2005-02-22, 23:39
Medlem
1056s avatar
Sex
Citera
2005-02-22, 23:46
Medlem
Boddies avatar
Jag kan inte minnas att jag drömde något speciellt. Man säger ju det att alla människor drömmer men jag kommer sällan ihåg mina drömmar. Dock minns jag ofta det jag drömmer om jag vaknar på morgonen och sen somnar om eller sover middag.
Citera
2005-02-23, 10:48
Medlem
micke_hs avatar
Jag drömde att jag mördade min bästa polare och grävde ned denne i min trädgård. Jag pissade på graven en dag och insåg att jag var tvungen att gräva ned honom djupare. Helt sjuk dröm. Jag vaknade helt kallsvettig.
Citera
2005-02-23, 12:43
Medlem
1056s avatar
För en gångs skull kom jag ihåg en dröm i morse!
Jag och några arbetskamrater (nutid) befann oss i ett hus som ägdes av min mor när jag var liten.
Vi skulle ha semester och hade mat, öl och annat med oss för att stanna någon vecka. Vi gjorde oss hemmastadda, fixade till olika sovrum o.s.v.
Jag går runt och förevisar huset och ser då att det verkar som om någon byggt om lite i huset och ställt in andra möbler. Springer då ut till det som förut var den stora skolsalen (det var en gammal skola) och där är nu en träverkstad.
När jag kommer ut i köket igen så ser jag att det kört in några bilar på gården och att främlingar kliver ut ur bilarna.
Först då inser jag att huset är sållt för flera år sedan och att det är de rätta ägarna som undrar vad vi gör där!
Jag vaknade med ett ryck...

Undrar vad det där kom ifrån?
Citera
2005-02-25, 01:13
Bannlyst
Jag drömmer nästan jämt & vill aldrig vakna upp utan vill fortsätta drömma för dom är så underbara.

Kan inte komma ihåg exakta detaljerna som jag drömde idag men det var nått i stil med att jag & ett par till hitta en jävla massa fludder som vi peta i oss, kunde verkligen känna i drömmen hur flummig jag vart. Sen precis innan jag vakna så stog vi framför en liten burk som låg ute på natten & ur den kom det en jävla massa grönt ljus, det var ondskan. & för att stoppa ondskan från att sprida sig så var man antingen tvungen att slänga i 100.000.000.000.000 kr eller att nån människa var tvungen&offra sig & hoppa in i burken & dö. Då sa en kompis till en annan: Ge mig 100.000.000.000.000kr. Då kolla hon i fickorna & sa att hon inte hade nå pengar, då sa den andre att: Jaha, då blir det du som får offra dig&hoppa in i burken av ondskan. & det gjorde hon, sen vakna jag. Kan tillägga att personen som dog i drömmen, ogillar jag fruktansvärt mycket.
Citera
2005-09-15, 15:02
Medlem
occasuss avatar
Vad drömde ni i natt?

Något säger mig att många här drömmer ganska sjuka drömmar som tragiskt går förlorade i tiden om de inte skrivs ner. Egentligen borde man ha fört drömdagbok sen man lärde sig skriva. Jag vet inte hur det ligger till med er, men min hjärna frambringar mycket bisarrt material om nätterna som är glömt några dagar senare.

Jag återkommer efter nästa ihågkomna dröm!
Citera
2005-09-15, 17:18
Medlem
Alladins avatar
I natt drömde jag att jag gick upp och tog mina Tiromel t3 redan i morse.
När jag vaknade var jag osäker på om jag faktiskt gjort det eller inte, men kom fram till att jag antagligen inte tagit dom när jag räknade, så det blev "några till".
Citera
2005-09-16, 09:09
Medlem
Crazy Diamonds avatar
Igårnatt så drömde jag något väldigt lustigt...

