Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-09, 01:28
  #433
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vilket är Kiss mest underskattade Album tycker ni? Jag tycker ni kan ta med solo albumen med inte bara de från 78, utan också från de från medlemmar som slutat Kiss.

(Music From) The Elder

En skiva som ligger mig varmt om hjärtat, iallafall. Jag var förvisso lite besviken när jag öppnade upp min julklapp där i december ’81 och såg bara en näve som sträckte sig mot en dörr.

Men musiken var det INGET fel på. Och det var med en poster i lp’n, så min besvikelse över konvolut gick snabbt över.
Citera
2024-03-09, 17:41
  #434
Medlem
pojkpingiss avatar
Vilken käftsmäll Ace Frehleys nya album 10, 000 Volts är, lite ojämn kanske, men en glad överaskning. Så här bra har Kiss inte låtit sedan 1983 (även om Sonic Boom var okej).
Citera
2024-03-09, 23:45
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrumpaKort
(Music From) The Elder

En skiva som ligger mig varmt om hjärtat, iallafall. Jag var förvisso lite besviken när jag öppnade upp min julklapp där i december ’81 och såg bara en näve som sträckte sig mot en dörr.

Men musiken var det INGET fel på. Och det var med en poster i lp’n, så min besvikelse över konvolut gick snabbt över.

The Oath, I, A World Without Heroes och Dark Light står ut väldigt bra. Det är ett bra album. The Unmasked, The Elder och Creatures är de albumen som följer varandra bra och de är annorlunda och inte en enda låt är dålig.
Citera
2024-03-09, 23:46
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Vilken käftsmäll Ace Frehleys nya album 10, 000 Volts är, lite ojämn kanske, men en glad överaskning. Så här bra har Kiss inte låtit sedan 1983 (även om Sonic Boom var okej).

Jag tycker det var ett bra album och han har det fortfarande. Cherry Medicine är den enda låten är lite njaa enligt mig.
Citera
2024-03-10, 06:58
  #437
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag tycker det var ett bra album och han har det fortfarande. Cherry Medicine är den enda låten är lite njaa enligt mig.

Håller med, hans liveband gör ett riktigt bra jobb, grymma killar. Hoppas han kommer till Europa med skivan, han har haft en grym setlista de senaste månaderna tycker jag.
Citera
2024-03-10, 19:58
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Håller med, hans liveband gör ett riktigt bra jobb, grymma killar. Hoppas han kommer till Europa med skivan, han har haft en grym setlista de senaste månaderna tycker jag.


Han har gjort många bra låtar i Kiss.

Shock me
2000 man
Talk To Me
Two Sides Of The Coin
Torpedo Girl
Dark Light

New York Groove från hans solo album

Han gjorde nyinspelning på Parasite, Cold Gin och Rock And Roll Hell på albumet Origins vol 1. Han spelade in en version av She på Origins vol 2
Citera
2024-03-10, 20:00
  #439
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Han har gjort många bra låtar i Kiss.

Shock me
2000 man
Talk To Me
Two Sides Of The Coin
Torpedo Girl
Dark Light

New York Groove från hans solo album

Han gjorde nyinspelning på Parasite, Cold Gin och Rock And Roll Hell på albumet Origins vol 1. Han spelade in en version av She på Origins vol 2

Håller med dig helt, mer eller mindre alla hans låtar i Kiss var klockrena. Var det inte han som skrev Strange Ways från Hotter Than Hell också? Eller är det bara gitarrsolot i den låten som är en av hans bästa?
Citera
2024-03-29, 22:29
  #440
Medlem
Vilka Kiss konserter tycker ni ska släppas officiellt på dvd, blu ray eller cd?
Citera
2024-04-13, 00:57
  #441
Medlem
Nu har Kiss sålt sina rättigheter till pophouse. Deras låtar, sminket och deras logo för 300 miljoner dollar. Vad tycker ni om det? De har ju turnerat färdigt och hade nog inte släppt fler album så det var nog rätt beslut.

Pophouse står bakom Abbas avatarshow så de kommer nog göra samma sak med Kiss.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback