2017-01-20, 17:45
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Har inte haft några problem med nån av deras grejjer, den enda som varit nåt problem med var en luftfuktare och den fick jag pengarna tillbaka utan snack.
Jag slog till på en sån! Använder såna dels till att grilla mackor men 9/10 gånger så när jag äter tacos så lägger jag tortillan på den och monterar ost, kött, grönsaker osv på tortillan. Medan jag gör det så värms brödet och osten börjar smälta
Den jag köpte idag hade perfekt stor yta så en tortilla får plats!
Citera
2017-01-20, 19:31
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Matgeek på Grönsakshallen i Sorunda, lite matnyttigt om "Blodapelsiner"!

https://www.youtube.com/watch?v=LK5JkucAWzo

Tack, det var en del intressanta grejer. Pluspoäng för att de inte använde det rysliga begreppet ”röda apelsiner”.
Citera
2017-01-20, 21:54
Medlem
någon som kan tipsa om något ur deras asiatiska vecka? hur är nuggetsen, vårrullarna?
Citera
2017-01-20, 23:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseisnice
någon som kan tipsa om något ur deras asiatiska vecka? hur är nuggetsen, vårrullarna?

Båda är helt okej som "snabbmat" ploppa ner i fritösen och dippa i nån av deras asiatiska såser (föredrar dom små vegetariska vårrullarna över dom stora med köttfyllning).
Citera
2017-01-21, 08:10
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Fick inhandlat tre paket XXL-schnitzlar för första gången och undrar så klart om ni har några tillagningstips/hur tillagat man dem godast? Och vad rekommenderar ni till?
Stek rätt så länge med mellanvärme. Dessa funkar bäst "well done".

Tillbehör:
Kokt potatis
Hackad surkål
Hackad rödlök
Citronklyfta

Funkar bra utan sås i mitt tycke, men barnen gillar att ha bea/creme fraiche blandning till.
Citera
2017-01-21, 08:48
Medlem
Citat:
Båda är helt okej som "snabbmat" ploppa ner i fritösen och dippa i nån av deras asiatiska såser (föredrar dom små vegetariska vårrullarna över dom stora med köttfyllning).

tack då ska jag testa dessa blir nog även en förpackning kebab
Citera
2017-01-21, 11:54
Medlem
Teleslingas avatar
Måste bara poängtera hur god Lidl kaviar är. Mild men tydlig röksmak och bra balans mellan sälta och sötma.

http://1.bp.blogspot.com/-8GaZJFtRQ6...m%C3%A4rke.JPG
Citera
2017-01-21, 14:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseisnice
tack då ska jag testa dessa blir nog även en förpackning kebab

Kebaben tyckte iaf jag inte var nån höjdare, men är inte så superförtjust i kebabkött...
Citera
2017-01-21, 19:53
Medlem
Citat:
Kebaben tyckte iaf jag inte var nån höjdare, men är inte så superförtjust i kebabkött...

okej jag ska testa och återkommer
Citera
2017-01-21, 22:00
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Måste bara poängtera hur god Lidl kaviar är. Mild men tydlig röksmak och bra balans mellan sälta och sötma.

http://1.bp.blogspot.com/-8GaZJFtRQ6...m%C3%A4rke.JPG

Även min favorit. Tillverkas av Marenor Seafood som även tillverkar Isbjörnens kaviar, nummer två på min lista. Innehåller även mer rom än Isbjörnens 52% vs. 50%.
Citera
2017-01-21, 22:10
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Även min favorit. Tillverkas av Marenor Seafood som även tillverkar Isbjörnens kaviar, nummer två på min lista. Innehåller även mer rom än Isbjörnens 52% vs. 50%.

Tja rom % som Kalles Kaviar (52%). Jmf Ejdern 77% torskrom.
Citera
2017-01-21, 22:41
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tja rom % som Kalles Kaviar (52%). Jmf Ejdern 77% torskrom.

Isbjörnens ska vara "premium" framför Admiral, that's my point, samma tillverkare.
Ejderns är inte vidare god men det är ju som bekant en smaksak. Det är ju ingen garanti att det är godare bara för att det är 77% torskrom. Prisläget är ju också i en helt annan division.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in