2011-02-23, 20:56
Medlem
ettKs avatar
Detta hände inte i natt men det var jävligt skumt. Vaknar mitt i natten och ser framför mig något som liknar liemannen. Han håller i en hink full med skalbaggar som han nästan så fort jag öppnar ögonen häller över mig. Jävlar vad fort jag flög upp.. Springer fort som fan till toaletten och det känns verkligen som det kryper överallt på mig. Där står jag i kanske 5 min, helt övertygad om att jag har skalbaggar i rummet, och vågar därför inte gå tillbaka. Smyger mig sakta tillbaka mot rummet medan allt börjar klarna mer och mer. Livrädd var jag iaf..
Citera
2011-02-23, 20:59
Medlem
Sexdröm, tills karln väckte mig.. -.-
Citera
2011-02-24, 14:25
Medlem
Drömde att alla jag kände och allt jag såg var bara konstruktioner i min hjärna
och att ingenting egentligen fanns. Blev sedan så rädd så att jag vaknade.
Citera
2011-02-27, 16:56
Medlem
allt.o.ingets avatar
Inatt drömde jag att jag var i ett höghus, typ en skyskrapa. Det var jag och en massa andra människor där. På något sätt försökte vi ta oss ut ur denna skyskrapa, men det var som att det inte gick. Det var som att det var en kraft som gjorde det omöjligt att lämna byggnaden. På bottenvåningen var det män som "offrade" sina liv genom att gå ut nakna och slänga sig på marken i snön och frysa ihjäl. Fick känslan att de gjorde det för att blidka någon form av ond makt för att resten skulle kunna bli fri från byggnaden. Det var en olustig känsla av en ond kraft över hela byggnaden.

I hissen mötte jag en ung kvinna och hennes bror som var ett barn. Jag hade av någon anledning handbojor på mig av okänd anledning och behövde hjälp med att få av dom. Hon hade stilettklackskor på sig och bröt upp kedjan med hjälp av dom.

I byggnaden var det ett rum som var samma lägenhet som jag bodde i då jag var liten. Bland annat minns jag en säng.

Mot slutet av drömmen blev det smått kaotiskt. Det var som att tiden började rinna ut, men jag kunde inte förstå varför. Jag hamnade i någon form av dispyt med en annan person där. Gruppen som jag var med drog sig undan och lämnade mig och en annan person kvar. Någon skrattade och sa någon kommentar om att vi skulle titta på en radarskärm som satt på väggen. Jag gjorde det och såg då på skärmen att ett föremål (en missil) närmade sig byggnaden och förstod att det skulle smälla vilken sekund som helst. Jag hann förbereda mig för att dö med dödsångest och blev helt paralyserad.

Det blev ett kraftigt ljus, otroligt ljust, sedan spreds en tystnad och en kraftig värme som samtidigt kändes behaglig. Jag förlorade aldrig medvetandet dock. Tillslut hamnade jag på en annan plats, ett annat rum, vet inte var, men jag minns att det var helt kalt, bara tomma väggar, typ blåa väggar. Medvetenheten var oförändrad och jag visste vad som hade hänt. Direkt efteråt vaknade jag. Drömmen blev så intensiv så jag vaknade helt enkelt av intensiteten.
Jag upplevde det inte som att jag dog i drömmen då medvetandet förblev helt oförändrat, jag bara bytte plats och kom bort från byggnaden som hade hållit mig fängslad.
Citera
2011-02-28, 02:34
Medlem
Det knackade på dörren och en kort man utger sig för att vara fönsterputsare samt elektriker och var anställd för att fixa saker i huset. Släpper in honom men fattar snart misstankar om att det var något lurt i görningen och började följa efter honom i huset och ställa frågor om hans företag, tills jag helt enkelt får nog och slänger ur mig "Du har inget företag, eller hur" varav han svarar jakande och ger mig ett lurt leende och återgår till sitt.
Förbryllad går jag ut i köket och försöker påkalla uppmärksamhet från min pappa som sitter där om att den här mannen i huset är inte den han utger sig för att vara och borde inte vara här, men pappa bara viftar bort det och anser att jag är paranoid.
Det blir kväll, går och lägger mig för att dagen därpå så dyker elektrikern upp igen och denna gång är jag rädd eftersom jag inte har någon aning om vad han egentligen är ute efter. Försöker påkalla uppmärksamhet från pappa igen utan något gehör och börjar fundera ut diverse försvarstekniker ifall att vi kommer bli attackerade, en kniv var det bästa jag kunde tänka mig men även där rädd att det kan kommas att användas emot oss. Går upp på övervåningen och ringer 112 och förklarar att en man som jag känner mig hotad utav befinner sig i huset varav de säger att de skickar en bil men låter inte som att det är något speciellt att oroa sig över. Ja, ingen bil kom ju såklart men vi överlevde även denna dag...dag 3 kommer elektrikern tillbaka men denna gång med kvinnokläder, högklackade och strumpbyxor, peruk och hela faderullan, men skägget orakat
Citera
2011-03-05, 19:27
Bannlyst
Drömde att jag ringde till min mamma strax innan jag vaknade (mina föräldrar dog för ett par år sen) och hela dagen har varit hemsk sedan dess, allt känns värdelöst och jag har teleterrat alla jag känner hela dagen men inte ens det har hjälpt. Äter jag något så känner jag mej ändå tom inuti och meningen med livet har helt blåst bort.