Det började med att jag av någon anledning skulle bada med delfiner, men glömt mina badkläder så jag fick bada i shorts och t-tröja. Jag ville ha min bh på under, men det fick jag inte för då skulle mina bröst halka ner till midjan.
Jag badade i alla fall med de här pingvinerna och sedan red jag på en av dem till skolan. Väl där fick jag reda på att min närmsta vän hade dött. Sedan så var det helt plötsligt nästa dag och då fick jag reda på att en annan klasskompis dött när hon bakade kakor för att hedra min närmsta väns minne. Hon hade ramlat och slagit i bakhuvudet när hon sprang ner för en trappa för att ta ut kaorna ur ugnen. Kakorna var spröda och rosa.
Efter det här blev jag lite deppig och besökte en trollkarl som låste in mig och en annan klasskompis i ett tidlöst tornrum där varje bok som någonsin skrivits om bibeln, eller en tolkning av bibeln, fanns, och vi var tvugna att läsa alla dessa innan vi kunde komma ut. Jag tyckte det var lite tråkigt och ville leka men han snäste bara åt mig "Nej, jag vill läsa bibeln!" (Förövrigt en människa som jag aldrig sett öppna en bok.)
När vi läst ut alla böckerna så gick jag och satte mig på Sergels Torg och pratade med min närmsta väns spöke och vi grät över att vi aldrig mer skulle kunna träffas. Helt plötsligt dyker en bekant upp och börjar tjafsa om att hon en gång tryckte på en knapp på någonstans på Sergels Torg så att en massa polisbilar kom. Då minns jag att jag också blivit lurad att trycka på den knappen, och pekar bort mot min pojkvän som kommer gåendes och skriker: "Det var han som lurade mig!".
Efter det går jag till skolmatsalen och sätter mig. Där får jag veta att för några minuter sedan så var borden alldeles slabbiga av spagietti och köttfärssås eftersom några haft matkrig.

Sedan vaknade jag.

Jag drömmer ganska ofta såhär långa och sammanhängade drömmar, men jag tror aldrig jag drömt en så här konstig (möjligtvis den gången då jag sprang runt och samlade in förrymda själar som symboliserades av små lamm...).
Citera
2005-09-16, 10:50
Medlem
Derisions avatar
Jag drömde att jag hoppade in genom ett fönster till min gamla lågstadieskola, som jag flyttade ifrån när jag gick i 4:an. Där satt alla mina gamla klasskamrater kvar i skolbänkarna, fast vi nu är 21 år. En del var dock kvar i mellanstadieåldern.
Jag gick omkring i skolan och på gården och bara kände mig överlägsen av någon anledning. Kanske för att jag hade flyttat därifrån, och för att jag kände att jag hade ett lyckat liv, och att de bara kunde ta sig i arslet. Två gånger skulle jag ut därifrån med, och satt på fönsterkanten och velade ett bra tag eftersom man var tvungen att klättra ner på en stege som såg väldigt läskig ut. Andra gången jag skulle ner hade det dessutom börjat regna, så jag trodde att jag skulle halka. När jag väl hade ställt mig på stegen så tittade en vän jag hade i klassen ut, och hoppade ner. Då såg jag att det bara var 2 meter ner eller nåt.
Ja det hände en massa andra saker, men vaknade för nån timme sen så kommer inte ihåg alltför väl.
Citera
2005-09-26, 16:06
Medlem
mESSIAS!s avatar
Freaky dröm;

*Drömde att jag sov-vaknade gick ut i köket, o hämtade en rosa påse. Tog påsen och gick fram till min dator. Väl vid datorn tog jag en aftonbladet och la i. Sen vaknade jag. *

(Nu var jag alltså vaken). Jag kollade klockan, 02.41. Så jag vände mig om o somnade som en stock. Klockan ringde 7.30, ja gick upp, gick på dass. Sen gick ja tillbaka till mitt rum igen. När jag står i dörren ser ja till min stora förvåning en rosa påse på dator-stolen. Vafan är detta, tänker jag. Går fram till påasen. Visst ligger de en aftonbldet i.
Citera
2005-09-26, 16:08
Medlem
Subb[a]s avatar
Minns bara att det var något lite otäckt. Har funderat på det tidigare idag men kommer inte ihåg riktigt...
Citera
2005-09-26, 16:15
Medlem
Chigarans avatar
Jag tror att det var nåt litet med ett par jeans. Sen så sov jag så tungt så att jag inte drömde nåt mer. nu ska jag dricka saft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in