2015-04-16, 12:20
  #2449
Medlem
Iamthebatmans avatar
Jag drömde att jag var på en karta från spelet Battlefield 4 som heter Rouge Transmission (som den ser ut i spelformen Team Death Match).
Jag svingade två lätta maskingevär kända som "Type 88" (som även finnes i spelet) i vardera hand. Det är knappast något gevär man hanterar med en arm, men det sket dröm-batman uppenbarligen i...

Jag var där med en tjej som jag har pratat med en del online, och även ska träffa inom kort. Hon var under mitt beskydd då hon satt och hejade på mig när jag plöjde ner onda ryssar som kom i vågor. De var uppenbarligen var ute efter henne, av nån anledning som inte framgick...


Borde kanske trappa ner på tv-spel....


Citera
2015-04-17, 11:48
  #2450
Medlem
lumbas avatar
Drömde att Johannes Brost var politiker och blev framröstad som den politikern folket hade minst förtroende för.

Skum dröm, speciellt med tanke på att det var jättelänge sen jag såg eller läste något om honom.
Citera
2015-04-17, 12:06
  #2451
Medlem
RonnyRasks avatar
Drömde att det endast var några timmar kvar till apokalypsen, världens ände så att säga. Någon gigantisk meteorit som skulle slå ner eller något. Istället för att spendera de sista timmarna med min familj, så gick jag och köpte folköl på ICA. Ägaren sa då snällt att alla kunde ta vad de ville ur butiken, gratis! Så jag tog all öl, chips, snus och en kavaj och var helnöjd. Satte mig på en lastpall och drack öl och inväntade döden.
Citera
2015-04-18, 04:49
  #2452
Medlem
Italos avatar
Har haft väldigt korta drömmar med ögonblick som känns verkliga. Minns hur jag gick jämte en tysk pansarvagn över ett stort fält i Sovjet 1942 eller 1943. Sen vaknade jag. Kanske inget minne från ett tidigare liv men det känns märkligt på något sätt.
Citera
2015-04-23, 12:31
  #2453
Avslutad
drömde att jag gick in på en restaurang i något land och sjöng denna för tyska turister
http://m.youtube.com/watch?v=L2Awt3duSzI
och lite mer men jag minns inte så mycket

Sjukt pinsamt var det
Citera
2015-04-24, 04:52
  #2454
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
drömde att jag gick in på en restaurang i något land och sjöng denna för tyska turister
http://m.youtube.com/watch?v=L2Awt3duSzI
och lite mer men jag minns inte så mycket

Sjukt pinsamt var det

Lite roligt då jag drömde att min polare visade mig en porrfilm på datorn, en snubbe som spelade Hitler och var jättelik honom, allting var i färg.

Minns även jag var på fest och vi satt massa folk utomhus, en liten tjej som satt brevid mig började flörta och snacka, minns bara vi snackade om skumma saker man kunde äta och endå leva ett normalt liv, varpå jag sa att en gubbe i Sverige har käkat frukt i massa år och aldrig blivit sjuk.

Sedan frågar hon "vilken är din favoritfilm?"
-"jadu. Gissa!"
"The butterfly effect"
-"hur fan visste du det. Kollat min facebook elr"

Nu befinner jag mig på vallgraven, inne på slottet i Landskrona, det är mörkt och där är lyktor och stearinljus nästan utsprida överallt.

På marken står det saker skrivna med spray eller pennor av nå slag, rött och blått mest. "Vila i frid" "Vi saknar dig" och hjärtan samt blommor.

Jag fortsätter tills jag kommer till en stor parkering där några bilar står parkerade längre bort, en svart och en röd, jag fick klättra upp på en liten mur och stod då en bit ovanför marken och såg en bra bit över hela parkeringen.

