2011-03-22, 09:02
Medlem
Tiortss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF
Lite hjälp skulle uppskattas! Jag har testat med både Explorer, Safari och Firefox. Och ja; har flikar upptill. Hur får jag bort dom?

Har du fler flikar med flashback så kan det störa, speciellt vid pm. Då får iaf jag bara ha en flik uppe. Testa google chrome som manhof sa.

Sitter på utb nu så får söka lite mer ikv hemma!
Citera
2011-03-22, 13:16
Medlem
Tiortss avatar
det enda jag hittade för stunden är

Q: Det händer att jag blir utloggad när jag ska posta. Jag måste logga in på nytt, och då försvinner inlägget jag skrivit! Vad ska jag göra?

A: Logga in med ”Kom ihåg mig?” förbockat; annars loggas du ut automatiskt efter c:a 15 minuters inaktivitet mot servern (eller om browsern stängs). Eller kopiera texten i ditt inlägg innan du trycker ”Skicka svar”, så har du en backup. Eller förhandsgranska oftare. Eller, om olyckan redan skett: Logga in, backa sedan browsern förbi inloggningen till redigeringsfönstret där din text ligger kvar, posta.

och att se till att du har "tillåt att cookies lagras" eller vad det nu står i webbläsar inställningarna..
Citera
2011-03-22, 15:47
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Tjenare HGG!

Det stämningar, jag hade både stickningar och domningar men de gick över av sig själv efter någon vecka eller två. Sedan dess har jag inte märkt av dem alls.

Hur går det för dig annars?

//Ivan
Det går bra,ligger på deff nu och skalar 0.5kg i veckan.Det värsta med deff tycker jag är motivationen
speciellt innan man ska åka till gymmet,väl där går det hyffsat.Du ska väl själv på en deff snart vad jag förstår.Å andra sida blir man rätt nöjd när man ser sig i spegeln.Börjar bli lite konturer nu när det skalas.
Citera
2011-03-27, 14:32
Medlem
IvanDFs avatar
DD som i DeffDags!

Efter ett par månader av kaloriöverskott och tung träning är det nu dags för 12 veckor på kaloriunderskott och lite lättare träning.

Jag kom precis hem med ett lass bestående av kycklingfiléer, tonfisk, makrill, broccoli, kvarg, magert kött och fullkornsprodukter (ris, bulgur och pasta) etc.

Planen är lika enkel som den brukar vara. Bartolls program i all ära men efter att ha provat hans 12 veckors-program så kan jag bara konstatera att mitt eget schema passar mig bättre. Så back to basic, it is, som Yoda skulle ha sagt.

Jag börjar på:

Ca 300 gram protein
Ca 70 gram fett

Sen använder jag kolisar för att gasa/bromsa viktnedgången. Aldrig mer än 1 kilo i viktnedgång per vecka, aldrig mindre än 0.5 kg. Personligen så är 0.5-0.7 kg optimalt.

Första veckorna unnar jag mig lite mer av ris, pasta, potatis, bulgur. Mot slutet skär jag ner också på det och ser istället till att kolhydraterna kommer från grönsaker. Fettet kommer främst från olivolja, fet fisk, avocado och nötter. Men så länge jag håller mig inom ca 70-80 gram per dag så är jag inte rädd för smör och grädde.

Jag minskar aldrig på fettet. Däremot minskar jag lite på proteinet men går aldrig under 200 gram per dygn. I början brukar jag hålla ungefär samma kaloriintag varje dag. Mot slutet äter jag lite mindre på vilodagarna för att kunna äta lite mer de dagar då jag kör tex rygg.

ÄNTLIGEN börjar resan då jag ska få se vad som skett under fläsket det senaste halvåret. Ska blir riktigt, riktigt roligt

Såja, då åker vi!
Citera
2011-03-27, 14:41
Medlem
Gibsones avatar
Citat:
DD som i DeffDags!

Efter ett par månader av kaloriöverskott och tung träning är det nu dags för 12 veckor på kaloriunderskott och lite lättare träning.

Jag kom precis hem med ett lass bestående av kycklingfiléer, tonfisk, makrill, broccoli, kvarg, magert kött och fullkornsprodukter (ris, bulgur och pasta) etc.

