Lite långt, men detta var nattens dröm!
Jag drömde att jag skulle vara husvakt åt någon i ett sjukt stort hus. Kommer ihåg att att det var natt och regnade och alla lampor i hela huset var släckta. Jag drog i gång TV:n och satte mig i soffan. Eftersom jag är så mörkrädd som jag är så skulle jag tända alla lampor som fanns i hela huset, för då skulle jag känna mig mycket tryggare. Jag hittar inte en endaste knapp där man kunde tända någonstans, så jag satte mig i soffan igen. Jag hittar en sjukt stor hemtelefon som ligger på bordet framför mig. Jag tar upp den, kollar på den och försöker ringa efter någon. Då märker jag att när jag trycker på knappen med en telefonlur på så tänds vissa lampor i några enstaka sekunder. Och så höll jag på ett bra tag tills jag såg att alla knappar till alla lampor i huset fanns i ett rum. Det var som en stor tavla, full med strömavbrytare hit och dit. Så jag tände alla och gick ut där i från. När jag kom ut därifrån märkte jag till min förvåning att det var fortfarande släckt. Så återigen satt jag med hemtelefonen i handen och klickade hejvildt på alla knappar som fanns.
När jag sitter, mörkrädd och otrygg, i soffan kollandes på TV:n, hör jag hur det låter en massa från övervåningen. Det dunkar i taket och folk skriker. Jag kommer ihåg att jag blev hur rädd som helst, men tvingade mig ändå upp dit för att se vad det var. När jag gått upp för alla trappor och in till ett litet litet rum så märker jag att det är en tjej i femtonårsåldern som är gravid. Hon skriker och ut kommer allt fostervatten som från ingenstans. Jag var först med att säga att de skulle hämta madrasser så hon skulle få något skönt att ligga på. Så det kommer ännu mera folk upp på övervåningen som inte var där innan. Med sig har de en massa madrasser, stora kuddar på någon meter och alkohol. Några tjejer hjälper den gravida bruden med att trycka ut ungen och jag sätter mig i en soffa med två andra tjejer. Den tjejen var rätt lik en tjej jag gick i samma klass som i mellanstadiet, så det var säkert henne som jag pratade med.
Hur som helst. Hon och jag snackade ett tag och hade det roligt. Sedan kollar vi på soffan mitt emot oss, där det sitter fyra andra tjejer. Vi skrattar åt en utav dom som ser ut som om hon kom ifrån serien Simpsons, med tanke på hur hennes huvud och mun såg ut. Ni vet… lite “Mr. Burns-känsla” över henne. Vi skrattar såklart åt henne en stund men ger oss med det och kollar på den gravida tjejen. Vi kollar sedan ännu en gång på soffan mitt emot oss med alla dessa tjejer. De sitter och skrattar tillsammans och småviskar lite. Sedan kommer en utav dom fram till mig och min vän med två stora glas gjorda av plast med cider. Jag vet inte varför, men inbillar mig att hon har gjort något med cidern och nästan skriker: “NEJ!”. Sedan tar jag cidern och kastar den på golvet. Sedan viskar jag åt min vän att de har spätt ut den med något.
Helt plötsligt är jag tillbaka på nedervåningen som fortfarande är mörk. Det är helt tyst och även TV:n är avslagen. Bland mina fötter krälar det av hundar som inte kan gå, utan som drar sig fram istället. Alla var bruna med svarta fläckar och jag brydde mig inte mer om det. Utan satte mig i soffan och slog på den en stund. Sedan går jag till det där rummet med alla knappar tills husets lampor, för att tända upp lite. Men när jag väl kommer dit så är det bara en vägg bakom dörren, och ingenting annat. Jag brydde mig inte så mycket om det heller, utan satte mig i soffan igen. Jag kollar på alla hundar som krälar på golvet och tar upp telefonen för att ringa till den personen som äger huset. När jag håller i telefonen så tänds alla lampor och hundarna är borta. Jag sitter och kollar runt en stund, då ljuset plötsligt släcks… igen. Det enda som lyste då var övervåningen av huset och fläkten vid spisen. På spisen står det en gryta som det ryker ifrån. Jag går åt det hållet spisen är för att kolla vad det är som kokar. Då slocknar även fläkten, och grytan försvinner, typiskt nog.