2008-06-24, 12:06
Medlem
kornfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Du vill ligga med din mor. Punkt slut.

been there, done that... kanske borde ta en runda med farsan? ja fan, det löser nog ett och annat i mitt psyke :spysmiley
Citera
2008-06-24, 12:24
Medlem
csts avatar
Den senaste drömmen jag kan komma ihåg var för någon vecka sedan där jag i drömmen helt plötsligt blev väldigt trött på bilen, jag vet inte varför. Fick således lust att skrota den men det lät tråkigt, visst vore det väl tuffare att köra full fart hela Birger Jarlsgatan för att sedan slänga sig ut i farten innan bilen flyger ut i nybroviken? Jag vaknade någonstans vid att jag slängde mig ut.
Citera
2008-06-24, 12:49
Medlem
ap3s avatar
Jag kommer sällan ihåg mina drömmar.. Men jag hade en sjuk en för ett par veckor sedan. Var på en liten ö och en av mina kollegor började ragga på mig, jag sa "nej tack" och huxflux så är vi i mexico och flyr över gränsen till usa. När vi hoppar över staketet landar vi i min farsas trädgård. Vaknade, garvade, somnade om. Tänk om man kunde spela in sina drömmar och sedan spela upp dem dagen efter.
Citera
2008-06-24, 13:03
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Lite långt, men detta var nattens dröm!

Jag drömde att jag skulle vara husvakt åt någon i ett sjukt stort hus. Kommer ihåg att att det var natt och regnade och alla lampor i hela huset var släckta. Jag drog i gång TV:n och satte mig i soffan. Eftersom jag är så mörkrädd som jag är så skulle jag tända alla lampor som fanns i hela huset, för då skulle jag känna mig mycket tryggare. Jag hittar inte en endaste knapp där man kunde tända någonstans, så jag satte mig i soffan igen. Jag hittar en sjukt stor hemtelefon som ligger på bordet framför mig. Jag tar upp den, kollar på den och försöker ringa efter någon. Då märker jag att när jag trycker på knappen med en telefonlur på så tänds vissa lampor i några enstaka sekunder. Och så höll jag på ett bra tag tills jag såg att alla knappar till alla lampor i huset fanns i ett rum. Det var som en stor tavla, full med strömavbrytare hit och dit. Så jag tände alla och gick ut där i från. När jag kom ut därifrån märkte jag till min förvåning att det var fortfarande släckt. Så återigen satt jag med hemtelefonen i handen och klickade hejvildt på alla knappar som fanns.

När jag sitter, mörkrädd och otrygg, i soffan kollandes på TV:n, hör jag hur det låter en massa från övervåningen. Det dunkar i taket och folk skriker. Jag kommer ihåg att jag blev hur rädd som helst, men tvingade mig ändå upp dit för att se vad det var. När jag gått upp för alla trappor och in till ett litet litet rum så märker jag att det är en tjej i femtonårsåldern som är gravid. Hon skriker och ut kommer allt fostervatten som från ingenstans. Jag var först med att säga att de skulle hämta madrasser så hon skulle få något skönt att ligga på. Så det kommer ännu mera folk upp på övervåningen som inte var där innan. Med sig har de en massa madrasser, stora kuddar på någon meter och alkohol. Några tjejer hjälper den gravida bruden med att trycka ut ungen och jag sätter mig i en soffa med två andra tjejer. Den tjejen var rätt lik en tjej jag gick i samma klass som i mellanstadiet, så det var säkert henne som jag pratade med.

Hur som helst. Hon och jag snackade ett tag och hade det roligt. Sedan kollar vi på soffan mitt emot oss, där det sitter fyra andra tjejer. Vi skrattar åt en utav dom som ser ut som om hon kom ifrån serien Simpsons, med tanke på hur hennes huvud och mun såg ut. Ni vet… lite “Mr. Burns-känsla” över henne. Vi skrattar såklart åt henne en stund men ger oss med det och kollar på den gravida tjejen. Vi kollar sedan ännu en gång på soffan mitt emot oss med alla dessa tjejer. De sitter och skrattar tillsammans och småviskar lite. Sedan kommer en utav dom fram till mig och min vän med två stora glas gjorda av plast med cider. Jag vet inte varför, men inbillar mig att hon har gjort något med cidern och nästan skriker: “NEJ!”. Sedan tar jag cidern och kastar den på golvet. Sedan viskar jag åt min vän att de har spätt ut den med något.

Helt plötsligt är jag tillbaka på nedervåningen som fortfarande är mörk. Det är helt tyst och även TV:n är avslagen. Bland mina fötter krälar det av hundar som inte kan gå, utan som drar sig fram istället. Alla var bruna med svarta fläckar och jag brydde mig inte mer om det. Utan satte mig i soffan och slog på den en stund. Sedan går jag till det där rummet med alla knappar tills husets lampor, för att tända upp lite. Men när jag väl kommer dit så är det bara en vägg bakom dörren, och ingenting annat. Jag brydde mig inte så mycket om det heller, utan satte mig i soffan igen. Jag kollar på alla hundar som krälar på golvet och tar upp telefonen för att ringa till den personen som äger huset. När jag håller i telefonen så tänds alla lampor och hundarna är borta. Jag sitter och kollar runt en stund, då ljuset plötsligt släcks… igen. Det enda som lyste då var övervåningen av huset och fläkten vid spisen. På spisen står det en gryta som det ryker ifrån. Jag går åt det hållet spisen är för att kolla vad det är som kokar. Då slocknar även fläkten, och grytan försvinner, typiskt nog.