Planen är lika enkel som den brukar vara. Bartolls program i all ära men efter att ha provat hans 12 veckors-program så kan jag bara konstatera att mitt eget schema passar mig bättre. Så back to basic, it is, som Yoda skulle ha sagt.

Jag börjar på:

Ca 300 gram protein
Ca 70 gram fett

Sen använder jag kolisar för att gasa/bromsa viktnedgången. Aldrig mer än 1 kilo i viktnedgång per vecka, aldrig mindre än 0.5 kg. Personligen så är 0.5-0.7 kg optimalt.

Första veckorna unnar jag mig lite mer av ris, pasta, potatis, bulgur. Mot slutet skär jag ner också på det och ser istället till att kolhydraterna kommer från grönsaker. Fettet kommer främst från olivolja, fet fisk, avocado och nötter. Men så länge jag håller mig inom ca 70-80 gram per dag så är jag inte rädd för smör och grädde.

Jag minskar aldrig på fettet. Däremot minskar jag lite på proteinet men går aldrig under 200 gram per dygn. I början brukar jag hålla ungefär samma kaloriintag varje dag. Mot slutet äter jag lite mindre på vilodagarna för att kunna äta lite mer de dagar då jag kör tex rygg.

ÄNTLIGEN börjar resan då jag ska få se vad som skett under fläsket det senaste halvåret. Ska blir riktigt, riktigt roligt

Såja, då åker vi!
Kör hårt och lycka till med deffen
Citera
2011-03-27, 17:46
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibsone
Kör hårt och lycka till med deffen

Tack för det, Gibsone!
Citera
2011-03-28, 20:21
Medlem
IvanDFs avatar
Såja, då är vi igång! Dagens kostintag:

Fullkornsris, kycklingfilé, magert kött, broccoli, olivolja, Kesella 1% och proteinpulver.

Nu återstår 83 dagar - Iiiiiiii-HA!!
Citera
2011-03-29, 13:20
Medlem
IvanDFs avatar
Liten uppdatering om styrka, psyke mm

Har från början utlovat återkommande och lite mer utförliga rapporter om hur jag mår av att konstant ligga på testo. Kände att det var ett tag sedan jag skrev något så here we go again, som Stakka Bo försökte rappa för 100 år sen

Psyke
Mår oförändrat BRA! Ingen ökad aggression eller irritation. Jag är mitt gamla, vanliga jag fast lite starkare, har lite lättare att bygga massa och lite (mycket) mer lust.

Fysik
Senaste 6 mån har jag tränat hårdare och mer strikt än någonsin. Jag har inte direkt tränat mesigt tidigare men testot gör att man kan ta sin träning till en högre nivå. Även på "bara" 250 mg Galenika i veckan. Faktum är att jag märkte av en större skillnad när jag började på 250mg än när jag klev upp till 500mg.

Nu kliver jag ner till 250mg i veckan. Ska bli intressant om jag känner av det. Eller om jag inte märker av det i någon större utsträckning, precis jag inte direkt märkte av när jag ökade veckodosen till 500mg.

Har en axel som krånglar (jag vet; måste börja träna rotatorcufen bättre) och en handled som spökar. Det sista verkar dock vara ett relativt vanligt fenomen. Det har blivit för trångt i ett ledfäste. Fick rådet att bära en stödskena som gör att jag inte belastar handleden i fel vinkel. Den påtvingande vilan kan få det hela att gå över. Annars är det ett ingrepp som blir aktuellt, dvs ett besök hos handkirurgen. Ska försöka unvika det eftersom jag ser framför mig hur ungefär all träning måste läggas ner under flera veckor/månader.

Bieffekter
Lite förhöjt blodtryck, svettas lättare och mycket vid fysisk ansträngning , blir lätt blossande röd i ansikte och på bröst om jag går snabbt eller tränar, något ökad skäggväxt och lite mer kroppsbehåring. Jag märker tex att allt hår växer lite snabbare och jag har fått mer fjun på ryggen. Så snarare luden än hårig. Som sagt; ingen ökad irritation eller övriga förändringar i humöret, inga finnar och inte heller har jag tappat hår på huvudet.

