2012-09-17, 19:11
Medlem
Perfektionists avatar
Att jag köpte mig en hund. Hänt många gånger nu... kanske dags att köpa en!
Citera
2012-09-17, 19:41
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag hade en väldigt klar och detaljrik dröm i natt. Jag drömde att det var vinter, och sent på kvällen. Jag var ute och gick med min råtta till hund. Det var ingen i närheten, så jag släppte lös hunden. Det skulle jag inte ha gjort, för efter bara några minuter hade den bitit ihjäl en annan hund, en rottweiler. Tjejen som ägde rottweilern blev alldeles förtvivlad och grät. Jag låtsades inte om något, utan gick och tittade på en skylt, förbud mot parkering vill jag minnas. Hon knackar mig på axeln och kräver en ursäkt. Jag inser att jag inte kan bortförklara detta, så jag ber om ursäkt.

Jag flöjde med henne hem, för hon krävde det av någon anledning. Rottweilern begravdes och hon satte sig vid köksbordet och åt Kelloggs Frosties och såg allmänt förstörd ut. Hon tittade på mig och frågade vad jag gjorde som kostade pengar. Jag förstod inte vad hon menade, och hon frågade vad jag gjorde på fritiden, vilka hobbyer jag hade, vilka mina intressen var. Jag sa att sport och träning intresserar mig, men inte att meka med bilar. Hon ryckte till, och frågade om jag tyckte om att meka med bilar. Jag förklarade att det precis var det jag sa att jag inte gillade. Hon tyckte det var synd, för det gillade hon att göra.

Här någonstans ändras drömmen, och jag befinner mig i ett laboratorium vars syfte är att bevisa svarta håls existens. Två våningar finns, men alla som jobbade där höll till på ovanvåningen. På nedervåningen slogs en katt med en mus, katten hade sjögräs i munnen. Ett brev ramlade in i brevlådan, från en överviktig kvinna i amerikanska Södern. Hon var kreationist, och tillät inte att vi forskade kring svarta hål och deras existens, eftersom det stred mot Gud Faders heliga skapelse. Hon hade skickat en bild på sig själv, och jag visade den för de som arbetade där. Vi skrattade gott åt den kossan.

Sedan vaknade jag.
Citera
2012-09-17, 19:48
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Jag drömde att jag blev tagen som gisslan av några barn och dess vuxne ledare . Dessa var alla beväpnade med atoumatvapen och de hände i Åhlens - varuhuset . Minns sedan att jag fastade i någon hiss och på golvet spelade rysk roulette med ett av de mest ondsinta barnen med lapp för ögat . Slutade givetvis med att jag sköt mig i munnen men överlevde sedan vaknade jag .En av få drömmar jag faktiskt kommer ihåg från den senaste tiden .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2012-09-17 kl. 19:50.
Citera
2012-09-19, 14:22
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Vad fan, jag drömde att jag byggde Västerås domkyrka i Lego, och att min pappa var sjuksköterska.
Citera
2012-09-20, 11:43
Medlem
PlanetCaravans avatar
Jag drömde att nån (tror faktiskt det var min farbror) tog livet av sig genom att cykla in i en stenmur Svårt att tyda den drömmen...
Citera
2012-09-24, 04:37
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Drömde att min farsa var med på TV typ i Efterlyst eller liknande . Misstänkt för något förskräckligt Typ Mord eller något annat grovt brott .
Citera
2012-09-25, 20:56
Medlem
HighwayDelights avatar
Att jag först hade varit i slagsmål med några småflickor på en skola, minns dock inte fighten.
Sedan var jag "nanny" i något stort hus hos en familj, letade febrilt efter en toalett, och när jag väl hittade en och låst dörren, så kom typ hela familjen in på toa,
dessutom där det skulle ha varit en vägg, som var ut mot vägen, den var borta..

Sedan blev det ju givetvis förhör över slagsmålet, och pappan i familjen där jag var nanny,
var tydligen advokat också, och han sa att jag skulle gå fri ifall jag hade sex med honom

Han var lite lik Stellan Skarsgård till och från, och till o från såg jag inget ansikte alls..

Sedan vaknade jag, och var brutalt kissnödig
Citera
2012-09-25, 21:13
Medlem
Jag har märkt en sak. Det man drömmer om är oftast det som man sett hört eller pratat om dagarna innan. Är det så för andra också ?

T ex så såg jag en bild på Wayne Rooney i en tidning. Nästa dag drömmer jag om att jag träffade och pratade med honom.
Citera
2012-09-26, 17:52
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Jag har märkt en sak. Det man drömmer om är oftast det som man sett hört eller pratat om dagarna innan. Är det så för andra också ?

T ex så såg jag en bild på Wayne Rooney i en tidning. Nästa dag drömmer jag om att jag träffade och pratade med honom.

Japp,det stämmer, jag drömde ju om, öh, hjärnsläpp..Jo, Skarsgård, för att jag läste den artikeln om honom att han kritiserade islam på något sätt
Citera
2012-09-27, 12:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Ja, det är klart man drömmer om det man tänkt och pratat om under dagen. Drömmar är ett eh... resultat(?) av att man sorterar dagens upplevelser.

Jag har en dröm att en dag äga en gård med diverse djur. Några hundar, några kor, några hästar... Kanske lite annat. Och i natt hade jag allt detta! Det var fruktansvärt...

För det första hade hundarna haft ihjäl 2-3 vildsvin under natten så det låg två tuggade gristrynen på marken. Äckligt. Sen skulle hästarna tas in eller ut. Vet inte, men jag är livrädd för hästar och särskilt hingstar med en mankhöjd på 180cm och särskilt när det är fem hästar och jag instängda i ett trångt stall...

Jag överlevde, men rädslan över att bli mosad av dessa gigantiska, opålitliga vilddjur var enorm. Sen ut i kohagen. Allt väl, men helt plötsligt står en tjur framför mig. Bara några centimeter ifrån mig. Jag står still. Rör jag mig... dör jag. Då kommer den stånga mig, tackla ner mig på marken och mosa mig. Så vad fan ska jag göra?

Behövde inte göra något för jag vaknade. Vad lärde jag mig av det här? Jag ska inte ha en flock hundar som triggar varandra att jaga och döda djur, jag ska låta frun ta hand om hästarna för jag vågar fan inte, och jag tänker inte gå in till korna utan nån sorts skydd, typ en elstav att värja mig med.
Citera
2012-09-27, 12:48
Medlem
Jag var med om någonting konstigt igår natt.

Får sällan djupsömn när jag sover med någon kille vilket jag gjorde igår. Han somnade väldigt snabbt och jag låg där och kände att jag var på väg att somna, men jag sov inte. Innan jag faktiskt har somnat så känns det som om jag drömmer - jag är i en dröm i vaket tillstånd.

Eftersom jag vaknade till hela tiden och tänkte: jag kan inte drömma jag sover ju inte, så ändrades handlingen hela tiden (platser, personer, sammanhang). Efter en ja vet inte hur lång stund råkar min kille knocka till mig i ett av hans vanligt förekommande sömnryck och jag blir klarvaken. Började fundera över vad som hände med mig en stund men övergick till ett drömvaket tillstånd igen ganska snabbt - för att slutligen somna.
Citera
2012-09-30, 05:54
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Drömmen är ganska luddig men minns i varje fall att Rap-grupppen Kartellen av någon jävla anledning var involverade.I vart fall blev jag osams med de killarna i slutändan och blev jagad av dem som ochså tror jag var beväpnade . Blev slutligen sjuten men klarade mig ganska oskadd tror jag .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in