blev mycket lättad över att det bara var en dröm.
Citera
2010-05-14, 09:23
Medlem
Devilrys avatar
Drömde att jag stod i ett trapphus på nedersta våningen. På översta våningen ovanför bodde min fd närmsta väninna. Jag ville komma upp på besök, eftersom det var längesen vi träffades pga en rad incidenter och kärleksidioti, men det fick jag inte. Blev ivägkörd av henne och fick en massa elaka grejer gapade efter mig. Det var deppigt.
Citera
2010-05-21, 17:08
Medlem
NewDeers avatar
Jag bodde hemma hos mina föräldrar men mitt rum saknade två väggar och det gick en väg rakt genom mitt rum. Så kunde jag ju inte ha det så jag beslutar mig för att stänga av vägen, dvs låsa vägbommen alldeles utanför. Kruxet var att det var en sönderskruvad dator eller liknande som jag var tvungen att hitta rätt delar i för att kunna stänga bommen. Till slut fixade jag det genom att skruva isär en dammsugare, däri fanns det en del som passade i datorn och bommen kunde låsas Iaf, en fem sekunder efter att jag gjort detta så kommer en djurambulans i full fart på vägen och helt enkelt rammar bommen

I nästa stund är jag där ambulansen är, det är dag helt plötsligt och en häst har blivit helt uppskuren. Den är döende och jag förstår att de inte kommer kunna rädda den. På vägen hem möter jag en gammal kompis som säger att jag måste hjälpa honom för det brinner i hans grannhus. Jag tittar upp och ser att det ryker överallt och på alla balkonger står det människor och skriker efter hjälp. Ett litet barn hoppar helt plötsligt och det är kaos överallt. Han säger att jag ska följa med honom in och rädda dem. Men jag har ju inga byxor på mig, säger jag - vilket var sant. Jag lånar hans nyckel och går in i hans lägenhet för att låna ett par byxor, hittar ett par gröna som jag tar på mig, men upptäcker i spegeln att det är fläckar på dem. Vilken otur, tänker jag, då kan jag ju inte hjälpa till... Så mycket hjältemod hade jag

I nästa sekund ligger jag på en landsväg och tittar upp i himlen. Helt plötsligt kommer det ett stort blått klot emot mig, och jag inser att jag kommer att dö. The End.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in