2018-04-21, 13:45
Medlem
Det här med sous vide-apparat som de annonserar, behöver inte mat vara vakuumförpackad isåfall? I annonsbladet finns bara en sorts apparat som ska "doppas" och sen plastpåsar.
Citera
2018-04-21, 16:44
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmar.ebbesen
Det här med sous vide-apparat som de annonserar, behöver inte mat vara vakuumförpackad isåfall? I annonsbladet finns bara en sorts apparat som ska "doppas" och sen plastpåsar.
Immersion method funkar bra. https://youtu.be/ing0AmNl1SQ
Själv använder jag vaccmaskin oftast.
Citera
2018-04-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Immersion method funkar bra.
Det var fiffigt. undrar om man kan kombinera det med Slow cooker. Om man har vatten i den.
Citera
2018-04-21, 20:33
Medlem
Citat:

Får väl köpa vacuumapparat på annan butik isåfall om de inte har någon sådan? Påsarna är ju för det mesta gångbara på flera märken.
Citera
2018-04-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Får väl köpa vacuumapparat på annan butik isåfall om de inte har någon sådan? Påsarna är ju för det mesta gångbara på flera märken.
Ja, det känns inte aktuellt att köpa fler apparater till köket (platsbrist) jag undrade bara.
Citera
2018-04-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ja, det känns inte aktuellt att köpa fler apparater till köket (platsbrist) jag undrade bara.

Kör själv med immersionmetod de (få) gånger jag kör sousvide men letar efter en bättre vacmaskin än den Anderson jag har. Så rekommenderar att börja med immersionmetoden innan man investerar i full uppsättning med grejer. Själv använder jag vacmaskinen primärt till egenskjutet viltkött och annat bulk-kött.
Citera
2018-04-22, 13:46
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Nu blir det gnällande.

Alpveckan, varje gång denna alpvecka är så blir det mindre intressanta saker med.

Ännu en gång fattades det som skulle varit med i bladet, personalens svar var att man antingen 1, fått in en mindre kartong (och det gått åt direkt) eller 2, "det kanske kommer in något på dag X (senare i veckan), vilket det aldrig gör.

Istället ser jag pallar med kläder och annat skit stå på lagret, och därtill fullt med tattare som rotar ibland skiten.

Jag ger inte heller mycket för resten av tema veckorna, det mesta har redan varit i olika förpackningar i omgångar.

Lidl har tappar väldigt mycket senaste åren.

Förr kunde jag spontan handla där för flera hundra, ibland 1 gång varje vecka, matvaror som jag inte hittade någon annanstans t.ex.

Den här tråden med tips känns också ganska "meh" nu mera, ser samma återkommande saker och inte mycket känns längre så exotiskt och spännande med Lidls matutbud. (De andra sakerna skiter jag i, Lidl börjar bli mer en ÖoB butik snart medtanke på att de tycks utöka andelen annat än mat mitt i butiken).
Citera
2018-04-23, 13:33
Medlem
Ja, jag får väl gnälla lite med. Tyvärr är det så här med att mycket som annonseras aldrig kommer in i butiken. Och personalen bara säger att ja det skall kanske komma senare, vilket det aldrig gör, eller att det tagit slut, vilket det inte gjort för jag har varit på plats tidigt.
Tyvärr har de också höjt sina priser hela tiden så nu är de inte så billiga längre. Liten skillnad mot konkurrenterna nu och då är utbudet ändå rätt skralt.
Lidl har annars hög kvalitet på det mesta får jag säga.
Citera
2018-04-23, 22:42
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellerium
Ja, jag får väl gnälla lite med. Tyvärr är det så här med att mycket som annonseras aldrig kommer in i butiken. Och personalen bara säger att ja det skall kanske komma senare, vilket det aldrig gör, eller att det tagit slut, vilket det inte gjort för jag har varit på plats tidigt.
Tyvärr har de också höjt sina priser hela tiden så nu är de inte så billiga längre. Liten skillnad mot konkurrenterna nu och då är utbudet ändå rätt skralt.
Lidl har annars hög kvalitet på det mesta får jag säga.

Fick hem reklambladet idag, 39 sidor prylar - 9 sidor mat.

Det säger väl allt om vilket håll lidl går åt.

Jag saknar det gamla lidl i början, måste väl vara en 15 år sen? Då var matutbudet verkligen spännande.

Märkte föresten av en slump idag vid frukosten att deras färska juice är exakt samma som Garants. Exakt samma förpackning och smak, samma datumstämpel på samma plats, bara annan färg på korken.
Citera
2018-04-25, 13:36
Medlem
Det mest på lidl är skräp tycker jag. Riktigt svårt att hitta det man söker också
Citera
2018-04-25, 20:22
Medlem
...
Senast redigerad av yeeesss 2018-04-25 kl. 20:26.
Citera
2018-05-01, 02:28
Medlem
TraXzmans avatar
Bättrer snabbpizza kvalite än dr outer, ,ica och coop så jag utlesuter dom plus att dom är billigare , min åsikt

testat fyra så av dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in