2024-07-07, 21:28
Medlem
Top 10 låtar från 70 80 och 90 taket från Kiss? Vilka tycker ni?
Citera
2024-07-09, 15:38
Medlem
Vilken Kiss demo som kom inte med på ett album tycker ni är bäst? Länka gärna
Citera
2024-07-09, 15:41
Medlem
Galejans avatar
Är det någon under femtiofem som lyssnar på den här smörjan numera?
Citera
2024-07-11, 02:02
Medlem
KISS är kanske det mest underskattade rockbandet i världshistorien. Visst är var och är ett stort band men de förtjänar mer hype och mer fans.

Personligen älskar jag senare 80-tals KISS mest, eran där de inte hade sin makeup.

Turn on the Night
Crazy, Crazy Nights
Heaven's On Fire
Lick It Up
Let's Put the X In Sex
Reason To Live
God Gave Rock 'N' Roll To You II

Några exempel på den era, och deras klart bästa låtar! Helt underbart!
Citera
2024-07-13, 19:41
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
KISS är kanske det mest underskattade rockbandet i världshistorien. Visst är var och är ett stort band men de förtjänar mer hype och mer fans.

KISS var populära så det räcker, och de hade en del bra låtar, men också en del barnsliga låtar om deras penisar m.m. Jag tycker att deras poprockperiod 1979-80 är lite underskattad. Dynasty och Unmasked är bra plattor. Den osminkade eran gillade jag inte alls.

Gene kan inte sjunga live, utan bara vråla och ropa "Oh yeah". Låtar som I love it loud och Young and Wasted med Gene låter förjävligt live.

https://www.youtube.com/watch?v=oWkWP8clEW0

Låter det bra?
Citera
2024-07-13, 19:49
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
KISS var populära så det räcker, och de hade en del bra låtar, men också en del barnsliga låtar om deras penisar m.m. Jag tycker att deras poprockperiod 1979-80 är lite underskattad. Dynasty och Unmasked är bra plattor. Den osminkade eran gillade jag inte alls.

Gene kan inte sjunga live, utan bara vråla och ropa "Oh yeah". Låtar som I love it loud och Young and Wasted med Gene låter förjävligt live.

https://www.youtube.com/watch?v=oWkWP8clEW0

Låter det bra?

För att bedöma att Gene sjunger förjävligt live, kommer du dragandes med sämsta tänkbara publikinspelning från VHS 1983, känns inte vidare seriöst, tvärtom. Gene kan fortfarande sjunga, det är däremot Paul som inte kan det (sedan flertalet år). Men det har du sannolikt missat.
Citera
2024-07-13, 20:03
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
För att bedöma att Gene sjunger förjävligt live, kommer du dragandes med sämsta tänkbara publikinspelning från VHS 1983

Ja.

I love it loud:

https://www.youtube.com/watch?v=MwHnP_gSG9w

Citat:
Gene kan fortfarande sjunga, det är däremot Paul som inte kan det (sedan flertalet år). Men det har du sannolikt missat.

Nej, det har jag nog märkt. Pauls röst lät ansträngd redan på Sonic Boom-tiden, och sedan gick det bara utför. Men Genes vrålande hade inte med stämbandsproblem att göra.
Citera
2024-07-13, 20:06
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Ja.

I love it loud:

https://www.youtube.com/watch?v=MwHnP_gSG9w

Nej, det har jag nog märkt. Pauls röst lät ansträngd redan på Sonic Boom-tiden, och sedan gick det bara utför. Men Genes vrålande hade inte med stämbandsproblem att göra.

Håller med om Paul. Gene sjunger däremot i det närmaste identiskt som han gjorde på sjuttiotalet än idag - han har mer eller mindre alltid varit en usel sångare.
Citera
2024-07-13, 20:10
Medlem
Saloths avatar
Älskade Kiss som barn!
Tycker fortfarande att deras första skivor håller.
Då menar jag allt från Kiss 1 till Kiss alive 2.
Då sjöng Paul bra, riktigt bra!
Efter det så var det nästan bara skit förutom en låt, COTN.
Citera
2024-07-13, 20:17
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Älskade Kiss som barn!
Tycker fortfarande att deras första skivor håller.
Då menar jag allt från Kiss 1 till Kiss alive 2.
Då sjöng Paul bra, riktigt bra!
Efter det så var det nästan bara skit förutom en låt, COTN.

Håller med, om både Paul och Kiss. COTN är den sista riktigt bra låten Kiss spelade in, sedan gick det käpprätt åt skogen. Dock var första återföreningen riktigt bra live 1996-1997.
Citera
2024-07-13, 20:26
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med, om både Paul och Kiss. COTN är den sista riktigt bra låten Kiss spelade in, sedan gick det käpprätt åt skogen. Dock var första återföreningen riktigt bra live 1996-1997.

Härligt att höra!
Jag är en 60-talist, du?
Citera
2024-07-13, 20:27
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Härligt att höra!
Jag är en 60-talist, du?

Jag är 70-talist! Dock gillat Kiss sedan 1983.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in