Det knackade på dörren och en kort man utger sig för att vara fönsterputsare samt elektriker och var anställd för att fixa saker i huset. Släpper in honom men fattar snart misstankar om att det var något lurt i görningen och började följa efter honom i huset och ställa frågor om hans företag, tills jag helt enkelt får nog och slänger ur mig "Du har inget företag, eller hur" varav han svarar jakande och ger mig ett lurt leende och återgår till sitt.
Förbryllad går jag ut i köket och försöker påkalla uppmärksamhet från min pappa som sitter där om att den här mannen i huset är inte den han utger sig för att vara och borde inte vara här, men pappa bara viftar bort det och anser att jag är paranoid.
Det blir kväll, går och lägger mig för att dagen därpå så dyker elektrikern upp igen och denna gång är jag rädd eftersom jag inte har någon aning om vad han egentligen är ute efter. Försöker påkalla uppmärksamhet från pappa igen utan något gehör och börjar fundera ut diverse försvarstekniker ifall att vi kommer bli attackerade, en kniv var det bästa jag kunde tänka mig men även där rädd att det kan kommas att användas emot oss. Går upp på övervåningen och ringer 112 och förklarar att en man som jag känner mig hotad utav befinner sig i huset varav de säger att de skickar en bil men låter inte som att det är något speciellt att oroa sig över. Ja, ingen bil kom ju såklart men vi överlevde även denna dag...dag 3 kommer elektrikern tillbaka men denna gång med kvinnokläder, högklackade och strumpbyxor, peruk och hela faderullan, men skägget orakat