Igårnatt så drömde jag något väldigt lustigt...
Det började med att jag av någon anledning skulle bada med delfiner, men glömt mina badkläder så jag fick bada i shorts och t-tröja. Jag ville ha min bh på under, men det fick jag inte för då skulle mina bröst halka ner till midjan.
Jag badade i alla fall med de här pingvinerna och sedan red jag på en av dem till skolan. Väl där fick jag reda på att min närmsta vän hade dött. Sedan så var det helt plötsligt nästa dag och då fick jag reda på att en annan klasskompis dött när hon bakade kakor för att hedra min närmsta väns minne. Hon hade ramlat och slagit i bakhuvudet när hon sprang ner för en trappa för att ta ut kaorna ur ugnen. Kakorna var spröda och rosa.
Efter det här blev jag lite deppig och besökte en trollkarl som låste in mig och en annan klasskompis i ett tidlöst tornrum där varje bok som någonsin skrivits om bibeln, eller en tolkning av bibeln, fanns, och vi var tvugna att läsa alla dessa innan vi kunde komma ut. Jag tyckte det var lite tråkigt och ville leka men han snäste bara åt mig "Nej, jag vill läsa bibeln!" (Förövrigt en människa som jag aldrig sett öppna en bok.)
När vi läst ut alla böckerna så gick jag och satte mig på Sergels Torg och pratade med min närmsta väns spöke och vi grät över att vi aldrig mer skulle kunna träffas. Helt plötsligt dyker en bekant upp och börjar tjafsa om att hon en gång tryckte på en knapp på någonstans på Sergels Torg så att en massa polisbilar kom. Då minns jag att jag också blivit lurad att trycka på den knappen, och pekar bort mot min pojkvän som kommer gåendes och skriker: "Det var han som lurade mig!".
Efter det går jag till skolmatsalen och sätter mig. Där får jag veta att för några minuter sedan så var borden alldeles slabbiga av spagietti och köttfärssås eftersom några haft matkrig.
Sedan vaknade jag.
Jag drömmer ganska ofta såhär långa och sammanhängade drömmar, men jag tror aldrig jag drömt en så här konstig (möjligtvis den gången då jag sprang runt och samlade in förrymda själar som symboliserades av små lamm...).