2012-01-11, 23:12
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Igår natt drömde jag en mardröm.

När väckarklockan ringde hörde jag i drömmen death metalmusik. Det hemska var att det var Tomas Ledin som hade gått över till att lira dödsmetall. I drömmen skrek han de hemskaste avgrundsvål, Tomas Ledin.
Citera
2012-01-12, 23:20
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde att jag var på en festival som hade ägt rum i det förflutna (*mysigt*), närmare bestämt någon gång under mitten av 80-talet. Minns att jag ständigt vandrade bland folk jag inte kände. Området fylldes med jämna mellanrum av tjocka rökdimmor, solen sken mitt i natten och det spelades musik man egentligen inte kunde höra. Inne i ett stort folktomt tält plockade jag upp en bunt tusenlappar som någon hade lämnat med flit på en våt bänk.
Senast redigerad av Acid-Brain 2012-01-12 kl. 23:27.
Citera
2012-01-13, 06:02
Medlem
smides avatar
En ganska ruggig och bisarr dröm, alldeles färsk.

Citera
2012-01-13, 13:26
Medlem
Jag drömmer ganska ofta om döda marsvin
"To see a guinea pig in your dream represents your need to be more responsible and attentive. Alternatively, it suggests that through experimentation and taking risks, you learn how and how not to do something.�You learn from your mistakes. "

= jag lär mig inte av mina misstag?
Citera
2012-01-13, 23:06
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Jag drömmer ganska ofta om döda marsvin
"To see a guinea pig in your dream represents your need to be more responsible and attentive. Alternatively, it suggests that through experimentation and taking risks, you learn how and how not to do something.�You learn from your mistakes. "

= jag lär mig inte av mina misstag?
Varför låter du någon annan tolka din dröm? Någon som inte känner dig!
Du känner dig bäst.

Vad betyder marsvin för dig?

Så här går mina tankar:
Har du haft något masvin när du växte upp? Identifierar du dig med de små rultiga djuren?
Är det någon egenskap hos dig som du tycker att marsvin också har? Får den delen av dig inte komma fram? Är det någon del av dig själv som du inte släpper fram?

Ställ frågor till dig själv och lita på din egen tolkning. Du vet bäst hur dina drömmar ska tolkas.
Citera
2012-01-15, 08:13
Medlem
Krafses avatar
Jag drömde att jag gick på en grusväg på kvällen och att det kom en bil bakom mig. Jag skuttade upp i diket (som var placerat högre än vägbanan) så att jag inte stod i vägen för bilen.

Bilen åkte förbi men stannade ett tjugotal meter framför mig. Det kom en tjej ut ur bilen och började gnälla om att jag "hade mörkersidan" (det var någon obskyr trafikregel tydligen) och skulle stå på andra sidan vägen eller nåt sånt.
Jag gick fram till henne och förklarade att jag knappast utgjort något hinder för henne och att hon inte behöver gnälla så jävligt. Hon var ca: 190 cm lång och blev kaxig som fan för att hon var typ 5 cm längre än mig. Jag tröttnade på hennes klagosång så jag tog tag i henne och vräkte ner henne i marken med en jävulsk kraft. Hon reste sig upp och började gapa och försöka slåss, så jag vräkte ner henne i marken igen och sparkade lite på hennes huvud, har för mig hon dog då haha.
Sen gick jag och badade i en sjö, det var is på sjön men det gick att bada ändå.
Citera
2012-01-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag drömde att jag gick på en grusväg på kvällen och att det kom en bil bakom mig. Jag skuttade upp i diket (som var placerat högre än vägbanan) så att jag inte stod i vägen för bilen.

Bilen åkte förbi men stannade ett tjugotal meter framför mig. Det kom en tjej ut ur bilen och började gnälla om att jag "hade mörkersidan" (det var någon obskyr trafikregel tydligen) och skulle stå på andra sidan vägen eller nåt sånt.
Jag gick fram till henne och förklarade att jag knappast utgjort något hinder för henne och att hon inte behöver gnälla så jävligt. Hon var ca: 190 cm lång och blev kaxig som fan för att hon var typ 5 cm längre än mig. Jag tröttnade på hennes klagosång så jag tog tag i henne och vräkte ner henne i marken med en jävulsk kraft. Hon reste sig upp och började gapa och försöka slåss, så jag vräkte ner henne i marken igen och sparkade lite på hennes huvud, har för mig hon dog då haha.
Sen gick jag och badade i en sjö, det var is på sjön men det gick att bada ändå.
Hahaha, insane! Det roligaste var dock det där med sjön.
Drömmar kan vara så sjukt ologiska ibland.
Citera
2012-01-15, 15:23
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

Hur är det i verkligheten. Har du ett knepigt förhållande till kvinnor? Tycker du att de kan vara för jävla jobbiga och nästan lite skrämmande (som en arg 1.90s kvinna)?

För inte betyder drömmen (?) att du tycker att relationer mellan könen är jämstälda, varma och fylda av omtanke.
Citera
2012-01-15, 15:38
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Hur är det i verkligheten. Har du ett knepigt förhållande till kvinnor? Tycker du att de kan vara för jävla jobbiga och nästan lite skrämmande (som en arg 1.90s kvinna)?

För inte betyder drömmen (?) att du tycker att relationer mellan könen är jämstälda, varma och fylda av omtanke.

