2009-07-08, 21:59
Medlem
Imzadis avatar
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/mj58_09/article5488473.ab
Citera
2009-07-08, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Att folk här inne försöker gömma sin rasism/nazism är löjligt, många har hakkors i användarnamn eller på sin avatar, andra nickar "mohammed" och andra mellanöstern namn och skriver ofta ord som neger/blatte och andra rasistiska saker så fort de får chansen.

Håller med!

Och inte ett skit gör modsen, så man undrar ju över deras inställning också.
Finns ju I&I där de kan spy ut sin galla men tydligen är man intelligensbefriad när man är nynazist så man måste skriva i varenda tråd sitt rasistiska svineri.
Citera
2009-07-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itchy
Så till vilken välgörenhet skänkte han sina pengar och finns det några källor på hur mycket? Jag är nyfiken.

Nu är jag inte någon expert på skattefrågor i USA men vad jag förståt så skänker förmögna ofta mycket pengar där borta, av skattetekniska skäl.

Det är ingen hemlighet att jackson har skänkt otroligt mycket till vägörenhet, senast hörde jag det igår på cnn.
Citera
2009-07-08, 22:02
Medlem
itchys avatar
Citat:
Det är ingen hemlighet att jackson har skänkt otroligt mycket till vägörenhet, senast hörde jag det igår på cnn.

Men till vad och hur mycket?
Citera
2009-07-08, 22:03
Medlem
Citat:

Vet inte till vad men han har ju själv skapat heal the world foundation så han har nog skänkt en hel del till den.
Citera
2009-07-08, 22:07
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:

"The Millenium issue (of Guinnes world records book) listed the music legend under Most Charities Supported By A Pop Star, with a staggering 39 international organizations including the Make-A-Wish Foundation and the American Cancer Society. Those are only the known ones however, as Jackson was also prone to giving away impulsively and anonymously.

Jackson had been known to hand over the proceeds from concerts to local charities and hospitals as he did with the History tour in Bombay, or donate personal items for auction to organisations like UNESCO. It’s been estimated he may have given up to $500 million to charity in his lifetime."

Källa: http://jollypeople.com/blog/2009/07/01/michael-jackson-guiness-world-record/

Det är fanimig 3 999 200 105 svenska kronor.
Senast redigerad av Noetlovskij 2009-07-08 kl. 22:10.
Citera
2009-07-08, 22:09
Medlem
Husbögens avatar
Citat:

Ska det vara så svårt att googla?

http://www.looktothestars.org/celebrity/113-michael-jackson
http://www.examiner.com/x-7230-Atlanta-Special-Needs-Kids-Examiner~y2009m6d25-Thank-You-Michael-Jackson-for-your-life-long-c harity-work

Finns hur många länkar som helst.
Citera
2009-07-08, 22:10
Medlem
Är det någon som vet om man kan få tar på bilderna som visades på "bigscreen" under minnesstunden, isåfall vart?
Jag antar att det kan vara rätt omöjligt för att Staples Center (eller vem det nu va som gjort dem) kanske inte vill dela med sig.
Citera
2009-07-08, 22:10
Medlem
Nu har jag en fråga till er som tror att MJ var pedofil. Låt oss nu leka med tanken och säga att Jordan Chandler erkänner att han har ljugit och det visar sig att MJ inte var pedofil. Då vet vi ju att MJ var tillsammans med tusentals barn av och inte gjorde något sexuellt med dessa.

Vad skulle ni tycka om Mj då? Jag tror inte ens ni kan skriva goda ord om karln även fast vi låtsas om att vi visste att han var oskyldig. Jag tror inte goda tankar existerar i ere huvuden nämligen.

Se så, skriv nu.
Citera
2009-07-08, 22:15
Medlem
(卐)s avatar
Citat:
Sen spenderade han ett antal miljoner en gång på att tömma ett varuhus för att själv få uppleva hur det var att gå och handla utan uppståndelse, något som han aldrig upplevt.

Det har ni säkert sett klipp på, när han har en kundvagn som han skjutsar iväg för att sedan hoppa på och åka med på.

Det roliga är att dokumentären som var igår var extremt kritisk emot MJ, där sa dom bl.a att MJ älskade sig själv och att det viktigaste för honom var att ha pengar (what a joke). I den dokumentären sa de just att MJ slängde pengar omkring sig på onödiga ting, vilket förmodligen stämde, + att han skänkte otroligt mycket till välgörenhet.

Så där har ni beviset för det, MJ slängde pengar omkring sig.

Tror ni sånt som står i svensk damtidning också?
Allvarligt lär er titta utanför boxen, och lär er hur saker och ting fungerar, ni tror väll inte på att han köpt och slösat såsom skvaller media raporterar, allt det där är svepsjäl.. pengarna gick åt till uppgförelser med barnen föräldrar ..punk slut
Lär er källkritik och lär er söka på nätet, i stället för att skrika om "källa på det och det" jag kan lika bra säga åt er, motbevisa att han inte va pedoneger,
Citera
2009-07-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitzu
Är det någon som vet om man kan få tar på bilderna som visades på "bigscreen" under minnesstunden, isåfall vart?
Jag antar att det kan vara rätt omöjligt för att Staples Center (eller vem det nu va som gjort dem) kanske inte vill dela med sig.

Vet inte om just dessa bilder kan finnas det finns en hel del här: http://www.mjjpictures.com/main.html
Citera
2009-07-08, 22:17
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (卐)
Tror ni sånt som står i svensk damtidning också?
Allvarligt lär er titta utanför boxen, och lär er hur saker och ting fungerar, ni tror väll inte på att han köpt och slösat såsom skvaller media raporterar, allt det där är svepsjäl.. pengarna gick åt till uppgförelser med barnen föräldrar ..punk slut
Lär er källkritik och lär er söka på nätet, i stället för att skrika om "källa på det och det" jag kan lika bra säga åt er, motbevisa att han inte va pedoneger,

Om du tror att ALLA miljarder som han var god för - för det var han. Han var inte bara miljonär, utan miljardär, gick åt till den där rättegången 1993 - då är du fanimig tappad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in