DD som i DeffDags!
Efter ett par månader av kaloriöverskott och tung träning är det nu dags för 12 veckor på kaloriunderskott och lite lättare träning.
Jag kom precis hem med ett lass bestående av kycklingfiléer, tonfisk, makrill, broccoli, kvarg, magert kött och fullkornsprodukter (ris, bulgur och pasta) etc.
Planen är lika enkel som den brukar vara. Bartolls program i all ära men efter att ha provat hans 12 veckors-program så kan jag bara konstatera att mitt eget schema passar mig bättre. Så back to basic, it is, som Yoda skulle ha sagt.
Jag börjar på:
Ca 300 gram protein
Ca 70 gram fett
Sen använder jag kolisar för att gasa/bromsa viktnedgången. Aldrig mer än 1 kilo i viktnedgång per vecka, aldrig mindre än 0.5 kg. Personligen så är 0.5-0.7 kg optimalt.
Första veckorna unnar jag mig lite mer av ris, pasta, potatis, bulgur. Mot slutet skär jag ner också på det och ser istället till att kolhydraterna kommer från grönsaker. Fettet kommer främst från olivolja, fet fisk, avocado och nötter. Men så länge jag håller mig inom ca 70-80 gram per dag så är jag inte rädd för smör och grädde.
Jag minskar aldrig på fettet. Däremot minskar jag lite på proteinet men går aldrig under 200 gram per dygn. I början brukar jag hålla ungefär samma kaloriintag varje dag. Mot slutet äter jag lite mindre på vilodagarna för att kunna äta lite mer de dagar då jag kör tex rygg.
ÄNTLIGEN börjar resan då jag ska få se vad som skett under fläsket det senaste halvåret. Ska blir riktigt, riktigt roligt
Såja, då åker vi!