Ha, fan va läskig stämning det verkade vara. Jag både älskar och hatar såna drömmar. De är så absurda men ändå så svåra att släppa när man vaknat Bra skrivet också, var riktigt inne i texten där ett tag

Inatt drömde jag inte så mycket vad jag kommer ihåg, bara att jag startade upp datorn och upptäckte att nån jävel installerat Vista på den! Blev skitförbannad och började skrika en massa, varpå mitt alarm ringer och jag vaknar
Citera
2008-06-24, 13:10
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Ha, fan va läskig stämning det verkade vara. Jag både älskar och hatar såna drömmar. De är så absurda men ändå så svåra att släppa när man vaknat Bra skrivet också, var riktigt inne i texten där ett tag

Inatt drömde jag inte så mycket vad jag kommer ihåg, bara att jag startade upp datorn och upptäckte att nån jävel installerat Vista på den! Blev skitförbannad och började skrika en massa, varpå mitt alarm ringer och jag vaknar

Hehe, det är samma här. I drömmen känns allt verkligen, nästan så att det är jobbigt. Men när man vaknar så skrattar man bara åt alltihopa. Hm, man skulle kanske skriva upp alla drömmar så man kan läsa det senare och få sig ett skratt?
Citera
2008-06-24, 15:33
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Men filofax! Fy skäms! Det är dock inte utan att man undrar hur jag skötte mig - allt från hur jag hanterade familjens panikartade uppsyn till...ja!
Usch, vill inte redogöra för alla pikanta detaljer men kan väl säga så mycket att din insats var lite overkill.
Citat:
Ursprungligen postat av piss-nisse
Vafan, det är ju det jag ska drömma!
Be my guest. På egen risk.
Citat:
Ursprungligen postat av piss-nisse
Undrar vad du har att se fram emot isf filofax??
Haha, fantasin överträffar förhoppningsvis verkligheten.

Pallis: (Den drömmen överträffar med största sannolikhet också verkligheten)
Citera
2008-06-25, 02:42
Medlem
Alladins avatar
Befann mig någonstans mellan dröm och verklighet i morse när jag gick på toaletten, la mig ner i sängen igen och tänkte "Nej, nu får jag somna om för det är så skönt att bli ompysslad/omhändertagen"
Var nog inte helt vaken, då jag hade drömt om att någon mysig flicka tog hand om mig där jag låg i sängen. Dvs Fluffade kudden, rättade till täcket, kramades och var allmänt mysig.
Tänkte på flickan som sov/säng-tjejen, som tar hand om mig när jag vilar/sover... en genomskön känsla faktiskt.
Citera
2008-06-25, 03:18
Medlem
V-rocks avatar
Min absolut bästa dröm den här veckan handlade om att jag vann tv-serien på spåret!

Jag och Björn hellberg var i lag och satt och drog i oss en massa koks i dressinen, med oss hade vi också ett gäng horor som sög av en mellan varven. På nått pundad smart vis vann vi all och blev ubermiljonärer...

Fan vad jag vill vara med på spåret!
Citera
2008-06-25, 09:36
Medlem
Brakkisaths avatar
Kan börja med att säga att den här tråden får verkligen inte dö.

Inatt drömde jag att jag var i ett vanligt förortsområde med höga hus och gråa betongväggar. Saken med det där stället var att jag hade 5 olika spel som jag kunde spela, och sätta mig in i.
Första spelet var om en kanin som skar halsen av dig ifall du kollade i en spegel, han existerade endast i speglar och mördade dig på det sättet. Undvek alla speglar medans jag sprang runt i dom gråa bygnaderna.

Jag kunde ta mig ur spelen genom att trycka in alla knappar på en tv spels dosa som inte fanns.
Kommer inte ihåg men det var 2 spel mellan den värsta av spelen.
Iaf, det sista spelet innan jag vaknade var fortfarande i dom gråa bygnaderna. Man kom in i spelet då gick jag tillsamans med två vänner, jag ser dom springa rakt in i ett rum livrädda jag följer efter ovetandes om vad som händer.

Vi kommer in i rummet och vi försöker hålla emot dörren, men en monster blandning av monstrerna från ILegend och Resident Evil springer in och jag försöker förgäves trycka in alla knapparna på den osynliga dosan men monstret tacklar mig och sliter tag i min strupe. Och jag vaknar.

(Osynliga dosan är en x-box dosa, på ett chippat x-box så trycker man in alla knappar på översidan och x-y-a-b och start/select så startar spelen om, Var troligen därifrån jag fått ideén)
Förlåt ifall det är stavfel, har ett trasigt gfx kort så jag ser knappt vad jag skriver/läser.
Läste det och det kanske låter som en dålig film/spel idé men mina drömmar brukar vara rätt orealististika och helt skeva. IBland bra, ibland dåliga.
Citera
2008-06-25, 09:43
Medlem
occasuss avatar
Jag drömde att jag var på en nattklubb jag brukar besöka under sommaren. Där fick jag en tjuga av en kompis som han var skyldig mig. Senare började jag misstänka att han lurat mig, så jag höll upp tjugan mot ljuset och såg att vattenstämpeln istället för Selma Lagerlöf föreställde en hånleende bild av killen som gett mig den.
Citera
2008-06-25, 16:09
Medlem
Jag drömde att jag hade sex med en arbetskamrat. En ful sådan också.
Citera
2008-06-27, 07:49
Medlem
Ruskigbusss avatar
Fiskade upp den gamla drömtråden ur det arkiverade forumet och slog samman med Filofax nya tråd.

Samt städade lite chatt och ot ur den nya.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in