Otäckt vad saknad kan ställa till det egentligen. En enda liten dröm om att få ringa sin mamma kan knäcka en vuxen människa
Citera
2011-03-06, 01:03
Medlem
JonDs avatar
Hade mig en rätt underlig dröm inatt.

Var av okänd anledning på samma tillställning som en av mina favoritkändisar, Anthony Bourdain, och skulle ju då självklart hälsa på karln.
Sträcker fram handen och något känns konstigt, riktigt konstigt.
Händerna möts och jag har fått jättehänder, för stora för att kunna skaka hand.
Får därefter panik och vaknar upp för att slänga upp labbarna framför ansiktet och se att allt stämde.

Har för övrigt relativt små händer och pianofingrar i verkliga livet. x)
Citera
2011-03-12, 22:08
Medlem
Inatt drömde jag att jag skulle göra en bakåtvolt med skateboard. Mina polare var på mig som fan, "du måste göra det här, du måste" och det fick mig att tvinga mig själv också. Det kändes som en evighet alltså, men till slut tog jag sats mot rampjäveln. Upp i luften, fastnade halvvägs och föll med skallen nedåt. Vaknade just innan jag landade, fan vad obehagligt det var.

Kan ha att göra med att jag såg på Jackass 3 igår. Min värsta rädsla är att bryta nacken eller ryggen, usch...

EDIT: Värt att notera är att jag inte kan skejta, kan knappt göra en ollie.
Senast redigerad av devoid 2011-03-12 kl. 22:11.
Citera
2011-03-12, 23:44
Medlem
Donny_Braskos avatar
Mycket märklig dröm:

Åkte på någon form av motordrivet fordon på en grus väg i savannen. Det var mörkt och ljuset från bilen var den ända ljuskällan. Längs med båda sidorna av vägen så låg det fullt med döda djur (jag kommer tydligt ihåg konturerna av lejon, leoparder och hyenor). Nu menar jag inte bara att de låg där utan det såg ut som självaste jack the ripper hade fått fnatt och gått berserkar-gång. Blod och inälvor överallt tillsammans med flugsvärmar över kropparna. Sen så kommer jag inte ihåg mer.
Senast redigerad av Donny_Brasko 2011-03-12 kl. 23:48.
Citera
2011-03-16, 17:03
Medlem
Beelzebobs avatar
Mina drömmar har blivit oerhört konstiga den senaste tiden, i natt till exempel:
Jag gick längs min gata, och vid slutet av gatan mötte jag min klasskompis, som hade ett sådant där tidningssläp med sig. På detta släp stod en sprillans ny stationär dator.
"Det här är min nya speldator!" utbrast han stolt.
"Fan vad nice." sade jag, och fann situationen helt normal.

Sedan tog klasskompisen upp en stor uppblåsbar Hello Kitty-båt från släpet, och då insåg båda att det var dags för kamp. Nu blev det en trumbattle utan dess like på denna uppblåsbara båt, där olika trumkomp med händerna var tävlingens gren.
Det blev en lång kamp, med rinnande svett, värkande leder och frenetiskt dundrande trumkomp. Vissa ronder vann jag, vissa vann han. Vi sprang runt på en äng med båten samtidigt som vi slog på den. Jag tror inte att någon vann, som synd var.

Ja-a, vad ska man säga om den drömmen? Den var oerhört verklig i alla fall. Smärtan i lederna och svetten kändes som det gjorde på riktigt i alla fall.
Citera
2011-03-17, 11:38
Medlem
Ramzons avatar
Jävla spännande dröm. Jag och *kompis namn* var inne i en stooor mataffär. Där inne såg jag en zigenarkvinna med den största kjolen jag sett. Jag har tidigare fått förklarat för mig hur *insert annan kompis namn* enorma snigel äter gurka. Den liksom åker över en gurkskiva och äter bara upp det goda i gurkan och sprarar kanten runt om. Precis så gjorde zigenaren. Hon liksom svepte över korgar och lite lägre frysboxar osv och liksom sög upp varorna in under kjolen. Jävla wierd alltså. Men ingen trodde på mig när jag sa att hon var som en afrikansk jättesnigel. Så jag var tvungen att ta itu med det själv för jag hade hört en röst i mitt huvud som talade om en belöning om jag dräpte denna kvinna. Så jag började kasta konservburkar på henne tills hon till slut vrålade till och exploderade. Men det kom inte blod och inälvor. Utan det kom ett konfetti utav rabattkuponger. Alltifrån rabatter på cdskivor till gratis mjölkpaket kunde man få av kupongerna. Sedan vaknade jag.

Kupongerna tror jag kommer ifrån att jag tappade två rabattkuponger igår för gratis pizza. Zigenaren vettifan vad hon kom ifrån dock.
Citera
2011-03-17, 12:45
Medlem
Greeners avatar
Min katt var borta och för att hitta den var jag tvungen att hitta bilden jag laddat upp på deviantart. Det gick dock inte att browsa mina uppladdade bilder så jag fick söka med massa sökfraser. Ingen sökning gav något resultat. Jobbig, konstig dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in