2009-07-08, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itchy
Frågan är dock om hans musik kommer att leva kvar så värst länge. Om, säg, 50 år kommer nog dom flesta historieskrivningar om MJ handla om skandalerna och inte precis om hans musiks betydelse (som redan idag, i mina öron är rätt medioker).

Hans musik är odödlig som han själv. Du tycker hans musik är medioker. Men miljontals andra anser hans musik att vara guld. Så nej, han kommer nog alltid minnas för den suveräna musik han faktiskt skapade.

När det gäller alla trista skriverier om honom tror jag det mesta bara var rykten och skitsnack.
Citera
2009-07-08, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Knappast. Enligt vissa lever själen vidare efter det att kroppen är död, men det är lite svårt för själen att skriva musik eller sjunga och dansa. Jag kan köpa att Michael Jackson enligt vissas åsikt VAR "King of Pop", men han ÄR inget alls numera...
Och MJ:s fanboys och fangirls kan inte heller tvinga på mig eller någon annan sin skeva syn på saker och ting, vilket inte avhåller dem från att försöka.
Arrogant: check
Retsam: check
Korkad: definitivt inte...

Inte heller kan du tvinga oss andra att hata MJ. Lev som du lär människa.

Och ja hans musik lever fortfarande därmed ÄR han fortfarande king of pop. Tvinga inte på oss ditt skitsnack.

Ditt hat mot MJ gör dej bitter och olycklig. Du har mindervärdes komplex eftersom du hela tiden försöker förminska kungen. Som jag skrivit innan, varken du eller någon annan bitterfitta kan ändra min eller andras åsikt om honom. Han har miljontals fans, är älskad överallt och hans musik spelas jämt. Han är kung och du är vem? Vem älskar dej? Vem respekterar dej? Varken jag eller någon annan.
Senast redigerad av Devilseed 2009-07-08 kl. 14:14.
Citera
2009-07-08, 14:11
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Hans musik är odödlig som han själv. Du tycker hans musik är medioker. Men miljontals andra anser hans musik att vara guld. Så nej, han kommer nog alltid minnas för den suveräna musik han faktiskt skapade.

När det gäller alla trista skriverier om honom tror jag det mesta bara var rykten och skitsnack.

Det finns en gräns när det är så mycket rykten att vissa av dom faktiskt måste vara sanna. Tror inte allt om Jackson är sant men en hel del borde faktiskt vara det. Tror tex att han mycket väl kan ha haft något fuffens för sig med ungar.
Citera
2009-07-08, 14:15
Bannlyst
Citat:
Det finns en gräns när det är så mycket rykten att vissa av dom faktiskt måste vara sanna. Tror inte allt om Jackson är sant men en hel del borde faktiskt vara det. Tror tex att han mycket väl kan ha haft något fuffens för sig med ungar.

Ok det får stå för dej. Men personligen tror jag inte på det. Han kärlek till barn byggde inte på något sexuellt. Det finns inga som helst bevis för det.
Citera
2009-07-08, 14:21
Medlem
Kåwnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Du skriver att han ÄR kung, vilket ju inte stämmer eftersom han är död, och alltså inte ÄR något annat än en ruttnande hög av organisk materia...

Så vem av oss två är det som är dum i huvudet?

Du förstår alltså inte vad han säger när han menar att Michael Jackson ÄR kung? Utan istället hävdar du bestämt att han faktiskt är död, och därmed inte kan vara kung. Stort fail, skrattade faktiskt åt dig.
Citera
2009-07-08, 14:22
Medlem
Albinssons avatar
Aftonbladets stora rubrik ifrån minnesstunden igår: ”Jag var 13 år – och hans dejt”

Citatet är från Brooke Shields, som berättade om sig själv och MJ när de var små. Men Aftonbladet försöker tydligen att locka läsare genom misstolkning, som vanligt.
Citera
2009-07-08, 14:37
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kåwnan
Tror personer som du inte förstår vad det är folk gillar med MJ, därför det verkar så konstigt för dig. Försök o se framför din egen näsa nu och klura på det lite.

Ohhh, känner du dig träffad? Faktiskt så har jag funderat på denna MJ-dyrkan även innan den store Gudens död. Har nämligen lagt märke till att en stor del av hans allra största fans tillhör någon, av mig, ovan nämnda kategorier. Glömde dock en kategori och det är tjejer under 18.
Citera
2009-07-08, 14:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
Det är även i den åldern som man behöver sina föräldrar mest. Har en vän vars mor gick bort när han var 11 år, han förändrades rätt mycket och jag kan tänka mig att MJ's barn kommer göra det också.

Ja, tyvärr är det så att man påverkas i de flesta fall av sina föräldrars död väldigt mycket. Som tur är, har MJ:s barn mycket stöd från Jackson familjen.
Citera
2009-07-08, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ja, vilken bra idé att ignorera alla med obekväma åsikter! Välkommen till flashback! Spelar ingen roll vad du tycker så kommer du alltid få mothugg.

Inte mycket till diskussionsforum om alla tycker likadant. Vill du ha medhåll kan du dra till någon hyllningssida för MJ istället.

Det är jag väl medveten om lille vän. Men du även dina åsikter kommer få mothugg. Vi är många som inte håller med dej heller.

Men eftersom du hatar MJ så mycket så förstår inte jag vad du gör på denna tråd? Varför inte starta en "hata MJ" tråd istället?
Senast redigerad av Devilseed 2009-07-08 kl. 15:05.
Citera
2009-07-08, 15:03
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ja, tyvärr är det så att man påverkas i de flesta fall av sina föräldrars död väldigt mycket. Som tur är, har MJ:s barn mycket stöd från Jackson familjen.

...eller "som tur är så räddar Jacksons familj barnen från M. Jackson"
Citera
2009-07-08, 15:10
Bannlyst
Citat:
Lämpligen kunde en hyllning av MJ läggas i delforumet -alternativa sexualiteter. -Pedofili.

Hade du bevis på att han var pedofil? Langa hit bevisen.

Jag skulle oxå kunna vråla ut som du gör att DU är en människa som knullar djur. Har jag bevis för det dock? Hänger du med? Förstår du vad jag menar?
Senast redigerad av Devilseed 2009-07-08 kl. 15:13.
Citera
2009-07-08, 15:15
Medlem
itchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Inte heller en hattråd vad jag kan se. Men fortsätt du med ditt negativa snack om MJ så fortsätter jag mitt positiva snack om MJ som för övrigt är och kommer alltid förbli KUNG. Jepp KUNG.

Jag har inte sagt att jag hatar MJ, har sagt att han är ett överskattat freak och förmodligen avvikande sexuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in