2015-10-26, 19:14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Fr o m torsdag är det italienskt tema: http://reklamblad.lidl.se/aaba92fc-2...381345a881/#/1

Det ser jag fram emot, ska köpa klyftpotatisen med rosmarin igen. Köpte ett antal påsar förra gången den fanns, den är riktigt god tycker jag. Smidig också med kort tillagningstid eftersom den är färdig och man bara värmer den i stekpannan eller ugnen. Det står stekpanna på påsen, men jag har även kört den i ugnen och det funkar bra det med. Ganska små påsar bara, så jag ska nog köpa tre-fyra stycken igen.
Citera
2015-10-26, 19:45
Medlem
JerryCottons avatar
Hur är pizzorna i veckans kampanj? De har väl funnits tidigare?
Citera
2015-10-26, 21:43
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Håller tummarna för Quattro Formaggio, utsökta!
Citera
2015-10-26, 23:35
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Tidigare kampanjers Italiamo-pizzor har varit bättre än alla fryspizzor jag smakat. (Den med paprika ser väl rätt tveksam ut dock för en paprikaskeptiker som mig).

Tack som tusan för tipset!
Citera
2015-10-27, 20:41
Medlem
Sereenas avatar
Dom har små ungsformar i metall just nu och dom är riktigt bra för 1-2 personer, har den runda springformen sedan innan och passade på att köpa en sockerkaksform och en brödform, brödformen är perfekt storlek för lasagne (en lasagneplatta får ganska precis plats och den har höga sidor för bra med lager). 30kr styck om jag inte minns fel.
Citera
2015-10-27, 20:47
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom har små ungsformar i metall just nu och dom är riktigt bra för 1-2 personer, har den runda springformen sedan innan och passade på att köpa en sockerkaksform och en brödform, brödformen är perfekt storlek för lasagne (en lasagneplatta får ganska precis plats och den har höga sidor för bra med lager). 30kr styck om jag inte minns fel.
Ugnsformar is the shit, ska genast kollas upp!
Tack för tips.
Citera
2015-10-27, 20:48
Medlem
Havskräftorna de säljer (märke smålandskräftan?) är fina! Finns de i alla butiker där ute?
Citera
2015-10-28, 13:53
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Hej!
Har någon en åsikt om Lidls chokladsås? De har ett, för mig nytt och obekant märke, som tillverkar både kolasås och chokladsås.
Citera
2015-10-28, 22:57
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Hej!
Har någon en åsikt om Lidls chokladsås? De har ett, för mig nytt och obekant märke, som tillverkar både kolasås och chokladsås.

Håller i min mening lika bra som ICAs och Ohoy's, enda skillnaden enligt mig är att Ohoy's är mer tjockflytande men smakmässigt funkar Lidls utmärkt. Nu snackar jag choklad, kolasåsen har jag inte provat. Tror de har en lakritssås också som jag testat men inte minns mycket av.
Citera
2015-10-28, 23:00
Bannlyst
Köp;
Godiset
Chips
Yoghurt
Ost, inte smörgåsost. Utan dessertostar, finns en med apelsinsmak som är ljuvlig

Köp inte;
Glassen
Frukostflingor
Juice

Men det är i princip det sortimentet som jag har testat ur LIDL
Citera
2015-10-28, 23:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Köp;
Godiset
Chips
Yoghurt
Ost, inte smörgåsost. Utan dessertostar, finns en med apelsinsmak som är ljuvlig

Köp inte;
Glassen
Frukostflingor
Juice

Inget fel på glassen, och deras "lyx müsli" är helt suverän (blå resp grön påse).

Juicen beror på sort, en del är bra andra mindre bra.
Citera
2015-10-29, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Köp;
Godiset
Chips
Yoghurt

Köp inte;
Glassen
Frukostflingor
Juice

Deras cheddar i små fyrkantiga plastpåsar är riktigt god.
Flingor köpte jag innan (deras K special-klon) men plötsligt började de doppa dem i socker. Lite konstigt.
Juice använder jag inte men deras glass är finfin bruksglass. Visst, inte alla sorter men de blå paketen exempelvis, är i princip helt riskfria att köpa. Choklad, straciatella och den med valnöt är smaskiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in