Nä jag gillar kvinnor, åtminstone om de är beter sig sjysst. Jag är inte rädd för dem, fast å andra sidan är jag nog inte rädd för någon om jag ska vara ärlig. Alltså storleksmässigt/styrkemässigt. Däremot om någon riktar ett pumphagel mot mitt huvud så... Fast då är det ju iofs haglet man är rädd för.

Men iaf, drömmen betyder ingenting alls faktiskt, man ska inte försöka tyda sånt där. Det var bara en helt vanlig dröm, jag drömmer ofta saker som brukar utmynna i våld och i mina drömmar bryr jag mig sällan om ifall min fiende är kvinna eller man eller min egen mor. Moraliska riktlinjer såsom att "man inte ska slå en kvinna", det är som bortblåst när jag blir arg och ska puckla på någon i en dröm.
Citera
2012-01-15, 15:51
Medlem
TheBoots avatar
Drömde att jag och en vän var ute och irrade i skogen när vi hittade en stuga. Gubben som bodde där bjöd in oss på kaffe, och väl inne såg vi blod som droppade från en bjälke som gick lodrätt mellan golvet och taket. När han såg våra skräckslagna miner flinade han och förklarade att ett psycho hade gått lös i trakten och lemlästat tre kvinnor och tagit deras hud, han visade tom ett tidningsklipp. Han berättade att polisen hade gripit honom och lämnat platsen. Gubben hade då tagit med sig skinnen och hängt dem att torka på bjälken.. som en slags välgärning. Ungefär som att man hänger upp en vante på en grindstolpe som någon tappat.

Aha okej, men det lät ju rimligt, tyckte vi. Så vi tackade ja till kaffet. Efter lååång betänketid och massor av läskiga vibbar stod vi och höll emot en dörr och funderade på om det smartaste vore att lura ut honom ur huset och hitta vapen och ringa polisen från hans telefon eller om vi skulle lägga benen på ryggen och hoppas att vi kunde gömma oss trots panikartat prasslande i löven genom den milslånga skogen! Jag bestämde mig för att vakna ifrån det svåra beslutet...
Citera
2012-01-15, 22:19
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag skulle börja på någon skola i Estland. Det var sommarlov fortfarande, och jag och min far var och tittade på en ny höghuslägenhet åt mig i Tallinn. Det var väldigt hett ute, och höghuset, som för övrigt var gult till färgen, fick en slags grumlig nyans i sommarhettan. Då jag stod och tittade på mitt blivande hem, upplevde jag ett starkt vemod som var på gränsen till en väldigt grå och dyster melankoli. Höghuset låg ungefär 10 km från centrum, där den nya skolan fanns, vilket innebar att jag skulle ta bussen in till stan varje morgon. Detta gjorde mig ännu mera dyster.

Då det fortfarande var sommarlov, så skulle jag uträtta vissa saker före min flytt till Estland. Av någon anledning skulle jag hämta en bil åt ett gammalt (verkligt) ex. Då jag hämtat nycklarna åt denne, skulle jag ta exet ut på en båtutflykt. Med mig i båten hade jag registerskyltarna till bilen. Jag skurrade omkring bland olika holmar, och mitt ex var djävligt irriterad hela tiden och klagade över att jag inte använde sjökortet. Jag påpekade att jag visste precis var alla grynnor fanns, men detta lugnade inte ned mitt ex, så denne fortsatte att gnälla.

Jag funderade på att kasta mitt ex i sjön, men eftersom det fanns övriga båtfarare, så lät jag bli. Sedan funderade jag på att lämna mitt ex ensam på en holme, där denne skulle få svälta ihjäl. Men eftersom mina svärföräldrar väntade på oss vid bryggan, så var jag illa tvungen att lyssna på gnället.
Citera
2012-01-16, 15:52
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Jag drömde att jag åkte med min gamla gymnasieklass till Stockholm. Jag bröt mig ur gruppen, och gick runt själv, och hittade en kyrka som jag gick in i. En tjej gick upp i tornet, och jag följde efter, men eftersom jag är så höjdrädd så vågade jag inte följa med mer än halvvägs innan jag vände. Hon kunde inte svenska, så jag ropade åt henne på tyska att jag inte vågade följa med ända upp. Hon tittade på mig och suckade, och fortsatte uppåt. Vad som hände med henne vet jag inte, och jag vet inte varför hon gick upp i tornet. Hon var dock rätt söt, och bar med sig en svensk flagga.

Jag gick ut ur kyrkan och mot riksdagshuset, men precis innan jag kom fram så märkte jag hur himlen helt plötsligt blev mörkare, trots att vädret var fint. Jag tittade mot solen och såg att den var på väg att förmörkas av månen. Ingen i min omgivning tycktes dock bry sig, utan alla passerade och stirrade på mig där jag stod och pekade mot solen. Jag väntade tills solen blivit helt förmörkad, och då såg jag till min stora förvåning två månar till, fast en bit ifrån solen. Förmörkelsen slutade och de båda extramånarna försvann, och jag gick till mitt hotell, där jag skulle övernatta. Natten kom, men i stället för att sova så bestämde jag mig för att hoppa runt på hustaken. Dock fanns det ingen belysning, så jag irrade runt däruppe i totalt mörker. Det slutade med att jag miste greppet när jag skulle hoppa från ett hustak till ett annat och föll, och då vaknade jag.
Senast redigerad av Detvardåsjälva 2012-01-16 kl. 15:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in