2022-12-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
KISS har väl gjort sin sista Sverigespelning sisådär 10 gånger nu. De kommer nog tillbaka.
Haha, borde döpa om turnén till ”Never ending tour”.
Citera
2022-12-05, 23:09
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Haha, borde döpa om turnén till ”Never ending tour”.

Gene är ju för fasiken 73 år. De kommer aldrig mer komma tillbaka för en spelning i Sverige. Nu kör dom de sista länderna sen blir det välbehövlig pension.
Citera
2022-12-05, 23:34
Medlem
Weit-wegs avatar
En tråd med Kiss…kul

Minns då farsan drog med mig till Gröna Lund -76 (9år gammal) för se bandet jag dyrkat i ett par år.
Det man sett innan i konsertväg var Rankarna på skolans aula.
Minns väl att Kiss ”front of house” (mixbordet) var så stor som scenen Rankarna spelade på.

Bästa plattor av Kiss lär vara alla de tidiga alsterna….

Kul att man på riktigt minns denna konsert som på något vis satte normen för hur live-musik skulle vara.
Citera
2022-12-06, 08:03
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrumpaKort
Gene är ju för fasiken 73 år. De kommer aldrig mer komma tillbaka för en spelning i Sverige. Nu kör dom de sista länderna sen blir det välbehövlig pension.
Mick Jagger är 79. Han och de andra gubbarna i Rolling Stones turnerar ännu. Tror inte att Kiss kommer sluta med sina spelningar.
Citera
2022-12-06, 08:28
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Mick Jagger är 79. Han och de andra gubbarna i Rolling Stones turnerar ännu. Tror inte att Kiss kommer sluta med sina spelningar.

Förvisso. Men Jagger har inte en 20 kg tung kostym på sig kväll efter kväll.
Citera
2022-12-06, 08:48
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Gene verkar vara vidrig, dock jävligt underhållande som artist, så han är väl "bäst" i bandet. Tycker ingen skiva är riktigt bra, dock en och annan ok låt på 70-tals skivorna. De två från 76 är nog deras "bästa", om man man måste välja.
Citera
2022-12-06, 09:39
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnStrumpaKort
Förvisso. Men Jagger har inte en 20 kg tung kostym på sig kväll efter kväll.
Ja, det är ju sant. Men jag tror ändå att de kommer fortsätta med sina konserter.
Citera
2022-12-06, 11:37
Medlem
EnStrumpaKorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, det är ju sant. Men jag tror ändå att de kommer fortsätta med sina konserter.

Du hade helt rätt, haha! De kommer till Rättvik 12-13 juli nästa år.
Citera
2022-12-06, 13:32
Medlem
Adelaides avatar
...och jag hade helt rätt.
Citera
2022-12-06, 14:46
Medlem
Samtidigt om de vill fortsätta turnera och trivs med det livet så varför inte….? Kanske lite missvisande dock om publiken betalar betalar dyra pengar för att de tror att det är sista chansen att se dem…. Men Kiss är ju alltid roliga att se även om de borde variera låtarna lite mer
Citera
2022-12-07, 17:19
Medlem
Kiss kommer till Dalhalla 12-13 juli….. någon nämnde Dalhalla i tråden men jag trodde det var ett skämt. Annorlunda ställe mot de arenor de är vana att spela på. Intressant, jag är inte negativ tvärtom, blev bara så förvånad…… Hur många tar Dalhalla in? 1000-2000 pers?
Citera
2022-12-08, 01:35
Medlem
MatseKestaMs avatar
Kollade pris på dalhalla, biljetterna som finns kvar verkar ligga runt 2500-3000 svenska pengar. Visst det är KISS förstås men på riktigt så är det aningen ovärt, för mig.

Såg dom sist på SRF och showen går inte av för hackor men det låter inte som förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in