2012-02-23, 16:30
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Som vanligt så innehöll nattens dröm en satans massa slarviga konspirationsteorier .

Väldigt osammanhängande, men skapligt grafisk, där jag var med något mc-gäng som hänsynslöst åker genom en öken. Jag ger mig fan på att den såg ut ungefär såhär;

Oftast brukar just 'skapligt grafiska' drömmar vara lite mer avancerade och "allvarliga." Har själv haft en del sådana, och ibland kan man känna sig riktigt vis då man vaknar.

Själv drömde jag om att jag hade fått arbete på någon räddningsstation/brandstation. Personalen var hierarkiskt indelad i fyra olika nivåer. På den första nivån skulle man jobba i källaravdelningen med en massa skitgöra, såsom att t.ex. skyffla kol och sopa aska. I den andra nivån arbetade man på "markavdelningen," som alltså låg på marknivå, och handhade det löpande administrativa arbetet. "Markavdelningen" bestod av en dunkelt upplyst korridor med tegelväggar målat i vitt och ett blått linoleumgolv i rutmönster. Golvet och hela avdelningen påminde om ett sedvanligt sjukhus byggt på 60-70-talet. En mörkgrön skrivmaskin på ett halvt slitet ljusbrunt skrivbord stod mitt i gången och utgjorde den centrala delen av "markavdelningen." Det var väldigt tyst i avdelningen, förutom att det då och då spatserade omkring någon mörk silhuett som mumlade någonting på ryska.

Jag fick direkt en tjänst på tredje nivån, eftersom mina meriter tydligen räckte till för den tjänsten. De huvudsakliga arbetsuppgifterna bestod av att byta ut säkringar i ett säkringsskåp. Givetvis var säkringsskåpet av modellen "old school" och säkringarna var därmed sådana där stora vit- grådaskiga cylindrar. Arbetet skulle utföras i ett team, och man skulle alltid vara tre personer då säkringarna skulle bytas. Det intressanta var att säkringarna skulle bytas ut på regelbunden basis, oftast flera gånger under en och samma dag, trots att det inte var något fel på dem.

Senare in i drömmen befordrades jag till verkställande brandtekniker. Som verkställande brandtekniker jobbade man ensam på högsta våningen. Arbetet gick ut på att öppna ett elskåp, riva ut en hel klase med gröna ledningar, för att sedan placera dom till rätta igen. Arbetet var minst sagt ytterst tråkigt och jag tror jag sade upp mig till sist.
Citera
2012-02-25, 20:14
Medlem
Liza.89s avatar
jag drömde att min mamma dog. kände mej väldigt lättad när jag vaknade
Citera
2012-02-26, 15:24
Medlem
creteks avatar
drack igår vaknade lite halv bakismen gick och la mig igen då hände nåt sjukt.

jag drömde 5 olika klardrömmar under en tid på 5 timmar (jag vaknade några sekunder mellan drömmarna), jag fick samt 3st sömnparalyser. en av dom här klardrömmarna kunde jag inte styra alls, fastän jag visste att jag drömde, jag vaknade även upp ur en dröm och förtsatte drömma på en annan dröm där jag låg i min säng vilket jag trodde var verklighet, och sen vaknade jag på riktig, även detta hände 2 gånger.
Senast redigerad av cretek 2012-02-26 kl. 15:29.
Citera
2012-02-27, 07:29
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag var i Falun, och stod vid koppargruvan. Plötsligt kom det en stor jävla hästbroms och bet mig i nacken. Jag gick därifrån, och hittade en lång backe som jag cyklade nedför. Då såg jag en rapport-reporter, som gjorde ett reportage om branta backar. Jag blev inte intervjuad dock, för drömmen ändrades och jag var inne i GTA San Andreas. Jag sköt ner en helikopter, men störtade själv. Det var någon bugg i spelet som gjorde så jag respawnade på ett hustak. Jag lyckades dock ta mig ner utan att dö och gick till en bro. Där stod Askungen och ville hångla med mig. Vi gjorde det, och jag kände att nu jävlar blir det att ligga, men då helt plötsligt befann jag mig i de sju dvärgarnas stuga. Snövit var på studieresa. Jag fick fira jul med dem, och jag erbjöds att sova i en av deras sängar. Jag blev dock pissnödig och gick upp på toa. Jag visste att stugan låg ute i skogen, och jag ville kolla hur många stjärnor jag kunde se, men det var fullt dagsljus därute. En av dvärgarna hade dock vaknat och undrat vart jag tagit vägen. Han ropade på mig, och jag ropade tillbaka, men han hörde inte. Då ringde min väckarklocka och jag vaknade.

Som vanligt är mina drömmar CP-störda.
Citera
2012-02-28, 17:21
Medlem
Krafses avatar
Inatt drömde jag att en vulkan (tror det var Etna) spydde ur sig en massa lava. Det var några såna där vulkanfantaster som vågade sig alltför nära.

En av dem, en kvinna, hon praktiskt taget brändes levande av den heta luften efter att en plötslig och oväntad kaskad av lava flög upp i luften några meter bort (fast hon brann inte riktigt, utan hon bara rök av hettan och skinnet blev alltmer vidbränt). Hon gav upp, kastade sig ner i poolen av lava som bildats, (det såg ut lite som när Gollum dog i Mordor, fast hon log inte utan frustade och kväste) sen brann hon upp i takt med att hon sjönk sakta.

Jag tyckte hon var ganska korkad som befann sig så nära en vulkan in action.
Senast redigerad av Krafse 2012-02-28 kl. 17:25.
Citera
2012-02-28, 17:55
Medlem
Acid-Brains avatar
I natt var min dröm synnerligen luddig. Jag skulle på någon resa till Uzbekistan med en familjemedlem och en av hennes tidigare barndomsvänner och hennes man. Då vi väl var framme i Uzbekistan, gick vi alla till en restaurang för att äta middag. Restaurangen var sådär modern och "hipp" och var därmed placerad precis invid kajkanten i en containerhamn. Själva restaurangbyggnaden såg ut ungefär som ett flygtorn, men i lite större diameter, och hade en massa svarta fönster. Vi råkade få ett bord precis invid ett fönster och kunde således titta ut över ett smutsigt och dimmigt hamnområde. Utsikten bestod främst av rostiga containrar, oljespill, avgaser och skitiga hamnarbetare som skrek åt varandra. De flesta hade en röd keps på huvudet.

På vårt middagsbord låg en stor, välstekt och saftig kalkon. Kalkonen var svindyr och efter middagen uppstod det bråk om hur mycket kött var och en av oss hade ätit och hur vi skulle fördela kostnaderna. Bråket eskalerade till ett handgemäng mellan mig och barndomskompisens make. Jag lyckades få in ett välriktat slag mot käften på honom. Han gav därmed upp, satte sig ner på stolen och torkade bort blodet från sin spruckna läpp med en fin spetsig tygduk.

Därefter gick vi alla till hotellet och fortsatte nästa dag med vår en-veckas långa "semester" med att bl.a. gå på olika sightseeing-turer. Vi besökte cirkusar, djurgårdar och oljeplattformar. På en av djurgårdarna fanns det enbart elefanter i tusental. Alla elefanter var stora, feta och ljusgrå.

Efter att vi hade besökt en oljeplattform, så fick jag reda på att mannen jag slagit hade anmält mig för misshandel. Jag blev direkt anhållen och det blev långa polisförhör. Polisstationen var placerad på en ponton några hundra meter från en oljeplattform. Jag hade handbojor på mig hela tiden och hade bra utsikt över havet. Oljeplattformen, som låg några hundra meter bort, började plötsligt kapsejsa och ena sidan av den sjönk sakta men säkert ner i havet. Till sist brast hela oljeplattformen i två delar och små eldsvådor uppstod lite här och där på den. Oljearbetarna sprang runt, skrek och hoppade brinnande ner i sjön.

Förhöret fortsatte, men nu hade mannen jag slagit hittat något vittne som kunde bekräfta för polisen att jag använt mig av någon form av tillhygge då jag slog mannen. Nu var jag misstänkt för grov misshandel och förhörsledaren flinade åt mig och sade att han nog skulle se till att jag skulle få ett långt fängelsestraff. Efter att det mystiska vittnet kommit för att skriftligt bekräfta sitt vittnesmål, så blev förhörsledaren så perverst lycklig att han inte kunde hålla sig still längre. Han flinade än mer, blottade sina små gula tänder och började till sist dansa runt i förhörsrummet på ett ryckigt och sjukt sätt. Han ville antagligen uttrycka sin perversa glädje med bästa inlevelse.

