2012-05-14, 20:25
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztermi
Varför har alla så detaljerade drömmar, medans mina är oerhört färglösa?

Mina drömmar är oftast gråa och utan särskilda synintryck. Snarare är det oftast en dimma där jag "vet" att vissa saker händer, men jag ser inte något. När jag väl ser något så är det oftast människor mot en vit/grå bakgrund. Med andra ord inga detaljer alls.

Hur kommer detta sig?

Innan ja började punda så hade ja bara detaljerade mardrömmar, resten var bara dimma o meningar ja kom ihåg. Efter ja pundat några år började drömmarna bli detaljerade som satan, som en film man sett. Ibland ur sina egna ögon, ibland ur annan synvinkel.
Tror det har o göra med signalsubstanerna i hjärnan hur detaljerat det blir.

Inte ofta ja minns hela drömmar, brukar bara minnas slutet när ja varit vaken en stund.
Ibland har ja vaknat o trott att saker ja drömt hänt i verkligheten, men det brukar klarna efter en stunds vakenhet.
Citera
2012-05-15, 01:33
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att en kompis till mig knuffade omkull mig i misstag, vilket resulterade i att min fina jacka fick ett hål i en av ärmbågarna. Jag verkade inte förstå att det var ett misstag, utan kände hela tiden ett slags inre tvång att hämnas på honom. Det råkade sig att denna kompis hade födelsedag tätt inpå händelsen, och han fick en svindyr trenchcoat i present. När vi träffades igen, tog jag tag i båda hans armar och vred dem åt ett hål tills han var tvungen att göra en slags sidledes volt för att undvika att bryta av handlederna. Han föll ner på asfalten, och hans nya trenchcoat blev förstörd. Jag kände mig rätt så nöjd med mig själv, och intygade mig om att "rättvisa hade skipats".

Efter en tid fick jag dock dåligt samvete, eftersom kompisen hade tagit väldigt illa upp av mitt agerande. Jag bad om förlåtelse på alla sätt och vis, och till sist blev vi sams. Sedan gick vi tillsammans till någon slags strand där en massa olika hotell stod på rad. Vi blev dock stoppade av en biffig blåneger till portvakt då vi försökte gå in till ett hotell. Portvakten menade att vi inte var "festmedlemmar". Vi försökte istället ta oss in via sjövägen, men tyvärr var det stängsel mellan varje hotell plus att det hade anlagts en inhägnad hajbassäng framför varje hotell.

På något sätt lyckades vi smita in i ett hotell. Vi började leta efter ett "spelrum", eftersom vi hade fått en stark lust att spela något brädspel. Vi hittade spelrummet efter idogt sökande, men tyvärr var det upptaget av en grupp negrer som satte vid ett runt bord och spelade något slags kortspel. De lyssnade på någon konstig musik, och verkade vara hemma från någon främmande värld. Negrerna tittade snabbt på oss, och fortsatte sedan med sitt kortspel.
Citera
2012-05-15, 02:03
Medlem
tehFAPs avatar
Har drömt mardrömmar två dagar i sträck nu. Kommer knappt ihåg något, men den ena började med att jag damsög golvet. Då är det en liten sten som blockar ett hål i väggen. Jag dammsuger upp stenen och ut kommer det spindlar,myror,ormar,kackerlackor o.s.v. Och allt var på väg mot mig innan jag precis vaknade.

Den andra var sjukt konstig. Jag satt framför Facebook och chattade eller något. Då kom det fram en status om en tjej som hade dött. Jag trodde inte på det och gjorde en .gif fil om att det var fake (lol?). Jag skickar filen till alla, när jag märker att det är någonting konstigt med den. Jag kollar närmare och den förvandlas till en screamer

Det känns då som om jag flyger mot väggen och bara ligger där. Kommer ihåg att jag kunde röra mig först efter en stund. Går då upp och går ut genom dörren. Då kommer det en till jävla screamer. Lyckligtvis vaknade jag då.

Fan, sjukt konstiga drömmar var det
Citera
2012-05-17, 15:54
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag var hemma i mitt barndomshem, och mamma och pappa skulle laga mat. Jag och mamma gick ut i vardagsrummet för att hon skulle hjälpa mig med någon läxa. Pappa stod kvar i köket och fortsatte med maten, men plötsligt gick han ut i hallen och ut genom ytterdörren. Jag såg honom i fönstret, och han gick med öppen mun, med ett plågat uttryck i ansiktet. Jag sa till mamma att han ser ut att ha ont, så vi gick efter honom. Men när vi kom ut på gatan var han borta. Vi fortsatte nedför gatan för att se vart han kunde ha tagit vägen, men utan framgång. När gatan tog slut så kom en ambulanshelikopter flygandes, och landade inte långt från oss. Ur kom ett par läkare och min pappa på en bår. Läkarna förklarade att han fått en akut hjärtinfarkt, men att han fortfarande levde.

