2016-06-03, 16:20
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Även den rökta skinkan (typ som Perssons tunna skivor) är bra och prisvärd.

Jag kan rekommendera denna också. Känns ordentligt rökt och har precis rätt smak. Jämfört med Perssons är skivorna ganska fast och sitter ihop bra.
Citera
2016-06-03, 18:04
Medlem
Dr.Katis avatar
Valnötssalami nästa vecka, check!

På Folkungagatan (Sthlm) fanns en halv pall "Panache" kvar för drygt en timme sedan.
5 paket xxl-schnitzlar fanns också kvar i frysen.
Citera
2016-06-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Galet gott

Det var faktiskt riktigt gott. Men det var ju snarare läsk med lite svag humlesmak än öl med citronsmak. Jag trodde det skulle vara det senare. Men men, gott var det.
Citera
2016-06-04, 22:32
Medlem
Dr.Katis avatar
Jag var ute å åkte med brorsan idag och bad honom svänga förbi Skärholmen så jag kunde kolla in Lidl där på jakt efter xxl-schnitzeln. Antingen finns det många kvar eller så har man inte tagit in den alls var min tanke.
Haha, frysen visade sig vara full med schnitzlar så jag plockade med mig 8 paket, bingo!
(För övrigt var Skärholmen ett riktigt ruggigt ställe, inte riktigt lika illa som Rinkeby som jag besökt en gång på 90-talet, men ändå! )
Citera
2016-06-05, 15:58
Medlem
Här är min köplista till veckan.
Obs! Har de öppet som vanligt i morgon, på nationaldagen? Hittar ingen info om öppettiderna i Sundsvall.

Bröd
Dulano, Chorizo salami
Ost
Valnötssalami
Munsterost; lite synd att de har inte den med
kummin! Men i så fall får man köpa kummin själv.
Antipastitallrik
Franska pajer
Creme brulee
Serranoskinka
Veckodosett
Skjorta, kortärmad

Inte säker att jag köper allt!
Citera
2016-06-05, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Panaché finns i butik!!!

Såg det hos en bekant i annonsen, drog dit direkt, köpte 10 förpackningar. Fick höra av kassörskan att varje butik fått en pall, oklart om mer inkommer iaf här i mina trakter.

Vill minnas att det inte alls är säkert om flera partier dyker upp, brukar jaga panaché så handla, handla för faaaan!!!

Shandy!
Citera
2016-06-05, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avaraharava
Här är min köplista till veckan.
Obs! Har de öppet som vanligt i morgon, på nationaldagen? Hittar ingen info om öppettiderna i Sundsvall.

Bröd
Dulano, Chorizo salami
Ost
Valnötssalami
Munsterost; lite synd att de har inte den med
kummin! Men i så fall får man köpa kummin själv.
Antipastitallrik
Franska pajer
Creme brulee
Serranoskinka
Veckodosett
Skjorta, kortärmad

Inte säker att jag köper allt!

Allvarligt, koper Du klader pa LIDL?!
Citera
2016-06-05, 16:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert

Varför inte? En del av deras kläder är helt okej.
Citera
2016-06-05, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Varför inte? En del av deras kläder är helt okej.

Nja, kan inte halla med, skulle aldrig kopa ett kladesplagg pa LIDL, en platta bars utomlands javisst, men klader, aldrig!
Citera
2016-06-05, 16:09
Citat:
Nja, kan inte halla med, skulle aldrig kopa ett kladesplagg pa LIDL, en platta bars utomlands javisst, men klader, aldrig!

Säger inte så mycket iofs, men kallingar brukar iaf vara bättre än vad man får för samma pris på H&M.

Annars är väl mest problemet med lidl-kläder att det är en massa fula tryck, dom borde hålla sig borta från just det.
Citera
2016-06-05, 16:10
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Kvalitet är kvalité. Men jag respekterar din åsikt och utgår ifrån att du aldrig någonsin skulle gå in på en H&M och handla kläder. Där kan vi snacka massproduktion och skräp och pöbelmode.
LIdls träningskläder är helt ok. Vissa underkläder men även en del andra plagg. Köpte några mjuka, riktigt sköna långärmade t-shirts sist. Riktigt bra bomull. Egyptisk bomull.

Allt händer på hur man bär upp det rent stilmässigt. Inte varifrån det kommer.
Sådan ängslan överlåter vi åt stillösa modeslavar.
Citera
2016-06-05, 19:19
Medlem
Citat:

Nej då, har inte gjort det hittills, men det är många som gör det. Om storleken skulle passa, så varför inte? Jag är inte så ultrakinkig på vad jag har på mig … Däremot skulle jag aldrig spendera hutlösa pengar för dyra märkeskläder. Men det finns vissa andra områden där jag kan vara oerhört kvalitetsmedveten. Till exempel viss dricka måste hålla hög klass!

Det finns oerhört mycket mer än bara öl som är gott på Lidl! Jag skulle lätt kunna handla nästan hälften av all mat hos de.

BTW. Varför är ginger beer så okänt i Svedala så fort man kommer bort från storstäderna?
Senast redigerad av Avaraharava 2016-06-05 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in