2017-01-12, 02:42
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Vill vi ens veta vad du skulle med det till?

Gissa 3 gånger, vad fasen tror du man har bodybutter till, bre på smörgåsen?
Citera
2017-01-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
När var fiskpinnar höjdare? I någon form och fason?

Förvisso. Med så här då: de var ingen höjdare jämfört med andra fiskpinnar. Kommer aldrig vara gourmetmat men det finns ju grader i helvetet.
Citera
2017-01-14, 08:25
Medlem
i dag blir det att åka till lidle för inköp av milbona smör en klar favorit i smör
Citera
2017-01-18, 16:05
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Någon som köpt tryckkokaren?
Citera
2017-01-18, 16:23
Medlem
tjenare.knugens avatar
Fick inhandlat tre paket XXL-schnitzlar för första gången och undrar så klart om ni har några tillagningstips/hur tillagat man dem godast? Och vad rekommenderar ni till?
Citera
2017-01-18, 16:30
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Fick inhandlat tre paket XXL-schnitzlar för första gången och undrar så klart om ni har några tillagningstips/hur tillagat man dem godast? Och vad rekommenderar ni till?

Stek i smör och servera med potatis och lämpliga tillbehör (tex citron, kryddsmör eller en kall sås).
Citera
2017-01-18, 16:53
Medlem
Ferdinand-Piechs avatar
Citat:

Ris, rårörda lingon, citron + en trevlig vinägrettsallad bredvid.
Citera
2017-01-18, 18:51
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Steker dem i rikligt med smör/olja.
Kokt plugg e favven till.
Stekta burkchampinjoner i rikligt med fett som även funkar som skysås.
Ärter och citron.
Ibland har jag ansjovis å kapris i stället för svampen.

Dock ALLTID citron till!
Citera
2017-01-19, 20:09
Medlem
Isnatts avatar
Jag behöver en ny 'paninigrill' då jag för en tid sedan råkade tappa min i golvet när jag lagade tacos och drack öl. Fokus på öl. Såg att Lidl har en liknande den som for i golvet hemma hos mig, är deras elektronikgrejer bra? Är ju inte så avancerat så är väl bara att köpa egentligen, men..
Citera
2017-01-19, 20:18
Medlem
Dranghoffs avatar
Jag konstaterar att även Lidl har börjat kalla blodapelsiner för det intetsägande ”röda apelsiner”. Vad är det för irrlära som sprider sig hos våra livsmedelshandlare?
Citera
2017-01-19, 20:49
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Jag konstaterar att även Lidl har börjat kalla blodapelsiner för det intetsägande ”röda apelsiner”. Vad är det för irrlära som sprider sig hos våra livsmedelshandlare?
Matgeek på Grönsakshallen i Sorunda, lite matnyttigt om "Blodapelsiner"!

https://www.youtube.com/watch?v=LK5JkucAWzo
Citera
2017-01-19, 21:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag behöver en ny 'paninigrill' då jag för en tid sedan råkade tappa min i golvet när jag lagade tacos och drack öl. Fokus på öl. Såg att Lidl har en liknande den som for i golvet hemma hos mig, är deras elektronikgrejer bra? Är ju inte så avancerat så är väl bara att köpa egentligen, men..

Har inte haft några problem med nån av deras grejjer, den enda som varit nåt problem med var en luftfuktare och den fick jag pengarna tillbaka utan snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in