Behöver jag tillägga att jag vaknade kallsvettig?
Citera
2012-05-17, 17:18
Medlem
8080s avatar
Jag drömde att jag var på fest hos en kompis. Han hade en fin villa som såg ut som en jättestor koja pga man tog sig upp till andra våningen med hjälp av en stege.

Det var mycket folk där, bland annat Julia, som såg ganska bra ut. Vi kramades och jag lade mig på golvet, med ryggen före, och Julina satte sig på mig.

Jag blev tänd och alla mina kompisar som befann sig i närheten började jubla (Uuuuh, 8080!). Jag pekade finger åt någon av dom, på skoj.

När jag var och pissade så träffade jag Rebecka, som bjöd på cigg. Jag lade ciggen jag fick av henne på en spiskant, som var i ögonhöjd. Detta hände när jag stod och pissade i toaletten.

Sen var jag ut och cyklade en sväng, Fredrik försökte få mig av cykeln, men sen mötte vi Peter som var på väg tillbaka till festen, så jag åkte tillbaka till festen på hans pakethållare. I utbyte skulle han få några plättar av mig.

När vi kom tillbaka kastade jag två plättar till honom, men han tog inte emot dem. Jag sa att han fick gå och ta en plätt själv. Sen gick jag upp för en stege och såg en mamma, ett barn, en tjej och en hund som satt vid ett köksbord.

Hunden låg under bordet. Jag höll i en läskflaska som jag drack någon alkoholhaltig dryck ur, och när jag druckit upp den så erbjöd jag mig att skänka den till hunden som en leksak. Jag sa även att sprit inte är bra för hunden.

Sen försökte jag leta upp Jlia igen, för jag ville förlora min oskuld. Jag hittade henne och vi hoppade ner i en pool. Personerna i poolen tyckte att vi hade haft på oss badkläderna så länge att de skulle börja ruttna om vi inte tog av dem, så vi kastade bort dem.

När vi hade tagit av oss badbyxorna så började Julina suga av mig. Jag fick inte stånd direkt, men när jag kände på hennes kropp så fick jag erektion. Jag knullade henne i analen medan hon simmade runt i poolen.

När jag kom så träffade jag Fredrik igen. Han sa att det var bäst för mig att han inte fick någon kallsup med min sperma när han simmar i poolen. Jag skrattade bara åt det.

Sen var jag så jävla glad över att jag förlorat oskulden och att det inte var en dröm. Jag trodde att det var verklighet, HELVETE!

Alla personer i drömmen är vänner eller bekanta till mig.
Citera
2012-05-19, 11:05
Medlem
Acid-Brains avatar
Jag drömde om att jag skulle resa till Tjeckien med flyg, men jag missade tåget som skulle föra mig till staden där flygplatsen befann sig. Jag hade betalat flera tusen för flygbiljetten, och ville inte gå miste om pengarna, så jag ringde till flygbolaget och frågade ifall jag kunde avboka resan och ändra flygtur. Jag hade tur och fick en ny resa bokad.

Denna gång hann jag till tåget i tid, men tyvärr så råkade jag glömma min resväska på tåget som någon jävel sedan snodde. Resväskan var fylld med värdefulla saker och jag kände mig helt mentalt våldtagen och deppig, samtidigt som min resfeber sjönk som en sten.

Det var en relativt händelsrik dröm, men samtidigt väldigt omfattande både vad gäller tid och rymd. Vid ett skede befann jag mig i någon gammal fabriksbyggnad som hade byggts om till någon blandning av sjukhus och diskotek. Någon grupp medicinstuderande förbjöd mig tillträde till "patologisalarna".