Efter en obestämd tid, så hade det mystiska och hemliga vittnet tagit tillbaka sitt vittnesmål om att jag skulle ha använt mig av ett tillhygge. Jag var dock fortfarande misstänkt för misshandel och drömmen fick en "mardrömskaraktär." Mitt rykte stod på spel och jag var livrädd för att det var på riktigt och försökte därmed på alla sätt och vis få mig friad från anklagelserna. Jag vet inte om jag någonsin lyckades med det, för ärendet bordlades och jag fick resa hem igen.

Väl hemma hade min kusin lyckats få all min dåvarande egendom i sin besittning. Flera fastigheter, ett företag och alla mina dyrbara små ägodelar var juridiskt i hans ägo och jag kunde ingenting göra. Jag såg min herrgård omvandlas till något hostell för estniska flyktingar. De rev sönder alla mina dyrbara tavlor och pissade sönder min trädgård. Till sist såldes stället till någon stiftelse.
Citera
2012-02-28, 22:05
Avslutad
Skulle klippa mig. Min frisör som klippt mig under flera års tid, började skalpera mig med saxen, samtidigt som han snackade om vikten av att äta frukt på sommaren. Ville inte vara oartig och avbryta den obehagliga processen. Vaknade i en pöl av svett.
Citera
2012-03-03, 01:23
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag misshandlade både en tjej och en kille på någon vild fest som ägde rum ute på ett tak. Det blev ett hejdlöst tumult, alla blev arga på mig, polisen tillkallades och jag flydde fältet. Polisen var dock i hälarna på mig hela tiden och efterlyste mig kort därefter. Jag gömde mig i en höghuslägenhet, men polisen lyckades spåra upp mig.

Jag lyckades leta upp några goda vänner som skulle på någon semesterliknande visit till en annan stad. Dessa vänner hade ingen aning om att jag var efterlyst, så jag var tvungen att låtsas som att jag gärna ville delta i deras s.k. "semester."

Vi gick alla till någon övergiven skola som var fylld med glassmaskiner. Efter att alla hade valt en glass och betalat för sig, stod jag fortfarande där och hade väldigt svårt att bestämma mig för vilken sort jag ville ha. Till sist hotade de mig att lämna mig i skolan om jag inte valde en glass. I all hast köpte jag en strut med gul glass. Jag var även tvungen att låna pengar av mina vänner för att ha råd med glassen.

Glassen gjorde mig yr och långsam, och då och då kunde jag plötsligt se tunga vinterlandskap med snöyra framför mig. När vi stod utanför skolan tyckte jag mig höra knastrande ljud från walkie-talkien, och jag var då helt säker på att poliserna lurade bakom hörnet.

I all rädsla för att bli anhållen stal jag en blåfärgad fyrhjuling i barnmodell och körde iväg över gamla trästubbar och gravstenar. Jag lyckades också köra över en stenängel som hade vält omkull. Jag antog då att jag hade syndat, så jag började be om syndernas förlåtelse.

Jag vet inte vart jag till slut hamnade, men senare så knackade en fet, gammal och gråhårig polis på min dörr och berättade för mig att jag hade gjort mig skyldig till misshandel. Jag hävdade att jag inte gjort något fel och krävde att hela scenariot på festen skulle iscensättas på nytt. Polisen gick inte med på detta och berättade för mig att jag även sparkat sönder ett kylskåp som tillhörde killen och tjejen jag slagit.

Som straff blev jag enbart tvungen att köpa ett nytt kylskåp och leverera det åt mina "offer." Kylskåpet jag skaffade vägde som in i helvete, och jag var tvungen att rulla upp det för en väldigt brant backe i en säckkärra.

Senare in mot drömmen åkte jag bil med en äldre släkting. Han sneglade mot mig, flinade åt mig och frågade: "Jaha, har du lärt dig din läxa nu?" Jag började se gröna mönster framför mig, och plötsligt står jag naken i någon byggnad och har till uppgift att bära träbalkar till en byggnadskonstruktion.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-03-03 kl. 01:35.
Citera
2012-03-03, 17:35
Medlem
Acid-Brains avatar
Jag drömde att jag fick någon specialtjänst på en underrättelseavdelning Jag var en del av en nybörjargrupp som skulle utbildas i att spionera på kanadensare. Världen var nämligen uppdelad i två stormakter. Den ena delen bestod av Kanada och Ryssland, som var allierade på något sätt och den andra delen utgjorde resten av världen.

