2016-10-14, 14:46
Medlem
Jofs avatar
Tyvärr denna sändning av snäckor/sniglar var inte bra. Lite sand i dåligt vitlökssmör. Eller kanske bara otur i det paketet jag köpte igår.
Citera
2016-10-14, 16:02
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tyvärr denna sändning av snäckor/sniglar var inte bra. Lite sand i dåligt vitlökssmör. Eller kanske bara otur i det paketet jag köpte igår.

Tack för varningen! Skippar att köpa denna gången. De bukar vara ganska bra.
Citera
2016-10-14, 17:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femi
Symaskin på Lidl v.42 - kan det vara något att satsa på?

Är det någon här som har köpt något liknande en symaskin, borrmaskin etc. på Lidl och råkat ut för att den har gått sönder inom garantitiden? Jag funderar lite på hur bra det funkar med byte i de fallen, jag är alltid lite skeptisk till att köpa elektronik och liknande på ställen som bara säljer det då och då och bara små partier. Något säger mig att det borde funka sämre med garanti/reklamation då. Jag har dock ingenting utom mina fördomar att basera det på, jag bara köpt småel på Lidl (en digital våg bland annat) och när det har gått sönder har det gått så pass lång tid att det bara har varit att köra grejerna till återvinningen.
Citera
2016-10-14, 18:20
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Tack för varningen! Skippar att köpa denna gången. De bukar vara ganska bra.

Du hade nog bara otur. Mina sniglar var ljuvliga. Jag hoppas de har några kvar imorgon när jag ska handla igen.
Citera
2016-10-14, 18:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Är det någon här som har köpt något liknande en symaskin, borrmaskin etc. på Lidl och råkat ut för att den har gått sönder inom garantitiden? Jag funderar lite på hur bra det funkar med byte i de fallen, jag är alltid lite skeptisk till att köpa elektronik och liknande på ställen som bara säljer det då och då och bara små partier. Något säger mig att det borde funka sämre med garanti/reklamation då. Jag har dock ingenting utom mina fördomar att basera det på, jag bara köpt småel på Lidl (en digital våg bland annat) och när det har gått sönder har det gått så pass lång tid att det bara har varit att köra grejerna till återvinningen.

Har dom inget kvar att byta med så får du pengarna tillbaka utan snack.
(Iaf från mina egna erfarenheter)
Citera
2016-10-15, 18:34
Medlem
Det jag köper är:

Kyckling
Mozzarella
Cottage Cheese
Kvarg
Tonfisk i vatten
Fun light

Utöver det ska jag börja kolla lite mer intensivt när bulken drar igång, kanske kan spara in lite fler kronor!
Citera
2016-10-15, 19:34
Citat:

Spara kvittot så får du pengar tillbaka iaf?

Jag köpte hårtrimmer nyligen, är himla nöjd, men går ju inte säga något om hållbarheten än, är bara en månad eller så.

Tips:
Köpte hörlurarna för 129 kr, ljudet är helt ok. Lite kort sladd om man har dom till datan och inte mobilen, men det är ingen katastrof.
Citera
2016-10-16, 12:00
Medlem
jamesbondes avatar
Här har Lidl haft nyinvigning. Det enda jag märkte var att de chockhöjt både ölen (perlenbacher) och chipsen. Hejdå Lidl.
Citera
2016-10-16, 15:38
Medlem
junkbords avatar
Har lidl slutat med surkålen?
Och varför finns det ingen vettig tysk senap i grundutbudet, eller har jag missat något?
Citera
2016-10-16, 16:51
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Jag har aldrig själv köpt prylar på Lidl som är värda att återlämna, men har vid flertal tillfällen haft garantiärenden före mig i kassakön. Senast i veckan (en smörgåsgrill). Har aldrig varit varit tjafs. Kontanter mot signatur + telefonnummer.
Citera
2016-10-16, 16:53
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Och varför finns det ingen vettig tysk senap i grundutbudet, eller har jag missat något?
1. Surkål ska du köpa på coop/willys/ica. Krakus från polen. Den är god.
2. Tysk senap? Är det mot det franska hållet? Lidl har bra fransk senap i små glasburkar. Eller är tysk senap något annat?
Citera
2016-10-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Surkålen i vitt vin finns i mina butiker iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in