Vid ett skede blandade jag en massa olika mysiga alkoholdrinkar i någon mörk vrå. I samma veva med detta knäade jag någon i ansiktet.
Citera
2012-05-19, 12:53
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Hade en så jävla skum dröm i natt. Först var jag i min högstadieskolas gympasal. En i min gamla klass hade fått stålflisor i ögat, som jag hjälpte honom att dra ut. Sedan gick vi in i omklädningsrummet, och drömmen förändrades. Jag befann mig på universitetet, på högsta våningen i ett av husen. Jag var beväpnad med ett hagelgevär och en magnumrevolver. Jag öppnade dörren till ett kontor, befolkat av en kvinna med glasögon. Jag sköt henne i huvudet med hagelgeväret, men hon dog inte. Jag sköt igen, men hon dog fortfarande inte. Jag frågade henne varför hon inte dog, och hon svarade att jag bara skjutit bort ansiktet på henne. Jag drog revolvern, körde in den i munnen på henne och tryckte av. Hon låg stilla på golvet, hon vad död! Jag gick triumferande ner för trappen, och slängde en blick tillbaka. Tro fan att hon inte står där, kärringen, längst upp i trappan. När hon såg mig vände hon sig om och försökte springa, men jag drog fram revolvern igen och sköt 4-5 skott rätt i nacken på henne.

Om hon dog av det eller inte vet jag inte, för jag vaknade efter det.
Citera
2012-05-20, 17:10
Medlem
8080s avatar

Detta utspelar sig i verkligheten och inte i en dröm:

Julia, som jag hade sex med i min förra dröm, som jag inte sett på 4 år IRL, träffade jag igår på en fest. Jag drack inte så mycket, så jag vågade inte gå fram och snacka med henne.

Men jag är nästan lite chockad över att jag träffar henne en dag efter att jag drömt om henne.

Vafan?

Inatt drömde jag bara något konstigt. Jag var på något konstigt ställe och serverade mat eller vad fan jag nu gjorde...
Citera
2012-05-23, 23:59
Medlem
jeflongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jag drömde att jag var på väg hem till mina föräldrar för en god middag. Halvvägs dit möter jag dock en tjej. Hon vill tydligen ha sex med mig. "Ja, varför inte?", tänker jag och vi går hem till mig. Men när vi står utanför dörren till hyreshuset där jag bor så säger hon "följ mig!". Jag gör som hon säger, vi går till baksidan av huset. Hon går plötsligt rakt genom väggen. Jag tänkte att nu jävlar är det nåt som inte står rätt till, men när jag försökte så kunde jag också gå genom väggen. Vi hittar ett hemligt utrymme, där en dator står. Vi sätter på skithög technomusik och börjar idka samlag.

Drömmen ändras plötsligt och jag befinner mig på en väg intill en äng. Det är fint väder och korna på ängen råmar. Min mamma och min bror är också här. Jag ser mammas bil stå parkerad i en backe, med nosen nedåt. "Nu åker vi härifrån", sa jag till dem, och de gick med på det. Vi sätter oss i bilen och jag startar motorn. Min bror sitter på passagerarsidan där fram och mamma på höger säte där bak. Plötsligt kommer det en ung glasögonprydd man, som tydligen brutit nacken, och öppnar dörren på min brors sida, och sätter sig i knät på honom. Han verkar vara lite utvecklingsstörd också. Mamma kliver ur och drar ur honom ur bilen, och slänger in honom i skogen på andra sidan vägen.

"Nu kör vi!", sa jag, men jag ser till min förvåning att det står 40 afrikanska barn och leker på vägen. Jag kör väldigt sakta och tutar på dem när jag kommer fram till dem. De förstår, och flyttar på sig. Jag ser en unge som ser ut så här, och han hinner inte väja undan, så jag kör på honom. Mamma säger att vi körde på en häst. Jag undrar om hon inte behöver slipa glasögonen, vem som helst kunde väl se att det var ett barn jag körde på? Jag vaknar emellertid här.

Underlig dröm.
HAHAHA sjukaste jag hört
Citera
2012-05-24, 12:52
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeflong
HAHAHA sjukaste jag hört
Jag drömmer rätt sjukt ibland.

I natt minns jag tyvärr inte vad jag drömde.
Citera
2012-05-25, 02:41
Medlem
kvertys avatar
Innan jag föll i djupsömn såg jag en kines (asiat) som försvann, eller han gjorde sån där långsam tai chi och han fann balansen, eller det ultimata målet med tai chi och löstes upp, sen vaknade jag. Nej, jag har inte tagit droger, det var en jävligt skum upplevelse bara. Fick mig att fundera på vart medvetandets horisonter sträcker sig.
Citera
2012-05-27, 11:59
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag var inne på YouTube och skulle kolla vilket klipp som hade flest "likes". Det visade sig vara ett klipp från juni 1994 som visade ett par tecknade lejon som dansade till technomusik. 109 miljoner människor hade tryckt på tumme upp sedan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in