Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Som vanligt så innehöll nattens dröm en satans massa slarviga konspirationsteorier
.
Väldigt osammanhängande, men skapligt grafisk, där jag var med något mc-gäng som hänsynslöst åker genom en öken. Jag ger mig fan på att den såg ut ungefär såhär;
.Väldigt osammanhängande, men skapligt grafisk, där jag var med något mc-gäng som hänsynslöst åker genom en öken. Jag ger mig fan på att den såg ut ungefär såhär;
Oftast brukar just 'skapligt grafiska' drömmar vara lite mer avancerade och "allvarliga." Har själv haft en del sådana, och ibland kan man känna sig riktigt vis då man vaknar.
Själv drömde jag om att jag hade fått arbete på någon räddningsstation/brandstation. Personalen var hierarkiskt indelad i fyra olika nivåer. På den första nivån skulle man jobba i källaravdelningen med en massa skitgöra, såsom att t.ex. skyffla kol och sopa aska. I den andra nivån arbetade man på "markavdelningen," som alltså låg på marknivå, och handhade det löpande administrativa arbetet. "Markavdelningen" bestod av en dunkelt upplyst korridor med tegelväggar målat i vitt och ett blått linoleumgolv i rutmönster. Golvet och hela avdelningen påminde om ett sedvanligt sjukhus byggt på 60-70-talet. En mörkgrön skrivmaskin på ett halvt slitet ljusbrunt skrivbord stod mitt i gången och utgjorde den centrala delen av "markavdelningen." Det var väldigt tyst i avdelningen, förutom att det då och då spatserade omkring någon mörk silhuett som mumlade någonting på ryska.
Jag fick direkt en tjänst på tredje nivån, eftersom mina meriter tydligen räckte till för den tjänsten. De huvudsakliga arbetsuppgifterna bestod av att byta ut säkringar i ett säkringsskåp. Givetvis var säkringsskåpet av modellen "old school" och säkringarna var därmed sådana där stora vit- grådaskiga cylindrar. Arbetet skulle utföras i ett team, och man skulle alltid vara tre personer då säkringarna skulle bytas. Det intressanta var att säkringarna skulle bytas ut på regelbunden basis, oftast flera gånger under en och samma dag, trots att det inte var något fel på dem.
Senare in i drömmen befordrades jag till verkställande brandtekniker. Som verkställande brandtekniker jobbade man ensam på högsta våningen. Arbetet gick ut på att öppna ett elskåp, riva ut en hel klase med gröna ledningar, för att sedan placera dom till rätta igen. Arbetet var minst sagt ytterst tråkigt och jag tror jag sade upp mig till sist.