Inga folk syns någonstans, men en häst börjar gå emot mig, jag blir rädd och springer ifrån den och väcker mig själv genom att tänka "vakna nu vakna"
Citera
2015-04-24, 10:51
  #2455
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Lite roligt då jag drömde att min polare visade mig en porrfilm på datorn, en snubbe som spelade Hitler och var jättelik honom, allting var i färg.

Minns även jag var på fest och vi satt massa folk utomhus, en liten tjej som satt brevid mig började flörta och snacka, minns bara vi snackade om skumma saker man kunde äta och endå leva ett normalt liv, varpå jag sa att en gubbe i Sverige har käkat frukt i massa år och aldrig blivit sjuk.

Sedan frågar hon "vilken är din favoritfilm?"
-"jadu. Gissa!"
"The butterfly effect"
-"hur fan visste du det. Kollat min facebook elr"

Nu befinner jag mig på vallgraven, inne på slottet i Landskrona, det är mörkt och där är lyktor och stearinljus nästan utsprida överallt.

På marken står det saker skrivna med spray eller pennor av nå slag, rött och blått mest. "Vila i frid" "Vi saknar dig" och hjärtan samt blommor.

Jag fortsätter tills jag kommer till en stor parkering där några bilar står parkerade längre bort, en svart och en röd, jag fick klättra upp på en liten mur och stod då en bit ovanför marken och såg en bra bit över hela parkeringen.

Inga folk syns någonstans, men en häst börjar gå emot mig, jag blir rädd och springer ifrån den och väcker mig själv genom att tänka "vakna nu vakna"
Lite långsökt relaterat men aa
Citera
2015-04-24, 13:03
  #2456
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Lite roligt då jag drömde att min polare visade mig en porrfilm på datorn, en snubbe som spelade Hitler och var jättelik honom, allting var i färg.

Minns även jag var på fest och vi satt massa folk utomhus, en liten tjej som satt brevid mig började flörta och snacka, minns bara vi snackade om skumma saker man kunde äta och endå leva ett normalt liv, varpå jag sa att en gubbe i Sverige har käkat frukt i massa år och aldrig blivit sjuk.

Sedan frågar hon "vilken är din favoritfilm?"
-"jadu. Gissa!"
"The butterfly effect"
-"hur fan visste du det. Kollat min facebook elr"


Nu befinner jag mig på vallgraven, inne på slottet i Landskrona, det är mörkt och där är lyktor och stearinljus nästan utsprida överallt.

På marken står det saker skrivna med spray eller pennor av nå slag, rött och blått mest. "Vila i frid" "Vi saknar dig" och hjärtan samt blommor.

Jag fortsätter tills jag kommer till en stor parkering där några bilar står parkerade längre bort, en svart och en röd, jag fick klättra upp på en liten mur och stod då en bit ovanför marken och såg en bra bit över hela parkeringen.

Inga folk syns någonstans, men en häst börjar gå emot mig, jag blir rädd och springer ifrån den och väcker mig själv genom att tänka "vakna nu vakna"

Men bara kn***a henne, istället för dadda med henne.
Citera
2015-04-25, 11:27
  #2457
Medlem
donaukinds avatar
Drömde att jag dansade med Shrek i denna scenen: https://www.youtube.com/watch?v=-dyO9SWiY7k
Citera
2015-04-28, 17:51
  #2458
Medlem
Jag drömde att jag träffade Paul McCartney och Ringo Starr, tillsammans med min farmor och storebror. Vi var i ett hus av granträ i Minecraft på ett högt berg samt med en tågräls utanför. I drömmen insåg jag också att jag hade träffat dem innan?

Känslan när man vaknar upp och inser att det bara var en dröm...
Citera
2015-04-29, 10:46
  #2459
Medlem
Drömde att någon mickrade popcorn och dom var klara men timern stod på 10:80 min,sen var det en fet smörklick uppe på påsen
Citera
2015-04-29, 17:13
  #2460
Medlem
Drömde att jag satt och fikade med Jabba från Star Wars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in