2023-05-28, 02:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Botten på Alfredos är 4-5 mm. Det kallar inte jag tjock botten.

Normal/tunn botten är bara ett par mm, fryspizza har tjock botten gmf med en normal pizza.
Citera
2023-05-28, 07:59
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Dessutom har lidl en päronglass på pinne som jag tycker är väldigt god, perfekt nu i värmen!
Måste absolut testa. Säljer de glassarna även styckvis?
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, den är inte dum. Jag tänker på deras päronisglass som då har motsvarigheten Piggelin som är tre gånger så dyr och inte ens hälften så god som Lidls produkt.
Piggelin har tuttifruttismak, inte päron
Citera
2023-05-29, 00:57
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Måste absolut testa. Säljer de glassarna även styckvis?
Piggelin har tuttifruttismak, inte päron

Nej, men sett dem göra det. Visste inte det var tuttifrutti smak på piggelin.
Citera
2023-05-29, 20:19
Medlem
dreamstorms avatar
Lidl säljer den här veckan 10-pack färska hamburgare (1,12 kg)med 98% nötkött för 89,90 kr. Har testat dessa och tycker de är minst lika goda som hamburgarna i den klassiska svarta lådan.

Köpte på mig 3 förpackningar och stekte ett par till middagen. Tänkte frysa in resten styckförpackade så håller dem ett par månader.
Citera
2023-05-30, 20:49
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamstorm
Lidl säljer den här veckan 10-pack färska hamburgare (1,12 kg)med 98% nötkött för 89,90 kr. Har testat dessa och tycker de är minst lika goda som hamburgarna i den klassiska svarta lådan.

Köpte på mig 3 förpackningar och stekte ett par till middagen. Tänkte frysa in resten styckförpackade så håller dem ett par månader.
Kanske testar en packe av de där färska. Annars är det något som gör att de frysta i svarta lådan är godare än Icas, Garants, Och Coops färska. Kan inte sätta fingret på vad?
Citera
2023-05-30, 21:57
Medlem
dreamstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske testar en packe av de där färska. Annars är det något som gör att de frysta i svarta lådan är godare än Icas, Garants, Och Coops färska. Kan inte sätta fingret på vad?

Färska hamburgare i kyldisken brukar bara ha runt 80% kött, resten är mest vatten och potatismjöl. Kanske därför de inte smakar lika gott?
Citera
2023-05-30, 22:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Färska hamburgare i kyldisken brukar bara ha runt 80% kött, resten är mest vatten och potatismjöl. Kanske därför de inte smakar lika gott?
Kan så vara, nu kommer jag inte ihåg % av kött i de andra. Skulle nog hellre tippa på köttkvaliten? De svarta fryspuckarna är otippat goda. Men nu skall jag pröva en storpacke packe Lidls färska!
Citera
2023-05-31, 14:48
Medlem
Citat:

köpte i går en 10 pack men smakar de verkligen som de danska burgarna ? har inte provat de
Citera
2023-05-31, 18:27
Medlem
Vill tipsa om Lidls vita choklad av märket Fin Carré.

Billig vit choklad som smakar bättre än både Fazers och Marabous dito i min mening. Samtidigt som den är mycket billigare än de förenämnda (9 kr per 100 g) och rättvisemärkt som en bonus.

Passar utmärkt i bakning också då jag sitter och mumsar på mina citrontryfflar i detta nu. Ett riktigt fynd!
Citera
2023-06-01, 13:44
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaysouw1
Vill tipsa om Lidls vita choklad av märket Fin Carré.

Billig vit choklad som smakar bättre än både Fazers och Marabous dito i min mening. Samtidigt som den är mycket billigare än de förenämnda (9 kr per 100 g) och rättvisemärkt som en bonus.

Passar utmärkt i bakning också då jag sitter och mumsar på mina citrontryfflar i detta nu. Ett riktigt fynd!

Den på 200g har också ett bra pris (15:90). Helt vanlig mjölk choklad kostar nästan som en marabou 100g.
Senast redigerad av Bertil85 2023-06-01 kl. 13:48.
Citera
2023-06-01, 20:14
Medlem
Dranghoffs avatar
Har Lidl tappat det?
I dag fick jag veta att deras müsli, både den gröna och den blå påsen, har utgått ur sortimentet. Utan att man erbjuder någon likvärdig ersättare! För någon månad sedan försvann deras färdigportioner, och kaffegrädden saknas på hyllan sedan april på grund av leveransstörningar. Trist utveckling. Om man måste gå till Hemköp för att handla basvaror lär man handla resten där också. Lidl får då nöja sig med ströbesök, som när man av någon anledning vill kosta på sig grekiska bergamottfrukter i sirap.
Citera
2023-06-01, 20:57
Medlem
Chrinolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Har Lidl tappat det?
I dag fick jag veta att deras müsli, både den gröna och den blå påsen, har utgått ur sortimentet. Utan att man erbjuder någon likvärdig ersättare! För någon månad sedan försvann deras färdigportioner, och kaffegrädden saknas på hyllan sedan april på grund av leveransstörningar. Trist utveckling. Om man måste gå till Hemköp för att handla basvaror lär man handla resten där också. Lidl får då nöja sig med ströbesök, som när man av någon anledning vill kosta på sig grekiska bergamottfrukter i sirap.

Kan bara instämma. Har inte varit där denna månaden, handlat på Coop. Märkte ingen större skillnad i plånboken, Lidl har höjt priset på flera favoriter så det blev Coop, synd för de biter sig själva i svansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in