Den kanadensiska och ryska befolkningen bestod av totalt 700 miljoner invånare. Det var dock kanadensarna som styrde och ställde och utgjorde ett slags avgränsat kollektiv av vita elaka bögar. På avdelningen arbetade en del av dessa vita elaka bögar, och det var meningen att jag skulle spionera på dessa då de arbetade, då de befann sig i kafferummet eller då de spelade badminton. De vita elaka bögarna var grymt dryga av sig och pratade inte med främmande personer ifall de inte fick betalt för det.

När mitt uppdrag var slutfört, stod jag ute på en ödslig parkeringsplats och tittade på en mörkblå, avlång och något ful bil av märket Ford. Bilen skulle föreställa någon limousin. Det hade regnat aska på bilen och någon kostymklädd man dök upp och frågade ifall jag var intresserad av den. Jag antog att det var hans bil och ville inte vara oförskämd, så jag svarade försiktigt att jag inte var i behov av en ny bil.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-03-03 kl. 17:38.
Citera
2012-03-04, 11:07
Medlem
Scubbles avatar
Hade två mardrömmar, ena var att min katt hade fått jättedåliga tänder så han var tvungen att avlivas.
Den andra var att jag var i skogen där det fanns massa aggressiva grizzlybjörnar som jagade en jättesnabbt.
Citera
2012-03-04, 21:30
Avslutad
Gick förbi ett skyltfönster som hade en stor skylt där det stod: “Enbart för barn” Kände mig lite besviken, då de sålde grymt stora marshmallows i godisbutiken. Hittade sedan ett köpcenter där en skitlång väktare på minst tre meter började prata med mig. Han var riktigt trevlig och berättade att vi hade en gemensam vän, och att hans flickvän virkat hans slips. Ville påpeka längden, men kände att det hade varit oartigt och lät bli. Därefter kom en gammal kompis och hans pappa in i köpcentret. Min vän var aspackad och sprang runt och skrek. Hans pappa svarade med att stillsamt be sonen att lugna ner sig. Gick fram och hälsade på pappan, och sedan sprang jag och kompisen runt i köpcentret och skrattade.
Citera
2012-03-06, 19:04
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde att jag körde cross i skogen, hade som en slags "bana" i skogen som jag åkte på, och varje gång jag åkte på den så kunde jag gasa på lite mer, så till slut gick det fort utav bara fan. Jag riktigt flög fram i kurvorna och kände mig så jävla levande! Vem vet vad som kommer runt krönet? Skit samma, det är bara att gasa fullt.

Sen kom det tydligen en grizzlybjörn och jagade mig, (det såg jag ur tredjeperspektiv, som om en helikopter hade filmat min våldsamma körning from above) men det visade sig att det var en utklädd man, närmare bestämt en gammal vän till mig (som i verkligheten är typ 155 cm lång och inte så värst skräckinjagande).

Efter det åkte jag med en jävla postbil (?), och bredvid mig i sätet satt det en kriminell fan som var 2 m lång, det var nog min gamla mattelärare. Det verkade ha gått dåligt för honom, han såg lite sliten ut. Jag skulle skjutsa honom någonstans och jag fick köra igenom affärer och väja för dörrar, människor mm, jag fick köra i värsta sicksackmönstret.

Till slut var vi framme, vi kom till ett bibliotek. Där träffade jag några andra bekanta, de hade plockat av kretskortet från baksidan av en gammal hårddisk eftersom de behövde kortet till en annan, för att få en fungerande hårddisk.
Jag såg att det var min gamla HDD, och jag hade gjort sönder skivorna i den (det har jag gjort IRL också) så jag fick lite dåligt samvete då den fungerade bra innan dess, de hade ju kunnat få den när den fungerade. Nåja, shit happens.

Det rådde ingen tvivel om att dessa herrar blivit kriminella, de undrade om jag också hade blivit kriminell, och/eller om jag ville utföra lite jobb, men jag kände mig såpass laglydig att jag svarade nej på den frågan.

Sen kom jag till någon jävla arbetsplats med konstigt golv. Minns inte riktigt vad jag gjorde där förutom att titta på arbetskläder. Minns dock att det tydligen fanns spindlar på vissa specifika ställen inuti golvet.

Nu blidde det lite långt här men... Aah, hur ska man summera natten? En del saker var konstiga, en del roliga, andra mest bara urtrista. Som att stå och glo på arbetskläder exempelvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in