2026-07-30, 13:45
Medlem
smickras avatar
Hur kunde Paul C bli trummis i kiss när han spelar fel så mycket jämfört med originalversionerna?

Bruce spelar Aces licks identiskt men eric kör med dubbla kaggar och helt eget.

Bruce borde hittat på egna solon till 70-talsmaterialet.
Kolla in Animalize live uncensored på YouTube.

Vilket stolpskott. Hade båda inlärningssvårigheter?
Citera
2026-08-01, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Hur kunde Paul C bli trummis i kiss när han spelar fel så mycket jämfört med originalversionerna?

Bruce spelar Aces licks identiskt men eric kör med dubbla kaggar och helt eget.

Bruce borde hittat på egna solon till 70-talsmaterialet.
Kolla in Animalize live uncensored på YouTube.

Vilket stolpskott. Hade båda inlärningssvårigheter?

På vilket sätt spelar Eric fel? Menar du för fort eller att han tekniskt inte spelar som Peter? Bruce spelar inte som Ace, men det e klart att vissa låtar låter ju snarlika liksom
Citera
2026-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
På den här dagen 1976. KISS släpper sitt fjärde studioalbum "Destroyer".
Stort grattis på 50 års dagen

Vilka är dina favoritspår från albumet?

Själv är jag svag för Beth , "Shout It Out Loud" & "God of Thunder"

Detroit Rock City har ett långt intro tyvärr
Citera
2026-08-01, 21:40
Medlem
Är Hot In The Shade inte riktigt bra egentligen?
Citera
2026-08-12, 19:49
Medlem
Adelaides avatar
Nej, Kiss är ett skitband.
Inte en enda skiva är bra rakt igenom.
Sen kan man undra vad de ska med 2 gitarrister till? Uppenbart att Paul hade sin gitarr mer för showens skull än vad han kunde spela.
Hade de inte haft smink och pyroteknik så hade detta band varit bortglömt idag.
Citera
2026-08-13, 20:55
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Sen kan man undra vad de ska med 2 gitarrister till? Uppenbart att Paul hade sin gitarr mer för showens skull än vad han kunde spela.

Att Kiss blev ett enormt kommersiellt massfenomen under senare delen av 70-talet berodde på att de nådde ut till barnpublik, vilket är värt att understryka. Samma ungar som gillade Spiderman och Superman gillade Kiss, som släpade med föräldrarna till konserter. Vid återföreningen på 90-talet hade samma ungar blivit vuxna och kunde delta i nostalgin, så kunde man sälja vidare samma koncept till deras ungar.

Deep Purple, Led Zeppelin osv. hade ungdomar som fans.
Citera
2026-08-22, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Jag undrar över det att om Kiss inte hade haft sminket och dräkterna hade de slagit igenom som de gjorde på 70-talet, Jag tror inte det, de hade nog haft framgång eller kunnat tjäna bra med pengar, men inte i närheten så som de gjort nu, Jag tycker Kiss har många bra album och låtar och de har hållt sig relevanta under alla år o turnerat mycket.
Citera
2026-08-22, 08:32
Medlem
Rebali179s avatar
Vd tycker ni om utgivningen av Kiss Destroys Anaheim '76

Själv så tycker jag att de kunde ha skippat Ace Frehley Guitar Solo & Gene Simmons Bass Solo
Det blir så tråkigt & segt att lyssna på.
Citera
2026-08-29, 06:35
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag undrar över det att om Kiss inte hade haft sminket och dräkterna hade de slagit igenom som de gjorde på 70-talet, Jag tror inte det, de hade nog haft framgång eller kunnat tjäna bra med pengar, men inte i närheten så som de gjort nu, Jag tycker Kiss har många bra album och låtar och de har hållt sig relevanta under alla år o turnerat mycket.

Tror inte heller det.

Mountain var ett amerikanskt hårdrocksband som faktiskt kunde sina grejer och påminner om hur Kiss hade kunnat låta om de hade varit bra. Det enkla riffandet finns där men de låter tyngre och har inte skalat bort bluessvänget. På vissa låtar låter de lite mer som ett USA-Zeppelin fast med enkelheten från Blue Cheer. Melodiskt är de mycket bättre än Kiss dessutom. Rekommenderar låtar som "Mississippi Queen", "Never in My Life", "Nantucket Sleighride", "Theme for an Imaginary Western" och "For Yasgur's Farm".

De var tidigare ute också - bildades 1969 redan.

Blue Öyster Cult och Captain Beyond är annars bra - men har färre likheter med Kiss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in