Kort sagt: Mår fantastiskt bra på lågdos testo, träningen går fantastiskt med bra resultat på köpet!
Citera
2011-03-29, 13:47
Medlem
Mr-zippos avatar
Tjenare komipis!
Kul se att du e tillbaka o uppdaterar
När det gäller ditt intag testa vända på de så du äter lite mer vilo dagarna än träningsdagarna
Skillnaden jag märkte va att jag tappa inte lika mycket i styrka än om jag hade kört som vanligt mer kcal träningsdagarna än vilodagarna
Maten e viktigast vid återhämtning därför tror jag du ska satsa på ge kroppen mer näring när den vilar

Cheers
Citera
2011-03-31, 11:41
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo
Tjenare komipis!
Kul se att du e tillbaka o uppdaterar
När det gäller ditt intag testa vända på de så du äter lite mer vilo dagarna än träningsdagarna
Skillnaden jag märkte va att jag tappa inte lika mycket i styrka än om jag hade kört som vanligt mer kcal träningsdagarna än vilodagarna
Maten e viktigast vid återhämtning därför tror jag du ska satsa på ge kroppen mer näring när den vilar

Cheers

Tjenare Z!

Jo, nu händer det något nytt så det finns lite mer att skriva om. Tänkte försöka uppdatera i alla fall 2-3 ggr vecka.

Intressant tanke. Kruxet är bara att jag blir så in i helvete hungrig i samband med tunga pass. Så rent psykiskt är det lättare för mig att hålla ut i tre månader om jag förlägger lågkcal-dagarna till mina
vilodagar. Då får jag också äta lite mer till helgen. Vilket också underlättar den psykiska biten.

Men det känns som värt att testa! Det totala intaget över en vecka blir oförändrat så att laborera lite inom det spannet gör varken till eller från.

//Ivan DF
Citera
2011-03-31, 11:47
Medlem
Mr-zippos avatar
Citat:
Tjenare Z!

Jo, nu händer det något nytt så det finns lite mer att skriva om. Tänkte försöka uppdatera i alla fall 2-3 ggr vecka.

Intressant tanke. Kruxet är bara att jag blir så in i helvete hungrig i samband med tunga pass. Så rent psykiskt är det lättare för mig att hålla ut i tre månader om jag förlägger lågkcal-dagarna till mina
vilodagar. Då får jag också äta lite mer till helgen. Vilket också underlättar den psykiska biten.

Men det känns som värt att testa! Det totala intaget över en vecka blir oförändrat så att laborera lite inom det spannet gör varken till eller från.

//Ivan DF
Fan va gött då får man se dig lite mer här inne.

Mjo jag förstår men om du kör mer kolisar på träningsdagarna så kommer du känna dig betydligt piggare under Passet samt ha orken o sen vilodagarna då kcal ska va högre bytar du ut kolisarna mot protte i de lpnga loppet kommer du ha energi eftersom de blir lite över från vilodagen samt att du äter kolisar träningsdagarna. Testa tror inte du blir besviken på ett sånt upplägg

Tex bara 300g P 50 K vila
Träning 250g P 100g K
Ja du förstår va jag menar, sj tycker jag de håller mig mättare samt gladare dp de känns att man får ösa ordentligt på tröningsdagarna eftersom man äter mer kolisar o trycket finns där.
Citera
2011-03-31, 16:44
Medlem
IvanDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-zippo
Fan va gött då får man se dig lite mer här inne.

Mjo jag förstår men om du kör mer kolisar på träningsdagarna så kommer du känna dig betydligt piggare under Passet samt ha orken o sen vilodagarna då kcal ska va högre bytar du ut kolisarna mot protte i de lpnga loppet kommer du ha energi eftersom de blir lite över från vilodagen samt att du äter kolisar träningsdagarna. Testa tror inte du blir besviken på ett sånt upplägg

Tex bara 300g P 50 K vila
Träning 250g P 100g K
Ja du förstår va jag menar, sj tycker jag de håller mig mättare samt gladare dp de känns att man får ösa ordentligt på tröningsdagarna eftersom man äter mer kolisar o trycket finns där.

Om ett par veckor, när jag kapar ännu lite mer på kolisarna (ligger redan och för närvande på 150 gram på träningsdagarna) så ska jag testa ditt upplägg!

Tack för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in