2006-08-31, 23:41
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Frysta kycklingfileer - färdiglagade - med de där potatisklyftorna eller jumbofritsen är en snabb och god middag. In i ugnen 20 minuter i 175 grader, båda i samma form. Sallad & mangoraja till.

Den här mangorajan, var inköps den?
Är det dom fritesen i grön påse alla pratar om?

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Ja, den är värd att prova. Dansk är den, och det står inte "Made for Lidl" utan ett något annat företag, om dom inte gjort om förpackningen.

Gillar du den inte så är det bara att köpa något annat nästa gång.

Ska absolut prova! Tack för tipset!!!

Förövrigt, finns det nå schyssta såser och dressingar som är värda att prova? Är helt såld på såser och försöker hitta lite variation till det vanliga sweet chilli och ketchup såsandet.
Citera
2006-09-01, 00:11
Medlem
RödPartisans avatar
Köp inget från Lidl. Allt är skit (förutom cidern). Stöd lokala producenter av olika varor. Mycket fräshare och bättre!
Citera
2006-09-01, 00:58
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödPartisan
Köp inget från Lidl. Allt är skit (förutom cidern). Stöd lokala producenter av olika varor. Mycket fräshare och bättre!
På det viset. Men ja, ja.. Välkommen till Flashback iaf.
Citera
2006-09-01, 01:18
Medlem
Litet gult djurs avatar
Mangoraja finns inte på Lidl (det är väl Rydbergs som gör den), currysåsen kan ersätta. Både potatisklyftorna i grön påse och jumbofritsen är mycket bra.
Citera
2006-09-02, 21:21
Medlem
RödPartisans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
På det viset. Men ja, ja.. Välkommen till Flashback iaf.

Tack så mycket
Citera
2006-09-02, 21:25
Medlem
Truxas avatar
Jag köpte en ogräsbrännare på Liedl. Kostade 89:- komplett med flaska.
Citera
2006-09-03, 01:01
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag köpte en ogräsbrännare på Liedl. Kostade 89:- komplett med flaska.
Kan nog användas för att bränna annat än ogräs också.
Citera
2006-09-03, 15:19
Medlem
Continental Ops avatar
äpplemoset o lingonsylten är helt klart prisvärda jmf med dumsvenska motsvarigheter, kostar fan en tredjedel o duger lika bra på gröten hemma i husvagnsparken på mornarna

tzatziki chipsen smakar tyvärr inte ett skit - rekommenderas inte

chokladmagnumkopiorna med chokladglasskrisp i är jävligt mäktiga
Citera
2006-09-03, 15:55
Medlem
LinLins avatar
Makrill i tomatsås!

Deras makrill i tomatsås smakar curry; gott som fan och rekommenderas varmt!
Citera
2006-09-03, 18:18
Medlem
wääuus avatar
tsatsikichipsen är ju skitgoda!? fast de kanske inte var från Lidl, förresten kan man köpa refill till torrbollen billigt på lidl ibland, för er som behöver kalciumklorid till nåt...

Edit: energidrycken är fin som sagt, arraksbollar är billiga å goda, läsk på sportflaska utan kolsyra var skitgod enligt mig (fick sexpack av en som höll på att kräkas av smaken..) billiga chips brukar ii allmänhet funka asbra
Citera
2006-09-06, 11:00
Medlem
Lidl har otroooooooooligt goda köttbitar som jag brukar köpa!

På utsidan är det kycklingkött och på insidan en ca 1,5cm tjock skinkbit och en lika tjock ostbit! Utsidan är typ friterad eller nått och paketet är grönt och innehåller oftast 3 bitar. Fanns på konsum eller ica förut också.

Edit: dom har en god tysk mjölk också. Lång hållbarhet och paketen är typ röda med kossor på om jag minns rätt. Oboyen blir mycket godare med den mjölken!
Citera
2006-09-06, 15:33
Medlem
Kapads avatar
Jag antar att det blir såhär. Att man vänjer sig vid det nya. I början när Lidl och andra utländska lågpriskedjor etablerade sig i Sverige så svor jag att jag aldrig skulle handla på ett sånt ställe. Jävla lågpris-skit som förstör miljön och hälsan och drar ner kvaliteten. Och så...eller vänta, det tycker jag ju fortfarande, men de har ju så jävla god och billig kalkonmortadella! Sen ligger det ju nära, kanske kan man köpa frukt på vägen hem från stan när det ändå ligger på vägen...Oj ett par billiga linnen, 2-pack, vänta det behöver jag ju...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in